Vriendin wilt rust

21-03-2020 10:11 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Ik zit al zo’n 5 weken met een probleem en weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.

Ik heb nu een jaar een relatie met mijn vriendin, het is niet altijd makkelijk geweest omdat ze veel heeft meegemaakt kort voor dat ik met haar kreeg.

Het probleem nu is, dat ze voor zichzelf heeft gekozen. Ze wilt alles op een rijtje zetten en uitzoeken wie zij nou eigenlijk is en wat ze wilt.

Op de 1 op andere dag is alles veranderd, we appen nauwelijks en als we appen is het alsof we vrienden zijn. Geen hartjes kusjes of wat dan ook. Iets wat voor mij heel veel pijn doet.

Het knaagt enorm aan me, dat zij even rust wilt begrijp ik heel goed en daar heb ik alle respect voor, alleen weet ze ook niet meer wat ze voor mij voelt. Het liefst ziet ze me zo min mogelijk omdat ik dan niet haar keuzes kan beïnvloeden.

Ze is ineens heel erg opzoek naar zichzelf en kan mij niet zeggen of het wel goed komt, waar ze wel zeker van is, is dat ze van me houd en dat wij het zelfde toekomst perspectief hebben.

Wat het voor mij zo moeilijk maakt is dat ik niet weet waar ik aan toe ben, als zij nou zegt van het komt allemaal goed geef me tijd dan had ik er veel beter mee om kunnen gaan. Maar ze kan me niet zeggen of het überhaupt wel goed komt. Moet ik wachten? Of moet ik het loslaten
Dat is de vraag wat heel de dag in me hoofd speelt.

Ik wil haar echt niet kwijt en zij mij eigenlijk ook niet, maar ze beseft wel in wat voor situatie ze zit. Het is ook niet zo dat ze me aan het lijntje houd want ze heeft vaker aangegeven dat ze het begrijpt als ik bij haar weg ga.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En wat zouden jullie doen?
Mooi als de titel ook het antwoord op de vraag is
Dat ze rust is wil is duidelijk, probeer alleen een manier te vinden om hier mee om te gaan.
Ik vind het raar dat ze voor zichzelf kiest, maar dan wel vervolgens de keus om uit elkaar te gaan bij jou legt door te zeggen dat ze het begrijpt als je bij haar weg zou gaan. Zo werkt het niet en daar zou ik haar dan ook op aanspreken. Jij mag best duidelijkheid eisen, want dit treft ook jou. Jij mag weten waar je aan toe bent.
She's letting you down easy. Beetje te easy.
waar ze wel zeker van is, is dat ze van me houd en dat wij het zelfde toekomst perspectief hebben.

Wat betekent dat nou: dat jullie allebei stevige rokers zijn of een carriere in de makerlaardij ambiëren?
loslaten, dus het uitmaken... dat is tenminste rustig en helder voor iedereen...

je kunt altijd over een half jaartje weer gaan daten als jullie dan allebei nog veel aan elkaar denken

maar ergens heb ik het gevoel dat dit een duwen trekken spelletje gaat worden
Lorem Ipsum
Je zou kunnen overwegen of jij een rol hebt gespeeld in deze kwestie, bijvoorbeeld door haar tot nog toe te weinig ruimte te hebben gegeven. Dan is dat namelijk een leerpunt voor het eventuele vervolg van deze relatie of volgende relaties.

Maar grote kans dat ze het helemaal uitmaakt als ze zichzelf gevonden heeft en blijkt dat ze zichzelf best aangenaam gezelschap vindt.
haar met rust laten
Niet geschoten is altijd mis
-jolijn- schreef:
21-03-2020 11:36
Maar grote kans dat ze het helemaal uitmaakt als ze zichzelf gevonden heeft en blijkt dat ze zichzelf best aangenaam gezelschap vindt.
Of ze heeft in de levenslange zoektocht naar zichzelf een ander gevonden en dit is een rookgordijn

*trust nobody*
WIL

Niet wilT
Frankly my dear, I don"t give a damn
T0mmy_gun schreef:
21-03-2020 11:34
waar ze wel zeker van is, is dat ze van me houd en dat wij het zelfde toekomst perspectief hebben.

Wat betekent dat nou: dat jullie allebei stevige rokers zijn of een carriere in de makerlaardij ambiëren?
Of allebei een andere partner en 3 kinderen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Misschien moeten jullie dan in naam der liefde de relatie beëindigen.
calvijn1 schreef:
21-03-2020 11:50
WIL

Niet wilT
Ah gelukkig.... het was meer mensen opgevallen.
raindance schreef:
21-03-2020 11:27
Ik vind het raar dat ze voor zichzelf kiest, maar dan wel vervolgens de keus om uit elkaar te gaan bij jou legt door te zeggen dat ze het begrijpt als je bij haar weg zou gaan. Zo werkt het niet en daar zou ik haar dan ook op aanspreken. Jij mag best duidelijkheid eisen, want dit treft ook jou. Jij mag weten waar je aan toe bent.
Ze heeft het afgelopen jaar als een kip zonder kop doorgelopen, nu is ze zichzelf tegen gekomen. Dat ze het echt niet meer weet geloof ik ergens wel, ze is niet stabiel op het moment en na hevige gebeurtenissen kan je op een punt komen dat je dingen echt niet meer weet
SilverShadow schreef:
21-03-2020 11:57
Ah gelukkig.... het was meer mensen opgevallen.
Ja, natuurlijk was dat ons allemaal opgevallen. Er valt me wel meer op in de OP.
Ze is gewoon aan het uitproberen of een andere jongen leuker is.
Wilhetnietweten schreef:
21-03-2020 12:03
Ze is gewoon aan het uitproberen of een andere jongen leuker is.
Ze zoekt zichzelf in zijn broekje
Wat ik ook niet snap is dat mensen zichzelf voorbijlopen, dan zichzelf tegenkomen en dan moeten ze op zoek naar zichzelf!?
Hallo Henk,

Dit zijn altijd pijnlijke dingen zeker omdat zij je een onzin verhaal geeft. Zichzelf vinden etc is gewoonweg gel*l Henk er is iets anders aan de hand.

Wat je nu moet doen is heel simpel en toch ook weer moeilijk. Het contact verbreken. Hoe meer jij nu doet hoe sneller zij (nog meer) op je afknapt Henk.
Ik denk weleens dat sommige mensen niet inzien dat ze in dergelijke situaties zelf ook een keuze hebben; het uitmaken/afstand nemen.
Je mee laten trekken in dergelijke emotionele achtbanen is geen pretje.
Je houd aan omdat je hoop hebt dat het goed komt maar dat is vaak helemaal niet zo.
En dan ben je de ander én jezelf kwijt.
Trouwens kan iemand even een korte simpele uitleg geven wanneer het nou wil of wilt is?
T0mmy_gun schreef:
21-03-2020 12:07
Wat ik ook niet snap is dat mensen zichzelf voorbijlopen, dan zichzelf tegenkomen en dan moeten ze op zoek naar zichzelf!?
:HA:
Male1996 schreef:
21-03-2020 12:11
Trouwens kan iemand even een korte simpele uitleg geven wanneer het nou wil of wilt is?
Volgens mij kan het allebei. Alleen wilt is meer formeler dan wil.
T0mmy_gun schreef:
21-03-2020 12:06
Ze zoekt zichzelf in zijn broekje
En dit betekent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven