Duplexwoning

28-03-2020 07:55 19 berichten
Hallo, zijn er hier mensen die ervaring hebben in het wonen in een duplexwoning? Wij hebben ons oog laten vallen op een woning waar ze onder het dak nog een appartement gecreëerd hebben. Het hele project bestaat eigenlijk uit 3 woningen. 2 duplexwoningen met eigen tuin en dan het appartement onder het dak (van beide woningen). De woningen zijn prachtig gerenoveerd. Maar het appartement heeft ook een terras boven de grootste woning (140 vm). Dus die kijkt pal in de tuin. Woning er naast is kleiner (113vm) maar daar is geen terras van het appartement. Ik besef ook wel dat de appartement eigenaar vanaf dat terras ook in die woning zou kunnen zien maar het gevoel ligt toch anders . ( zijwaarts ipv pal boven jou hoofd) zit je wel nog met het feit dat er iemand op zolder woont natuurlijk. De woning zelf is prachtig, allemaal gloednieuw en goed geïsoleerd. Er zijn heel veel pluspunten aan. Wat denken jullie? Bedankt voor jullie mening alvast.
De enige mening die er toe doet is die van jou. Jij koopt het, wij niet. Je klinkt positief. En uit je verhaal af te leiden ziet het eruit als een mooi huis.
Alle reacties Link kopieren
Uit welk bouwjaar is het? Ik zou zelf het liefst geen bovenburen hebben i.v.m. loopgeluiden - zeker als het al een wat ouder huis is.
Je zegt: twee duplexwoningen met daarboven nog een appartement. Dus je hebt als benedenwoning een bovenwoning met daarboven nog dat appartement?
Of bedoel je twee benedenwoningen met één gezamenlijke bovenwoning?

Hoe dan ook heb je bovenburen.
Je kunt meestal beter slaapkamers boven je hebben dan de woonkamer/keuken, al gekeken wat boven welke woning zit?
Twee benedenwoningen met een gezamenlijk appartement inderdaad. Qua geluidsoverlast zou het moeten meevallen aangezien het appartement zich boven de slaapkamers situeert en niet direct boven de leefruimte. Maar wel goede tip! Ik geloof dat de keuken zich boven de grootste woning bevindt. Waar het terras ook uitkomt.
Lady_Day schreef:
28-03-2020 08:04
Uit welk bouwjaar is het? Ik zou zelf het liefst geen bovenburen hebben i.v.m. loopgeluiden - zeker als het al een wat ouder huis is.

Dit
Het valt of staat met de bewoners van het apartement denk ik. Daar heb je natuurlijk geen invloed op. De huidige zijn misschien leuk en eventuele nieuwe misschien niet.

Ik hou van privacy....ook in mijn tuin.
Ik heb een poos in een benedenappartement gewoond waar 2 maisonnettes boven zaten.

Dat was jaren ‘30-bouw en niet gehorig, alhoewel dat ook kan zijn omdat er in beide maisonnettes oudere alleenstaande dames woonden.

Bij dat appartement zat een flinke tuin, maar de beide dames van boven hadden ook hun balkon aan die kant en keken dus zo de tuin in. Ik heb er een jaar of 3 gewoond, maar ik kwam vrijwel nooit in de tuin omdat het gewoon echt niet relaxt zit met de buurvrouwen zo dichtbij.
Ik heb een naar in een duplex benedenwoning gewoond. Had vreselijk last van het geluid van de bovenburen, zij leefden echt niet extreem luidruchtig, maar ik heb me er een jaar gruwelijk aan gestoord.
Het gebouw zelf is vrij oud, maar volledig gestript en gerenoveerd naar de normen van vandaag. Het appartement zelf is type ‘loft’ en heeft maar 1 slaapkamer. Groot gezin zal er dus zeker niet in gaan wonen. Het is een nieuw project dat net op de markt staat. Dus er is nog niets bewoond alles staat nog te koop. Eigenlijk zo jammer dat ze van de zolder nog een extra woonunit gemaakt hebben. Het konden 2 prachtige huizen geweest zijn. Maar dat had minder opgebracht natuurlijk.
Mijn oma woonde in een duplex met prachtige tuin. Ze had geen last van haar bovenbuurman. Denk eerder andersom....oma was stokdoof en dan Ron's honeymoon quiz kijken op standje 10🤣.
Nummer*Zoveel schreef:
28-03-2020 08:45
Ik heb een poos in een benedenappartement gewoond waar 2 maisonnettes boven zaten.

Dat was jaren ‘30-bouw en niet gehorig, alhoewel dat ook kan zijn omdat er in beide maisonnettes oudere alleenstaande dames woonden.

Bij dat appartement zat een flinke tuin, maar de beide dames van boven hadden ook hun balkon aan die kant en keken dus zo de tuin in. Ik heb er een jaar of 3 gewoond, maar ik kwam vrijwel nooit in de tuin omdat het gewoon echt niet relaxt zit met de buurvrouwen zo dichtbij.
Het omgekeerde is wel heel fijn. Ik heb een tijdje in het bovenste appartement van een jaren 30 woning gewoond. Leuk uitzicht op de tuin, maar geen gedoe want twee tuinmannen (de benedenburen) om hem op orde te houden ;-) .
merano wijzigde dit bericht op 28-03-2020 08:59
0.06% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Kan er iemand in het loft rondlopen terwijl jij beneden bent? Dan heb je al een indruk. Ik haat leefgeluid, daarom woon ik klein maar wel vrijstaand. Ik kan er echt niet tegen als ik de buurman hoor plassen of op zn piano rammelen. Vreselijk.

Dus ik zou echt kijken of je iets kan regelen zodat er iemand boven de wc doortrekt, of een paar keer springt, rondje op hakken loopt, gewoon om te testen wat je dan precies hoort, dat is natuurlijk nooit een garantie, maar zegt mogelijk wel iets.
nursy schreef:
28-03-2020 08:57
Kan er iemand in het loft rondlopen terwijl jij beneden bent? Dan heb je al een indruk. Ik haat leefgeluid, daarom woon ik klein maar wel vrijstaand. Ik kan er echt niet tegen als ik de buurman hoor plassen of op zn piano rammelen. Vreselijk.

Dus ik zou echt kijken of je iets kan regelen zodat er iemand boven de wc doortrekt, of een paar keer springt, rondje op hakken loopt, gewoon om te testen wat je dan precies hoort, dat is natuurlijk nooit een garantie, maar zegt mogelijk wel iets.
Dit zou ik zeker doen, als het mogelijk is. Ik kan slecht tegen burengeluiden maar van de naaste buren kan ik meer hebben dan geluid van de bovenburen, waaraan je gewoon niet lijkt te kunnen ontsnappen als het gehorig is.
Lady_Day schreef:
28-03-2020 08:04
+1000
Geluiden van bovenburen hoor je bijna altijd. Ik vond het gekmakend...hoorde alles.
Het ligt eraan waar de woning is. Woon je in de binnenstad van Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Leiden, etc dan is het een illusie dat je een woning kan kopen zonder dat er mensen in je tuin kijken. Mensen zijn het daar dan ook meer gewend.

Staat de woning in Zeeuws Vlaanderen of Oost Groningen, dan is het een ander verhaal.

Voor mij zou het niet zo'n probleem zijn, ik vind de woning zelf en locatie belangrijker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Is er de mogelijkheid een pergola te maken met doek of leilindes of zo? Zo verleng je de beschutting naar je tuin en heb je minder last van je bovenburen.

Ik denk liever in oplossingen, maar ja, zoals iemand al zei heb je in de stad weinig keuze.
Iedereen heeft het altijd over stampende bovenburen, maar in dit wooncomplex uit 1982 hoor ik de onderburen net zo hard stampen hoor.
Jaren 80 woningen zijn i.h.a. erg gehorig. Als je daar een hielloper hebt zul je het wel horen inderdaad. Maar dan nog... beter een zware loper onder je dan boven je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven