Hi, mijn zoontje van 6 jaar (bijna 7) kan heel goed lezen. De boeken die we hier hebben, is hij een beetje ontgroeid. Nog wel genoeg informatieve boeken, maar nu op zoek naar iets anders. Wie kan helpen met leuke leesboeken? Iets met een combi met plaatjes wordt gewaardeerd. Alleen letters schrikken nog teveel af. En een grappig boek ook. Daarnaast fijn als hij er ook even mee bezig is en het niet met een uurtje uit heeft
Anoniem_63e580ce9be54
vrijdag 3 april 2020 om 20:58
Het leesniveau weet ik niet, maar hij leest vloeiend. Zou mij niets verbazen als hij op e5 zit. Hij heeft een grote woordenschat. Donald Duckjes verslindt hij ook, zowel de bladen als de pockets.
Kijk eens bij de bibliotheek, daar kun je e-books lenen (als je kind nog geen lid is kun je dat online makkelijk regelen).
Bij bol.com kun je nu 10 kinderboeken (e-boeken) kopen voor 1 cent per stuk.
Beide opties om verschillende genres te proberen en uit te vinden wat hij echt leuk vindt.
Geronimo stilton
Fantasia
En misschien Roald dahl. Hij heeft een paar redelijk vriendelijke boeken geschreven: de giraffe, de peli en ik, bijvoorbeeld, en daantje, de wereldkampioen. Daar zitten plaatjes in, maar het heeft ook uitdaging qua lezen.