Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft Corona? Ervaringen

26-03-2020 22:18 176 berichten
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het gaat met de mensen die Corona hebben.
Er word weinig getest en we zien lezen meestal de engste verhalen maar de meerderheid heeft een milde vorm word er gezegd. Nu ben ik best benieuwd naar hoe jullie het ervaren en hoe het is begonnen. En hoe het nu met jullie gaat.
Veel sterkte voor diegene die het virus hebben opgelopen
Alle reacties Link kopieren
Als onderstaande waar is, dan zijn mijn schattingen van hierboven nog meer waarschijnlijk:


https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1165865/
Alle reacties Link kopieren
*ik* schreef:
04-04-2020 20:38
Heb je een saturatiemetertje? of ken je iemand van wie je dat kan lenen?
Dan kan een beetje geruststellen misschien.
Man is ook benauwd, maar hij is licht astmatisch, dus hij heeft dit wel vaker, en hij heeft het vooral 's avonds, maar z'n saturatie is nog steeds goed.
toen ik me zo beroerd voelde gebruikte ik m ook iedere dag, en het is nog steeds goed.
pas als het rond de 95 of eronder gaat, ga ik de dokter maar eens bellen.

Oh nog even een toevoeging:
Een warme douche wil nog wel eens verlichting geven wat betreft de ademhaling, het is tijdelijk, maar helpt vaak wel.
of even stomen.
Saturatiemeter heb ik helaas niet, en weet ook niet wie wel in mijn omgeving. Rondje google leerde dat alle grote webshops ze zo ongeveer uitverkocht hebben, of je wil echt veel moeten betalen..
Het is niet dat ik super benauwd ben, maar ik merk met vlagen echt verschil tussen een gewone ademhaling. En weet gewoon niet waar dit heen gaat (dat weet niemand uiteraard....)

Ik heb last van strottenhoofd kramp (laryngospasme) en de laatste twee 'aanvallen' waren verschrikkelijk. Ik ben nu dus als de dood om weer geen lucht te kunnen krijgen :|
En mijn autisme zal ook wel niet meewerken :flag:
Alaynee schreef:
04-04-2020 11:48
Heel heftig Mieke, nogmaals veel sterkte..
Doe het rustig aan thuis en anders toch even de HA bellen omdat je klachten nu wel lang duren
Ik ga maandag weer een poging doen de praktijk te bellen.
Almdudler schreef:
04-04-2020 21:04
Saturatiemeter heb ik helaas niet, en weet ook niet wie wel in mijn omgeving. Rondje google leerde dat alle grote webshops ze zo ongeveer uitverkocht hebben, of je wil echt veel moeten betalen..
Het is niet dat ik super benauwd ben, maar ik merk met vlagen echt verschil tussen een gewone ademhaling. En weet gewoon niet waar dit heen gaat (dat weet niemand uiteraard....)

Ik heb last van strottenhoofd kramp (laryngospasme) en de laatste twee 'aanvallen' waren verschrikkelijk. Ik ben nu dus als de dood om weer geen lucht te kunnen krijgen :|
En mijn autisme zal ook wel niet meewerken :flag:
Bol.com ook?
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
04-04-2020 21:14
Bol.com ook?
Bol niet, maar Coolblue, MediaMarkt, Thuiszorgwinkel, en weet ik wat nog meer, zijn ook allemaal uitverkocht :(
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
04-04-2020 21:27
Bol niet, maar Coolblue, MediaMarkt, Thuiszorgwinkel, en weet ik wat nog meer, zijn ook allemaal uitverkocht :(
Amazon.de heeft er nog, NL weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
04-04-2020 21:27
Bol niet, maar Coolblue, MediaMarkt, Thuiszorgwinkel, en weet ik wat nog meer, zijn ook allemaal uitverkocht :(
Amazon.de heeft er nog, NL weet ik niet
Heb je een Samsung smartphone? Die hebben een app ook die je kan kopen

Op pulsoximeter zoeken helpt ook
Bv https://www.myxlshop.be/j-s-14997997-vi ... EsQAvD_BwE
chentolove wijzigde dit bericht op 04-04-2020 21:38
26.38% gewijzigd
Almdudler schreef:
04-04-2020 21:27
Bol niet, maar Coolblue, MediaMarkt, Thuiszorgwinkel, en weet ik wat nog meer, zijn ook allemaal uitverkocht :(
Ik heb nog 1 gevonden, zal ik adres in je inbox sturen?
Alle reacties Link kopieren
*ik* schreef:
04-04-2020 21:35
Ik heb nog 1 gevonden, zal ik adres in je inbox sturen?
Dat mag!
De rest hierboven ga ik even op zoeken!
Gedaan, veel succes
Nog een tip van de longarts! De saturatiemeter werkt het nauwkeurigster bij het oor ipv vinger. Scheelde echt heel veel omdat
Het oor dichts aan het lichaam is.
Alle reacties Link kopieren
Almdudler, je beschrijft het als af en toe. Dan zou ik me geen zorgen maken. Als het echt niet goed gaat is het niet af en toe. Ga afleiding zoeken, dat helpt waarschijnlijk al. Je bent er nu ook heel erg mee bezig en dat helpt niet.
Alle reacties Link kopieren
Cherubijn schreef:
02-04-2020 20:02
Precies dit: vanaf eind december tot ver in januari. Zo lang erg gehoest/ gepruttel en ruis op de longen. Slap, geen maar koorts wel soms verhoging gehad. Het ging ook erg op en neer. Nog nooit zoiets eerder gehad alsof je lijf niet meer weet hoe je moet herstellen. antibiotica sloeg niet aan want het bleek viraal. Daarna een longfoto (niks geks te zien) en een puffer.
Man en kinderen hebben ook lange tijd veel gehoest. En ik hoorde hetzelfde verhaal vaker in mijn omgeving. Maarja, toen was Corona alleen in China. Dus het zal wel niet?
Ik heb in mijn gezin niemand aangestoken, maar eind december begonnen en groot deel van januari. Ik ben nooit ziek of verkouden, maar nu wel, precies bovenstaande. Huisarts zei dat het gewoon een vervelende virusinfectie was en dat je het gewoon uit moest zitten. Geen antibiotica gehad trouwens, dat helpt ook niet tegen virusinfecties.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
04-04-2020 22:22
Almdudler, je beschrijft het als af en toe. Dan zou ik me geen zorgen maken. Als het echt niet goed gaat is het niet af en toe. Ga afleiding zoeken, dat helpt waarschijnlijk al. Je bent er nu ook heel erg mee bezig en dat helpt niet.
Ik weet het. En de afgelopen dagen ging het ook qua gedachten stukken beter dan vorige week. Maar omdat gisteren het een stuk minder was dan de dagen daarvoor en ik vandaag wel significant vaker een benauwd/drukkend gevoel had, maak ik mezelf meteen weer helemaal gek :|

Ik herken mezelf zo ook helemaal niet. Ben normaal alles behalve angstig oid..
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
04-04-2020 20:40
Volgens mij gaat er ook een ander virus rond dat longklachten veroorzaakt. Ik ben half januari gaan hoesten en dat is nog steeds niet 100% over. Ik ben ergens 2 dagen thuis gebleven toen ik me echt rot voelde en heb mijn man en zoon ook aangestoken. Aangezien ik in die periode wel gewoon ben gaan werken, gaan sporten etc zou ik dan toch heel wat meer mensen hebben moeten aansteken, als het Corona was. Mijn man is pre Corona met zijn klachten naar de huisarts geweest. Diagnose virale longinfectie. Ik denk dat er dus nog een virus rondgaat dat op de longen slaat. Reken je niet rijk dus.
En dit inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik. Hij getest. Ik niet. Nog wat herstellende maar het gaat zeker de goede kant op.

Hij is getest omdat hij op het lab werkt in het ziekenhuis als moleculair medisch microbioloog. Daar doet hij ook onderzoek naar Corona. Met respiratoire klachten moeten zij zich laten testen
Alle reacties Link kopieren
paardenkracht schreef:
05-04-2020 01:50
Mijn man en ik. Hij getest. Ik niet. Nog wat herstellende maar het gaat zeker de goede kant op.

Hij is getest omdat hij op het lab werkt in het ziekenhuis als moleculair medisch microbioloog. Daar doet hij ook onderzoek naar Corona. Met respiratoire klachten moeten zij zich laten testen
Kun je ook vertellen hoe het begon en wat je hebt ervaren? Hoe lang duurde het voordat je de goede kant op ging? Dat soort zaken?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
05-04-2020 07:53
Kun je ook vertellen hoe het begon en wat je hebt ervaren? Hoe lang duurde het voordat je de goede kant op ging? Dat soort zaken?
Ik ben zwanger en voelde me al wat kortademig. Ook erge hoofdpijn. In eerste instantie legden we de link naar de zwangerschap. Dus ik vind het wat lastig om te zeggen wanneer het precies begon. Die hoofdpijn was heel hevig, continu aanwezig en anders dan ik ooit eerder had gehad. Ik heb wel eens vaker diarree, waar ik dan daarna niet bij stil sta en ook weer vergeet. Maar dit keer kreeg ik een raar gevoel in mijn buik en heb het toen ook aan mijn man verteld. Wat er anders was, durf ik niet meer te zeggen. Ik wist niet dat dit een symptoom kon zijn, maar bij mijn man ging toen wel een lichtje branden. Ik kreeg keelpijn, maar ook weer anders dan normaal. Soort schuurpapier gevoel-schroei achtig. Het kortademige werd meer, de pijn op borst en rug ook en ik ging steeds meer hoesten. Een pijnlijke hoest. Ik heb wat verhoging gehad, maar ik vermoed dat die hoger is geweest voordat ik hem mat. Want mijn lippen waren helemaal kapot, zoals ik vaker heb met koorts. De klachten werden steeds wat erger. Het voelde alsof mijn longen volliepen, zeg maar. De huisarts zei al bijna zeker te weten dat ik Corona had, maar omdat er geen extra zuurstof toegediend hoefde te worden, werd ik niet getest.

Ik had overigens geen snotneus (dus ook niet niezen).

Mijn man werkt op het lab, doet ook onderzoek naar Corona en maakt hele lange dagen. Het zal de maandag ongeveer zijn geweest dat hij zich wat moe begon te voelen en hoofdpijn kreeg, maar hij dacht nog dat het van de uren was die hij maakte. Hij werkte zo wat 24 uur. Op donderdag kreeg hij enkele bloedneuzen, die krijgt hij altijd als een verkoudheid of griep sluimert. En die dag moest hij een paar keer kuchen. Eigenlijk niet eens zo veel. Echt maar een paar keer. Wel werd hij erg duizelig. Hij vertelde een webinar te hebben gevolgd en hij daarna op zijn telefoon keek, maar dacht dat zijn beeldscherm scheef was. Hij had geen koorts, wat bij hun op het werk meestal wel de reden is van testen, maar met mijn verhaal in het achterhoofd, werd hij toch getest op zijn lab.

Hij analyseert zelf de testen en zag de geest al kruipen toen hij zijn virus load zag, die vrij hoog was. Maar de dagen na het testen bleven de klachten nog mild, hij zou er normaal niet thuis door gebleven zijn. Anders dan ik geen hoesten of keelpijn. Maar hij werd wel steeds kortademiger. Kon niet zijn ogen bewegen door de hoofdpijn. Extreem koude voeten en handen. Als hij in mijn buurt kwam, voelde het net als de damp wanneer je zo’n diepvries kist opent. Hij had eerst pijn in zijn onderrug. Pijn op de borst werd erger. Ook geen smaak en reukvermogen meer. Hij geeft aan dat dit heel anders is dan bij een verkoudheid. Ook werd hij steeds paarsiger. Op woensdag belde hij de huisarts en ook zij hoorde hem steeds kortademiger worden.

De huisarts wilde hem zien omdat ze het niet vertrouwde. Het zuurstof gehalte was nog goed dus hij mocht voor nu naar huis. Ook omdat hij zichzelf kon monitoren. Maar ze vertelde dat ze bij mannen vaak een omslag zien (man zijn kan een risicofactor op zich zijn) en als het erger zou worden hij meteen zou opgenomen worden om zuurstof toegediend te krijgen. Dat van dat kantelpunt rond dag 6 7 wist mijn man ook, vandaar dat hij de huisarts belde.

Waarschijnlijk had hij ook koude koorts (temp tussen 35 en 35,5 omdat zijn lichaam aan het compenseren is). Gelukkig kwam bij hem de dag erna inderdaad de omslag, maar dan de goede kant op. Dat was dus afgelopen donderdag. Nu voelt hij zich nog wat sneller moe en zijn geur en smaak zijn nog niet helemaal terug, wel stukken beter, maar verder geen klachten meer.

Terugkijkend bij mij, was bij mij inderdaad ook rond dag 7 van de typische klachten de heftigste. Maar toen moest ik heel hard hoesten. Ik ben bekend met longontsteking e.d. maar dit kende ik op deze manier nog niet: er kwam veel vies groen slijm mee. Vrij hard ook. Dat zorgde bij mij wel voor de omslag.

Bij mij is het alleen waarschijnlijk naar de darmen en maag gezakt. Want ik moet regelmatig overgeven. Kan natuurlijk ook van de zwangerschap zijn. Maar daarvan was het overgeven gestopt dus ze denken dat het van de corona is. Ook blijf ik nog moe en hoofdpijn houden, maar niet meer zoals het was. Dat het bij mij wat langer sluimert, kan komen doordat ik ms heb.

Bij mij kun je het misschien nog het meest vergelijken met griep en buikgriep maar dan wel echt heviger. Bij mijn man voelde het weer heel anders.

Gemiddeld gezien komen ze dit in de praktijk tegen:
Na 10 dagen zijn de meesten Corona klachten vrij
Op dag 6 a 7 is vaak dat keerpunt. Waarop mensen dan ook opgenomen worden.
Van de 6 ontslagen patiënten is ongeveer het gemiddelde weer negatief na 20 dagen. In de ontlasting blijft het langer zichtbaar. Maar na 8 dagen zitten daar nog zo weinig virus deeltjes in dat het niet meer besmettelijk is.

Dit zijn dan wel gemiddeldes.

Mijn man mag na 3 dagen respiratoire klachten vrij weer aan het werk. Maar moet wel 3 weken lang een mondkapje op. Nu is dat op het lab natuurlijk sowieso gebruikelijk. Al geldt dat bij hem voor nu door het hele gebouw. Ze doen dit vanwege bovenstaande. Dat het gemiddeld nog 20 dagen aantoonbaar is.

Oh wel apart, misschien is het toeval, het “eindigde” bij ons beiden (daarna ging het echt beter) met (voor mij weer) een dag vreemde keelpijn.
Alle reacties Link kopieren
Paardenkracht dank voor je toelichting. Het zal best ook heel spannend zijn geweest met je zwangerschap. Fijn dat jullie aan het herstellen zijn.

Ik vind het een eng virus als ik je klachten zo lees. Ik ben vooral bang dat als een van ons ziek wordt we onze kwetsbare zoon aansteken die herstellende is van een grote operatie maar ook bang dat de ander het dan 20 dagen zonder de ene moet doen op gebied van de zorg. We hebben nu niet een soort van reserve zorgverlener in de wacht staan zeg maar. We zijn weliswaar met 3 zorgverleners op onze zoon maar stel dat er 2 of zelfs 3 omvallen vanwege corona dan hebben we een probleem. We wonen allemaal in 1 huis dus besmettingsgevaar is dan wel groter.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Boannan, mag ik je adviseren om even afleiding te zoeken? Van lezen hierover krijg je niet minder Corona en volgens mij ga je je niet beter voelen van erover malen en continu zaken opzoeken. Als het je je echt helpt, vergeet deze post dan. Maar wellicht ga je je beter voelen als je Corona even uitschakelt als onderwerp. Ik snap dat je je hartstikke veel zorgen maakt, maar dat wordt dus volgens mij niet minder door continu met dat onderwerp bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
05-04-2020 09:36
Boannan, mag ik je adviseren om even afleiding te zoeken? Van lezen hierover krijg je niet minder Corona en volgens mij ga je je niet beter voelen van erover malen en continu zaken opzoeken. Als het je je echt helpt, vergeet deze post dan. Maar wellicht ga je je beter voelen als je Corona even uitschakelt als onderwerp. Ik snap dat je je hartstikke veel zorgen maakt, maar dat wordt dus volgens mij niet minder door continu met dat onderwerp bezig te zijn.
Dat mag en dat doe ik ook wel hoor.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Fijn dat jullie beiden goed aan het opknappen zijn, Paardenkracht. Het zal voor jou echt enorm spannend zijn geweest als zwangere.

Bedankt voor je uitgebreide toelichting ook, met jouw beschrijving zie ik enorm veel overeenkomsten en beaamt dat wel mijn vermoedens dat ik ook al Corona heb gehad. Ik ben er wel blij om, heb ik (en ik denk mijn gezin ook met mildere klachten) het er al op zitten. Ik ben als de dood geweest voor een opname, gelukkig is dat dan ongegrond.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
05-04-2020 10:02
Dat mag en dat doe ik ook wel hoor.
Ook ik was van te voren wel wat bangig. Ik ben zwanger en heb ms. Door de ms reageer ik ook al heftig op bv de griep. Volgens de ha zaten we (vooral mijn man) in de bovenste categorie van milde klachten. Waar dus opname bijna nodig lijkt. Hoewel het zeker geen pretje is, vond ik het te doen. Ook omdat ik dus erger verwachtte.

Maar het overgrote gedeelte krijgt echt heel milde klachten. En ook als je net als ik in de risicogroep zit wil dat niet gelijk zeggen dat je zo erg ziek wordt dat je opgenomen moet worden. Omdat er meerderen in onze omgeving daartoe behoren, heeft me dat wel iets gerustgesteld. Al biedt hoe het met ons is gegaan natuurlijk geen garanties.

We hebben ook een zoontje van 6 die eigenlijk altijd aan het kwakkelen is, maar vooralsnog lijkt hij geen last te hebben.

Daarbij moet ik zeggen dat de kennis van mijn man me heel goed helpt. Daardoor kan ik relativeren. Ook als ik al die enge dingen lees. Ook over de criteria op de ic bv. Al was net die kennis wel wat me woensdag angstig maakte. Omdat dat kantelpunt bij hem echt even de verkeerde kant op leek te gaan.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
04-04-2020 00:53
Klopt, ik ook. En ik heb toen meerdere keren geprobeerd de huisarts te benaderen maar dat lukte helemaal niet. Daarna was ik vooral met mijn moeder bezig. Maar ik knap dus ok niet op.
Bizar hè.

Moet wel zeggen dat de pijn in mn longen nu wel echt steeds mindee wordt.
Peertjes schreef:
05-04-2020 11:34
Bizar hè.

Moet wel zeggen dat de pijn in mn longen nu wel echt steeds mindee wordt.
Ik heb inmiddels contact gehad en ze vinden het oprecht heel erg dat het niet eerder is gelukt. Ze denken dat de lijnen overbezet zijn geweest. De huisarts denkt aan een longontsteking en ik heb een flinke dosis AB gekregen. Als het morgenmiddag niet is verbeterd dan wil ze verpakt langskomen. Daar zit ik niet echt op te wachten schreef ik ook al elders. Ik denk dat het heel lang duurt voordat je geen besmet gebied meer bent en ik voel me dan niet meer vrij.

Nou hopelijk is het niet viraal en slaat het aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven