Wie helpt mee zoeken ? Speelgoed van vroeger ?
maandag 13 april 2020 om 22:00
Mijn zoontje heeft van vrienden van mijn moeder een doos speelgoed gekregen.
Nu zat er iets in dat voor ons beide niet bekend voor komt maar er wel heel leuk uit ziet.
Ik denk dat het een spelletje is en het ziet er als volgt uit ;
Een rechthoekig houten bakje aan een touwtje. Het touwtje loopt van de ene kant van het bakje naar de andere kant zodat je hem dus kunt optillen.
Het bakje heeft aan de voorkant vier gaatjes en in het bakje zitten ook vier blokjes met op iedere kant van elk blokje een andere kleur stip.
Wie oh wie herkend het ?
Nu zat er iets in dat voor ons beide niet bekend voor komt maar er wel heel leuk uit ziet.
Ik denk dat het een spelletje is en het ziet er als volgt uit ;
Een rechthoekig houten bakje aan een touwtje. Het touwtje loopt van de ene kant van het bakje naar de andere kant zodat je hem dus kunt optillen.
Het bakje heeft aan de voorkant vier gaatjes en in het bakje zitten ook vier blokjes met op iedere kant van elk blokje een andere kleur stip.
Wie oh wie herkend het ?
maandag 13 april 2020 om 22:03

maandag 13 april 2020 om 22:12
Of je moet de blokjes op 1,5 meter afstand opvangen in het bakje.
Corona-proof speelgoed.
maandag 13 april 2020 om 22:12
maandag 13 april 2020 om 22:13
Nee alleen de bovenkant van het bakje is open.
De gaten zijn precies groot genoeg om de gekleurde stippen op de blokjes weer te geven.
maandag 13 april 2020 om 22:14
maandag 13 april 2020 om 22:15
Ik vind het wel spannend worden nu, een echt mysteriewelcomehome schreef: ↑13-04-2020 22:13Nee alleen de bovenkant van het bakje is open.
De gaten zijn precies groot genoeg om de gekleurde stippen op de blokjes weer te geven.

Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
maandag 13 april 2020 om 22:21
Nee verder staat er niks op of in.
Maar aan hoe het eruit ziet en aan het andere speelgoed te zien is het wel iets van “vroeger”
maandag 13 april 2020 om 22:23
Dat is een puzzle. De bedoeling is dat je aan alle zijden een rijtje met alle kleuren krijgt (dus blauw, groen, geel en rood) of aan elke zijde vier keer dezelfde kleur (ene zijde alleen rood, andere alleen geel etc...) en dat is nog behoorlijk lastig!
yoginica wijzigde dit bericht op 13-04-2020 22:26
3.49% gewijzigd

maandag 13 april 2020 om 22:23
Yoginica schreef: ↑13-04-2020 22:23Volgens mij is dat een puzzle. De bedoeling is dat je aan alle zijden een rijtje met alle kleuren krijgt (dus blauw, groen, geel en rood) of aan elke zijde vier keer dezelfde kleur (ene zijde alleen rood, andere alleen geel etc...) en dat is nog behoorlijk lastig!

TO, vraag om raad bij een een oom die vroeger een rubiks kubus kon oplossen.
(Ik kon zelf met moeite één zijde in dezelfde kleur krijgen.)
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 22:28
78.31% gewijzigd
maandag 13 april 2020 om 22:25
Jep, dat zou ik ook zeggenYoginica schreef: ↑13-04-2020 22:23Volgens mij is dat een puzzle. De bedoeling is dat je aan alle zijden een rijtje met alle kleuren krijgt (dus blauw, groen, geel en rood) of aan elke zijde vier keer dezelfde kleur (ene zijde alleen rood, andere alleen geel etc...) en dat is nog behoorlijk lastig!

maandag 13 april 2020 om 22:26
Dat gaat niet, kijk maar naar het tweede blokje van links.Yoginica schreef: ↑13-04-2020 22:23Volgens mij is dat een puzzle. De bedoeling is dat je aan alle zijden een rijtje met alle kleuren krijgt (dus blauw, groen, geel en rood) of aan elke zijde vier keer dezelfde kleur (ene zijde alleen rood, andere alleen geel etc...) en dat is nog behoorlijk lastig!