April 2007 - het vervolg

18-03-2009 17:13 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07nee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10
Noah, gefeliciteerd met je verjaardag! DN, DNman en Thomas uiteraard ook gefeliciteerd. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar de volgende keer lijkt me echt gezellig.

Hier een drukke dag, vanmorgen met Yasemin naar het Sofia. Dus dat betekende röntgenfoto's maken en gewone foto's van haar handen en voetjes, er was een delegatie van 7 mensen om de intake te houden, ze willen proberen om de 2 operaties voor haar eerste verjaardag af te ronden. Eerst wordt haar linkerhandje & rechtervoetje geopereerd omdat haar linkerhandje het meest urgent is. Bij deze vingers zitten de nageltjes tegen elkaar aan wat erg lastig is, deze groeien steeds in het vlees omdat je ze niet goed kunt knippen. Er wordt dan een stukje huid van haar bovenarm gehaald wat ze gebruiken om de ruimte tussen de vingers op te vullen. Van de voetjes gaan ze alleen de grote teen losmaken van de rest, de andere 2 teentjes laten ze aan elkaar zitten omdat dat toch geen functie heeft en het ziet er verder niet raar uit. Hiervoor gebruiken ze huid van de onderkant van haar voet , zeg maar uit de holte waar je niet op loopt. Als de eerste operatie goed verloopt gaan ze haar rechterhand en linkervoetje opereren volgens dezelfde procedure. Ze kunnen ook huid uit haar lies halen, maar dan krijg je na een aantal jaar flink kleurverschil (donkerder) en ws ook meer beharing dus we hebben er toch voor gekozen om huid van haar bovenarm te halen, je ziet dan alleen een litteken als ze haar armen omhooghoudt.

Wel heftig allemaal, ik moet er nog niet aan denken dat ze in mijn lieve schatje gaan snijden, maar het kan niet anders.

Overigens heeft ze zich voorbeeldig gedragen, ze heeft niet 1 x gehuild, terwijl er toch aan alle kanten aan haar gevoeld en getrokken is, de schat.

Ik duik zo maar mijn bed in, want ben bekaf.

Swis, spannend van dat huis, ik zal morgen even op Hyves kijken.

fijne avond en welterusten allemaal!
Oeh Layla, dat klinkt heftig!

Nu even jongetjes uit bed halen.
goedenmorgen, je bent me net voor Muis.

Klinkt inderdaad heel heftig Layla. Zielig zulke operaties voor haar 1e verjaardag. Moet ze lang onder narcose en hoe lang moet ze in het ziekenhuis blijven?

Wanneer willen ze het gaan doen? Voor de zomer, of erna?

LL, hoe gaat het met Meisje?

Witch, begrijpelijk dat je het liever op hyves zet, heb ik ook wel eens. Fijn dat het goed gaat met Xander.

Finn was vanmorgen om 5.44 wakker en begon naar mami te vragen, erg lief, maar ik wou liever nog even slapen. Dus eerst vanuit bed gezegd dat hij nog even moest slapen, hielp niet. Even een schone luier en een fles melk, begon hij weer. Hadden we net besloten het bed bij ons in de kamer te leggen, valt hij weer gewoon in slaap! Lekker dan.

Dus meneer slaapt lekker nog. Ga snel even douchen, hebben we dat weer gedaan.
Goedemorgen!

Noah, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik lees net dat Martin Bril is overleden, vind het heel erg.

Layla, wat een heftig verhaal zeg, zo klein en dan al zo'n operatie. Wat goed dat je kleine meisje zo flink was gisteren.

Ai Swiss, kwart voor 6... Jij hebt dus niet meer kunnen slapen sinds die tijd?

Laar, wat irritant dat die ouderavond niet doorging zeg.

Fach, hou me op de hoogte van het eventuele bakfietszeil! Kijk maar hoor, of het wat kan worden en of je tijd hebt. Ik heb er nu een wieghoeslakentje overheen gedaan.

Ik ga nu al die huizen eens bekijken op hyves. O nee, wordt later want ik moet nu echt gaan helpen met een mooie treinbaan leggen, en Nina moet naar bed.
ik was pas om 9 uur mijn bed uit.... Afgelopen twee dagen heb ik lekker uitgeslapen! (Man brengt Fleur naar de opvang want dat ik niet zonder auto)

Layla: Fijn dat het allemaal goed te opereren is, maar het is wel veel. Lijkt me heel moeilijk om je kleintje straks zo te zien... Maar gelukkig weet je wel waar je het voor doet en kunnen ze het allemaal heel netjes maken.

Ga nog even de hyves checken voordat het hier weer etenstijd is.
Wauw, mooi huis Swissie! Inderdaad wat gedateerd, maar er valt heel wat van te maken!
Ben ik dan de enige die het huis van Swiss niet echt wat vind? Heel eerlijk: Het lijkt een betonblok met een mooi uitzicht. Heel eerlijk: volgens mij kunnen jullie wat beters (lees: huiselijkers) krijgen. En nog es heel eerlijk: Ik zou dat vakantieappt niet willen ruilen voor dit huis. Heerlijk, in de zomer dat appartment! En in de winter! Lekker makkelijk met skieen, nooit meer alles mee hoeven slepen maar alles is daar al. Heerlijk dat Finn elk jaar weer naar de zelfde skiplek kan met dezelfde leraren en een eigen huis met speelgoed.

Ik zou het wel weten...

Zo, ik heb gezegd. Niet boos worden Swiss :-)
Oh en nog iets: er moet wel ERG veel aan gedaan worden (nieuwe keuken? Nieuwe vloeren?). Er is niets ergers dan wonen in een huis waar geklust wordt....
Hihi, jij weet natuurlijk het beste wat er verder nog te koop is in Zwitserland. Wij vallen allemaal voor het licht en uitzicht
Kan je nagaan Drop, bij ons zijn de uitzichten nóg mooier.. :-) Tenminste, de bergen zijn hier hoger. Dus het is natuurlijk subjectief welk uitzicht nou mooier is. Wij hebben trouwens niet zo'n mooi uitzicht - hoewel, in de winter wèl, maar nu zijn de bomen weer groen en die staan ervoor.
Ik vind het huis ook niet zò geweldig, de bouwstijl spreekt me helemaal niet aan, een beetje tè jaren 70, maar voor Zwitserse begrippen is het misschien wel oké. Is er anders geen mogelijkheid om een stuk grond te kopen en zelf iets te bouwen? Dan kun je het helemaal naar je eigen zin maken. Ik denk dat er aan dit huis wel zoveel gedaan moet worden. Het vakantiehuis is wat dat betreft echt af.
Dank Xaloy, ben absoluut niet boos hoor, daarom vroeg ik het juist.

En dat is natuurlijk ook de reden waarom we de vakantiewoning nog niet hebben afgezegd.

Ja er moet veel gebeuren en ik weet als beste hoe vervelend dat is en hoe lang het duurt. Heb 2 jaar zonder mijn man geleefd omdat hij ons huis in NL aan het verbouwen was!

Ik denk ook dat we de belangrijkste zaken zouden laten doen voordat we erin zouden gaan.

Met het blok beton en beter vinden ben ik het niet helemaal eens, want ik vind het huis op zich wel mooi, veel grote ramen enzo, en het is niet echt makkelijk een vrijstaand huis te vinden in deze omgeving (wat ook nog te betalen is). Een van de grootste problemen is namelijk dat veel huizen hier worden verkocht zonder openbaar gemaakt te worden. Niet op internet, maar direct via familie / vrienden / buren. En die contacten hebben wij natuurlijk niet.

Hoewel ik net van de buurvrouw kom die een ander huis in het dorp wist, wat dus niet op internet staat. Wie weet?

Maar we gaan er zeker nog eens heel hard over nadenken.

Mijn grootste vraag bij een vakantiewoning is, hoe vaak we daar uiteindelijk heen gaan. We zijn beiden best druk en de vraag is of we elk weekend zin hebben om 1.5 uur in de auto heen en terug te gaan naar de vakantiewoning. Maar ja, lekker wandelen, heerlijk skieen, inderdaad altijd lekker alles bij de hand hebben! Heeft wel erg veel voordelen hoor.

Hihi, misschien een goedkoper huis en beide?
Layla, eigen grond kopen is onze droom, en die van een heleboel anderen! Niet te doen of nog duurder dan een huis.

Trouwens Lara, Finn was vanmorgen je boek aan het lezen, en ik las de hele tijd de naam van het jongetje voor. In de tussentijd had ik hyves open, dus Finn keek bij de naam Puk, de hele tijd naar mijn compu en zei "Puk"! Heel lief dat hij Puk herkende!
Juist ook omdat je vaak druk bent: in de vakantiewoning kan je ADSL installeren en werken, Finn kan dan ondertussen skieen en leuke dingen doen! Dat is thuis veel moeilijker.

Ik weet niet wat er in jullie omgeving allemaal te krijgen is natuurlijk. Het is daar zeker moeilijker dan hier!
Ik vind het zeker geen blok beton. Goed, er moet heel veel aan worden gedaan maar dan heb je ook wat. Zodra je de vloer verandert en wat lichtere meubels kiest is het een heel licht huis volgens mij. De keuken en badkamer moeten ook aangepakt worden. Is wel veel werk; maar je hebt dan wel een mooi licht huis met een enorme ruimte en heerlijke tuin.

Tsja, Swiss, hoe graag willen jullie nu weg? Ik ken het huidige huis niet en daar ligt het ook aan. Een vakantiehuis is denk ik wel erg fijn, zeker als je zo hard werkt als jullie doen. Ook prettig dat je een vaste skiplek hebt. Dat gaat alleen op als je gelukkig bent in je gewone huis.

Wat zoet dat Finn Puk herkende!!

Layla: wat een heftige operatie! Hoe lang duurt het voordat ze ervan is hersteld?

Wij hebben heel lang gezwommen want er was een themales kermis. Er was een ballen-zwembad, touwtje trekken, plastic eendjes vangen en een glijbaan-parcours. Leuk hoor!
Micha, ik las inderdaad dat Martin Bril is overleden. Vreselijk. Volgens mij heeft hij 3 dochters, of niet? Ik wist ook niet dat het zo slecht ging met hem eigenlijk, dacht dat hij nog behandelbaar was.
Gelukkig is onze huidige woning eigenlijk prima hoor. We hebben veel ruimte, het is modern, we hebben een groot terras, dus helemaal prima. We zouden zelfs naar de woning van onze buren kunnen gaan, is nog wat groter.

Dit huis heeft als grote voordeel een heerlijk grasveld (dat mis is erg), ruimte (heerlijk) en (ook enorm belangrijk) het dorpje is echt een "veilig" dorp. Iedereen kent iedereen, alleen maar duurdere huizen, hoger opgeleide mensen, met als grootste voordeel hele goede scholen. Vanaf kleuterschool tot gymnasium zeg maar.

Het lijkt me wel enorm fijn als Finn straks naar school kan gaan, terwijl je weet dat het veilig is.

Layla, die schrootjes, geweldig he (not). Het huis lijkt een beetje op het huis van mijn ouders, voordat ze dat moderniseerden. Gelukkig kan ik inmiddels redelijk makkelijk door dat soort dingen heen kijken. Als je het plafond wit schildert is het hele huis al een stuk lichter!
Ff ego. Vadaag weer naar ka geweest. Thomas was afgelopen week helemaal niet aangekomen, weegt even zwaar als Luuk

Wat een heerlijk ventje tyrouwens, drop. Was idd gezellig! Oma vond t ook gezellig hoor, niet schuldig voelen. En jammer Layla dat je er niet bij kon zijn!

Was dit keer een daadkrachtige gelukkig. Medicijnen voor reflux gekregen en volgende week op controle. Dus niet kijk maar 3 weken aan en als t niet beter gaat gaan we eens kijken van de vorige artsassistent. Nu ff uitrusten met boekje op bed.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Draakje: Fijn dat Thomas nu medicijnen krijgt. Hebben ze ook echt kunnen ontdekken of hij reflux heeft, of kom je daar nu achter door de medicijnen te proberen? Schandelijk.... maar ik heb helemaal niet gezegd dat Thomas ook een lekker ventje is! Ook al zo'n mooi blond koppie!

Iemand nog goede cadeautips? Ik moet iets verzinnen voor een vriendinnetje dat 33 wordt, maar ik heb geen goede ideeen dit jaar. Ik denk dat het een high tea bon gaat worden...

Ik had net een lang bericht getikt op de laptop, maar hij bleef weer hangen. Dom dat ik het uberhaupt nog probeer, maar ben te lui om steeds naar de zolder te lopen.
Drop, wat dacht je van een bon voor de parfummerie? Boekenbon? (word ik zelf altijd erg blij van!) Een gewoon boek? Ritualsspullen?

Ik wist trouwens ook niet dat Martin Bril er zo slecht een toe was! Ik schrok me een hoedje vanochtend toen ik naar het ontbijtnieuws zat te kijken! Jammer, want ik vond zijn columns en optredens in De Wereld Draait Door altijd geweldig!

Hugo is vanochtend van de wip gevallen en heeft een enorme bult op zijn hoofd! Echt, het ziet er niet uit!

Trouwens, ik denk dat Huug linkshandig is. Zijn coördinatie met zijn rechterhandje is knudde, maar hij doet al een tijd bijna alles met links. Eten? Met links! Tekenen/verven/playdough? Links! Hamertje Tik? (het wordt saai..) Links! Iets pakken? Je raadt het al: met links! Het viel me al een tijdje op, maar het gaat nu ook anderen opvallen. Ik zou het wel grappig vinden, want op de een of andere manier dacht ik dat hij linkshandig zou zijn toen hij pas een paar maanden oud was! (en hij nog niets deed)

*Hele lelijke taal!*

De waarschijnlijke kopers van ons huidige huis zijn afgehaakt. We konden het niet eens worden over de prijs (wij zouden 70K verlies maken met het bedrag dat zij ons wilden betalen...) en zij kwamen ineens met een enorme waslijst van dingen die mis waren. Waarom nu ineens? Ik zit echt flink in de piepzak en hoop maar dat het snel verkocht gaat worden. We kunnen dubbele lasten best trekken, maar liever niet! De makelaar kon ook niet echt een zinnig antwoord geven; of het wordt heel snel verkocht, of het gaat nog een jaar duren. Ik ga voor het gemak maar uit van een jaar, maar het klamme zweet breekt me uit bij de gedachte alleen al. Goddank hebben we geen tophypotheek!
DN, zielig dat Thomas niet is gegroeid. Drinkt hij nu verder wel goed? Wel fijn dat er nu wel geluisterd werd.

Muis, balen van jullie huis. Dat wil je allemaal niet horen. Kan je tenminsten wel wat doen met die waslijst? Zijn er dingen die jullie op het oog kunnen verbeteren bijvoorbeeld?

Wel fijn dat je het niet direct moet verkopen, dat is een geruststellende gedachte.

Wij hebben net bezichtiging gehad. En man lief wil het liever gisteren dan vandaag.

Finn was heerlijk in de tuin aan het rollebollen, heerlijk gezicht!

Ik weet het niet helemaal. Het is super goed onderhouden, best wel heel erg licht (zelfs terwijl het een beetje regende), lekker veel grote ramen overal.

Denk dat met een goede klodder verf (ok iets meer) op het plafond en de kozijnen, en inderdaad lichte meubel, en geen of lichte gordijnen het huis al enorm opknapt.

Misschien nog een groot raam in het dak, dan heb je nog meer licht in de woonkamer. Dus denk dat we hier wel serieus mee verder gaan. Spannend.
Swiss: Idd spannend en een boel te regelen dan! Ik begrijp dat het huis dus ook goed voelde toen jullie er waren, dat is erg fijn!

Muis: jouw nieuws is wat minder.... wel fijn dat het financieel niet direct een probleem is, maar er zijn leukere dingen om je geld aan te spenderen en ik wed dat jij er een heleboel weet :-)

Een bon voor de parfumerie is ook een idee ja. Ik wil graag iets wat echt voor haar is en ter ontspanning/vrije tijd. Ze heeft een man die veel weg is (buitenland en lange dagen werkt) en twee kinderen, dus dan is een beetje verwennerij wel op zijn plaats. Bovendien krijg ik van haar altijd veel kleren voor Fleur (en nu ook voor Luuk) die van haar kinderen zijn geweest en daar zit goed spul tussen.

Ik heb inmiddels een babynestje voor in mijn duobuggy (ga morgen eens testrijden) en ik heb ook een deal gesloten voor een andere babyschaal voor in de fietskar. Verkoper woont in Almere en een collega van mij die daar ook woont gaat hem voor me halen en neemt hem mee met kraamvisite :-) Ben dus weer helemaal mobiel en blij! Vandaag ook veel gelopen. Ik was mijn geld vergeten en moest dus twee keer naar de winkel (kwam er pas bij de kassa achter, dom dom dom!!)
Arme Dn, wat een geklungel met Thomas zeg... goed dat er nu wel adequaat wordt gereageerd!

Poe Swiss, het wordt nu spannend!! Leuk, leuk!

Muis, bah wat een domper zeg. Maar ehm...de waarschijnlijke kopers is toch familie van jullie? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dan moet je er toch uit kunnen komen?

Drop: ik vind "samen doen" -bonnen altijd leuk. Bijvoorbeeld een dagje sauna? Of een gezichtsbehandeling? Lekker even samen weg.

Vanmiddag heerlijk naar de dierentuin geweest. Puk is helemaal weg van de giraffen, dus toen we die eenmaal hadden gezien was het goed. Nog even in de speeltuin gespeeld en toen was de middag alweer om.

Zo maar eens op de bank hangen. Vriend heeft een etentje. Ongezellig hoor.
Oh ja, eheel grappig; zondag had Puk het steeds over hockey, dus toen zei ik "ja, hockey, hockey..., hockey doe je met een stokkie". Vandaag had hij zijn stick en een bal gepakt en zei hij "kijk mama, hockey, hockey....stokkie!"
Hockey Stokkie :-)

Robbie, onze woordenkunstenaar (not) heeft weer 1 woord in de laatste twee weken geleerd: 'BOEK'.

Het gaat tergend langzaam met die woorden van hem. Hij verstaat wel veel, weet ook veel aan te wijzen, maar zéggen, ho maar. Naja.

Djiez Muis, wat hebben jullie pech met huizen!! ONgelovelijk!

Swiss, als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel! Sterkte met keuzes maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven