Wasbare luiers?
zaterdag 1 februari 2020 om 07:41
Ik ben op het fenomeen wasbare luiers gestuit en ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. Blijkbaar is er rondom wasbare luiers een wereld op zich.
Omdat ik nog helemaal nul ervaring heb met luiers kan ik me er zelf dus geen beeld bij vormen wat handiger/ praktischer is.
Dat het beter is voor het milieu speelt voor mij een belangrijke rol. Maar is het werkbaar? Is het handig? Gaat het niet extra stinken? Welk merk moet je dan kopen? Hoeveel luiers is handig om te hebben voor 1 baby? En hoe doe je dat dan als je niet thuis bent? Hoe neem je zo’n luier dan weer mee naar huis? Hoe vaak draai je er een was voor met 1 baby? Normaal doe je je luiers in een luieremmer, maar hoe doe je dat met wasbare luiers?
Dit, en nog duizend andere vragen komen bij mij op. Ervaringsdeskundigen, brand los!

Dat het beter is voor het milieu speelt voor mij een belangrijke rol. Maar is het werkbaar? Is het handig? Gaat het niet extra stinken? Welk merk moet je dan kopen? Hoeveel luiers is handig om te hebben voor 1 baby? En hoe doe je dat dan als je niet thuis bent? Hoe neem je zo’n luier dan weer mee naar huis? Hoe vaak draai je er een was voor met 1 baby? Normaal doe je je luiers in een luieremmer, maar hoe doe je dat met wasbare luiers?
Dit, en nog duizend andere vragen komen bij mij op. Ervaringsdeskundigen, brand los!

maandag 20 april 2020 om 20:04
Ik heb je een pb terug gestuurdIrish_Wasser_Woman schreef: ↑20-04-2020 19:46Bedankt voor je uitgebreide reactie!! Ik heb je een PB gestuurd!
Ik vond one size heel handig, maar jij hebt natuurlijk wel een punt.... De range is ook wel heel groot natuurlijk van 4 tot 16 kilo (vaak) Handiger is dan misschien pas vanaf 8 kilo of zo voor deze te gaan![]()
Het is ook allemaal zo persoonlijk; het ligt er ook helemaal aan wat de "vorm" van je baby is, denk ik zo![]()

Het is ook heel persoonlijk. Ik wilde niet aan van die proefpakketten, dus had eerst op de bonnefooi een pakket met pockets besteld. Bleek na geboorte van kind geen succes. Daarna tweedelig voorgevormd gekocht en dat was gelukkig wel een succes.
maandag 20 april 2020 om 20:06
Dat klopt, dat is ook wat ik overal lees. Dus ik: ga nog geen compleet pakket van een bepaald merk bestellen. Ik heb van diverse merken wat en kijk dan wat het beste bevalt.
Overbroekjes van HF van Ali durf ik wel aan. Ze worden ook in NLse webshops verkocht, ik denk dat dat ook wel iets zegt. Ze gaan ook wel lang mee, dus wel duurzaam.
Welk merk tweedelig heb jij, Vampier? Ik heb nu blumchen, huda en little lamb voor het proberen. Ik lees dar goede ervaringen over. En mocht het niet bevallen qua merk (wat ik mij eigenlijk niet voor kan stellen) dan kan ik het weer verkopen.
Overbroekjes van HF van Ali durf ik wel aan. Ze worden ook in NLse webshops verkocht, ik denk dat dat ook wel iets zegt. Ze gaan ook wel lang mee, dus wel duurzaam.
Welk merk tweedelig heb jij, Vampier? Ik heb nu blumchen, huda en little lamb voor het proberen. Ik lees dar goede ervaringen over. En mocht het niet bevallen qua merk (wat ik mij eigenlijk niet voor kan stellen) dan kan ik het weer verkopen.

maandag 20 april 2020 om 20:19
Little Lamb. Fantastische prijs/kwaliteitsverhouding.Lila_Lilly_ schreef: ↑20-04-2020 20:06Dat klopt, dat is ook wat ik overal lees. Dus ik: ga nog geen compleet pakket van een bepaald merk bestellen. Ik heb van diverse merken wat en kijk dan wat het beste bevalt.

maandag 20 april 2020 om 20:21
Ik ben een tijdje terug ook met een wolbroek begonnen voor in de nacht. Mijn kind werd nogal beweeglijk en had met een gewoon broekje vaak druklekkage. Met wolbroek nu droog de nacht door 
Ik vind het zelf weinig werk, ik doe het lanoliseren 1x in de maand ofzo. Het klinkt als veel gedoe maar het viel me alles mee. Ik had nog een tube lanoline liggen van de borstvoedingsperiode en gebruik daar een lepeltje van per keer. Je maakt een sopje van heet water, voegt de lanoline toe en een drupje zeepvrije wasgel. Goed roeren zodat de lanoline is opgelost, dan koud water toevoegen tot het water lauwwarm is. Dan leg de de wolbroek er binnenstebuiten in en dat laat je een nachtje staan. De volgende dag knijp je tussen 2 handdoeken het water er voorzichtig uit en laat je het broekje liggend drogen. En dan kan je hem weer te gebruiken

Ik vind het zelf weinig werk, ik doe het lanoliseren 1x in de maand ofzo. Het klinkt als veel gedoe maar het viel me alles mee. Ik had nog een tube lanoline liggen van de borstvoedingsperiode en gebruik daar een lepeltje van per keer. Je maakt een sopje van heet water, voegt de lanoline toe en een drupje zeepvrije wasgel. Goed roeren zodat de lanoline is opgelost, dan koud water toevoegen tot het water lauwwarm is. Dan leg de de wolbroek er binnenstebuiten in en dat laat je een nachtje staan. De volgende dag knijp je tussen 2 handdoeken het water er voorzichtig uit en laat je het broekje liggend drogen. En dan kan je hem weer te gebruiken

maandag 20 april 2020 om 20:23
Die zijn wel erg dik zag ik ergens voorbij komen?
@zwartgroen: Dat klinkt idd toch als dat het wel meevalt qua werk. Welk merk wolbroek gebruik je? En vanaf welke leeftijd raad je dit aan?

maandag 20 april 2020 om 20:30

maandag 20 april 2020 om 20:34
Ik vind ze er 'uit' dikke uitzien dan 'aan'. Ze absorberen wel geweldig, dus gebruikte ze voor zowel dag als nacht.Lila_Lilly_ schreef: ↑20-04-2020 20:23Die zijn wel erg dik zag ik ergens voorbij komen?
@zwartgroen: Dat klinkt idd toch als dat het wel meevalt qua werk. Welk merk wolbroek gebruik je? En vanaf welke leeftijd raad je dit aan?
dinsdag 21 april 2020 om 12:51
Toevallig ben ik er nu een maandje mee begonnen, bevalt mij heel goed! Het is in het begin vooral wennen omdat het een stukje smeriger is. Ik heb een luchtdichte waszak van Aliexpres waar ik de vieze luiers in bewaar en anders een luieremmer die ik goed schoonmaak om de 3 dagen. De luiers was ik elke 2/3 dagen. Ik maak gebruik van inlegvellen die door de wc te spoelen zijn (dat kunnen niet alle inlegvellen) waardoor ik helemaal geen afval meer heb. Ik merk wel dat het goedkoper is.
Ik kan het aanraden!
Een nadeel met de zomer: de billetjes blijven nat dus pas op voor luieruitslag
Ik kan het aanraden!
Never judge a book by it's cover, know the story first!

dinsdag 21 april 2020 om 12:56
Tip voor de luieruitslag: maizena in een kruidenpotje doen (kan gewoon een lege zijn van de supermarkt, maar je hebt bij zaken zoals Dille & Kamille ook glazen strooipotjes) en daar rijkelijk de babybilletjes mee kruidenenorah schreef: ↑21-04-2020 12:51Toevallig ben ik er nu een maandje mee begonnen, bevalt mij heel goed! Het is in het begin vooral wennen omdat het een stukje smeriger is. Ik heb een luchtdichte waszak van Aliexpres waar ik de vieze luiers in bewaar en anders een luieremmer die ik goed schoonmaak om de 3 dagen. De luiers was ik elke 2/3 dagen. Ik maak gebruik van inlegvellen die door de wc te spoelen zijn (dat kunnen niet alle inlegvellen) waardoor ik helemaal geen afval meer heb. Ik merk wel dat het goedkoper is.
Ik kan het aanraden!

dinsdag 21 april 2020 om 12:59
Vorige zomer zijn wij luieruitslagvrij doorgekomen, zelfs tijdens hittegolvenenorah schreef: ↑21-04-2020 12:51Toevallig ben ik er nu een maandje mee begonnen, bevalt mij heel goed! Het is in het begin vooral wennen omdat het een stukje smeriger is. Ik heb een luchtdichte waszak van Aliexpres waar ik de vieze luiers in bewaar en anders een luieremmer die ik goed schoonmaak om de 3 dagen. De luiers was ik elke 2/3 dagen. Ik maak gebruik van inlegvellen die door de wc te spoelen zijn (dat kunnen niet alle inlegvellen) waardoor ik helemaal geen afval meer heb. Ik merk wel dat het goedkoper is.
Ik kan het aanraden!

dinsdag 21 april 2020 om 14:48
normaal gesproken heb je met wasbaar juist minder kans op uitslag dan bij wegwerp
het is wel zo dat als het bij wasbaar er eenmaal is het soms wat langer duurt voor je er van af bent
maizena is echt af te raden want is een perfecte omgeving voor schimmels en dan ben je echt ver van huis.
wat goed werkt is heilwol, of lanoline. en regelmatig verschonen natuurlijk. Bij uitslag evt wat vaker. Bij aanhoudende uitslag kan het trouwens ook zijn dat je wasroutine niet goed is....wij smeren heel soms met calendula creme ook. Maar alleen als het nodig is. Je kan niet zomaar alles smeren omdat het de luier kan aantasten en daarmee de absorptie van de luier/inlegger
het is wel zo dat als het bij wasbaar er eenmaal is het soms wat langer duurt voor je er van af bent
maizena is echt af te raden want is een perfecte omgeving voor schimmels en dan ben je echt ver van huis.
wat goed werkt is heilwol, of lanoline. en regelmatig verschonen natuurlijk. Bij uitslag evt wat vaker. Bij aanhoudende uitslag kan het trouwens ook zijn dat je wasroutine niet goed is....wij smeren heel soms met calendula creme ook. Maar alleen als het nodig is. Je kan niet zomaar alles smeren omdat het de luier kan aantasten en daarmee de absorptie van de luier/inlegger
dinsdag 21 april 2020 om 14:55
ja zo lang je snachts nog verschonen moet vanwege poep en je nog niet echt met een nachtluier werkt dan heb je een wolbroek niet echt nodigLila_Lilly_ schreef: ↑20-04-2020 18:52
@Pindakaas: Wat vind jij zo ideaal aan een wolbroek? Ik lees weinig ervaringen van mensen daarmee, maar ben wel benieuwd. Het lijkt mij juist ook onhandig (het aan en uittrekken, en dat je ze speciaal moet verzorgen met zo'n potje met vet). Hoe lang doe jij met een wolbroek voordat je hem gaat wassen/invetten? En gaat de urinegeur er bij doorlekken echt uit door gewoon uithangen? Ik kan het haast niet geloven haha. Zijn er nog speciale merken wolbroeken die je aanraadt? En het is denk ik voornamelijk geschikt voor kinderen die in de nacht al doorslapen en niet voor newborns omdat je die veel vaker moet verschonen? Of zit ik nu mis.
ons zoontje draagt zijn nachtluier zo'n 13 uur, vaak langer (hij slaapt 12 uur of langer per nacht) en plast veel. Dus wij hebben een mega nachtluier maar soms lekte het overbroekje toch nog door. Sinds de wolbroek NUL keer problemen gehad. Ik heb ook het idee dat het comfortabeler zit bij hem. We doen er gewoon een shirt of trui boven aan, of de romper los. Soms doe ik overdag ook gewoon even een little lamb luier met de wolbroek aan
Het wassen en lanoliseren vind ik zelf echt amper werk, wij hebben twee wolbroeken en in principe denk ik dat ik ongeveer 1/2 keer per maand eentje moet wassen en lanoliseren. tussendoor idd gewoon uithangen maar moet ook zeggen dat hij sochtends amper klam aanvoelt hoor. we hebben er een anavy XL onder die absorbeert een half liter

dinsdag 21 april 2020 om 15:00
ik vind LL juist een van de slankere luiers van de voorgevormde optiesLila_Lilly_ schreef: ↑20-04-2020 20:23Die zijn wel erg dik zag ik ergens voorbij komen?
zeker tussen de beentjes vallen ze smaller dan een hoop andere
ik vind ze ook echt een goede prijs/kwaliteit verhouding zoals vampier al zegt
wel krimpen ze een beetje is mijn ervaring, en het klittenband gaat echt snel achteruit
ik ben nu van al onze LL luiers het klittenband aan het afhalen en drukknoopjes aan het plaatsen
Achteraf had ik liever die zonder klittenband gekocht en gewoon met snappies gewerkt
maat 1 waren we snel uitgegroeid trouwens ook, achteraf een beetje zonde van mn geld geweest
had liever meer maat 2 gekocht

dinsdag 21 april 2020 om 16:15
Die ervaring met het klittenband heb ik dan juist weer niet. Je moet wel haast religieus die flapjes vastplakken voordat je ze in de wasmachine mikt, anders blijf je bezigPinda-Kaas schreef: ↑21-04-2020 15:00ik vind LL juist een van de slankere luiers van de voorgevormde opties
zeker tussen de beentjes vallen ze smaller dan een hoop andere
ik vind ze ook echt een goede prijs/kwaliteit verhouding zoals vampier al zegt
wel krimpen ze een beetje is mijn ervaring, en het klittenband gaat echt snel achteruit
ik ben nu van al onze LL luiers het klittenband aan het afhalen en drukknoopjes aan het plaatsen
Achteraf had ik liever die zonder klittenband gekocht en gewoon met snappies gewerkt
maat 1 waren we snel uitgegroeid trouwens ook, achteraf een beetje zonde van mn geld geweest
had liever meer maat 2 gekocht

dinsdag 21 april 2020 om 17:09
ja dat doen we...we hebben ook een paar bambino mio solo en daar blijft het klittenband supergoed vanPapierVampier schreef: ↑21-04-2020 16:15Die ervaring met het klittenband heb ik dan juist weer niet. Je moet wel haast religieus die flapjes vastplakken voordat je ze in de wasmachine mikt, anders blijf je bezig![]()
woensdag 22 april 2020 om 12:05
Wat leuk dat dit topic weer actief is!
Wij hebben inmiddels een video-consult gehad via de Billenboetiek. Dat was echt heel prettig, alles werd super rustig en duidelijk uitgelegd. Je bestelt van te voren een consultpakket dus je hebt alle modellen die zij verkopen ook echt voor je liggen op het moment dat ze er over uitlegt.
Na dit consult hebben we besloten voor tweedelig systeem te gaan:
- TotsBots bamboozle maat 1 basisluier
- Overbroekjes 2 van TotsBots, 2 van Petit Lulu en 2 van Popolini (Popowrap)
We willen in de kraamweek (na de eerste meconium die mag lekker in een wegwerp uit zo'n zwangerschapsbox) met de kraamphulp starten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen!
Tweedelig met als reden: het meest betrouwbare systeem qua absorptie / kans op lekken. We hebben nog 2 extra PeeNut Pads en Milovia Coolmax boosters (inleggers) gekocht voor in de nachtluiers (voor de tijd dat ze zal gaan doorslapen). En 1 pocketluier van Milovia om te proberen, evt. voor de oppas dat het gemakkelijker is, en die kan ook als zwemluier (zonder de pockets). Ik kon het niet laten gisteren bij die nappy's aanbieding haha.
Ik ben ook lid van die FB groep en wat een schat aan informatie is dat! Superfijn. Wij hebben wel bewust gekozen om niets van Ali te bestellen (ook niet de merken die in NLse webshops worden verkocht - dat zegt volgens mij alleen maar dat NL'ers altijd wel iets verzinnen om geld te verdienen) en ook geen merken die in China worden geproduceerd (o.a. die zijn nu in de aanbieding bij nappys zag ik).
Nu nadenken welke luiertas ik wil..
Las op die FB groep goede verhalen over de Reisenthal Allrounder maat M. Ziet er prima uit (en niet belachelijk duur), maar zitten geen haken/lussen bij voor aan de wagen.
Wij hebben inmiddels een video-consult gehad via de Billenboetiek. Dat was echt heel prettig, alles werd super rustig en duidelijk uitgelegd. Je bestelt van te voren een consultpakket dus je hebt alle modellen die zij verkopen ook echt voor je liggen op het moment dat ze er over uitlegt.
Na dit consult hebben we besloten voor tweedelig systeem te gaan:
- TotsBots bamboozle maat 1 basisluier
- Overbroekjes 2 van TotsBots, 2 van Petit Lulu en 2 van Popolini (Popowrap)
We willen in de kraamweek (na de eerste meconium die mag lekker in een wegwerp uit zo'n zwangerschapsbox) met de kraamphulp starten. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen!
Tweedelig met als reden: het meest betrouwbare systeem qua absorptie / kans op lekken. We hebben nog 2 extra PeeNut Pads en Milovia Coolmax boosters (inleggers) gekocht voor in de nachtluiers (voor de tijd dat ze zal gaan doorslapen). En 1 pocketluier van Milovia om te proberen, evt. voor de oppas dat het gemakkelijker is, en die kan ook als zwemluier (zonder de pockets). Ik kon het niet laten gisteren bij die nappy's aanbieding haha.
Ik ben ook lid van die FB groep en wat een schat aan informatie is dat! Superfijn. Wij hebben wel bewust gekozen om niets van Ali te bestellen (ook niet de merken die in NLse webshops worden verkocht - dat zegt volgens mij alleen maar dat NL'ers altijd wel iets verzinnen om geld te verdienen) en ook geen merken die in China worden geproduceerd (o.a. die zijn nu in de aanbieding bij nappys zag ik).
Nu nadenken welke luiertas ik wil..
Las op die FB groep goede verhalen over de Reisenthal Allrounder maat M. Ziet er prima uit (en niet belachelijk duur), maar zitten geen haken/lussen bij voor aan de wagen.
woensdag 22 april 2020 om 12:17
Ik gebruik mijn fjallraven kanken rugzak vaak als luiertas PepperyPie! Maar dat is ook omdat ik best veel draag en dan dus op stap ga zonder wagen. Voor aan de wagen hebben we gewoon een mega totebag haha, zo'n mombag van studio noos.
En ik heb een set kleinere wetbags daarin waarin alles is onderverdeeld (1 wetbag gebruik ik als toilettasje met alle verzorgingsproducten, 1 wetbag met een setje reservekleding en 1 wetbag met de schone en vieze luiers). Dus de inhoud kan ik makkelijk overhevelen in een andere tas en heb nooit echt losse spullen in de luiertas zitten. In de praktijk verschoon ik elke 3/4 uur dus zelfs met een hele dag weg heb ik misschien 3 luiers bij me. Ik heb niet het gevoel dat je een grotere luiertas nodig hebt met wasbaar. Je hoeft sowieso minder reservekleding bij je te hebben want je hebt een stuk minder spuitluiers
En ik heb een set kleinere wetbags daarin waarin alles is onderverdeeld (1 wetbag gebruik ik als toilettasje met alle verzorgingsproducten, 1 wetbag met een setje reservekleding en 1 wetbag met de schone en vieze luiers). Dus de inhoud kan ik makkelijk overhevelen in een andere tas en heb nooit echt losse spullen in de luiertas zitten. In de praktijk verschoon ik elke 3/4 uur dus zelfs met een hele dag weg heb ik misschien 3 luiers bij me. Ik heb niet het gevoel dat je een grotere luiertas nodig hebt met wasbaar. Je hoeft sowieso minder reservekleding bij je te hebben want je hebt een stuk minder spuitluiers

woensdag 22 april 2020 om 14:43
Wij nemen sowieso geen luiertas. Inderdaad gewoon een rugtas, daar zijn we ook zo gewend aan, om (bijna) dagelijks mee te lopen. 
Eventuele luiers die we vies mee moeten nemen, kunnen dan in een aparte tas onder de wagen, denken we nu
De tijd zal het leren!!
Ik heb gisteren de luiers van papiervampier overgenomen!
Hopelijk schiet postnl een beetje op, haha. En daarnaast heb ik ook maat 1 gekocht. 
Zo zijn we voorzien van 3 jaar luiers, haha.

Eventuele luiers die we vies mee moeten nemen, kunnen dan in een aparte tas onder de wagen, denken we nu

De tijd zal het leren!!
Ik heb gisteren de luiers van papiervampier overgenomen!

Zo zijn we voorzien van 3 jaar luiers, haha.
woensdag 22 april 2020 om 16:22
Ah ja ik las ook goede verhalen over de Fjallraven kanken. Leek me onhandig omdat die maar 1 groot vak heeft. En prijzig..Pinda-Kaas schreef: ↑22-04-2020 12:17Ik gebruik mijn fjallraven kanken rugzak vaak als luiertas PepperyPie! Maar dat is ook omdat ik best veel draag en dan dus op stap ga zonder wagen. Voor aan de wagen hebben we gewoon een mega totebag haha, zo'n mombag van studio noos.
Studio Noos ken ik niet, ga ik googelen.
Ah ik heb zo'n duo wetbag van TotsBots besteld, maar klinkt wel slim om nog wat extra wetbags te hebben dus. Ik dacht eerst: reservekleding in een wetbag, hoezo? Maar als je dat nodig hebt is die andere set natuurlijk nat... Ik ga wat kleinere wetbags vragen aan (k)raambezoek denk ikPinda-Kaas schreef: ↑22-04-2020 12:17En ik heb een set kleinere wetbags daarin waarin alles is onderverdeeld (1 wetbag gebruik ik als toilettasje met alle verzorgingsproducten, 1 wetbag met een setje reservekleding en 1 wetbag met de schone en vieze luiers).

Ik bedenk me nu, hoe doe je dat met wasbare billendoekjes als je dagje weg gaat. Gewoon droog mee en ter plekke nat maken?

woensdag 22 april 2020 om 17:45
woensdag 22 april 2020 om 20:00
Ik heb gewoon een doodnormale luiertas van de hema. Nu in de aanbieding zag ik voor 20 euro, maar heb hem gekregen. Hij is niet zo supergroot, maar ik ga echt niet zoveel geld uitgeven aan een of andere speciale luiertas, zeker niet nadat ik deze dus gratis heb gekregen. 
@Pepperypie: Ik lees dat je al een keuze hebt gemaakt voor een soort luier, maar ben je niet bang voor een miskoop als dit model nou net bij jouw baby niet fijn schijnt te passen? Dit is de reden waarom ik nog niet een hele set koop van 1 bepaald merk.
Voor onderweg/in de luiertas ga ik denk ik kiezen voor wegwerp billendoekjes. Of ik doe de wasbare bij de vieze luier in de wetbag. Ik heb twee wetbags, maar bedenk me nu dat het inderdaad handig is om er misschien wel drie of vier te hebben ivm natte kleertjes, en dat je er dan ook twee in de was kan hebben.
Ik twijfel verder nog om een xxl wetbag te nemen voor in de kinderkamer, voor alle vieze luiers, of een luieremmer met daarin een kussensloop of wasnet.

@Pepperypie: Ik lees dat je al een keuze hebt gemaakt voor een soort luier, maar ben je niet bang voor een miskoop als dit model nou net bij jouw baby niet fijn schijnt te passen? Dit is de reden waarom ik nog niet een hele set koop van 1 bepaald merk.
Voor onderweg/in de luiertas ga ik denk ik kiezen voor wegwerp billendoekjes. Of ik doe de wasbare bij de vieze luier in de wetbag. Ik heb twee wetbags, maar bedenk me nu dat het inderdaad handig is om er misschien wel drie of vier te hebben ivm natte kleertjes, en dat je er dan ook twee in de was kan hebben.
Ik twijfel verder nog om een xxl wetbag te nemen voor in de kinderkamer, voor alle vieze luiers, of een luieremmer met daarin een kussensloop of wasnet.
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 22-04-2020 20:38
10.08% gewijzigd

woensdag 22 april 2020 om 20:35
Ik heb zo'n xxl wetbag dus in de kinderkamer hangen. Ideaal: vieze luiers, covers en inleggers erin, uitschudden in de wasmachine, wetbag erbij en klaar. Heb er twee (voor als de ene in de was zit).Lila_Lilly_ schreef: ↑22-04-2020 20:00Ik heb gewoon een doodnormale luiertas van de hema. Nu in de aanbieding zag ik voor 20 euro, maar heb hem gekregen. Hij ik ga echt niet zoveel geld uitgeven aan een of andere speciale luiertas, zeker niet nadat ik deze dus gratis heb gekregen.

woensdag 22 april 2020 om 21:03
Het voordeel van de zak vond ik dat het veel minder gaat stinken (je zou denken dat een emmer juist minder stinkt, maar in de praktijk merkte ik hier in ieder geval dat dat niet het geval was). Het nadeel is inderdaad dat je een beetje moet friemelen om die zak met één hand open te krijgen.Lila_Lilly_ schreef: ↑22-04-2020 20:40Precies, dat idee. Ik twijfel alleen wat handiger is, zo’n zak of een emmer. Een zak is lastiger open en dicht te doen dan een emmer (bijv met 1 hand). Maar een wetbag kun je ophangen, wat weer ruimte scheelt.