Verhuistips verzocht

21-04-2020 13:58 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat over een tijdje samenwonen met haar vriend. Mijn man en ik gaan ze helpen, maar nu vroeg zij zich af of er iemand tips heeft die zeker een must zijn tijdens het verhuizen. Heeft iemand uit eigen ervaring weleens wat meegemaakt met verhuizen wat hij/zij volgende keer anders zou doen? Hoe kunnen we alles vlekkeloos laten verlopen?
Zorg ervoor dat ze echt alles heeft ingepakt op de dag zelf. Genoeg mensen om te helpen met spullen dragen en probeer alles in 1 dag uit te pakken. Niet stressen en haasten en al iets niet door de deur past, gewoon rustig nadenken hoe en wat.
Alles in dozen! Dat scheelt zo veel werk en is makkelijk stapelbaar in de verhuiswagen.
En goede voorbereiding. Alles al helemaal klaar zetten de avond van te voren zodat je niet nog kabels van tv's of andere apparaten moet gaan opbergen. En op de dozen schrijven waar alles heen moet.
Eventueel lampen alvast uit elkaar halen. Dus peertjes eruit en kap eraf.

Ik heb een keer een vriendin geholpen met verhuizen die alles in ongeveer 40 ah tassen en vuilniszakken had gestopt. Moesten drie keer op en neer uiteindelijk.
Maak een planning van tevoren! En inderdaad niet in de stress schieten, gewoon rustig blijven en goed nadenken
Schoonmaakmiddelen allemaal in 1 of 2 dozen en die als eerste dozen naar het huis zodat je dat kunt schoonmaken. Ook (plastic) koffiebekers, koffiezet apparaat, waterkoker, (plastic) bordjes, bestek en wat eten mee voor de helpers tijdens het klussen. Iets van een muziekspeler is ook wel fijn en als het heel heet is een ventilator. Zorg ook dat je meteen overal peertjes op hangt anders heb je 's avonds een probleem.
Wat ik zou doen:
- Busje huren.
- Kranten een beetje opsparen, of zorgen voor veel keukenrol, zodat je daar de breekbare spulletjes in kan verpakken.
- Op dozen schrijven wat erin zit en waar het heen moet in nieuwe huis.
- Dozen niet te vol laden
- weet niet hoe het heet maar van die plateaus met wieltjes zijn ook handig, die kun je eventueel onder zware meubels schijven.
- Steekwagentjes zijn ook handig
- Soms zijn oude lakens/handdoeken ook handig om zware meubels te verschuiven zonder de vloer te beschadigen.

En mochten ze nog in coronatijd verhuizen zorg dan dat je niet met teveel mensen op 1 plek bent zodat je elkaar zeker niet in de weg loopt en afstand hebt.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 14:07
13.16% gewijzigd
Jij bent uit 84 en je dochter gaat samenwonen..?
Dozen voorzien van locatie; woonkamer, slaapkamer enz.
Daarnaast de dozen ook voorzien van getallen.
Bij het inpakken een lijst maken per doos/getal wat er in de doos gaat.
Dan heb je altijd een overzicht en het scheelt een hoop zoeken.

Grootste tip: je dochter dat dus wel zelf laten doen en gewoon ondersteunen met sjouwen en verplaatsen.
lauren89 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 14:06
0.59% gewijzigd
Ik ben inmiddels een verhuispro. Even goed de boel konmari-en voordat je gaat beginnen. Goede, stevige verhuisdozen (niet die van Karwei) gebruiken en goed labellen. Als je boeken hebt... niet een doos tot aan de nok toe vullen met boeken. Ik deed half boek, half beddengoed, handdoeken, etc. anders is het niet te tillen. Spiegels, lijsten etc. goed in bubblewrap verpakken.
Zorg ervoor dat je op elke doos vermeld naar welke ruimte het moet. Zo kunnen helpers het in het nieuwe huis op de juiste kamer neerzetten en kunnen ze het later zelf uitpakken.

Is een verhuiswagen nodig met een laadlift?

Het is handig als al het kluswerk gedaan is, en het grote poetswerk achter de rug is.

Wij zijn verhuisd midden in de coronatijd, niet handig i.v.m. verhuizen van zware spullen.

Kunnen er niet telkens (tijdens het klussen) al wat dozen meegenomen worden?
Geef de dozen een kleur op de zijkant voor een ruimte.
Bijv rood voor woonkamer.
Dat dit aan de zijkanten doen, want boven op de doos schrijf je vaak voor welke ruimte het is, maar als je de dozen stapelt, zie je dat niet
Alles uitzoeken en zoveel mogelijk weggooien.
Verhuist ze vanuit het ouderlijk nest of...?
Op tijd beginnen met opruimen, wat gebruik ik nog en moet mee en wat weg kan ook meteen wegdoen.

spullen die je al niet meer gebruikt (winterkleren, enz) al in dozen pakken.
En zo ga je steeds wat meer inpakken tot je echt gaat verhuizen.
Goed op de dozen zetten wat er in zit EN welke ruimte het heen moet. En niet alleen op de bovenkant. Ook op 2 zijkanten zodat je altijd snel ziet waar het heen moet.

En op tijd een (verhuis) bus regelen! Als je nu al weet wanneer je die nodig bent,meteen regelen!
Wij hebben het (gelukkig niet zelf) meegemaakt toen we gingen verhuizen. Man voor ons bij de verhuur. Had 3/4 dagen daarvoor een bus gereserveerd. En een bevestiging gekregen dacht hij. Die jongen achter de computer gaf aan dat dat alleen de bevestiging van de reservering was en dat er in die mail stond dat de definitieve bevestiging zou komen (stond er met koeienletters in!!)
Die man had de mail niet goed gelezen en was er van uit gegaan dat hij een bus had. Niet dus, helemaal in paniek. Maar ik MOET vandaag verhuizen en ik kan niets anders regelen, hoe moet dat nou!
Die jongen bleef de rust zelfve en zei dat hij maar wat andere verhurbedrijven moest bellen.
Toen wij naar buiten liepen met de sleutels van onze bus stond hij met de handen in het haar te bellen. Van een groot rood verhuurbedrijf waar we eerder die ochtend al iets opgehaald hadden wisten we al dat de telefoon roodgloeiend stond met mensen die bussen wilden huren. Maar dat er niets meer was. We zijn nog steeds benieuwd hoe die man het nu gedaan heeft.
Als je de dozen een kleur geeft (voor elke ruimte een kleur) en een cijfer, dan kan je een lijst maken. Mocht je bij het verhuizen moeten zoeken naar bijvoorbeeld de borden, en niet alles is dan nog uitgepakt, dan kijk je op je lijst naar welk nummer je moet zoeken. Scheelt frustratie en graafwerk.
flower29 schreef:
21-04-2020 14:07
Geef de dozen een kleur op de zijkant voor een ruimte.
Bijv rood voor woonkamer.
Dat dit aan de zijkanten doen, want boven op de doos schrijf je vaak voor welke ruimte het is, maar als je de dozen stapelt, zie je dat niet
Dat is inderdaad een slim plan, dan kan ze ook gelijk dingetjes sorteren wat wel en niet mee moet
ClumsyNinja schreef:
21-04-2020 14:05
Ben niet uit 84, maar bedankt voor het compliment ;)
drominique schreef:
21-04-2020 14:13
Alles uitzoeken en zoveel mogelijk weggooien.
Verhuist ze vanuit het ouderlijk nest of...?
Nee ze gaat vanuit haar flatje met haar vriend in een koophuis wonen
Bedankt allemaal voor de bruikbare tips! Denk dat ze daar heel blij van gaat worden.
Bananendozen vind ik altijd erg fijn en stevig.

Ook (inderdaad) op alle dozen schrijven naar welke ruimte deze moeten. Dan stapelt niet alles zich in de woonkamer (of de eerste kamer die tegengekomen wordt) op. Breng dan ook de dozen gelijk naar de goede ruimte ;)

Zorg dat het bed en alle toebehoren gelijk in elkaar worden gezet. Niks zo vervelend als na zo'n lange en zware dag, om 22.00 je bed nog in elkaar moeten zetten, en erachter komen: "shit, waar zijn de schroefjes/de lakens/de kussens" enzovoort ;)
ClumsyNinja schreef:
21-04-2020 14:05
Teen mom
Laat haar even op Facebook ofzo kijken. Er zijn enorm veel filmpje van makkelijk en slim inplakken. Onder andere van 5 minute crafts.
Ik heb heel veel gehad aan een verhuischecklist. Je kan het beste een checklist gebruiken van een verhuisbedrijf, want die hebben natuurlijk ervaring. Het hielp mij om die lijst samen te voegen met persoonlijke benodigdheden. https://www.veldhoenverhuizingen.nl/zel ... checklist/ Ik heb bijvoorbeeld deze checklist even gevonden. Hier staan de meeste dingen wel op, maar je moet het natuurlijk aanpassen naar je eigen situatie. Je kan desnoods nog meer checklisten bij elkaar voegen als je nog meer tips nodig hebt, maar volgens mij is deze wel oké.
Irish_Wasser_Woman schreef:
21-04-2020 14:17
Bananendozen vind ik altijd erg fijn en stevig.

Ook (inderdaad) op alle dozen schrijven naar welke ruimte deze moeten. Dan stapelt niet alles zich in de woonkamer (of de eerste kamer die tegengekomen wordt) op. Breng dan ook de dozen gelijk naar de goede ruimte ;)

Zorg dat het bed en alle toebehoren gelijk in elkaar worden gezet. Niks zo vervelend als na zo'n lange en zware dag, om 22.00 je bed nog in elkaar moeten zetten, en erachter komen: "shit, waar zijn de schroefjes/de lakens/de kussens" enzovoort ;)
Bananendozen zijn inderdaad top
en genoeg eten en drinken voor de verhuishulpen, anders komt ze hier zo in het gierigaarden topic terecht ;)
Voor verhuisdozen kun je ook op de plaatselijke weggeefhoek kijken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Besteed het uit. Er is altijd wel ergens een actie waarmee voor een paar honderd euro alles wordt gedaan behalve inpakken. Dus geen gedoe met bus huren, ophalen, zelf sjouwen, familie/vrienden belasten. Gewoon lekker makkelijk en geen gezeur. Wij zijn al twee keer verhuisd met een actie op Groupon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven