Geld & Recht alle pijlers

Woningbouw weigert inschrijving vriend. [Lege OP]

26-04-2020 18:00 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
ivm Alle nare reacties , voor oordelen dit topic nu zo gedaan. Wou alleen maar wat advies.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-04-2020 21:04
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.06% gewijzigd
viva-amber schreef:
26-04-2020 18:51
To is die persoon die in het verleden bij jou inschreven stond een connectie van je vriend? Waarom stond die persoon bij jullie ingeschreven terwijl hij daar niet woonde? Hebben jullie meegewerkt aan een vorm van fraude zoals bijstandsfraude of iets anders?

Je hebt het over onrecht maar wanneer die een valse melding is op een zwarte lijst dan kan je vriend toch zelf een advocaat nemen ipv dat jij dat allemaal regelt.
Enige persoon die ooit ingeschreven bij mij stond is hij. Nee nooit fraude of iets in die richting. Beide nooit een uitkering gehad of schuld. En heb ook nooit huur toeslag ontvangen voor beide woningen.
Blondie_1996 schreef:
26-04-2020 18:48
Dat is zeker waar , ben hier zelf me akkoord gegaan. En het is niet dat ik hem nu per direct op mijn adres wil , snap dat dit klinkt als oplichting van passend toewijzen. Maar voor de toekomst. Mijn vraag is gewoon , kan hij dus nooit hoe dan ook bij mij kunnen wonen ? Dan is het duidelijk en weten we dat dit niet gaat werken 2 verschillende adressen. Het laatste wat ik wil een problemen met een woningbouw omdat ik mij niet aan contract houd. Ik probeer alles zo goed mogelijk te kunnen laten regelen en lukt dat niet dan heb ik er alles aan gedaan. Illegaal iemand laten wonen is het laatste wat ik van plan ben.
Bel de woningbouwvereniging.

Waarom wil je dat niet maar wil je meteen met rechtzaken dreigen?
Honey, you should see me in a crown
gizzmo-returns schreef:
26-04-2020 18:50
Nee hoor
Heb het even nagekeken.
Hij wordt niet automatisch medehuurder maar kan het wel aanvragen. Bij huwelijk of geregistreerd partnerschap gaat het wel automatisch.
Medehuurder heeft zelfde rechten en plichten als de hoofdhuurder.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... edehuurder
Eurus schreef:
26-04-2020 18:55

Woningbouw heeft hun uitspraak gedaan in het contract. Hun blijven bij hun punt. Zou het misschien over een half jaar of jaar nog eens kunnen proberen maar heb er weinig vertrouwen in.
https://louwersadvocaten.nl/woningcorpo ... telijsten/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eurus schreef:
26-04-2020 18:55

Omdat ze de woningbouw dus al heeft gehad bij 't tekenen van haar contract.

Ik zou ze vooral zwart op wit de reden laten neerzetten waarom hij ongewenst is en niet ingeschreven mag worden.
Kan je tenminste daarop verder met juridische hulp.

Vage mondelinge redenen zijn waardeloos voor een rechtbank.
Edit: overheen gelezen.
Blondie_1996 schreef:
26-04-2020 18:54
Enige persoon die ooit ingeschreven bij mij stond is hij. Nee nooit fraude of iets in die richting. Beide nooit een uitkering gehad of schuld. En heb ook nooit huur toeslag ontvangen voor beide woningen.
Waarom heb je hem uitgeschreven na het voorval?
Woningcorporaties gebruiken zwarte lijsten om ervoor te zorgen dat een vrijkomende woning niet naar een huurder gaat die zich in het verleden heeft misdragen of fraude heeft gepleegd. Of die zulke schulden heeft dat het niet verstandig is om een huurcontract af te spreken. De wering is altijd tijdelijk, meestal met een maximum van vijf jaar
.
Marnamai schreef:
26-04-2020 18:57
Omdat ze de woningbouw dus al heeft gehad bij 't tekenen van haar contract.

Ik zou ze vooral zwart op wit de reden laten neerzetten waarom hij ongewenst is en niet ingeschreven mag worden.
Kan je tenminste daarop verder met juridische hulp.

Vage mondelinge redenen zijn waardeloos voor een rechtbank.
Ja maar zoals ik het lees wilde ze de woning graag en heeft ze er dus niks over gezegd?
Honey, you should see me in a crown
Ze gaan TO niet vertellen want vriend op zijn kerfstok heeft want privacy gevoelige info.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
https://www.woonbond.nl/nieuws/corporat ... te-lijsten

Heeft / had hij schulden ?
Ik snap volkomen al jullie reacties van “ slechte vriend “ enzo enzo. Echter is dit echt totaal niet het geval :( , er is geen strafblad in het spel en geen strafbare feiten, ook geen huiselijk geweld ... vriend heeft ook een keurige baan ... tuurlijk kan ik niet alles van hem weten en in zijn hoofd kijken. Maar ik weet echt wel wat er speelt. Mijn vraag is gewoon : kan je een huurovereenkomst aan laten passen of hoe kan dit ooit goed komen.

Ik wil ook niets of niemand oplichten en zeker geen woningbouw ! Daarom probeer ik alles netjes te kunnen regelen , lukt dat niet houd het gewoon op en leg ik mij hierbij neer.
Eurus schreef:
26-04-2020 19:00
Ja maar zoals ik het lees wilde ze de woning graag en heeft ze er dus niks over gezegd?
Maar ze had wel alle stukken bij zich???? Ze heeft het dus wel gezegd en de stukken ingeleverd.
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-04-2020 19:01
5.15% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
granny71 schreef:
26-04-2020 18:56
Heb het even nagekeken.
Hij wordt niet automatisch medehuurder maar kan het wel aanvragen. Bij huwelijk of geregistreerd partnerschap gaat het wel automatisch.

nou deze kan het niet, ze willen hem niet
https://www.nul20.nl/na-ongewenst-gedra ... io-utrecht
blijfgewoonbianca schreef:
26-04-2020 19:00
https://www.woonbond.nl/nieuws/corporat ... te-lijsten

Heeft / had hij schulden ?
Nee , beide niet.
granny71 schreef:
26-04-2020 18:56
Heb het even nagekeken.

je schreef automatisch, dat klopt dus niet....
granny71 schreef:
26-04-2020 18:59
Waarom heb je hem uitgeschreven na het voorval?
Omdat het mij allemaal teveel werd. Wil rustig kunnen slapen zonder dat ineens een bel kan gaan van een politie.
Blondie_1996 schreef:
26-04-2020 19:01
Ik snap volkomen al jullie reacties van “ slechte vriend “ enzo enzo. Echter is dit echt totaal niet het geval :( , er is geen strafblad in het spel en geen strafbare feiten, ook geen huiselijk geweld ... vriend heeft ook een keurige baan ... tuurlijk kan ik niet alles van hem weten en in zijn hoofd kijken. Maar ik weet echt wel wat er speelt. Mijn vraag is gewoon : kan je een huurovereenkomst aan laten passen of hoe kan dit ooit goed komen.

Ik wil ook niets of niemand oplichten en zeker geen woningbouw ! Daarom probeer ik alles netjes te kunnen regelen , lukt dat niet houd het gewoon op en leg ik mij hierbij neer.
Waarom is hij toen ooit uitgeschreven bij jou ? Omdat het uit was tussen jullie ? Is hij daarna weer alleen gaan wonen ?
Blondie_1996 schreef:
26-04-2020 19:03
Omdat het mij allemaal teveel werd. Wil rustig kunnen slapen zonder dat ineens een bel kan gaan van een politie.
En toen is hij ergens anders gaan wonen ?
Dan had hij ook snel een huis, zeg.
Dus wanneer de politie 1x onterecht invalt dan trap je meteen je vriend eruit....met alle respect maar er is hier wel iets meer aan hand waarom jij niet slaapt. Ik heb een collega die een criminele buurman had en de sluipschutters lagen in zijn tuin: 1 nummer vergist. Dan trap je toch ook niet je partner eruit??? Of heeft je partner iets op zijn kerfstok waardoor je het risico niet meer wilde?
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-04-2020 19:06
42.55% gewijzigd
Wat zegt hij er overigens zelf van?

Hoe graag wil hij zelf terug samenwonen met jou?
En zijn adres bij jou zetten?

Want nu betalen jullie waarschijnlijk dubbele huur.
Ik geloof niet dat je er eerlijk over bent....
blijfgewoonbianca schreef:
26-04-2020 19:04
En toen is hij ergens anders gaan wonen ?
Dan had hij ook snel een huis, zeg.
Bwah ... Op je pakweg 25ste kan je ook intrekken bij een vriend, een kamer huren of terug naar je ouders.
Of particulier huren. Waar geen wachtlijsten van jaren zijn.

Ergens staat dat hij niet huurt bij de woningbouw.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 26-04-2020 19:07
17.47% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven