Mode & Beauty alle pijlers

Tips benen epileren

27-04-2020 14:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zomer komt eraan en ik ben het iedere dag benen scheren zat. Ook al zie ik enkel mijn eigen man in de tuin, ik wil toch gladde benen :P

Ik heb de Philips Satinelle prestige wet&dry, de product specificaties klonken veel belovend.

Philips zegt zelf op de website: Nu met snelst draaiende schijf ooit (2200 rotaties per minuut) voor onze snelste manier van haar verwijderen.

Maar ik krijg mijn benen niet glad!! Sowieso ben ik echt enorm lang bezig, want ik moet er 80x overheen om alle haartjes te kunnen pakken!

Wie heeft er tips voor gladde benen? Of is dat voor mijn 'beenhaartype' niet mogelijk?

Ik heb een lichte huid met donker haar (ik ben donkerblond, mijn beenhaar is donkerder). Mijn haar groeit ook heel snel. Daarom heb ik geen zin meer in scheren. Mijn haar is ook vrij dik. De haartjes zouden dus heel makkelijk te pakken moeten zijn.
Dat mijn benen niet 4 weken glad blijven weet ik, het groeit nou eenmaal snel. Maar 1 week zou al fijn zijn. Nu blijft het aanvoelen als schuurpapier.

Harsen heb ik ook geprobeerd, was geen succes. Hars op de badkamervloer, en weinig haar wat eruit werd getrokken.

Heeft misschien iemand de gouden tip?
She was brave and strong and broken, all at once.
Onder de douche gebruiken en je benen met wat douchegel insmeren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Met een smeermiddel, Veet ofzo.
Om te starten eerst scheren en na een dag of 2 epileren. Niet later, anders worden de haren te lang en breken ze af. Als de snelheid instelbaar is dan ook niet gelijk op de hoogste stand.
Tickel schreef:
27-04-2020 14:24
Om te starten eerst scheren en na een dag of 2 epileren. Niet later, anders worden de haren te lang en breken ze af. Als de snelheid instelbaar is dan ook niet gelijk op de hoogste stand.
Goeie! Ik zet hem inderdaad op z'n snelst. Ik zal een tandje langzamer proberen.
Ik epileer mijn benen en scheer dan ook nog zodat ze echt glad zijn. Doordat ik dit al heel lang doe, heb ik steeds minder haargroei op mijn benen. Plus dat wat je epileert niet snel terug groeit en dus veel minder stoppeltjes (alleen van het scheren)
Tickel schreef:
27-04-2020 14:23
Werkt dat? Ga ik doen!
Tickel schreef:
Ja dit!
Of een druppel douchegel in de epilator druppelen helpt ook.
Ook zorgen dat de haartjes lang genoeg zijn. Ik epileer, dan scheer ik, dan na een halve week epileer ik weer en blijven mijn benen lang glad.
Soms tussendoor scheer ik als ik ze echt heel zacht wil hebben.
Cateautje schreef:
Met een smeermiddel, Veet ofzo.

Ontharingscreme heeft bij mij hetzelfde effect als scheren: na een dag al donkere stoppels....
aankleefsjaan schreef:
27-04-2020 14:32
Ja dit!
Of een druppel douchegel in de epilator druppelen helpt ook.
Ook zorgen dat de haartjes lang genoeg zijn. Ik epileer, dan scheer ik, dan na een halve week epileer ik weer en blijven mijn benen lang glad.
Soms tussendoor scheer ik als ik ze echt heel zacht wil hebben.

Dank voor je tip!
Het is wat dat benen ontharen.... (we zullen het niet over m'n oksels gaan hebben)
Koop een ipl apparaat. Echt, vooral met een lichte huid en donkere haartjes werkt het super.
Benen scheren en dan flitsen. Is in een half uurtje gebeurd.
Elke week doen en na een paar weken groeit er haast geen haar meer.
Emma95 schreef:
27-04-2020 15:56
Koop een ipl apparaat. Echt, vooral met een lichte huid en donkere haartjes werkt het super.

Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ben zo bang dat het weggegooid geld is. Maar met lichte huid en donker haar werkt het dus beter?

Heb jij er 1? En welk merk/type?
En is zo'n ipl apparaat ook geschikt voor liezen en oksels?
Woez schreef:
27-04-2020 14:27
Werkt dat? Ga ik doen!
Ja, de epilator glijdt dan makkelijker over je benen. Hoeft echt niet heel dik, gewoon dat het gladder wordt.
Ik heb een Braun.
Ja, liezen en oksels gaan ook goed.
Woez schreef:
27-04-2020 16:18
En is zo'n ipl apparaat ook geschikt voor liezen en oksels?
Ja, maar je kunt oksels ook epileren. Heb ik ook altijd gedaan.
Nu ook een ipl ding, maar ik merk dat de klad er een beetje inkomt.

En dat je geen week haarvrij bent komt omdat haren niet allemaal in dezelfde groei cyclus zitten. Na een week of 4 regelmatig epileren zul je wel een week haarvrij zijn.
Mijn haartjes blijven nu maanden weg. Eind februari geflitst toen ik een weekje wegging en tot nu toe is het nog niet nodig.
Tickel schreef:
27-04-2020 16:29
Ja, maar je kunt oksels ook epileren. Heb ik ook altijd gedaan.
Nu ook een ipl ding, maar ik merk dat de klad er een beetje inkomt.

En dat je geen week haarvrij bent komt omdat haren niet allemaal in dezelfde groei cyclus zitten. Na een week of 4 regelmatig epileren zul je wel een week haarvrij zijn.
Je oksels epileren? Bikkel!! Ik heb het geprobeerd, maar geen succes. Man wat doet dat pijn!

Ik ga het epileren maar even volhouden en zal er douchegel bij gebruiken.

Dank voor alle tips!
Lees even mee.
Ik epileer altijd droog, maar het is nooit echt glad
Emma95 schreef:
27-04-2020 15:56

Helemaal mee eens!!
Niet te lange haren willen epileren, dan breken ze af en heb je alsnog stoppels. Na een paar keer heb je alles en dan is het een keer in de week bijhouden en blijft het glad. De ene haar die er nog blijft zitten is dan zachter. Ik heb ongeveer hetzelfde haar zoals jij het omschrijft.

Ik vond onder de douche ontharen minder prettig. Regelmatig scrubben is wel een aanrader ivm ingegroeide haren voorkomen.

De eerste keer vond ik echt waardeloos, maar daarna elke week hoogstens tien minuten ermee bezig zijn is zo veel beter dan scheren. Wel de winter door blijven gaan, anders moet je er weer opnieuw beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven