Welke regenponcho?
donderdag 30 april 2020 om 19:25
Ik vind persoonlijk een poncho voor op de fiets niet handig. Wappert alle kanten op en je benen worden alsnog nat. Ook bij die poncho’s die je aan het stuur vast moet houden.
Zelf heb ik een goede poncho van bever sport. Die is wel fijn voor tijdens het wandelen, want hij is lang.
Voor op de fiets heb ik een lange regenjas van happy rainy days met een extra rits en tussenstuk zodat je kan fietsen.
Zelf heb ik een goede poncho van bever sport. Die is wel fijn voor tijdens het wandelen, want hij is lang.
Voor op de fiets heb ik een lange regenjas van happy rainy days met een extra rits en tussenstuk zodat je kan fietsen.
donderdag 30 april 2020 om 19:54
Ja dit. Poncho’s vind ik ondingen. En als je langere stukken fietst met harde regen is een regenbroek echt wel een must vind ik.Whomi schreef: ↑30-04-2020 19:25Ik vind persoonlijk een poncho voor op de fiets niet handig. Wappert alle kanten op en je benen worden alsnog nat. Ook bij die poncho’s die je aan het stuur vast moet houden.
donderdag 30 april 2020 om 20:16
donderdag 30 april 2020 om 20:37
Topper:
https://happyrainydays.com/nl/shop/rege ... cho-dames/
Koop er ook een lekker hoedje bij, dan regent er niets in je ogen.
https://happyrainydays.com/nl/shop/rege ... cho-dames/
Koop er ook een lekker hoedje bij, dan regent er niets in je ogen.
donderdag 30 april 2020 om 20:48
Regenhoes voor je rugtas
https://www.bever.nl/p/berghaus-deluge- ... olour=4168
Ik heb deze broek. Nee, niet echt goedkoop, maar wel echt een hele fijne broek!! Ik heb een mannenbroek, want de vrouwenbroeken pasten niet over mijn dijen
irish_wasser_woman wijzigde dit bericht op 30-04-2020 20:50
30.04% gewijzigd
donderdag 30 april 2020 om 20:55
[quote
Ik heb deze broek. Nee, niet echt goedkoop, maar wel echt een hele fijne broek!! Ik heb een mannenbroek, want de vrouwenbroeken pasten niet over mijn dijen
Of, het paste wel, maar alleen als ik bleef staan, haha.
[/quote]
Zo die is idd wel erg prijzig. Vooral als er ook nog een regenjas en overschoenen bij moeten
[/quote]
Zo die is idd wel erg prijzig. Vooral als er ook nog een regenjas en overschoenen bij moeten
donderdag 30 april 2020 om 20:59
[/quote]
Maar echt z'n geld zó waard..... Je gaat erg zweten in goedkopere broeken. Bovendien zijn die niet altijd makkelijk aan te trekken, of gaan lekken op de naden. Ik moest ook even slikken hoor, bij het afrekenen
Verder heb ik een all weather jacket. Lekker dun, draag 'm het hele jaar als jas (nou ja, niet in de zomer, maar ik heb het sowieso heel snel warm en fiets dan dus zonder jas). En waterdicht dus uitermate geschikt als regenjas. Maar niet zo'n vervelend zweetding. Ook een fatsoenlijke capuchon, in plaats van zo'n dun dingetje waar je niks aan hebt.
Oh, en ik heb geen auto, en zit dus altijd, in weer en wind, op de fiets. Ik moet dus gewoon goede spullen hebben
donderdag 30 april 2020 om 21:05
donderdag 30 april 2020 om 21:16
Als je voor een "gewone" jas gaat, let er dan wel op dat deze waterDICHT is, en niet waterafstotend
Er is een soort "code" van hoeveel water stof kan weerstaan. Dit moet goed hoog zijn. Ook zijn de ritsen geseald bijvoorbeeld.
Ik kan even niet bedenken welke jas ik heb, hij komt in ieder geval van de Intersport vandaan, en ik heb m met 50% toen gekocht (vier jaar geleden). Toen was ie nog relatief te betalen
(en ik heb 'm dus al vier jaar, en het is m'n enige jas, dus wel echt z'n geld opgebracht).
Ik kan even niet bedenken welke jas ik heb, hij komt in ieder geval van de Intersport vandaan, en ik heb m met 50% toen gekocht (vier jaar geleden). Toen was ie nog relatief te betalen
donderdag 30 april 2020 om 22:13
Inderdaad een goede regenjas, met een fijne capuchon. Die blijft goed zitten (met elastiek oa) en houdt het water uit je ogen. Ik heb een zomer- en een winterversie. Qua prijs idd even slikken, vooral omdat ik model enzo ook wel belangrijk vind, maar ben er zó blij mee.
Heb inmiddels ook waterdichte handschoenen (maar is nu even niet nodig misschien) en laarzen. Maar fiets dan ook wel zo’n 15 km naar mijn werk.
Heb inmiddels ook waterdichte handschoenen (maar is nu even niet nodig misschien) en laarzen. Maar fiets dan ook wel zo’n 15 km naar mijn werk.
zaterdag 2 mei 2020 om 09:39
Ik heb wel een poncho. Dat vind ik makkelijker omdat ik (normaliter) 's ochtends naar de trein fiets. Ik ga liever niet met mn natte regenbroek in de trein en uittrekken en meenemen is ook weer zoiets... Ik heb een People's Poncho en ben helemaal fan. Je kunt hem op allerlei manieren goed vast zetten zodat hij niet gaat flapperen. Er zitten ook elastieken in zodat je hem vast kan zetten aan je fietsstuur zodat je daaronder je handen vrij hebt. Het is alleen wel een behoorlijke investering.
zondag 3 mei 2020 om 11:32
Ik heb een fiets regenponcho van de decathlon. Deze: https://www.decathlon.nl/p/regenponcho- ... R-p-120362
Vind het fijn dat hij transparante stukken bij je hoofd hebt zodat je nog wel eea kunt zien. Verder doet ie het prima, heb ook niet het idee dat er van alles flappert of dat het zwaarder fietst. Bij een flinke regenbui is het wel handig om er nog een broek bij te hebben.
Vind het fijn dat hij transparante stukken bij je hoofd hebt zodat je nog wel eea kunt zien. Verder doet ie het prima, heb ook niet het idee dat er van alles flappert of dat het zwaarder fietst. Bij een flinke regenbui is het wel handig om er nog een broek bij te hebben.
every journey starts with a single step