Omrollen vergeten?

donderdag 30 april 2020 om 19:34

donderdag 30 april 2020 om 21:31
Bedankt voor de gwruststelle antwoorden. Zeker wat betreft het omrollen
Is het ook niet gek dat hij het buikliggen opeen sminser goed doet. Ook vanaf zaterdag eigelijk. Bijna meteen ter aarde storten en heel snel huilen en piepen
Daarvoor kon hij zeker een paar minuten goed zijn hoofd en borstje omhoog duwen met zijn armpjes
Is het ook niet gek dat hij het buikliggen opeen sminser goed doet. Ook vanaf zaterdag eigelijk. Bijna meteen ter aarde storten en heel snel huilen en piepen
Daarvoor kon hij zeker een paar minuten goed zijn hoofd en borstje omhoog duwen met zijn armpjes
donderdag 30 april 2020 om 21:32
Io zeg het niet snel, omdat ik weet hoe vervelend het is als je zorgen zomaar worden weggewuifd, maar in dit geval zou ik me echt geen zorgen maken. Mijn dochter met een ontwikkeingsachterstand kon met een jaar nog niet omrollen, dan wordt het wel tijd om er eens een fysio naar te laten kijken (die was er toen al lang overigens). Maar 14 wkn is echt supervroeg, daar hoef je je nu nog geen zorgen om te maken als verder alles goed gaat.
donderdag 30 april 2020 om 21:33
Misschien is hij idd een beetje moe. Of hij heeft een virusje ofzo. Ik zou het even aankijken. Mijn zoon had dat soort dingen altijd als hij ziek werd of ergens de pest over in had om een of andere reden. Ging altijd binnen een paar dagen - weken vanzelf weer over.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

donderdag 30 april 2020 om 21:33
Arcticfox1 schreef: ↑30-04-2020 21:31Bedankt voor de gwruststelle antwoorden. Zeker wat betreft het omrollen
Voelt hij ook slapper aan ?
Als je het niet vertrouwd zou ik de huisarts bellen. Dat hij niet meer omrolt met 14 weken lijkt me totaal niet zorgelijk. Vaak is het op deze leeftijd omrollen, omdat ze hun evenwicht verliezen.
donderdag 30 april 2020 om 21:51
Wat ik hier bij de kinderen zag en wat ik ook vermoed bij jullie:
In het begin rollen ze om omdat ze hun evenwicht verliezen bij het omhoog steunen. En het feit dat ze dan niet meer om rollen, is een vooruitgang, want ze kunnen beter hun evenwicht behouden.
Het echte rollen is dan een latere stap, omdat ze het doelbewust kunnen.
In het begin rollen ze om omdat ze hun evenwicht verliezen bij het omhoog steunen. En het feit dat ze dan niet meer om rollen, is een vooruitgang, want ze kunnen beter hun evenwicht behouden.
Het echte rollen is dan een latere stap, omdat ze het doelbewust kunnen.

donderdag 30 april 2020 om 21:52
Dit! Of ze zien er het nut niet meer in. Ze kunnen even niks met de verworven vaardigheid.
Kind hier kon heel jong van rug naar buik rollen en dan had ze daar elke vezel in haar lijf voor nodig om zo te blijven liggen. Om haar hoofd omhoog te houden etc. Ze kon niet zelf terug rollen dus de nieuwe vaardigheid bracht haar niks. Dus na tien keer omrollen in een paar dagen deed ze het weer weken niet. Tot ze ook weer zelf terug kon.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 30-04-2020 21:56
0.06% gewijzigd
donderdag 30 april 2020 om 21:53
Kan frustratie zijn omdat niet lukt wat hij wil kunnen?Arcticfox1 schreef: ↑30-04-2020 21:31Bedankt voor de gwruststelle antwoorden. Zeker wat betreft het omrollen
Als dit aanhoudt, eventueel eens naar een osteopaat of kine gaan om te kijken of er een belemmering zit ergens? Maar over het algemeen best altijd enkele dagen afwachten. Ze leren, groeien en veranderen zo snel

donderdag 30 april 2020 om 21:55
Het is nu bijna een week zo. Ook wat hangeriger en huileriger, maar ik vind hem niet ziek ogen perse. Geen koorts of verhoging in ieder geval

donderdag 30 april 2020 om 21:57
Nee, hij voelt niet slap. Hij kan als hij kwaad is nog behoorlijk kracht zettenMarloesjuh51 schreef: ↑30-04-2020 21:33Voelt hij ook slapper aan ?
Als je het niet vertrouwd zou ik de huisarts bellen. Dat hij niet meer omrolt met 14 weken lijkt me totaal niet zorgelijk. Vaak is het op deze leeftijd omrollen, omdat ze hun evenwicht verliezen.

donderdag 30 april 2020 om 22:02
TO als het alleen dit is zou ik me geen zorgen maken. Dit zijn volgens mij geen echte alarmsignalen (zoals suf zijn, slap etc).Arcticfox1 schreef: ↑30-04-2020 21:57Nee, hij voelt niet slap. Hij kan als hij kwaad is nog behoorlijk kracht zetten
donderdag 30 april 2020 om 22:27
Misschien zit hij gewoon niet lekker in z’n vel, dat hebben ze soms. Bij die van mij kon het soms wel 2-3 weken aanhouden.Arcticfox1 schreef: ↑30-04-2020 21:55Het is nu bijna een week zo. Ook wat hangeriger en huileriger, maar ik vind hem niet ziek ogen perse. Geen koorts of verhoging in ieder geval
Maar jij kent je zoontje het best dus als jij je zorgen maakt is het altijd goed om even naar de huisarts te gaan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
vrijdag 1 mei 2020 om 08:24
Oh ja, dat ter aarde storten bij de buiklig herken ik ook terwijl de mijne al vanaf zijn geboorte heel sterk was in de nek.
Gaat dadelijk vanzelf over als hij bewust snapt hoe hij van buik naar rug moest. Hier was dat inderdaad frustratie. Hij kon het wel, maar dus nog niet bewust op het moment dat hij zelf wilde.
Gaat dadelijk vanzelf over als hij bewust snapt hoe hij van buik naar rug moest. Hier was dat inderdaad frustratie. Hij kon het wel, maar dus nog niet bewust op het moment dat hij zelf wilde.
.
vrijdag 1 mei 2020 om 09:00
vrijdag 1 mei 2020 om 09:05
Baby's maken verschillende ontwikkelingssprongen door en ze kunnen niet alles tegelijk leren. Dus misschien heeft hij zijn energie nu even voor iets anders nodig (groeien/slapen/wat dan ook). Mijn baby is ruim 10 maanden en stort zich nog steeds ter aarde. Dat hangerige en huilerige was ook meer gewoonte dan uitzondering.
Ik zou me echt geen zorgen maken. Elke week is weer anders met zo'n baby, ze hebben zoveel nieuwe dingen te leren. Mijn jongste dochter kon vorige week eindelijk een beetje kruipen. En nu lijkt het alsof 2 meter tijgeren al teveel voor haar is. Komt wel weer.
Ik zou me echt geen zorgen maken. Elke week is weer anders met zo'n baby, ze hebben zoveel nieuwe dingen te leren. Mijn jongste dochter kon vorige week eindelijk een beetje kruipen. En nu lijkt het alsof 2 meter tijgeren al teveel voor haar is. Komt wel weer.

vrijdag 1 mei 2020 om 09:34

vrijdag 1 mei 2020 om 09:36
Hij slaapt ook iets meer overdag, maar dat deed hij voorheen amper. Alleen hazenslaapjesfiona2018 schreef: ↑01-05-2020 09:05Baby's maken verschillende ontwikkelingssprongen door en ze kunnen niet alles tegelijk leren. Dus misschien heeft hij zijn energie nu even voor iets anders nodig (groeien/slapen/wat dan ook). Mijn baby is ruim 10 maanden en stort zich nog steeds ter aarde. Dat hangerige en huilerige was ook meer gewoonte dan uitzondering.

vrijdag 1 mei 2020 om 10:57
Dan zou ik het gewoon even aankijken. Zolang hij alert is, niet alleen maar huilt of een suffe indruk maakt, maar ook vrolijke momentjes heeft, eetlust heeft en geen tekenen van ziekzijn vertoont en jij je eigenlijk geen zorgen maakt denk ik dat het heel normaal is en vanzelf weer bijtrekt.Arcticfox1 schreef: ↑01-05-2020 09:38Ik maak mij niet perse zorgen denk ik. Ik vroeg mij alleen af of dit erbij kan horen