Mode & Beauty alle pijlers

Restanten na acné

03-05-2020 23:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb sinds enkele maanden last van acné. Dit vooral op mijn wangen en kin. Hiervoor al naar de huisarts geweest en mij laten vertellen dat dit de schuld is van mijn schommelende hormoonspiegel. Ik heb reeds een kuur antibiotica gehad en bepaalde crème' s. Dit was echter geen succes.

Deze week weer een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik zou graag een alternatief vinden wat betreft anticonceptie, want mijn pil wat ik nu neem zorgt ook voor mijn acné uitbarsting.

Waar ik mij vooral aan stoor zijn die vreselijke rode pigmentvlekjes die achter zijn gebleven op de plaats waar de acné heeft gezeten.. Zijn geen littekens maar dus echt verkleuringen. Op internet vind ik terug dat dit tot 9 maanden kan duren vooraleer dit wegtrekt..

Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe kan ik deze plekjes zo snel mogelijk verwijderen/verminderen? Mijn zelfvertrouwen lijdt hier echt onder..

Dankje!
Niacinamide gaan smeren! Bv van The Ordinary. Heeft bij mij echt een wereld van verschil gemaakt qua rode beschadigingen en oneffenheden.
Helaas ook de nodige ervaring mee gehad. Het kost gewoon veel tijd, een wondermiddel bestaat er niet voor zover ik weet. Wat wel helpt is een exfoliant gebruiken met salicylzuur. Paula's Choice heeft een fijne, en The Ordinary heeft een goede budget variant. Zelf koop ik meestal de laatste via Asos. The Ordinary heeft ook een soort acne pakketje met een aantal producten en adviezen. De info is geloof ik wel allemaal in het Engels, maar zeker de moeite waard! Verder milde verzorgingsproducten gebruiken zodat je huid rust krijgt. Wat bij mij ook heel goed helpt is zonlicht. Wel even goed insmeren met een hoge factor. La Roche Posay heeft speciale zonnebrand voor een gezicht dat gevoelig is voor acne. Daarnaast heb ik ook een dekkende foundation zodat je er tijdens het herstel eigenlijk ook weinig van zag. Ik had Vichy Dermablend. Geloof dat ze ook nog een speciale hebben voor een huid met littekens. En gezond leven. Heel cliche, maar het helpt wel. Snap je onzekerheid maar uiteindelijk trekt het echt weer bij. Sterkte!
LaFolie schreef:
04-05-2020 00:07
Niacinamide gaan smeren! Bv van The Ordinary. Heeft bij mij echt een wereld van verschil gemaakt qua rode beschadigingen en oneffenheden.
Ben eens op internet gaan rondneuzen en vond het serum hiervan. Bedoel je deze van The Ordinary?
Dankjewel voor de tip!
Aaltje89 schreef:
04-05-2020 00:09
Helaas ook de nodige ervaring mee gehad. Het kost gewoon veel tijd, een wondermiddel bestaat er niet voor zover ik weet. Wat wel helpt is een exfoliant gebruiken met salicylzuur. Paula's Choice heeft een fijne, en The Ordinary heeft een goede budget variant. Zelf koop ik meestal de laatste via Asos. The Ordinary heeft ook een soort acne pakketje met een aantal producten en adviezen. De info is geloof ik wel allemaal in het Engels, maar zeker de moeite waard! Verder milde verzorgingsproducten gebruiken zodat je huid rust krijgt. Wat bij mij ook heel goed helpt is zonlicht. Wel even goed insmeren met een hoge factor. La Roche Posay heeft speciale zonnebrand voor een gezicht dat gevoelig is voor acne. Daarnaast heb ik ook een dekkende foundation zodat je er tijdens het herstel eigenlijk ook weinig van zag. Ik had Vichy Dermablend. Geloof dat ze ook nog een speciale hebben voor een huid met littekens. En gezond leven. Heel cliche, maar het helpt wel. Snap je onzekerheid maar uiteindelijk trekt het echt weer bij. Sterkte!

Inderdaad zeer veel geduld voor nodig.. Ik dacht er inderdaad aan om de zon haar werk te laten doen, alleen ben ik bang dat de vlekjes dan nog harder zullen terugkomen. Ik gebruik voor overdag een dekkende foundation en hiermee zie je er bijna niets van. Dit zorgt er wel voor dat ik onzeker word zonder make up, dit had ik eerst niet :( het stelt mij alvast gerust dat dit niet permanent is en dus echt wel zal verdwijnen.. bedankt voor je advies !
Ik ken het. Het serum van the ordinary is inderdaad goed. Deze; https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 78145.html Maar het kan wel degelijk blijvend zijn. Helaas. Je kunt ze wel laten laseren en dat gaat snel en makkelijk. Voor een paar kleine plekjes betaal je dan tussen de 50-100. Ligt eraan waar je het doet.
En pas op met de zon! Die maakt het erger.
Pas wel op met de niacinamide van The Ordinary, het kan namelijk ook het tegengestelde effect hebben. Ik kreeg er alleen maar bultjes van. Natuurlijk is dat met elk product zo, maar ik zou er wel rustig aan mee doen. Ik zit in een groep van The Ordinary op Facebook en het product werkt bij de één fantastisch en bij de ander verziekt het de hele huid.
Laat je verwijzen naar een dermatoloog.

Houd je nog een stopweek? De pil helpt normaal tegen acne maar niet in je stopweek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
LaFolie schreef:
04-05-2020 00:07
Bij mij ook!

Verder zou je je eens kunnen verdiepen in de producten van Paula’s choice.
Na heel veel geprobeerd te hebben van smeersels tot aan dermatoloog waren de producten van Paula’s choice die het verschil maakte en er voor zorgde dat de acne weg ging.
Ik ben dus een poosje geleden gestopt met mijn pil omdat ik wilde weten als dit de oorzaak was. Na een 2 weken merkte ik al een wereld van verschil. Mijn huid maakte precies geen nieuwe puistjes meer aan en enkel de restanten waren nog te zien. Was dus super blij. Onlangs toch terug begonnen omdat wij nog geen kinderwens hebben en ik mij toch niet veilig voelde tijdens de seks zonder pilgebruik. Daarmee dat ik toch even langs de huisarts ga om verschillende opties te bekijken.
Sinds ik terug ben begonnen met de pil, terug last van puistjes trouwens
Waarom ben je dan weer begonnen met de pil?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
04-05-2020 08:01
Waarom ben je dan weer begonnen met de pil?
Omdat ik merkte dat ik tijdens de seks helemaal niet op mijn gemak was en ik bang was voor een ongeplande zwangerschap. Zit echt vooral in mijn bovenkamer denk ik haha. Maar misschien dat deze pil toch wat te zwaar is voor mij ondanks ik deze al 6 jaar inneem. Ben benieuwd wat hij zal zeggen!
Al eens nagedacht over een behandeling van een huidtherapeut? Bijv. een microneedling in combinatie met een chemische peeling. Of met een plex-r laten behandelen, afhankelijk van de grootte van de pigmentvlek. Een huidtherapeut mag worden bezocht zonder doorverwijzing. En in geval van acne/littekens na acné of grove poriën wordt dat soms vergoedt door je zorgverzekering. Ik heb bij deze behandelingen veel meer baat dan Paula's choice of the ordinary. Die helpen wel een beetje, maar gaan toch niet diep genoeg ofzo.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
louti schreef:
04-05-2020 08:55
Al eens nagedacht over een behandeling van een huidtherapeut? Bijv. een microneedling in combinatie met een chemische peeling. Of met een plex-r laten behandelen, afhankelijk van de grootte van de pigmentvlek. Een huidtherapeut mag worden bezocht zonder doorverwijzing. En in geval van acne/littekens na acné of grove poriën wordt dat soms vergoedt door je zorgverzekering. Ik heb bij deze behandelingen veel meer baat dan Paula's choice of the ordinary. Die helpen wel een beetje, maar gaan toch niet diep genoeg ofzo.
Op zich eens. Maar ik denk dat het hier nog wat te vroeg voor is. Zolang er nog actieve acné is, is het eigenlijk dweilen met de kraan open.
To, een dermatoloog kan je helpen om van de acné af te komen. Maar dat kost tijd. Een huidtherapeut kan beslist iets doen tegen de restverschijnselen. Maar dan moet je acné wel over zijn.
En eens met Sjulia over de spf! Zon maakt het erger, en triggert pigmentvlekjes. Dus dagelijks spf smeren is echt het allerbelangrijkste wat je zelf kunt doen. Zoek een milde, zonder parfum en alcohol, zodat je huid er niet verder geïrriteerd van raakt.
Kathy1994 schreef:
04-05-2020 08:05
Omdat ik merkte dat ik tijdens de seks helemaal niet op mijn gemak was en ik bang was voor een ongeplande zwangerschap. Zit echt vooral in mijn bovenkamer denk ik haha. Maar misschien dat deze pil toch wat te zwaar is voor mij ondanks ik deze al 6 jaar inneem. Ben benieuwd wat hij zal zeggen!
Er zijn ook andere mogelijkheden qua anticonceptie.
Jufjoke schreef:
04-05-2020 09:01
Op zich eens. Maar ik denk dat het hier nog wat te vroeg voor is. Zolang er nog actieve acné is, is het eigenlijk dweilen met de kraan open.
To, een dermatoloog kan je helpen om van de acné af te komen. Maar dat kost tijd. Een huidtherapeut kan beslist iets doen tegen de restverschijnselen. Maar dan moet je acné wel over zijn.
En eens met Sjulia over de spf! Zon maakt het erger, en triggert pigmentvlekjes. Dus dagelijks spf smeren is echt het allerbelangrijkste wat je zelf kunt doen. Zoek een milde, zonder parfum en alcohol, zodat je huid er niet verder geïrriteerd van raakt.
Op zich is Tebiskin wel een heel fijne dagcrème. Is in verschillende soorten te verkrijgen. En er zit spf 50!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Kathy1994 schreef:
04-05-2020 00:25
Inderdaad zeer veel geduld voor nodig.. Ik dacht er inderdaad aan om de zon haar werk te laten doen, alleen ben ik bang dat de vlekjes dan nog harder zullen terugkomen. Ik gebruik voor overdag een dekkende foundation en hiermee zie je er bijna niets van. Dit zorgt er wel voor dat ik onzeker word zonder make up, dit had ik eerst niet :( het stelt mij alvast gerust dat dit niet permanent is en dus echt wel zal verdwijnen.. bedankt voor je advies !
:woa: De zon haar 'werk' gaat het alleen erger maken! Smeer asjeblief een goede zonnecrème voor je naar buiten gaat, vooral als je huid al een beetje beschadigd is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven