Kat vreselijk ziek

14-05-2020 17:52 94 berichten
Hallo forummers,

Een kort topic om te vragen of iemand van jullie wel eens iets soortgelijks meegemaakt heeft met zijn of haar kat:

Pablo (2, brits korthaar) is sinds gisternacht hartstikke ziek. Ging kotsen, dit doet hij wel vaker (haarbal), maar het stopte niet meer. Hij smakt de hele tijd en maakt kokhalsbewegingen, ook als hij niet moet spugen. Ben gisteren naar de dierenarts gegaan en hij heeft drie prikken gekregen, tegen misselijkheid, antibiotica en maagbescherming. Hij had echt niet meer mogen spugen nu, volgens de dierenarts. Hij is zich echter de hele dag in de kledingkast aan het verstoppen en heeft weer gekotst. Net weer teruggeweest naar de dierenarts, maar ze weet volgens mij gewoon niet wat het is, omdat alles in orde lijkt te zijn, behalve dat wat ik net opgesomd heb. Het is zo'n lief aanhankelijk knuffeltje en al het leven lijkt eruit te zijn weggetrokken. Ben er zelf helemaal door van slag :nooo:

We zijn hier vast niet allemaal dierenarts, maar misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en brengen jullie ons op ideeën. Hij eet en drinkt ook niet, ik ga zo weer terug naar de dierenarts, ben veel te bang dat hij uitgedroogd is. Het kost nu al een kapitaal, maar dat heb ik er graag voor over.

Reacties zijn welkom!
Knappe vent! Ik hou van Britse korthaartjes. Ik heb er ook eentje rondlopen en het is een geweldige kat. Al heel mijn leven heb ik katten, maar zo’n leukerd hebben we nog nooit gehad. :heart:
Fijn dat het goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het beter gaat...
En wat een mooi beestje zeg.... :cat:
Hoe gaat het nu met hem?

Wat een prachtkat :love:. Ik blijf naar zijn foto kijken. Dat kopje, haha.

Kun je nog een foto plaatsen?
ZwarteRegenboog schreef:
17-05-2020 23:00
Hoe gaat het nu met hem?

Wat een prachtkat :love:. Ik blijf naar zijn foto kijken. Dat kopje, haha.

Kun je nog een foto plaatsen?
Het gaat hartstikke goed! Hij eet en drinkt weer als tevoren en hij ligt lekker op de bank te slapen.
Hij is wel afgevallen, voel zijn ribben als ik hem optil nu en dat was eerst niet zo. Hij was flink aan de maat, dus gelukkig had hij zo zijn reserves, en gezien zijn teruggekomen eetlust denk ik dat het helemaal goedkomt. :)

Het leuke is, dat onze andere kat ook veel aanhankelijker en vrolijker is nu Pablo weer beter is. Het lijkt net of beide katten opgeknapt zijn nu.

Hier nogmaals een foto van de beauty.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EE8E219
Aaah, fijn dat het hem goed vergaat en dat jouw andere kat ook beter in zijn vel zit. Echt even schrikken voor jullie dit.

Bedankt voor de foto. Zo een mooi beestje! Ben er maar zuinig op.
:flirting: wat een schoonheid!!! En wat fijn dat t weer goed gaat!
Hoi forummers,

Misschien een hele domme vraag hoor... het gaat op zich goed met mijn britje, hij eet/drinkt en had net ook zijn dolle kwartiertje. Het valt me alleen op dat hij snurkt sinds gisteren. Hoorde het vannacht ook in bed. Is dit iets wat ik bij de dierenarts moet melden? Hij deed dit eerst niet...
Hij slaapt misschien iets dieper?

Wat een schatje trouwens!
En bij twijfel kun je altijd de dierenarts bellen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Zou het kunnen komen doordat ze in zijn keel hebben gekeken met een medisch instrument?
Voor de zekerheid kan je altijd even de dierenarts bellen die de onderzoeken bij hem heeft gedaan en hier navraag naar doen.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Calamitycat schreef:
20-05-2020 00:51
Zou het kunnen komen doordat ze in zijn keel hebben gekeken met een medisch instrument?
Voor de zekerheid kan je altijd even de dierenarts bellen die de onderzoeken bij hem heeft gedaan en hier navraag naar doen.
Heb gebeld en we hoeven niet te komen. Kan inderdaad komen door bovenstaande of doordat hij uitgeput is van afgelopen dagen en daardoor intenser aan het slapen is. Voor de rest is hij trouwens weer helemaal de oude.
Wat een leuke en prachtige kat heb je TO!
Wat een verhaal! Gelukkig gaat het beter met hem! Echt een heel mooi beestje <3

Ik vraag me nog wel af, is zijn ontlasting in orde? Ook sinds dat die thuis is? :)
[quote=Britskorthaartje post_id=31393851 time=1589749886 user_id=398039]
Het gaat hartstikke goed! Hij eet en drinkt weer als tevoren en hij ligt lekker op de bank te slapen.
Hij is wel afgevallen, voel zijn ribben als ik hem optil nu en dat was eerst niet zo. Hij was flink aan de maat, dus gelukkig had hij zo zijn reserves, en gezien zijn teruggekomen eetlust denk ik dat het helemaal goedkomt. :)

Het leuke is, dat onze andere kat ook veel aanhankelijker en vrolijker is nu Pablo weer beter is. Het lijkt net of beide katten opgeknapt zijn nu.
Wilde je nog wat zeggen? ;)
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
07-06-2020 11:15
Wilde je nog wat zeggen? ;)
Nee, ik kreeg net een appje met een printscreen met ‘ben jij dit?’ Ik schrok even en wilde het een beetje anonimiseren (dacht dat ik dat hier wel was). Maar nu denk ik ook wat maakt het uit...

De katten zijn volledig gezond overigens 👌
Oh dat is wel schrikken ja.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 07-06-2020 11:43
70.00% gewijzigd
Kokoro schreef:
07-06-2020 11:23
Oh dat is wel schrikken ja. Misschien toch even anonimiseren zodat je niet meer te loepen bent? Gezien je andere post.

(Ik zal dit zo verwijderen hoor)
Ja, ik zit hier nog niet zo lang en ik had dit ook niet verwacht. Bij dit topic maakt het me weinig uit, maar andere topics hoeven niet allemaal aan mijn naam toegeschreven te worden.
Dat kan je hier vragen: overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... start=2700
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven