ben ik nou gek???? [Geen OP]

22-05-2020 18:09 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-06-2020 15:27
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hij te snel de vakantieplannen wijzigt en dat hij dat had moeten overleggen. Jij op jouw beurt reageert uit woede en jaloezie erg snel en heel overdreven door hem meteen uit jouw familie te knikkeren. En hij reageert daar dan weer niet chic op door zijn verhaal in de familieapp te doen.

Wanneer worden jullie volwassen, stellen jullie het belang van jullie kinderen voorop, en gaan jullie gewoon na een welgemeend excuus netjes met elkaar in gesprek?
Ik vind dat jullie veel te klef zijn en nog semi samen waren, heel onduidelijk ook voor jullie kind. Nu heeft hij iemand anders en moet jij nogmaals de scheiding doormaken.
Je bent niet los van hem, deze vriendin is niet goed en met de vorige had je ook mot.
Tijd om echt los te komen en duidelijke grenzen te leggen voor iedereen.
Niet eens om die vakantie maar puur omdat het er tijd voor is.
Alle reacties Link kopieren
Ze hoeven niks met jou te overleggen, je moet nu beseffen dat ze bij elkaar zijn en jij dus niet meer degene bent die beslist, ik snap dat het pijn doet en dat mag ook want het is nu echt over, maar verwerk het bewust en niet alles oneerlijk vinden en spelletjes gaan spelen, accepteren en uithuilen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-05-2020 18:45
dit klinkt toch echt stikjaloers
Heel erg jaloers idd. ;)
lindaatje1900 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 18:50
4.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het absurd dat jouw dochter haar al ontmoet heeft als ze pas een week samen zijn?? Het verhaal van die vakantie is nog bizarder.

Daarentegen vind ik het net zo vreemd dat jij hem nu plots uit de familie wil gooien. Je vraagt of zij dan ook mee gaat? Nou op het begin zeker niet, daarna misschien wel. Misschien wil ze dat niet eens, waarom maak je je nu al druk om dingen die misschien in de toekomst voor kunnen vallen?
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
22-05-2020 18:49
Ze hoeven niks met jou te overleggen, je moet nu beseffen dat ze bij elkaar zijn en jij dus niet meer degene bent die beslist, ik snap dat het pijn doet en dat mag ook want het is nu echt over, maar verwerk het bewust en niet alles oneerlijk vinden en spelletjes gaan spelen, accepteren en uithuilen.

Als je met iemand afspreekt samen op vakantie te gaan, en je later die plannen eenzijdig wil veranderen, dan is overleg toch wel zo fatsoenlijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat was de reden van scheiding?
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
22-05-2020 18:41
Of je hebt weer zo'n kerel vast die over een maand zijn nieuwe vlam ten huwelijk zou vragen en wiens partner over 3 maand zwanger blijkt.
Kan ook. Maar ik vind het toch wat moeilijk te geloven; to zegt dat nieuwe vlam al beslissingen neemt aangaande dochter. Dat kan ik me ontzettend moeilijk voorstellen als ze werkelijk pas een week bij elkaar zijn. En dochter die dol op haar is? Really? Allemaal in één week?
Ik denk eerder dat het allemaal al wat langer speelt en to dus overdrijft of niet op de hoogte gebracht is.
LoveLucy schreef:
22-05-2020 18:23
Ik snap je punt ergens wel. Maar laat het los. Laat ze lekker samen op vakantie gaan en laat hem lekker desnoods met haar bij je familie komen. Ik spreek uit ervaring, de relatie tussen hen is allang over maar de band met ex heeft een flinke oplawaai gekregen en kinderen zijn de dupe. Ik heb echt spijt dat ik niet mee geveerd heb.
Ik zou ook slikken en doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
mijn hemel wat een tragedie.

je maakt het dus uit als hij voor haar kiest.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
22-05-2020 18:36
Laat de situatie zoals 'ie is, in het belang van jouw dochter. Dat is echt onbetaalbaar, terwijl je met jouw gedrag schade kan aanrichten bij jouw dochter die niet door geld te vergoeden is. Vergeet niet dat het jouw dochter echt niet uit maakt wie met wie n**kt, maar wel dat jij haar moeder bent en hij haar vader. Daar verandert toch niets aan nu je ex een nieuwe partner heeft?
Dit ja. Dochter gaat de link echt wel leggen tussen elke keer als er een nieuwe vriendin komt in papa's leven is papa blij en flikkert mama papa uit de familie. Lekker man. Nu wel gewoon blijven doen. Diep adem halen. En verder.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou voor de vakantie betalen , en nee ik mag niet meer mee want hij wil ineens met haar en ja , daar ben ik pissig om.
in onze familieapp worden dingen besproken als verjaardagen, cadeautjes die gegeven gaan worden maar ook bvb gezondheidsnieuws, onderzoeken , familienieuws e.d.
Ik heb geen contact met zijn familie, behalve dan 1 broer.

En ja ik kende haar al , ze woont bij ons in het dorp.
Ze hebben al eens eerder om elkaar heen gedraaid en daar had ik geen problemen mee.
zij heeft alleen een keer uit wraak iets heel naars over mijn ex gezegd omdat hij, als referentie, gevraagd werd naar zijn mening en hij die eerlijk gaf, daar was ze zwaar pissig om en als wraak zei zij iets tegen dezelfde stichting wat niet waar was maar wat, als het naar buiten zou komen, wel heel veel schade aan kon richten , en hem een stempel zou geven die hij nooit meer kwijt zou raken, zeker niet in een dorp.
Hij is toen heel lang heel boos op haar geweest.
mijn ex heeft sinds kort een pleegkind in huis en die is weg van haar. toen ze jarig was wilde ze dan ook dan zij ( laat ik haar M noemen) op haar verjaardag zou komen.
Ex had daar niet zo'n zin in , ivm wat er gezegd was, maar zei dat M dan maar moest komen praten om het uit te leggen.
Zij heft hem toen een of ander stom verhaal verteld wat ,bewijsbaar, niet klopt en hij heeft dat geslikt als zoete koek.
Vanaf dat moment draaien ze dus weer om elkaar heen.
Pleegkind heeft een hekel aan mij, omdat ik duidelijke grenzen aangeef en haar aanspreek op haar gedrag en geen grote mond van haar pik.
M is de vriendelijkheid zelve en kan dus geen kwaad doen.
Mijn ex kan haar dan wel vergeven hebben maar zo snel kan ik niet, ik heb mijn ex nl gezien nadat die stichting hem gebeld had met het verhaal dat M hun verteld had en hij was er helemaal kapot van.

Dus ja, ik heb met reden een hekel aan haar, en doe dus bewust een stap terug.
Alle reacties Link kopieren
wat een toestand.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 18:26
[...]
Dat stapje terug heb ik dus nu gedaan en dat vind hij dan blijkbaar weer belachelijk.
Het klinkt mij een beetje als ik wil haar maar ik wil jou ook niet kwijt.
nou en dat gaat hem dus niet worden!!
Je hebt geen stapje terug gedaan, je gedraagt je kinderachtig en probeert je familie als pressie middel te gebruiken.
Blijkbaar zijn jullie niet alleen vrienden, want dan had je je niet zo druk gemaakt om een nieuwe partner.
Pas op, met dit gedrag steven je op alsnog een vijandelijke verhouding onderling waar alleen maar je dochter de dupe van is.
-
Alle reacties Link kopieren
waarom wil je ex niet dat zijn nieuwe vriendin op de verjaardag van zijn pleegkind komt?
wij slapen nooit.
Wat een drama verhaal.
Je ex heeft haar vergeven dus wat is het probleem ?
Het is wel allemaal ikke, ikke, ikke bij jou he?
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 18:26
Kijk laat ik ff voorop stellen dat hij vrij is om met mijn familie om te gaan, dus bakkie koffie en zo , prima,ze kennen hem tenslotte al 20 jaar, geen probleem.
Maar familie uitjes e.d dat is volgens mij nu verleden tijd, dat is alleen mogelijk als je geen van beiden verder geen relatie hebt.
Het is idd heel bijzonder dat het zo lang zo goed is gegaan, en ik heb ook geen hekel aan hem, absoluut niet, het is de vader van mijn dochter en alleen dat maakt hem al heel dierbaar.
Maar bvb een familiereünie, hoe had hij zich dat voorgesteld??
Zij dan ook maar gezellig mee??
Dat is dan toch net zoals op vakantie???
Zij vind het niet leuk als ik met hem op vakantie ga?? dan gaat ze die familiereünie toch ook niet leuk vinden??
En haar mee nemen ga ik dus zeker niet doen!!!
Dat stapje terug heb ik dus nu gedaan en dat vind hij dan blijkbaar weer belachelijk.
Het klinkt mij een beetje als ik wil haar maar ik wil jou ook niet kwijt.
nou en dat gaat hem dus niet worden!!

Wat een onzin. Waarom kan dat allemaal niet?

Mijn ouders zijn in de prehistorie gescheiden en hebben altijd contact gehouden met "de andere familie". En ja, dus ook op dergelijke momenten is "de ander" er gewoon bij. Evenals de beide "nieuwe" partners. Ook begrafenissen etc. en dan zitten ze gewoon bij de familie.

Jij kiest om hem nu weg te duwen, dat doe jij, en niet hij en die vriendin. Ik zou je keuze het zo hard af te kappen echt ernstig heroverwegen.
Alle reacties Link kopieren
@ valentinamaria
omdat het toen zijn vriendin nog niet was, hij was zelfs nog heel erg boos op haar.
dus omdat pleegkind zo graag wou dat zij kwam en hij dat haar gunde is ze eerst
komen praten over wat ze allemaal gezegd had.
M en pleegkind kennen elkaar nl ook al langer.

M heeft ex toen verteld dat ze het zo allemaal niet gezegd had en dat die stichting alles verdraaid had, en daar geloof ik dus niks van.
het verhaal van die stichting is zo specifiek dat was geen verdraaid verhaal, maar hij geloofde haar acuut
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 19:12
@ valentinamaria
omdat het toen zijn vriendin nog niet was, hij was zelfs nog heel erg boos op haar.
dus omdat pleegkind zo graag wou dat zij kwam en hij dat haar gunde is ze eerst
komen praten over wat ze allemaal gezegd had.
M en pleegkind kennen elkaar nl ook al langer.

M heeft ex toen verteld dat ze het zo allemaal niet gezegd had en dat die stichting alles verdraaid had, en daar geloof ik dus niks van.
het verhaal van die stichting is zo specifiek dat was geen verdraaid verhaal, maar hij geloofde haar acuut


oke, dus iedereen kent elkaar.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
en ex is vrij om naar verjaardagen en bruiloften e.d ( mits uitgenodigd) en ook begrafenissen te gaan
Ik vind alleen niet dat ik hem nog mee hoef te laten doen bij bvb kerst , sinterklaas oud en nieuw e.d en zeker niet met haar!!
Als dat jaloers klinkt dan is dat maar zo.....
slepen jullie ook alleemaal jullie exen nog mee naar dat soort dingen??
Ik ga ook niet naar zijn familie hoor, dus die verhouding ligt zoiezo al scheef
Alle reacties Link kopieren
Kortom, dat met die stichting is uitgepraat en verleden tijd. Waarom zou jij er dan wél in blijven hangen??
justagirly wijzigde dit bericht op 22-05-2020 19:19
9.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 19:12
@ valentinamaria
omdat het toen zijn vriendin nog niet was, hij was zelfs nog heel erg boos op haar.
dus omdat pleegkind zo graag wou dat zij kwam en hij dat haar gunde is ze eerst
komen praten over wat ze allemaal gezegd had.
M en pleegkind kennen elkaar nl ook al langer.

M heeft ex toen verteld dat ze het zo allemaal niet gezegd had en dat die stichting alles verdraaid had, en daar geloof ik dus niks van.
het verhaal van die stichting is zo specifiek dat was geen verdraaid verhaal, maar hij geloofde haar acuut
Of hij het gelooft of niet is toch niet jouw zaak? Hij heeft besloten haar te geloven/met haar een relatie aan te gaan. Een prille relatie maar niet zo pril want hij besluit het aan jou (en dochter?) te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
22-05-2020 19:17
oke, dus iedereen kent elkaar.
ja zoiets, klein dorpje he, dan krijg je dat......
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat hij zelf een nieuwe vakantieplan kan maken met zijn liefje en ga zelf met dochter.

Verder zou ik maar proberen te wennen aan haar en accepteren dat je haar zo nu en dan tegenkomt. Wat ik zo lees heeft ze ook niets tegen jou gedaan maar alleen tegen hem. Hij is daar over heen gestapt dus waarom in vredesnaam blijf jij erin hangen?

Ik denk dat het tijd wordt dat je je los maakt van deze man.

En nee ik had niet zo’n contact met ex, dat is idd uitzonderlijk. Het omgooien na 15 jaar omdat zijn liefje jou niet zint lijkt mij geen juiste reden.
saartjepoes2 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 19:22
16.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
22-05-2020 19:19
ja zoiets, klein dorpje he, dan krijg je dat......
met een muur erom?
jullie kunnen er niet uit?
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven