Ex wil me terug

27-05-2020 06:55 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
In verband met herkenbaarheid, heb ik een nieuw account aangemaakt.

Zoals de titel al aangeeft, mijn ex wil me terug. In het kort: Na een relatie van ruim 12 jaar, heeft hij een goed halfjaar geleden aangegeven in de war te zijn met zijn gevoelens nadat hij in contact is gekomen met een andere vrouw. Vervolgens heeft hij een punt achter onze relatie gezet.
Dit kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. We hadden alles goed voor elkaar op elk gebied. Twee fantastische kinderen. Goede baan, financieel, intimiteit, rijk sociaal leven, zowel afzonderlijk als gezamenlijk. Het complete plaatje. Onze relatie zat helemaal in orde, dacht ik.

Maar schijn bedriegt en het gras was blijkbaar groener bij de buren.

De eerste periode ben ik letterlijk door een heel diep dal gegaan en eigenlijk was ik daar pas net uit. Dit was echt de zwartste periode uit mijn leven en had ik net achter me gelaten en ik keek hoopvol (maar toch een beetje angstig) uit naar de toekomst.

Gisterenavond stond hij plots aan mijn deur. Dat hij spijt heeft en dat hij voor zijn gevoel niet alles heeft gehaald uit de relatie. En dat hij het nog een kans wil geven.
Twee maanden geleden had ik gelijk ja gezegd, nu twijfel ik.

Misschien dat de dames (en heren) van Viva mij van advies kunnen voorzien?
Bij twijfel niet doen.

Jij en je kinderen zijn al genoeg gekwetst.

Ik lees namelijk nergens dat hij iets anders wil dan een opgemaakt bed.
En als er weer een leuker nest voorbij komt, is hij net zo hard weer weg of aan het vreemdgaan.
Ik kan me voorstellen dat het verleidelijk is de liefde van je leven weer een kans te geven.
Maar aan de andere kant, wil je wel dat iemand zo met je gevoelens blijft spelen. Hij heeft je best wel gekwetst toch?
Maar wie weet heeft hij er een goede verklaring voor en is het nog uit te praten.
Ik weet wie je bent je nickname dan en zou zeggen trap er niet in... Wees sterk voor je kids, jezelf en laat hem maar zien waar hij dat alles voor op gaf!
Ik ken twee gezinnen waarbij dat goed gekomen is
Na scheiding toch weer bij elkaar.

Maar dat is best pittig (understatement), kunnen jullie goed praten?
Zie jij ergens een basis om dit te doen?
Hoe is hij het afgelopen half jaar omgegaan met de kinderen? En daarbij mag je kritischer zijn dan alleen het keurig halen en brengen en naar een pretpark gaan. Hoe is hij geweest mbt school, thuiswerk van school, ziekte en alles waar het woord verplichting bij staat en niet alleen ‘makkelijk en leuk’.
Het is waarschijnlijk tegengevallen met de nieuwe of zij heeft hem gedumpt en nu is hij alleen. Dus dan komt hij weer bij jou. Hij heeft je zonder pardon aan de kant geschoven voor een ander, dus ik zou het wel weten. Je bent al door het ergste heen, ik zou doorzetten.
Grote kans dat het weer gebeurt, want er is een reden waarom hij naar die ander ging en jou met gemak aan de kant zette. Dat kwam hem toen beter uit.
Tjee, wat moet dat rot geweest zijn TO. :hug:

En ook heel vervelend dat je nu weer een beetje je leven op orde begint te krijgen, hij de boel weer komt opschudden...

Wil hij nu jullie relatie een kans geven of wil hij dat jij hem een kans geeft om het goed te maken?
Is hij in die periode bij die andere vrouw geweest?
Hij is toen er pats-boem vandoor gegaan, zonder jullie relatie een kans te geven?

To, voor mij zou het een 'nee' zijn, want ik zou er niet meer op durven vertrouwen dat hij bij de volgende kriebels er weer vandoor gaat ipv kijken hoe het komt en hoe hij dat kan vinden in zijn huidige relatie. En als hij terug komt, dat zou de kinderen weer hoop geven, en stel dat hij dan weer gaat.

Maar ik sta niet in jouw schoenen en jij hebt waarschijnlijk nog andere redenen om het wel of niet te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wil de ex jou terug om jou of omdat nieuwe vriendin hem niet meer wilde/ ze toch een beetje tegenviel?
Het gebeurt wel vaker dat iemand eerst de neus moet stoten voordat hij beseft wat hij heeft verloren
Ben je je ex z’n reserve? Nee toch.
Wat wil jij?

Als je m terug zou willen, moet je je realiseren dat t nooit meer wordt zoals het was, en moet je m ook kunnen vergeven en opnieuw vertrouwen.

Ik zou je aanraden om in relatietherapie te gaan. Ik geloof namelijk dat meestal vreemdgaan niet de oorzaak van het relatieprobleem is maar het wegvluchten daarvan. Je man stond open voor die ander omdat ie bij jou niet meer happy was, en daar heb jij ook een aandeel in. Hoe het kwam dat hij besloot om het niet met jou op te lossen en hoe jullie samen gaan voorkomen dat dit weer gebeurt is iets om met de therapeut te bespreken. Want als het niet goed zit, kan ook jij zomaar verliefd worden op een ander.

Als je niet door dit proces wilt, is dat uiteraard ook je goed recht. Je bent niet verplicht om m terug te nemen en kan ook besluiten dat jullie proberen om zzp goed mogelijk samen ouders te zijn, maar geen stel meer.
forumfossiel schreef:
27-05-2020 09:29
Wat wil jij?

Als je m terug zou willen, moet je je realiseren dat t nooit meer wordt zoals het was, en moet je m ook kunnen vergeven en opnieuw vertrouwen.

Ik zou je aanraden om in relatietherapie te gaan. Ik geloof namelijk dat meestal vreemdgaan niet de oorzaak van het relatieprobleem is maar het wegvluchten daarvan. Je man stond open voor die ander omdat ie bij jou niet meer happy was, en daar heb jij ook een aandeel in. Hoe het kwam dat hij besloot om het niet met jou op te lossen en hoe jullie samen gaan voorkomen dat dit weer gebeurt is iets om met de therapeut te bespreken. Want als het niet goed zit, kan ook jij zomaar verliefd worden op een ander.

Als je niet door dit proces wilt, is dat uiteraard ook je goed recht. Je bent niet verplicht om m terug te nemen en kan ook besluiten dat jullie proberen om zzp goed mogelijk samen ouders te zijn, maar geen stel meer.
Misschien was hij ook niet verliefd en zat het wel goed maar was het de spanning en dacht hij dat hij verliefd was, wat het dan ook mogen zijn, hij heeft wel TO en zn kids in de steek gelaten, ze krabbelt net weer op en moet dan met haar ex in theraphie dus eigenlijk alles weer oprakkelen van toen? Zou er zelf voor passen en die tijd investeren in mijzelf en de kids... op goede voet blijven met ex maar dat is het dan ook wel, als je zo snel een relatie van 12 jr op kan geven en dubbel leven leide... nee kom op zeg
Als ze met haar ex weer verder een relatie wil, dan denk ik idd dat alles opgerakeld en uitgesproken moet worden. Hem terugnemen zonder te bespreken hoe het zover heeft kunnen komen en hoe ze er samen voor gaan zorgen dat t niet meer gebeurd, is een recept voor nog meer ellende, want dan maakt TO zichzelf een machteloze speelbal van zijn gevoelens. Of hij wordt afhankelijk van haar gratie, omdat ze m bij elk conflict voor de voeten werpt dat hij is weggegaan en zij m heeft terug genomen.

Als ze m niet terug wil, kan ze dat ook beslissen. Die keuze kan ze alleen zelf maken. Soms besluiten mensen dat ze toch liever samen zijn dan apart. En soms is er teveel kapot voor een doorstart.
Dankje dames voor de reacties. Hd niet gezien dat hij online stond al. Ik ben nu even druk, maar ga later reageren.
TO, alleen jij kan voor jezelf beslissen of je hem weer een kans geeft of niet. Ik denk dat het belangrijk is om jezelf af te vragen of je hem weer durft te vertrouwen. En of je hem weer terug wilt, los van het vertrouwen.
Daarnaast is belangrijk of zijn motieven oprecht zijn. Wil hij jou terug omdat hij echt echt echt met jou en jou alleen de toekomst in wil? Of viel andere dame tegen of wilde ze hem toch niet, en hij wil gewoon niet alleen zijn?
Succes met je beslissing.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Ik zou in relatietherapie gaan en uit willen zoeken wat er gebeurd is, waarom hij weg is gegaan en of jullie dat een volgende keer kunnen voorkomen. En op basis daarvan beslissen of ik voldoende vertrouwen heb om weer een relatie te hebben samen. Wellicht wel en wellicht niet. Indien niet, dan heeft de therapie waarschijnlijk ook geholpen om alles echt goed af te ronden, dus het lijkt me sowieso een waardevolle investering. Zomaar weer terugnemen zonder hulp weer een relatie instappen zou ik niet doen. Dan zou ik echt continu bang zijn dat het weer misgaat.
Gisterenavond stond hij plots aan mijn deur. Dat hij spijt heeft en dat hij voor zijn gevoel niet alles heeft gehaald uit de relatie. En dat hij het nog een kans wil geven.
Twee maanden geleden had ik gelijk ja gezegd, nu twijfel ik.
Hier zou ik moeite mee hebben. Ik lees niets over jou, over jouw gevoelens en jullie kinderen.
Je moet doen wat jij wil. Ik zou danken voor de eer.
anoniem_64afeac72af4d wijzigde dit bericht op 27-05-2020 10:32
5.77% gewijzigd
LaverneB schreef:
27-05-2020 10:10
Hier zou ik moeite mee hebben. Ik lees niets over jou, over jouw gevoelens en jullie kinderen.
Dit ja. Ik zou eerder willen dat hij op zijn knieën zou gaan en een heel betoog zou houden hoeveel hij van je houdt en jou mist etc. I.p.v. "ik wil het nog een kans geven", lekker hoopvol :)
LaverneB schreef:
Dat viel mij ook op ja. Hij knipt met zijn vingers en jij mag weer paraat staan.
Ik vind vertouwen noodzakelijk in een relatie, geeft rust in je leven. Kan jij hem weer vertrouwen?
Ik zou zeer ernstig twijfelen aan zijn intenties. Komt hij terug omdat hij inziet dat hij jou en het gezinsleven toch wel mist en oprecht spijt heeft. Of omdat het toch niet zo tof was bij die andere vrouw. Misschien heeft zij hem wel aan de kant gezet en komt hij nu uit gemak weer bij jou. Ik zou er in ieder geval voor passen om mezelf weer in een kwetsbare positie te zetten, je hebt kennelijk grote stappen gemaakt. Ik zou daarmee doorgaan.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
forumfossiel schreef:
27-05-2020 09:42
Als ze met haar ex weer verder een relatie wil, dan denk ik idd dat alles opgerakeld en uitgesproken moet worden. Hem terugnemen zonder te bespreken hoe het zover heeft kunnen komen en hoe ze er samen voor gaan zorgen dat t niet meer gebeurd, is een recept voor nog meer ellende, want dan maakt TO zichzelf een machteloze speelbal van zijn gevoelens. Of hij wordt afhankelijk van haar gratie, omdat ze m bij elk conflict voor de voeten werpt dat hij is weggegaan en zij m heeft terug genomen.

Als ze m niet terug wil, kan ze dat ook beslissen. Die keuze kan ze alleen zelf maken. Soms besluiten mensen dat ze toch liever samen zijn dan apart. En soms is er teveel kapot voor een doorstart.
Eens.

Je hoeft ook niet nu meteen te beslissen. Het is niet dat je hem nu meteen weer bij je in moet laten trekken of anders niet.

Je kan ook besluiten om samen in therapie te gaan en te gaan daten en dan kijken of het weer een relatie kan worden of niet.
aikidoka schreef:
Ik zou in relatietherapie gaan en uit willen zoeken wat er gebeurd is, waarom hij weg is gegaan en of jullie dat een volgende keer kunnen voorkomen. En op basis daarvan beslissen of ik voldoende vertrouwen heb om weer een relatie te hebben samen. Wellicht wel en wellicht niet. Indien niet, dan heeft de therapie waarschijnlijk ook geholpen om alles echt goed af te ronden, dus het lijkt me sowieso een waardevolle investering. Zomaar weer terugnemen zonder hulp weer een relatie instappen zou ik niet doen. Dan zou ik echt continu bang zijn dat het weer misgaat.
Als ze het überhaupt wil overwegen... voor hetzelfde geld is het voor haar eigenlijk al een 'nee'.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven