verveling in verlof.. Wie ook?

26-04-2009 21:32 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo...

Ik ben met mijn 29 weken vervroegd met verlof, niet omdat ik me niet goed voel maar omdat ik ontslagen ben. Buiten het feit dat ik me schaam, me rot voel, stress heb ofdat ik na mijn verlof weer een leuke baan kan vinden, voel ik me als vrouw mislukt... Ik ben altijd druk, had een drukke stressvolle baan en agenda, en zou met 32 weken pas met verlof gaan..

Nu zit ik dus al thuis... Mijn god ik voel me zooo nutteloos en de dagen duren zooo lang... Er zijn genoeg vrouwen die met 29 al thuis zitten en "genieten" van deze tijd, maar ik voel me gewoon zo nutteloos ook tegenover mijn man.

En genieten is natuurlijk ook makkelijk gezegd...

Tips?
Ga iets doen?
Lees een boek.
En waarom is genieten makkelijk gezegd?
tja.... genieten is makkelijk gezegd omdat ik ontslagen ben en geen baan meer heb, dat voelt leeg...

En wat belangrijk is dat is mijn kleine ventje wat in mn buik zit.

Dat weet ik!

Maar het is gewoon ineens zooo raar. Ik kan gewoon niet makkelijk denken van zo nu lekker genieten en daarna wel weer zien.

Ik ben nu druk aan het orienteren waar ik na mijn verlof eventueel zou willen werken... Daar ben ik nu zo stressie mee bezig....
Spreek af met vriendinnen,

ga naar de bieb en haal een stapel boeken,

maak de babykamer in orde,

ga naar de stad,

ga zwemmen,

ga iets frobelen voor de baby/babykamer/of gooi het weg als het af is,

zoek alvast een andere baan voor ná je verlof.

Rot dat je ontslagen bent hoor, maar laat je niet kennen. Hoofd omhoog en één voordeel; jij bent lekker vrij met dit mooie weer én je kunt doen en laten wat je wil (nee hoor, ik ben helemaaaal niet jaloers )
Tja, je kunt je nu beter richten op het kleine ventje in je buik dan je zielig te gaan voelen. Geniet even van de tijd die je hebt met jezelf en met je mannetje straks. Die nieuwe baan komt heus wel!! Doe niet zo stressie over een nieuwe job die komt er echt wel.
quote:buffy schreef op 26 april 2009 @ 21:38:

tja.... genieten is makkelijk gezegd omdat ik ontslagen ben en geen baan meer heb, dat voelt leeg...

Zet je erover heen, stel prioriteiten.
bedankt alvast voor jullie tips, en lieve reacties..
Ik verveelde me ook hoor, en ik had nog doorgewerkt tot 36 weken, de eerste keer!

Maar als je zwangerschap goed verloopt dan kun je nog lekker actief dingen gaan doen. Ik ging tot de dag van mijn bevalling regelmatig baantjes zwemmen. Ben veel weggeweest. Maar ik heb ook het hele huis compleet schoon gemaakt. Alle foto's ingeplakt (heel ouderwets). Alvast wat filmpjes gemaakt met onze nieuwe filmcamera en bewerkt om te oefenen. En vaak een middagdutje!!!!

Mijn 2e zwangerschapsverlof was wel heel anders. Ik was blij dat ik met 34 weken met verlof kon. Geen middagdutjes, nummer 1 sliep niet meer overdag. De hele dag druk met een peuter van 2, ik heb me geen moment verveeld!
Zwangerschapsverlof bij een eerste zou zooooo gaaf moeten zijn, lekker relaxed; veel tijd voor jezelf, nog geen ander kind dat aandacht wil... Gewoon alle tijd aan jezelf!
mag je eigenlijk wel ontslagen worden als je zwanger bent?!
Ik mag toch hopen van wel, Thinkerbell. Even los van het verhaal van Buffy hoor, maar stel.... Stel dat je onschendbaar bent als je zwanger bent... wat lijkt me dat fijn als je bv boekhouder bent!
sorry, zo bedoelde ik het niet, maar het wordt misschien dan soms wel eens op de verkeerde manier gebruikt

Zo van: we komen er niet uit hoeveel uren iemand na de zwangerschap komt werken, dus ontslaan zo iemand nu vast.

Maar ga er natuurlijk ook van uit dat als iemand echt niet functioneert, deze ten alle tijde ontslagen zou kunnen worden. Maar dan is e.e.a. hopelijk al eerder aangekaart...
Oh Thinkerbell, antwoord was niet lullig bedoeld hoor. Ben ook wel benieuwd hoe de regels precies zijn!
Volgens mij mag je bij zwangerschap alleen bij bedrijfs economische redenen ontslagen worden.

Buffy, misschien kan je gaan sporten of wandelen of misschien tijdelijk vrijwilligerswerk of zo?

Of anders lekker in huis aan de gang.

Ik heb nu ook verlof sinds vrijdag en vraag me ook af wat ik allemaal zal gaan doen. Mijn "mazzel" is alleen dat ik niet zoveel tijd hoef te overbruggen

Veel plezier en probeer te relaxen.
Echt, geniet van je weken verlof en niks doen!
Je mag niet ontslagen worden vanwege je zwangerschap, maar als er in een bedrijf ontslagen vallen en/of contracten niet verlengd worden, (niet geheel denkbeeldig in deze tijd) is je zwangerschap geen enkel excuus, helaas.

En @ Selma: je stelt voor dat ze met vriendinnen afspreekt, maar die zijn waarschijnlijk gewoon aan het werk. Zo ging dat in ieder geval in mijn verlof, kwas de eerste die zwangerde, alle vriendinnen fulltime aan het werk, heb me ook het schompes verveeld. Bij mij resulteerde het in veel huisvrouwenijver (stooflappen, zelfgebakken cake e.d.).

Geloof me Buffy, hoe vervelend je je nu ook voelt, de komende jaren zul je met verbazing terugdenken aan het begrip "vervelen". Dus ondanks de akelige start van je verlof, doe je toch vooral jezelf een plezier door nu te proberen te genieten van je tijd.
Ohhh, het verlof van mijn eerste kind, daar word ik nog weemoedig van. Het was precies zoals Fleurtje omschreef. Ik had het echt hartstikke druk ook, tussen alle dutjes door. En toen de bevalling zich inzette, dacht ik serieus: nu al?

Over de regels: die komen er kortgezegd op neer dat je niet wegens zwangerschap ontslagen mag worden, maar wel tijdens. Nu zou je zeggen: dat omzeilen ze wel. Maar je wilt de domme werkgevers die "gewoon" wegens zwangerschap ontslaan niet de kost geven.

TO: wat moet er allemaal nog gebeuren voordat je kindje er is? Begin daar mee! Maak lunchafspraken met je familie/vrienden en ga daarna lekker dutten. Je dag is echt wel nuttig als je boodschappen doet, kookt, en misschien wat leuks doet. Hm, ik zou het wel weten hoor...
Zijn die 'hoera, we gaan ervoor'-draadjes toch nog nuttig :o)quote:nero schreef op 22 april 2009 @ 16:19:

Heb gelijk ff gegoogled Lilly en je hebt gelijk! :-)

U mag niet worden ontslagen als u zwanger bent en ook niet tijdens de eerste twaalf weken na de bevalling. Alleen in speciale gevallen is ontslag mogelijk.

Dit is het geval bij bijvoorbeeld ontslag:

op staande voet

om dringende redenen

bij faillissement

als u zelf ontslag neemt.

Verder geldt:

U mag nooit ontslagen worden omdat u zwanger bent.

Als u solliciteert, mag u niet afgewezen worden vanwege uw zwangerschap.

In een sollicitatiegesprek hoeft u daarom niet te melden dat u zwanger bent.

WW-uitkering

Loopt uw contract af tijdens de zwangerschap, dan kunt u een WW-uitkering aanvragen. U heeft in dat geval recht op ziekengeld in verband met de bevalling. Geef de zwangerschapsverklaring hiervoor zelf af bij de uitvoeringsinstelling.

Zelf ontslag nemen

Neemt u zelf ontslag tijdens uw zwangerschap? U heeft alleen recht op ziekengeld in verband met de bevalling indien u binnen tien weken gaat bevallen.
tja lief dat je het hebt opgezocht.. had het er ook meteen bij moeten melden dat het ontslag op staande voet is door een procedurefout?!! Dus... geen poot om op te staan. Helaas.

Jammer dat het slecht weer is trouwens mn eerste week officieel verlof...(grapje)
Wat de rest zegt.

Ik denk ook dat je gewoon een beetje moet wennen aan de vrije tijd die je ineens hebt. Je bent gewend heel druk te zijn en als je ineens zeeen van tijd hebt duurt het even om weer te kunnen ontspannen (heb ik teminste vaak).

Koop een boek voor als het slecht weer is, werk die achterstand met foto's inplakken in (nu kan het nog!), maak de babykamer af, ga shoppen, wandelen, fietsen zwemmen.

Veel plezier!
Verlof is bedoeld om te relaxen, dus probeer dat ook!
Morgen zwemmen! eerste tip dus al opgevolgd, en mijn ontslag van me proberen af te zetten... gaat moeilijker dan gedacht. Tis niet niks... ze hebben me nu nl. geschorst...? geen idee hoelang dat gaat duren? Ik wil duidelijkheid ookal eindigt dat in ontslag.. Ze laten me nu met een enorme steen in mn maag rondlopen...

Bah!
Probeer het van je af te zetten en probeer toch van je verlof te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven