Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

29-04-2020 20:25 2980 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 19:54
11.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
02-06-2020 19:05
Zwaar dagje dus Lientje, hopelijk houdt je bewoner het nog even vol.
Morgen ben ik verantwoordelijk voor de verhuizing ( en dan gaat het dus vnl om het in en uitpakken) van de spullen van een andere bewoner.
Degene die ik vandaag moest begeleiden gaat naar een andere afdeling. Degene van morgen komt bij mij op de afdeling. Maar die komt van een ander gedeelte dus die ken ik nog niet zo goed.

Verzorging van ons als hulp was overigens tiptop. Lekkere koek bij de koffie. Soep met broodjes, wraps, smoothie, karnemelk en melk. Heerlijk.
Écht goed geregeld. Verhuizers waren verrast want die mochten ook mee eten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Voor het eerst dit jaar weer lekker 's avonds buiten zitten.
Tijd voor wat overdenkingen over mijn situatie.
Ik heb al mijn mailboxen opgeruimd :yes:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
02-06-2020 20:58
Ik heb al mijn mailboxen opgeruimd :yes:
Nuttig bezig geweest dus!💪
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
02-06-2020 21:10
Nuttig bezig geweest dus!💪
Ja, dat blijft bij mij nogal eens liggen. Dus ook meteen maar een zwik mails beantwoord. Voelt lekker opgeruimd aan :-D
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Laatste dag in de cyclus van 5.
Ik ben vannacht al de hele nacht aan het verhuizen geweest. :proud:
Bekaf dus.
Ik kijk nu al naar het morgen uitslapen uit.
Ga me maar eens aankleden dan kom Ik vanzelf wel wat meer op gang.
Fijne dag allemaal.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goedemorgen,

Succes vandaag Lientje.

Ik heb geen plannen vandaag, alleen het ziekenhuis even bellen of ze al een datum hebben voor de afspraak. En even bij man kijken en een paar foto's maken.

Gisteravond even mijn hart gelucht bij een vriendin. Ik heb veel moeite met alle beperkingen en man geeft terecht aan dat hij me geen dingen gaat verbieden, maar ik ben niet zo goed in het bewaken van mijn eigen grenzen. Daar heb ik het gisteren ook over gehad met mijn fysiotherapeut. Uiteindelijk zal ik het toch zelf moeten doen, maar het is zo gemakkelijk om toch even iets te doen wat eigenlijk niet kan, ook al heb ik er daarna last van.

Het is ook gewoon niet hoe ik mijn leven wil leiden. Ik was altijd erg actief, altijd bezig. Ik werkte, studeerde en hing in het beetje vrije tijd wat ik dan nog had altijd rond in natuurgebieden. Een schril contrast met nu.

Man vertelde net dat hij vannacht droomde dat ik mezelf had gekloond zodat ik niet alleen thuis was. Mijn kloon had geen hernia dus dat had ik wel slim gedaan :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Succes vandaag Lientje! Wat je nu doet is natuurlijk geestelijk en lichamelijk zwaar, dat verhuizen en die bewoners die daar niet allemaal tegen kunnen. Knap dat het lukt :redrose:

Ik vind het wel een mooie droom, Lise. Jouw kloon zit in je en die wil er steeds uit. En goed zeg, mailbox opgeruimd. Daar heb ik nu ook tijd voor, maar.. doe het niet.

Heb jij gisteren in openluchtbad gezwommen Suzy? Ik dacht dat ik je dat ergens zag schrijven. Lekker, maar baantjes van 50 meter! Pf. Ik mis zwemmen, maar m'n huid is nu redelijk rustig, ik durf het niet aan.

Voor iedereen verder een :redrose: Hoop dat het goed gaat.
Ik denk vooral aan een (groot) aantal van jullie, maar durf geen namen te noemen, want vergeet natuurlijk weer iemand :P
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ach zo sneu. Heb net de laatste bewoners uitgeleide gedaan. Er vielen tranen uiteraard. De mensen worden ergens anders opgevangen nu en wij gaan verder met de verhuizing.
Ik ben vanaf 8 uur bezig en heb er nu al 6500 stappen opzitten. Benieuwd waar de teller op eindigt.
Ik was hem gister vergeten aan te zetten maar snap nu wel waarom ik gister zo moe was en zoveel pijn had.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-06-2020 08:46
Goedemorgen :sun:

Succes vandaag Lientje! Wat je nu doet is natuurlijk geestelijk en lichamelijk zwaar, dat verhuizen en die bewoners die daar niet allemaal tegen kunnen. Knap dat het lukt :redrose:

Ik vind het wel een mooie droom, Lise. Jouw kloon zit in je en die wil er steeds uit. En goed zeg, mailbox opgeruimd. Daar heb ik nu ook tijd voor, maar.. doe het niet.

Heb jij gisteren in openluchtbad gezwommen Suzy? Ik dacht dat ik je dat ergens zag schrijven. Lekker, maar baantjes van 50 meter! Pf. Ik mis zwemmen, maar m'n huid is nu redelijk rustig, ik durf het niet aan.

Voor iedereen verder een :redrose: Hoop dat het goed gaat.
Ik denk vooral aan een (groot) aantal van jullie, maar durf geen namen te noemen, want vergeet natuurlijk weer iemand :P
In het dorp van vriend is een 25m bad gelukkig. Dat is vijf minuten fietsen. Morgenochtend weer, waarschijnlijk in de regen. Maandag ga ik in het binnenbad in het dorp ten noorden van ons. Ik had wel erg last van mijn nek gisteravond door het zwemmen maar dat moet even wennen zei de fysio vanmorgen.
Zwembaden zouden ook extra chloor toevoegen maar daar merkte ik hier niet zoveel van.
Je zou het zwemmen eerst kunnen beperken tot een kwartiertje en voor het zwemmen insmeren met Groningse badolie? Veel langer zwem ik nu ook niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Haha Lientje, verhuizen is slopend...

Lise, handig dat je kloon geen hernia had.

Hier een slopende nacht gehad. Overburen hadden een relatiecrisis. Werd wakker van dat zij wegreed met kind en hond, viel even in slaap en toen begon hij herrie te maken. Ten lange leste de politie maar gebeld want iedereen in de buurt werd wakker en ik wist niet hoe kwaad zijn dronk was om er zelf even heen te gaan.
Uiteindelijk sliep ik pas tegen vieren en om 7 ging de wekker. Toen nog een keer omgedraaid maar kon niet echt meer slapen. Toen maar opgestaan en zag ik de voordeur open staan van ze maar geen activiteit. Dus er toch maar heen gelopen en gevraagd hoe het ging om vervolgens daar een hele poos te zijn geweest en hem aangehoord en praktische dingen geregeld. Hij slaapt nu vannacht elders.

Ik ben kapot, vriend is nog weer gaan slapen maar dat lukt mij nu niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat vervelend Suzy, maar lief dat je ze helpt.

Ik heb het ziekenhuis gebeld voor een status update, heb nu 11 juni een telefonische afspraak met de neurologe. Nog even wat bedenktijd dus over wat ik wil weten, vragen en voorstellen.

Morgenochtend nog een telefonische afspraak met de vpk van de hoofdpijnpoli.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
03-06-2020 13:47
In het dorp van vriend is een 25m bad gelukkig. Dat is vijf minuten fietsen. Morgenochtend weer, waarschijnlijk in de regen. Maandag ga ik in het binnenbad in het dorp ten noorden van ons. Ik had wel erg last van mijn nek gisteravond door het zwemmen maar dat moet even wennen zei de fysio vanmorgen.
Zwembaden zouden ook extra chloor toevoegen maar daar merkte ik hier niet zoveel van.
Je zou het zwemmen eerst kunnen beperken tot een kwartiertje en voor het zwemmen insmeren met Groningse badolie? Veel langer zwem ik nu ook niet.

Joh, ik wist niet eens dat er zoveel zwembaden zijn! :proud:

ik mag in principe maar 2x per week douchen en dan kort. Een kwartier zwemmen is dan natuurlijk niet echt handig. Geen idee wat Groningse badolie is, maar olie voordat je gaat zwemmen is over het algemeen slecht voor de zwemwaterkwaliteit. Daarom willen ze ook altijd graag dat je eerst doucht, zeker bij buitenbaden.

Maar lekker, zwemmen :heart:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gesloopt.
Boze mensen. Verwarde mensen. Verdrietige mensen. Dozen inpakken. Dozen uitpakken. Boze familie omdat er volgens hun de verkeerde dingen waren meegenomen.
Poeh.

Mijn teller staat op ruim 20000 stappen.. zo'n 14 kilometer.
Ik ben aan de lijn. Maar ik haal nu pizza en eet flink mee. Dat heb ik er wel afgewerkt vandaag denk ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-06-2020 16:28
Joh, ik wist niet eens dat er zoveel zwembaden zijn! :proud:

ik mag in principe maar 2x per week douchen en dan kort. Een kwartier zwemmen is dan natuurlijk niet echt handig. Geen idee wat Groningse badolie is, maar olie voordat je gaat zwemmen is over het algemeen slecht voor de zwemwaterkwaliteit. Daarom willen ze ook altijd graag dat je eerst doucht, zeker bij buitenbaden.

Maar lekker, zwemmen :heart:
Ja, snap ik. Groningse badolie kregen mijn kinderen voorgeschreven tegen de eczeem. Dat doe je op vóór het douchen.

Edit: zie dat het lotion is 😬.

https://www.apotheekenhuid.nl/fagron-gr ... on-1l.html
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
03-06-2020 17:27
Ik ben gesloopt.
Boze mensen. Verwarde mensen. Verdrietige mensen. Dozen inpakken. Dozen uitpakken. Boze familie omdat er volgens hun de verkeerde dingen waren meegenomen.
Poeh.

Mijn teller staat op ruim 20000 stappen.. zo'n 14 kilometer.
Ik ben aan de lijn. Maar ik haal nu pizza en eet flink mee. Dat heb ik er wel afgewerkt vandaag denk ik.
Niet echt fair van de familie... maar je dag zit erop! Geniet van je pizza !
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lientje69 schreef:
03-06-2020 17:27
Ik ben gesloopt.
Boze mensen. Verwarde mensen. Verdrietige mensen. Dozen inpakken. Dozen uitpakken. Boze familie omdat er volgens hun de verkeerde dingen waren meegenomen.
Poeh.

Mijn teller staat op ruim 20000 stappen.. zo'n 14 kilometer.
Ik ben aan de lijn. Maar ik haal nu pizza en eet flink mee. Dat heb ik er wel afgewerkt vandaag denk ik.
Geniet van je pizza! Klinkt als een zware dag.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
03-06-2020 17:32
Niet echt fair van de familie... maar je dag zit erop! Geniet van je pizza !
Ze hadden nota bene zelf de stickers erop geplakt wat wél en niet mee moest.
En nu bleken dingen die wél mee moesten voor de ophaal voor de kringloop te staan ( speciale stickers erop geplakt en op de plattegrond specifiek beschreven) en dingen die meegenomen waren ( zaten verhuisstickers op geplakt en stonden ingetekend op de tekening van de nieuwe kamer) dus naar de kringloop hadden gemoeten. Pislink was de familie op me . Niet fair idd gezien ik gewoon gedaan heb wat ik moest doen nl de stickers die er door hun op geplakt waren volgen te samen met de tekening.

Het team stond als een blok achter me, de leidinggevende ook. Dat heb ik in mijn vorige baan anders meegemaakt.
Ze hebben er een andere verzorgende opgezet , die zei al, ik heb ook altijd ruzie met ze.
Het lag dus niet aan mij.
Ik ben andere dingen gaan doen.
Werk genoeg. Ik heb 34 uur gedraaid in 5 dagen. En heb nu dus echt wel veel pijn. Logisch.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje, dat waren heftige dagen. Morgen lekker uitslapen en verder niets doen.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
03-06-2020 17:32
Ja, snap ik. Groningse badolie kregen mijn kinderen voorgeschreven tegen de eczeem. Dat doe je op vóór het douchen.

Edit: zie dat het lotion is 😬.

https://www.apotheekenhuid.nl/fagron-gr ... on-1l.html
Ah, ik heb wel dit soort olies gehad voor het douchen, vond het niet prettig. In het zwemwater lijkt het me vooral niet handig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lientje, wat een heftige dagen en dat juist jij nou deze familie moest treffen :hug:
Goed dat je collega's zo achter je stonden, maar toch zit je ermee. Geniet van je pizza!

Ik heb net bandjes besteld: JA ik heb hooikoorts, NEE, ik heb geen corona (of zoiets) ze waren alleen maar in maat L, dus ik hoop dat ze niet van m'n hand glijden. Heb er gelijk één voor m'n neefje besteld, die werkt in en winkel. Wel handig :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lientje klinkt inderdaad heftig en zwaar vermoeiend. Vervelend dat die familie niet inzag dat ze zelf fout zaten. Daar kun je je dus rot over voelen terwijl zij fout zitten. Hopelijk heb jij geen last van zo een dingen en kun je het loslaten.

Hmm pizza daar heb ik ook zin in! Ben vandaag toch maar voor een gezonde kip-groente-aardappel schotel gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-06-2020 19:26
Ah, ik heb wel dit soort olies gehad voor het douchen, vond het niet prettig. In het zwemwater lijkt het me vooral niet handig.
Ik vond het ook niet prettig hoor, dat lijf insmeren en dan na het douchen was het net of ze niet echt schoon waren. Ze roken er ook muf door. En te meld om het haar echt schoon te krijgen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik moet even van me af schrijven.

Ik baal zo gigantisch van mijn lijf. Weer een hernia, houdt het dan nooit op? En waar ik helemaal niet mee om kan gaan zijn de beperkingen. Uitstralingspjin is de grens, maar dat krijg ik zo ongeveer bij alles. Kan ik dan helemaal niks meer doen?

Man houdt zich aardig op de vlakte over mijn dagelijkse bezigheden want die snapt ook wel dat hij me niet figuurlijk vast kan binden. Hij voelt zich machteloos.

Ik vind het ontzettend frustrerend en lastig om mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Is het ook Lise.
Ik heb er ook jaren en jaren over gedaan het enigzins te accepteren.
En nog loop ik regelmatig tegen mijn grenzen aan.
Alhoewel ik momenteel niet echt het recht heb te mopperen vind ik.
Ik kan nu best veel op dit moment.
Vanavond even niet. Heb nu wel heel veel pijn. Maar dat snap ik ook wel na zulke dagen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven