Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe was jouw test?

14-06-2020 23:50 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen bel ik de GGD, waarschijnlijk moet er getest worden, ook mijn dochter van 11.

Ik lees verschillende verhalen over hoe de test afgenomen wordt. Ben benieuwd naar ervaringen, ook bij kinderen.

Viel het mee of tegen?

Dochter ziet er nogal tegenop, vooral dat het staafje zover de neus in gaat.
I wanna live my life with the volume full!
Viel heel erg mee! Gaat allemaal super snel!
Ja het is gewoon even naar. Gewoon niet leuk of comfortabel. Zo'n ding in je huig en neus is gewoon niet fijn.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Wat ik overal lees, verschilt dat heel erg per persoon en kan je er eigenlijk niks over zeggen.
Keelswab was voor mij goed te doen maar die neusswab vond ik echt wel heel pijn doen. Ook nog wel een paar uur daarna nog gevoeld. Neem tissues mee want ik bleef ook maar traanogen daardoor hebben
Maar gèen reden je niet te laten testen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
15-06-2020 00:25
Maar gèen reden je niet te laten testen
Nee dat zeker niet!
Dubbel
Goed te doen, ik vond het geen probleem in ieder geval.
Keel vond ik niet vervelend maar de neus was echt niet tof. Deed pijn en m'n oog begon flink te tranen. Ze gaan echt diep je neus in. Echt.
TheBitchNextDoor
Ik vond het lijken alsof je even prik in je neus krijgt.
Hatsjikideee...
Mijn 5-jarige is gisteren geweest. Keel vond hij niet zo fijn door het kokhalsreflex, neus vond hij alleen maar kietelen. Ik heb hem er daarna niet meer over gehoord.
Voor kinderen nemen ze langer de tijd. Ze laten duidelijk zien wat ze gaan doen en hij kreeg een oorkonde. Hoorde van iemand van 10 jaar dat ze dat bij haar ook deden.
Neee niet fijn maar duurt ultrakort.
Mijn ex vond het heel erg meevallen. Mijn beste vriendin vond het heel erg vervelend. Erg persoonlijk dus :|
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Eerste keer was heel naar.
Tweede keer viel erg mee.
Wisselend dus..

Bedankt voor de reacties!
I wanna live my life with the volume full!
Als je belt met het landelijke nr, kun je dan gelijk langskomen etc?

Ik zit ontzettend te twijfelen of ik moet bellen. Voel mij niet doodziek, maar ben wel benauwd (dacht eerst hooikoorts, maar helaas), hoofdpijn en algeheel griepachtig gevoel.

Ben wel gewoon thuis aan het werk. Dus niet echt ziek. Koorts niet.
rozekoek1988 schreef:
15-06-2020 14:23
Als je belt met het landelijke nr, kun je dan gelijk langskomen etc?

Ik zit ontzettend te twijfelen of ik moet bellen. Voel mij niet doodziek, maar ben wel benauwd (dacht eerst hooikoorts, maar helaas), hoofdpijn en algeheel griepachtig gevoel.

Ben wel gewoon thuis aan het werk. Dus niet echt ziek. Koorts niet.
Het is natuurlijk wel afhankelijk van de drukte in jouw regio maar in principe zul je vandaag of uiterlijk morgen getest kunnen worden. Met jouw klachten zou ik zeker bellen voor een test! Zeker bij (ook is het maar lichte) benauwdheid.
Ja. Woon in een regio waar het amper voorkomt, dus vandaar ook beetje de twijfel. Alleen dat benauwde/druk op de borst ken ik niet. Al hoef ik niet te hoesten....
Kan altijd even bellen. Al is het maar om anderen niet te besmetten.
lindaapinda schreef:
15-06-2020 14:26
Het is natuurlijk wel afhankelijk van de drukte in jouw regio maar in principe zul je vandaag of uiterlijk morgen getest kunnen worden. Met jouw klachten zou ik zeker bellen voor een test! Zeker bij (ook is het maar lichte) benauwdheid.
Meestal kun je wel binnen nu en een dag komen
Man vond het echt heel naar. Is het niet voldoende als alleen jij test? Zo hebben wij het hier wel gedaan. Man en kinderen (1-4) hadden klachten maar alleen man is gaan testen. Negatief overigens.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Testen testen testen.. dat is het advies
Dus met jou klachten zeker doen!

Ik heb de test nu 5 keer gehad. Het is niet heel erg hoor! Neus is misschien wat gevoelig maar het is snel voorbij.
Leven en laten leven :)
machientje schreef:
21-06-2020 11:31
Testen testen testen.. dat is het advies
Dus met jou klachten zeker doen!

Ik heb de test nu 5 keer gehad. Het is niet heel erg hoor! Neus is misschien wat gevoelig maar het is snel voorbij.
Nou ik vond het echt heel naar en heb nog een paar uur last van mijn neus gehad. Of de binnenkant van mn hoofd. Hoe ik het ook moet noemen. Nu was alles ook al geïrriteerd door hooikoorts etc. maar het is echt heel persoonlijk hoe de test "bevalt". Bottom line is natuurlijk dat dat eigenlijk niet uitmaakt omdat het gewoon "moet", ruk of niet ruk.

En hoezo 5 keer? Ik werk in de zorg maar heb hem pas 1 x gehad (gelukkig).
anoniem_371087 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 21:00
0.29% gewijzigd
Het was kort, maar ik vond het erg onprettig. De swab in mijn keel zorgde voor een flinke hoestbui. In mijn neus vond ik echt best wel pijnlijk. Ik ben vanmorgen geweest, maar voel het nu nog steeds. Allemaal geen reden om niet te testen hoor, maar leuk is het niet.
Ik vond het ook prima te doen. Alleen pakte ze precies het neusgat waar ik eens aan geopereerd ben. Ik had me voorgenomen om te vragen of het niet aan die kant kon. Maar het ging zo snel...
Maar evengoed viel het dus enorm mee.
Ik heb alleen de keel-variant gehad, deze was prima te doen. De kokhalsreflex kon ik echt op geen enkele manier tegenhouden. Ik vond de dagen daarna vervelender dan de afname zelf: ik heb zeker nog 2 dagen een rauwe keel gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven