Verhuizen ervaringen en tips

17-06-2020 09:54 26 berichten
Hoi,

Ik zit er al een poos aan te denken om te verhuizen, maar ik heb in mijn hoofd zitten dat verhuizen vooral veel geld kost en teveel gedoe is, maar is dit ook daadwerkelijk zo?
Hoeveel geld waren jullie kwijt aan een verhuizing en wat zijn jullie ervaringen verder?

Het enige wat ik meeneem is de koelkast, wasmachine, bank en TV.
Ik behoef verder geen hulp bij het uitpakken en dergelijke.
Het enige wat ik nodig heb is een busje, een paar sterke mannen die de spullen in en uit sjouwen dit hoeft toch niet zo duur te wezen?

Zijn er verder nog (onvoorziene) kosten waar ik rekening mee moet houden?
Wij huren altijd een kleine borent vrachtwagen en doen alles zelf. Voor een verhuizing waarbij 160 km gereden is waren wij iets van €200 kwijt. Prima te doen dus. Je kunt verhuizen zo duur maken als dat je zelf wilt.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe vloerbedekking, nieuwe gordijnen.
Met verhuizing bedoel je je spullen van A naar B verhuizen? En niet verven, nieuwe vloer, behangen, lampen etc?

Reken uit wat het kost om een busje te huren. De meeste sterke mannen doen het niet voor niets. Is het geen geld dan is het wel wat drinken en wat eten voor het harde werken. Dozen kan je huren, of sparen bij de supermarkt.

Hoe zit het verder met aansprakelijkheid? Stel je vrienden laten je tv vallen? Voor wie zijn die kosten of hoe ben je verzekerd?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als je die sterke mannen in huurt, maakt dat het relatief duur. Want arbeidsloon is niet goedkoop.
Ik mis trouwens in de opsomming nogal wat dingen. Je hebt geen bed? Kast? Tafels? En geen spullen? Ik neem aan dat je toch ook dozen hebt voor je losse spullen. Die kun je proberen op te sparen bij de lokale supermarkt, of (evt tweedehands) kopen. Echte verhuisdozen tillen wel makkelijker meestal, en kunnen meer gewicht aan.
ook nog uitmaakt: woon je op de begane grond of niet? Zo niet, is er een lift? Is de trap breed genoeg of is er een verhuislift nodig?

En dat gaat dan alleen om de verhuizing zelf. Je hebt ook altijd nog kosten aan je nieuwe huis (je hebt geheid ergens wat verf nodig, of gordijnen, of er moet ergens een plankje opgehangen worden. Je hebt soms aansluitkosten voor elektra/internet/enz. En dan ga je er van uit dat het verder helemaal af is, en je dus niet ook nog een vloer hoeft te regelen of zo).

Het hoeft allemaal niet mega veel te kosten, maar kosten zijn er altijd. Zelfs als je zelf een busje huurt en vrienden langskomen die je van eten en koffie voorziet.
Wij konden een bus lenen en onze vrienden hebben geholpen. Het verhuizen zelf koste dus niks behalve benzine. Maar... Alles er omheen wás me toch duur! Niet alleen de grote uitgaven, maar ook telkens weer naar de bouwmarkt moeten omdat toch dat ene moertje voor de nieuwe rolgordijnen nog ontbrak etc. etc.
En gedoe, ook dat hangt ervan af. Hoe meer je laat doen, hoe duurder het is, maar hoe minder gedoe. Ik heb bij mijn vorige verhuizing twee verhuizers met lift gehad, die in een uur mijn huis leeg hadden. Dat was niet gratis, maar zelf was ik meer dan een dag kwijt geweest. En mijn vrienden krijgen niet zo makkelijk een zware wasmachine een lastige trap af.
De dozen kreeg ik van het verhuurbedrijf in bruikleen erbij, en van dat inpak-vloeipapier ook. Dat was dus weinig gedoe.
hamerhaai schreef:
17-06-2020 09:59
Met verhuizing bedoel je je spullen van A naar B verhuizen? En niet verven, nieuwe vloer, behangen, lampen etc?

Reken uit wat het kost om een busje te huren. De meeste sterke mannen doen het niet voor niets. Is het geen geld dan is het wel wat drinken en wat eten voor het harde werken. Dozen kan je huren, of sparen bij de supermarkt.

Hoe zit het verder met aansprakelijkheid? Stel je vrienden laten je tv vallen? Voor wie zijn die kosten of hoe ben je verzekerd?

Dat is een goeie.

Ik ben daar niet voor verzekerd.
nausicaa schreef:
17-06-2020 10:05
Als je die sterke mannen in huurt, maakt dat het relatief duur. Want arbeidsloon is niet goedkoop.
Ik mis trouwens in de opsomming nogal wat dingen. Je hebt geen bed? Kast? Tafels? En geen spullen? Ik neem aan dat je toch ook dozen hebt voor je losse spullen. Die kun je proberen op te sparen bij de lokale supermarkt, of (evt tweedehands) kopen. Echte verhuisdozen tillen wel makkelijker meestal, en kunnen meer gewicht aan.
ook nog uitmaakt: woon je op de begane grond of niet? Zo niet, is er een lift? Is de trap breed genoeg of is er een verhuislift nodig?

En dat gaat dan alleen om de verhuizing zelf. Je hebt ook altijd nog kosten aan je nieuwe huis (je hebt geheid ergens wat verf nodig, of gordijnen, of er moet ergens een plankje opgehangen worden. Je hebt soms aansluitkosten voor elektra/internet/enz. En dan ga je er van uit dat het verder helemaal af is, en je dus niet ook nog een vloer hoeft te regelen of zo).

Het hoeft allemaal niet mega veel te kosten, maar kosten zijn er altijd. Zelfs als je zelf een busje huurt en vrienden langskomen die je van eten en koffie voorziet.
Ik wil een hoop dingen nieuw kopen, zoals bed, gordijnen, daar ben ik in mijn huidige woning sowieso ook al aan toe, heb nu bijvoorbeeld vloerbedekking wat ik wil vervangen voor laminaat, dus die kosten zou ik sowieso al hebben, mocht ik niet verhuizen en in mijn huidige woning blijven, vandaar dat ik dat stukje niet meeneem in de berekening of niet bezwaarlijk is.
Het gaat mij even puur om de kosten van het vervoeren van mijn spullen naar A en B.
nausicaa schreef:
17-06-2020 10:08
En gedoe, ook dat hangt ervan af. Hoe meer je laat doen, hoe duurder het is, maar hoe minder gedoe. Ik heb bij mijn vorige verhuizing twee verhuizers met lift gehad, die in een uur mijn huis leeg hadden. Dat was niet gratis, maar zelf was ik meer dan een dag kwijt geweest. En mijn vrienden krijgen niet zo makkelijk een zware wasmachine een lastige trap af.
De dozen kreeg ik van het verhuurbedrijf in bruikleen erbij, en van dat inpak-vloeipapier ook. Dat was dus weinig gedoe.
Wat was je hiervoor kwijt, weet je dat nog?
Ik woon in een flat zonder lift dus zal dit waarschijnlijk ook nodig hebben.
Eventueel zou je spullen over kunnen nemen van de huidige bewoner van de nieuwe woning, zodat je niet meteen veel bijkomende kosten hebt. Denk aan vloerbedekking, raambekleding of lamparmaturen e.d.

Potige broertjes/neefjes uit de familie zoeken die willen werken voor pizza en wat zakgeld voor de echt zware items.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik ben pas verhuisd en heb alles samen met mijn vriend in de auto kunnen vervoeren, al dan niet in gedemonteerde versie.
voor de bank, koelkast en wasmachine die niet in de auto pasten heb ik brenger.nl gebruikt.
Op de site invullen wat je vervoerd wil hebben, de afmetingen en nog wat gegevens en dan geven meteen duidelijk het bedrag aan wat betaald moet worden. Online direct afrekenen en klaar.
Ik moest 72,- betalen. Daarvoor werden de spullen opgehaald, in busje gezet en in nieuwe woning het portiek opgesjouwd en in huiskamer neergezet.
Ik vond het die 72 euro wel waard.
hamerhaai schreef:
17-06-2020 09:59

Voor haarzelf, ze heeft immers toestemming gegeven om die tv te verplaatsen.
DontYouHatePants schreef:
17-06-2020 10:20
Ik ben pas verhuisd en heb alles samen met mijn vriend in de auto kunnen vervoeren, al dan niet in gedemonteerde versie.
voor de bank, koelkast en wasmachine die niet in de auto pasten heb ik brenger.nl gebruikt.
Op de site invullen wat je vervoerd wil hebben, de afmetingen en nog wat gegevens en dan geven meteen duidelijk het bedrag aan wat betaald moet worden. Online direct afrekenen en klaar.
Ik moest 72,- betalen. Daarvoor werden de spullen opgehaald, in busje gezet en in nieuwe woning het portiek opgesjouwd en in huiskamer neergezet.
Ik vond het die 72 euro wel waard.
Zo goedkoop. o_o

Dank voor de tip!
anoniem_358505 wijzigde dit bericht op 17-06-2020 10:34
1.36% gewijzigd
belgali schreef:
17-06-2020 10:17
Eventueel zou je spullen over kunnen nemen van de huidige bewoner van de nieuwe woning, zodat je niet meteen veel bijkomende kosten hebt. Denk aan vloerbedekking, raambekleding of lamparmaturen e.d.

Potige broertjes/neefjes uit de familie zoeken die willen werken voor pizza en wat zakgeld voor de echt zware items.
Ja daar hoop ik stiekempjes ook op.

Heb verhalen gehoord van mensen die gratis de vloer mochten overnemen.
Dat is mazzel.
Ik ben al 10 keer verhuisd gok ik. Laatste keer was 2 maanden geleden. Had een verhuisbedrijf ingeschakeld, was rond de 500€ kwijt, maar dan praat ik over heeeel veel dozen en meubels (anderhalve vrachtwagen vol) dus als jij maar een paar dingen hebt zal het een stuk goedkoper zijn.

Ik heb het bedrijf gevonden via: https://www.alleverhuizers.nl/?leadr_so ... gJpc_D_BwE

Je vult wat gegevens in en krijgt dan offertes van 6 bedrijven in jouw regio, daar kan je uit kiezen
Slimmekip schreef:
17-06-2020 12:13
Ik ben al 10 keer verhuisd gok ik. Laatste keer was 2 maanden geleden. Had een verhuisbedrijf ingeschakeld, was rond de 500€ kwijt, maar dan praat ik over heeeel veel dozen en meubels (anderhalve vrachtwagen vol) dus als jij maar een paar dingen hebt zal het een stuk goedkoper zijn.

Ik heb het bedrijf gevonden via: https://www.alleverhuizers.nl/?leadr_so ... gJpc_D_BwE

Je vult wat gegevens in en krijgt dan offertes van 6 bedrijven in jouw regio, daar kan je uit kiezen
€ 500 maar, dat vind ik nog erg schappelijk dan! Ik was 5 jaar geleden € 1000 kwijt en dat was nog de goedkoopste van de offertes die ik had opgevraagd. Ging van appartement op 3 hoog zonder lift naar flat met lift in een andere provincie. Had wel zelf ingepakt, maar verder hebben de verhuizers alle dozen en meubelen gesjouwd en verhuisd. Kleine vrachtwagen was nog niet eens vol. Dat was in een halve dag gedaan.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Houdt rekening met borg van een te huren busje. Dat varieert flink. Kan 250 Euro zijn maar ook oplopen richting de duizend euro.
In een normale situatie krijg je deze natuurlijk weer terug en wordt deze verrekend met de huur, maar je moet het wel eerst even pinnen.
Meestal heb je dat geld binnen 14 dagen weer op rekening.
Polderbewoner schreef:
17-06-2020 13:16
Houdt rekening met borg van een te huren busje. Dat varieert flink. Kan 250 Euro zijn maar ook oplopen richting de duizend euro.
In een normale situatie krijg je deze natuurlijk weer terug en wordt deze verrekend met de huur, maar je moet het wel eerst even pinnen.
Meestal heb je dat geld binnen 14 dagen weer op rekening.

Huh, een borg op die manier ken ik niet. Waar is dat gebruikelijk? Overal waar ik gehuurd heb, particulier en sociale woningbouw, betaalde je een bedrag van gemiddeld een maand huur als borg en die kreeg je pas terug als je de huur opzegde en de verhuurder achtte dat alles in de woning in dezelfde staat als bij oplevering was.

Oh busje! :facepalm:
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Je hebt meestal ook een maand dubbele woonlasten. Verder moet je soms betalen voor overzetten of aansluiten gas/stroom. En dan, al eerder genoemd, alle haakjes, boutjes, gordijntjes, etc.
Citterio schreef:
17-06-2020 15:12
Je hebt meestal ook een maand dubbele woonlasten. Verder moet je soms betalen voor overzetten of aansluiten gas/stroom. En dan, al eerder genoemd, alle haakjes, boutjes, gordijntjes, etc.
Inderdaad, verhuizen is echt even een gedoe met geld naar mijn ervaring.
Ik heb nog twee maanden huur (borg) in mijn oude woning zitten, dat krijg je soms pas maanden na beeindiging contract pas terug.
Tegelijkertijd moet je voor je nieuwe woning ook weer borg betalen, meestal een of twee maanden huur.
Dat bedrag moet je op de een of andere manier zien op te hoesten om te kunnen overbruggen.
verder komen er altijd extra kosten bij, zoals inderdaad verf, kwasten, gordijnen ed.
En als je particulier moet huren net als ik zal je ook misschien een flink bedrag moeten betalen aan de tussenpartij, het bemiddelingsbureau voor het helpen vinden van je woning. Was in mijn geval 725,- zo weg.
Dus hou daar rekening mee.

Wat betreft brenger. nl, het zal er erg aan liggen hoe groot de voorwerpen zijn die vervoerd moeten worden, of ze paar etages zonder lift moeten sjouwen ed, maar ik was erg tevreden en de prijs was erg goed vind ik.
Ik ben maar tien minuten van mijn oude woning verwijdert met de auto, dus dat scheelt denk ik al.
En ik had mijn vriend die als tweede sjouwer mee hielp,dat scheelt ook in de prijs.
Wij hebben een vrachtwagentje gehuurd, maar hadden veel meer spullen dan jij. Kostte iets van €150 voor een dag en natuurlijk benzinekosten.

Verder alle spullen in bananendozen gedaan (een tijdje sparen bij de lokale supermarkt) en verhuisdozen geleend/gekregen (oproepje op socialmedia doet wonderen. Kosten: 0,0

Een aantal vrienden en familieleden opgetrommeld die hielpen met verhuizen. Kosten: koffie en broodjes op de dag zelf en een bbq een aantal weken later (maar dat hoeft natuurlijk niet als je niet wilt)

De grootste kosten zitten in het klussen en aanpassen van je nieuwe huis (en misschien het herstellen vam je oude huis als het een huurhuis is)
Citterio schreef:
17-06-2020 15:12
Ik heb even op de site van Vattenfall gekeken en heb niks kunnen vinden over kosten voor overzetten gas/stroom bij verhuizing.
Dubbele huur schijn je dus wel te kunnen voorkomen als ik Google mag geloven.
Maar dat zijn dingetjes die ik even goed moet uitzoeken.
Las net bij toeval ergens dat je de huur moet opzeggen bij verhuizing, logisch, maar dat zijn dus dingetjes die ik zomaar zou kunnen vergeten of bang ben dat het misgaat, maar volgens mij stelt het allemaal niet zoveel voor uiteindelijk en moet ik het gewoon doen.
DontYouHatePants schreef:
17-06-2020 16:02
Inderdaad, verhuizen is echt even een gedoe met geld naar mijn ervaring.
Ik heb nog twee maanden huur (borg) in mijn oude woning zitten, dat krijg je soms pas maanden na beeindiging contract pas terug.
Tegelijkertijd moet je voor je nieuwe woning ook weer borg betalen, meestal een of twee maanden huur.
Dat bedrag moet je op de een of andere manier zien op te hoesten om te kunnen overbruggen.
verder komen er altijd extra kosten bij, zoals inderdaad verf, kwasten, gordijnen ed.
En als je particulier moet huren net als ik zal je ook misschien een flink bedrag moeten betalen aan de tussenpartij, het bemiddelingsbureau voor het helpen vinden van je woning. Was in mijn geval 725,- zo weg.
Dus hou daar rekening mee.

Wat betreft brenger. nl, het zal er erg aan liggen hoe groot de voorwerpen zijn die vervoerd moeten worden, of ze paar etages zonder lift moeten sjouwen ed, maar ik was erg tevreden en de prijs was erg goed vind ik.
Ik ben maar tien minuten van mijn oude woning verwijdert met de auto, dus dat scheelt denk ik al.
En ik had mijn vriend die als tweede sjouwer mee hielp,dat scheelt ook in de prijs.
Goed om te weten allemaal.

Ben wel een eenvoudig mens, ga niet alles opnieuw verven als de woning fris is achtergelaten.
Tenzij het echt een gruwelkleur is waar ik niet mee kan leven natuurlijk.
Maar weet je al waar je heen gaat verhuizen dan? Meestal heb je meer kosten aan je nieuwe huis schilderen/stofferen en aan de hogere nieuwe huur, dan aan het verhuizen zelf.
Ik had de laatste keer 2 verhuizers met een verhuiswagen, blok & touw en heeft zo’n €750 gekost. Ik had zelf dozen en heb zelf in- en uitgepakt en meegeholpen tillen.

Overigens deden zowel mijn vorige als mijn huidige woningbouw niet meer aan borg, dus ook geen dubbele eerste maand huur. Dat is kennelijk niet meer vanzelfsprekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven