* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
quote:Jane 1973 schreef op 26 april 2009 @ 20:45:

... Daarnaast kunnen de 30/32-weken echo's vermeld worden, dus ROEPT U MAAR !

x

In week 36 (9 juni, 16.00 uur) moet ik laten controleren of de placenta nog steeds "voor de uitgang" ligt. Als dat inderdaad zo is, dan krijg ik in week 37 of 38 een keizersnee. Ik hoop maar dat dat niet nodig is (wie weet denk ik daar achteraf heel anders over )

Maar vooralsnog hoop ik vooral dat ik niet weer die chagerijnige gynaecologe tref die ik bij de 20 weken echo ook had.
@Maria52: succes vandaag met de echo!
jane: dank je wel voor de snelle vermelding. was al tijdje geleden dat ik dat gezegd had.. je houdt alles goed bij!
De echo alweer achter de rug en alles is helemaal in orde.

Kindje groeit voorbeeldig, niks in de buurt van gevarenzone, maar ligt nog wel met hoofdje naar boven. Dat wil echter niet heel veel zeggen volgens mij want twee weken geleden lag het hoofdje beneden en kindje beweegt erg veel. Dat vond echoscopiste ook, maar dat is alleen maar een goed teken volgens haar. Als kindje zo doorgroeit wordt het geboortgewicht rond de 3600-3700 gram.
Oh ja leuk de echo's. Ik heb de groei echo op 5 mei. Volgende week al. Hopelijk is alles dan weer goed.

Pfff lekker dagje op kantoor. Er zijn weer ontwikkelingen met mijn baas, zet het wel even op de Hyves.

Ben kapot en ga zo slapen. We hebben vannacht Anniek laten doorhuilen. Ze heeft gehuild van 1:40 tot 3:15 en ik heb met haar meegehuild (in mijn eigen bed dan). Men wat is dat moeilijk en vond het zoooo zielig, mijn moederhart heeft echt te lijden daaronder. Dus laat het please please helpen anders doen we het allemaal voor niks.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hoi allemaal,

Kanonne, zeg, wat wordt er weer veel geschreven. Ik kan het nauwelijks bijhouden...

Scheren doe ik ook op de tast trouwens en het is maar goed dat ik het resultaat niet kan zien volgens mij. Telkens wil ik mijn lief vragen het te doen, maar heb dan weer geen geduld en probeer het dan maar zelf...

Qua planning, tsja. Ik wil nog steeds een groot gezin, liefst met 4 kindjes. Ik heb zelf een eenzame jeugd gehad door het vroege verlies van mijn moeder en het idee dat ik later een eigen gezin zou hebben hield mij altijd wel staande. Maar of ik het ook aankan 4 kids, dat weet ik niet, laten we eerst maar eens kijken hoe ik het met 2 kindjes doe. Maar zowel mijn lief en ik zijn zo idolaat van kinderen, dat ik er ooit nog wel 1 of 2 zie bijkomen.

@Jane, wat vervelend, die duizelingen die je beschrijft. raar ook dat ze je pas na 3 uur hebben geprikt. Ik moest zelf een uur na mijn ontbijt prikken en weer een uur daarna. Ik moet trouwens nog bellen voor de uitslag, bedenk ik me nu...

Ik vind het 2e trimester trouwens wel de fijnste, ik voel me helemaal top. Depijn in mijn kont is weer weg en ik ben energieker dan ooit. Mijn omgeving wordt er een beetje gek van, maar ik vind het heerlijk. Heb net nog een heerlijk weekendje weg geboekt in Bergen, dus ik heb er helemaal zin in
Ik kom even snel hoi zeggen!

Alweer 2 weken geen internet gehad (vanaf Pasen ofzo) en heb het opgezegd, omdat ik het helemaal gehad heb met dat kl*te Zigg*! Ik heb helemaal geen zin om me nu in deze 'fase van de zwangerschap' bezig te houden met dit soort dingen die gewoon moeten werken! Maar goed, toch maar overstappen.

Enne... met 2 daagjes werken op kantoor houd ik al jullie verhalen echt niet bij! Ik lees nog altijd ff snel alles door, maar heb dan geen tijd meer om te reageren en zelf wat te posten.

Maarre... het blijft nu even bij een zwaai, ik ga naar bed: morgenvroeg naar de tandarts voor een heftige kiesrenovatie

Ik krijg verdoving, maar maak me toch een beetje zorgen om de pijn, omdat verdoving bij mij nog nooit gewerkt heeft en ik niet wil dat onze uk iets van mijn stress gaat meekrijgen...?

Ik hoop dat 't internet blijft werken, dan ben ik morgen terug voor een uitgebreidere reactie op jullie en een uitgebreidere stand van zaken in Huize Loeki!

Slaap lekker allemaal!
Jee, wat leuk... al die echo's die jullie krijgen. Nou, ik krijg geen echo's meer... helaas. Volgende week wel weer naar de vk, maar da's gewoon controle.
Goeiemorgen dames!

vooralsnog saaie dag hier op werk, iedereen op vakantie. nou ja, vanmiddag een afspraak in arnhem en daarna even bij mijn ouders langs (die wonen daar in de buurt). dat is wel leuk natuurlijk.

ben even trots hoor:

kijk eens op www.kekmama.nl : die twee mannetjes op de cover zijn mijn twee oudste jongens! stoer he?

verder alles wel ok. met rug gaat het goed zolang ik weinig doe en de kleine meid is gezellig druk in mijn buik. zo kan het nog wel even dus.. gisteren ook nog snel even wat nieuwe t-shirtjes gekocht, past er tenminste weer wat over mijn buik!

fijne dag allemaal!
O MissBR: wat leuk dat jouw jongens op de cover staan! Helaas is het plaatje een beetje klein. Kan ik nog niet goed gluren! Wel stoer, hoor!

Hebben jullie trouwens ook zo'n last van een droge huid? Ik smeer me een ongeluk!
ja leuk he? ben zooooo trots!

ze staan ook nog op een banner (bij ' relatie'), kun je ze iets beter zien.

droge huid? heb ik nu niet meer, aantal maanden geleden wel heel erg. nu gelukkig weer over. werd ook gek van de jeuk!
@Blogbabe, ik heb ook zo'n droge huid, kolere! Het jeukt echt de hele dag door, vooral mijn onderbenen. Staat heel charmant onder een jurkje, van die krabsporen...

@MissBR, wat superleuk zeg! Ik kan helaas ook niet heeeeel goed gluren, want het plaatje is nogal klein, maar zal zo de banner nog even checken.

Ik ben de laatste tijd een beetje gestresst merk ik. Kan niet zo heel veel hebben van mijn dochter, die daar dus weer op reageert door heel dwars te doen. Ik plan mijn weken ook veel te vol, daar word ik ook gestresst van. Het zijn allemaal hele leuke dingen hoor, want werken doe ik de komende 2 weken niet ivm vakantie (werk in onderwijs), maar dan nog word ik er een beetje onrustig van. Nou ja, gelukkig kan ik zelf iets aan dit probleem doen, dus ik ga maar even strepen zetten in mijn agenda.

Oh ja, weten jullie hoe het zit met zwanger zijn en sauna? Ik ga vrijdag een hele dag met lief naar de sauna, maar begin een beetje te twijfelen of het wel mag?
oh ja, voor jullie het idee krijgen dat ik met mijn kinderen allemaal modellen-bureau's afloop.. dat is dus niet zo (wil niet het verkeerde beeld neerzetten). Mijn zus is fotograaf en zij vroeg dus of mijn kindertjes mee wilden doen. vandaar..

ga nu naar afspraak! tot later!
Leuke foto MissBR! Mag je best trots op zijn. Hoe oud zijn jouw jongens eigenlijk?

Blogbabe: hier ook droge huid, maar ik kan het met regelmatig insmeren wel onder controle houden.

Dufty: even kalm aan doen hoor. Je hebt niets aan leuke dingen doen als je er gestresst van wordt.

Wij zouden vandaag naar de dierentuin, maar in verband met het weer toch maar later deze week. Wat een prutweer zeg!
quote:[message=3152402,noline]dufty schreef op 28 april 2009 Oh ja, weten jullie hoe het zit met zwanger zijn en sauna? Ik ga vrijdag een hele dag met lief naar de sauna, maar begin een beetje te twijfelen of het wel mag?

Ik ben laatst ook nog geweest en het was heerlijk (vooral grappig om op je rug te drijven in het zoutwaterbad, met die enorme buik boven water). Mijn verloskundige (zelf ook zwanger) zei dat het helemaal geen kwaad kon om naar de sauna te gaan. Het is alleen niet zo goed om te lang in de hitte te blijven en daarna meteen in het dompelbad te gaan. Het is beter om op een van de lagere bankjes rechtop te blijven zitten en daarna heel geleidelijk af te koelen door buiten te lopen, in de neveltuin te gaan of in het zwembad.

Zo lang je vliezen niet zijn gebroken is het ook geen probleem om in het bubbelbad of zwembad te gaan, het kindje zit goed beschermd. Genoeg drinken en oppassen dat je niet oververhit raakt.

Veel plezier, geniet er van!
Ja, 't is idd snertweer!

Dufty: ik had gisteren ook een beetje een gestrest dagje, hoor! Ik denk omdat de bevalling steeds dichterbij komt ofzo.

Heb verder een beetje een 'zeurverhaal' op hyves geschreven, ivm privacy maar even daar geplaatst. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik voel me een beetje een aansteller. Graag jullie ongezouten mening daar!
Of ie ongezouten is weet ik niet maar ik heb een reactie op hyves geplaatst!

En hier ook geen echo's meer, ik moet het doen met controles bij de vk en zie hem pas weer als ie geboren is! Tot die tijd laat ie zich behoorlijk voelen want hij is nog steeds heel druk. Bizar om m'n buik te zien bewegen terwijl hij schopt en doet...
Net uitslag van bloedonderzoek gehad. Hmmm toch niet helemaal wat ik verwachtte. Er rommelt duidelijk iets en er is dus een ontsteking gaande, maar nog niet heel heftig. Het is nog net niet zo dat ik aan de medicijnen moet. Wil ik ook helemaal niet dus dat ga ik zeker nog heel lang uitstellen. Minimaal 12 weken haha

Ben er toch wel beetje van geschrokken. Heb al jaren geen heel erge last meer (lees onstekingen) en nu ineens wel. En dat terwijl ik zwanger ben (gvd gvd). Heb nu afgesproken dat ik het nog een tijdje aanzie en de diarree en krampen in de gaten hou. En ja, ik moet stress vermijden en vooral rustig aan doen. Heb wel een vervolg belafspraak met mijn eigen arts. Die was nl nu op vakantie en had zijn collega.

Na het gesprek van morgen met mijn baas (waar ik deze uitslag ook zeker zal melden) heb ik lekker 4 dagen vrij en is Anniek aan het logeren. Tijd om bij te komen dus, wat ik ook zeker zal gaan doen.

Blogbabe: ik heb even gereageerd op je bericht op Hyves.
Wat leuk MissBR!

Herkennen jullie dit?

Alles voelt zo zwaar en vol en gevuld bij mij! (Snapt iemand wat ik bedoel?) Maar toch zit er nog maar een kilo aan. Soms hoop ik echt dat die buik gaat 'uitbreken' naar buiten, zodat ik weer wat meer ruimte krijg. Ik heb echt zoiets van: 'hoe moet dat nou, ben zaterdag pas 31 weken! En nu al zo'n gevoel!'

Mijn maag zit in de verdrukking, ik kan nog maar kleine porties eten momenteel. Nou weet ik dat het hoort, dus daar zal ik verder niet over zeuren. Maar die pijn in mijn rib wordt steeds erger, dat is gewoon niet grappig meer. Ik kan slecht op mijn zij liggen, op links gaat het kindje altijd heel druk schoppen. Net alsof het zegt: 'hee, ik kom in de verdrukking zo!' Op rechts ook, maar daar komt die rib nog eens bij! Dus kies ik maar voor links, al is dat niet mijn voorkeurskant. Want op je rug schijnt ook weer niet goed te zijn vanwege de bloedtoevoer?! Toch?!

Door die rib kan ik ook niet goed meer rechtop zitten 's avonds. Heeft er iemand nog goede tips? Ik klooi nu net zo lang met dat voedingskussen tot ik goed zit/lig, maar de ultieme manier heb ik nog niet gevonden! En om nou tot het einde toe in bed te gaan liggen is ook zo wat he?

Nou ja, dat was mijn klaagmoment. Ik ben toch wel heel benieuwd naar de volgende controle (over een week). En dan 20 mei naar de gynaecoloog, we zullen het wel zien. Of het dan nog steeds zo dwars ligt!

Ik vind het wel heel gaaf dat het zo druk is daar binnen. Vanmiddag stond ik even ergens te wachten, zie je zo mijn buik heen en weer gaan door mijn uniformjasje heen. Stoer gevoel, maar ook erg leuk om te zien!

Loekie, hopelijk is het meegevallen bij de tandarts!

Maria, fijn dat de echo zo goed was!
Chica, daar zit je niet op te wachten nu! Klote zeg.

Wel fijn dat je een lang weekend in het vooruitzicht hebt, even bijtanken.
Zo daar ben ik ook weer...

Zeeland was lekker, alleen jammer dat ik er eigenlijk geen tijd vor had. Huis is nu dus echt compleet een chaos want man is niet meegeweest en heeft wel geklust maar niet gepoetst...en ook niet opgeruimd... zelfs zijn eigen afwas niet nee...pfff wie had er ook al weer zo'n perfectionistische man die alles altijd perfect opruimde? Mag ik hem even lenen??? Ruilen voor een weekendje? Mag mijne bij jou komen klussen oke?

Vandaag alweer gewerkt en kreeg nog een leuk bericht, nl bevestiging dat mijn duo-collega inderdaad ook zwanger is. Dat wist ik eigenlijk al een week of 7-8 gok ik (voor mij was het in elk geval overduidelijk haha), maar nu is het officieel. Wel handig, hoeven we maar een vervanger in te werken, die moet dan wel een poosje fulltime werken wanneer ons verlof elkaar overlapt in september/oktober maar daar weet ze al van volgens mij...

Jane, prachtig opgeruimd schema weer! thnx!! Hier voorlopig ook nog geen zicht op een extra echo, maar de vorige keer heb ik er ook nog een gehad bij 36-37 weken om de ligging te checken dus wie weet!

Leuk he, zo'n glijbaan! Dochter heeft er ook een gekregen vorig jaar en speelt er bijna dagelijks mee.

Loekie, tandarts...aiaiai, hoop dat het meeviel?

Chica, beterschap! Hoop dat de rust je goed zal doen, een beetje extra slaap kan wonderen verrichten he...

Nou, ik ga even opruimen en poetsen...jeuj...not...
Meis, succes met opruimen .

Ring, vervelend dat je van binnen zo 'vol' zit. Dat zou ook best kunnen, als er bij jou aan de buitenkant nog niet zoveel zit, zit je kindje lekker naar binnen gericht. Ik ken de kwalen niet echt, dus ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte !

Chica, balen van die uitslag. Nou weet je nòg niet wat 't is.

Hoe zit het ook alweer met Anniek's doorslapen? Waarom de laten-huilen actie? Ik ben het even vergeten hoor. Wel zwaar om haar te laten huilen. Ik ken het nog van Laura toen ze 10 maanden was en we haar van de nachtvoeding af wilden hebben. Zelf lag ik ook 1,5 uur te huilen Hoe gaat 't nu met Anniek?

Blog, ik zal zo even je 'zeurverhaal' lezen.

Engelbengel, lekker naar de sauna geweest. Heerlijk !

Padababa, wat leuk, de dierentuin. Naar welke ga je?

Dufty, doe wel rustig aan hoor, je kunt ook steeds minder hebben, hoe verder je zwangerschap vordert. Geniet lekker van je meivakantie.

MissBR, wat een lekkere, stoere jochies !!! En echt gaaf dat ze op een cover staan. Om supertrots op te zijn.

Loeki, balen van je slechte internetverbinding. Ik zou echt afkickverschijnselen krijgen . Hoe was de tandarts vanochtend?

Maria, fijn dat je echo goed was !

Schema is weer geupdate met een paar echodata.

Jammer dat sommigen -vooralsnog- geen echo meer krijgen. Maar je weet 't nooit op 't laatst natuurlijk.

Vanmiddag naar de drukker geweest en om een proefdruk gevraagd. Ik ben héél benieuwd naar het kaartje. Het wordt exact dezelfde als de vorige, alleen nu met (natuurlijk andere ) blauwe tekst en een blauw lintje ipv roze. Het wordt een oud-hollands kaartje, in een iets nieuwer -zelf ontworpen- jasje gestoken.

Kan ik dat ook weer afstrepen van de to-do list.

Morgen voor controle naar de VK.
hallo!

even snel voor ik ga slapen.

@ring: herken dat volle gevoel wel hoor (hoewel ik wel al 'uitgebroken' buik heb ). soms voelt het zo zwaar en vol. Kan ook steeds minder eten en raak al buiten adem van een beetje praten. zucht ...

@padababa: mijn jongens zijn 7, bijna 5 (over twee weken) en en 13 maanden (niet op foto dus).

ok, val nu echt om. ga lekker naar bed, nog maar 1 dagje werken deze week..

tot morgen!
Jane: Met Anniek gaat het eigenlijk wel goed. Ik was even bang dat haar oorpijn terug kwam maar het blijkt dat ze kiesjes krijgt en dus zat ze elke keer aan haar kaak en oor. We hebben haar inderdaad gisteravond laten huilen. Dat heeft 1,5 uur geduurd en vond het vreselijk. Dit moederweekdier kan dat eigenlijk niet aan, maar ik wist dat ik even door moest zetten. Ze slaapt al 8 maanden niet door en moeten er dan 4x per nacht uit. We zijn kapot en helemaal uitgeblust.

Ik wil haar laten doorslapen voordat de tweede komt want zo kan het niet langer. De afgelopen maanden heb ik dit niet willen doen omdat ze continue ooronsteking had en last van eczeem. Een ziek kindje door laten huilen vind ik niet kunnen. Maar nu is het echt tijd voor een bootcamp. Maar wel erg erg erg moeilijk. Gister heeft ze ineens doorgeslapen maar dat was denk ik een toevalstreffer. Ik verwacht vannacht weer een drama, maar het moet maar even en is voor een goed doel.
Pffff, erg zwaar hoor.

Maar je hebt wel gelijk dat je een eind wil maken aan dat nachtbraken. Ze moet 't een kéér leren, hoewel de meningen (er hier op Viva) over verdeeld zijn. Het kan voor haar gewenning zijn dat ze 's nachts aandacht krijgt en ze moet nu echt leren om zelf weer in slaap te vallen als ze even wakker wordt. Ik zou zeggen: hou vol (mits je er natuurlijk vrij zeker van bent dat het niet komt door ziekte). Misschien duurt 't nog een paar nachten/weken, maar je zult er zeker profijt van hebben. Zeker als je straks een babietje hebt.

Wij hebben deze actie gedaan toen Laura 10 maanden was en sindsdien is ze eigelijk nooit wakker 's nachts. Of ja, wel eens wakker en een huiltje van 10 sec., maar ze valt zelf weer in slaap. Op ziekteperiodes na dan, maar die herken je dan snel genoeg.

Sterkte !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven