Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiegesprek maar verkouden

21-06-2020 09:11 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een bedrijf waar ik heel graag wil werken. Alleen ben ik nu verkouden... De richtlijn is nu thuis blijven.
Ik twijfel nu wat ik het beste kan doen. Ze zoeken iemand op korte termijn, dus uitstellen is denk ik geen optie. Zouden jullie het raar vinden als ik vraag om een video gesprek?
Test doen?
Videogesprek inderdaad. Uitslag test duurt (max.) 48 uur.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Oja dat duurt te lang natuurlijk. Videogesprek lijkt me goed.
Het lijkt mij heel goed om te vragen om een videogesprek. Ik denk dat het niet gewaardeerd wordt als je in deze tijd verkouden naar een sollicitatie gesprek gaat.
Meestal begrijpen ze het wel hoor als je ze nu mailt en morgen vroeg belt of het met een videogesprek kan.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Videogesprek. Goed idee. Als het bedrijf dat maar onzin vindt dan weet je precies waar je aan toe bent. Succes!
Bedankt! Ik ga ze even een mailtje sturen.
Bellen en uitleggen.

Ik heb eens uitstel gevraagd voor een sollicitatiegesprek omdat ik op dat moment moest afrijden.

Geen enkel probleem én ik werd aangenomen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb zwz een videogesprek, voorstel van hun. Vreselijk trouwens, had er liever naartoe gegaan!.
Mollootje schreef:
21-06-2020 09:20
Bedankt! Ik ga ze even een mailtje sturen.
Ik zou misschien nu inderdaad vast een mailtje sturen om je verzoek aan te kondigen, maar ook morgenochtend even bellen om het af te stemmen. Ik zou het als werkgever waarderen als je telefonisch contact zou opnemen voor overleg hierover.
Ik moet dinsdag ook sollicitatiegesprekken voeren. Ik zou het echt niet waarderen mochten mensen met corona symptomen op komen dagen.

Goed dus dat je daar rekening mee houd! Waarschijnlijk kunnen ze het wel verzetten zodat je een test kan doen. Of idd videobellen. Dat zou overigens niet mijn voorkeur hebben maar het kan wel.
Ik vind videobellen/gesprekken echt vreselijk.

Maar ik zou gewoon aangeven verkouden te zijn en of verschuiven na test voorstellen of videobellen inderdaad.
Naast nu mailen, morgenvroeg ook gelijk bellen.
Ja, ik bel morgenochtend sowieso. Test is inmiddels ook gepland.
Luci_Morgenster schreef:
21-06-2020 10:32
Ik vind videobellen/gesprekken echt vreselijk.

Maar ik zou gewoon aangeven verkouden te zijn en of verschuiven na test voorstellen of videobellen inderdaad.
Heb een sollicitatiegesprek gehad via teams en vond het juist heel relaxed. Lekker in je eigen huis.
Videobellen is de perfecte oplossing.

Mijn dochter is momenteel ook druk aan het solliciteren, en veel bedrijven kiezen momenteel uit zichzelf er al voor om eerste gesprek(ken) standaard via videobellen te doen.
Bij ons doen we momenteel ook de sollicitatiegesprekken via videobellen. Let wel op dat het allemaal nog net zo representatief moet zijn als dat je in real-life was gekomen.
Wij komen de gekste dingen tegen waar we echt op afknappen.
Hier een paar voorbeelden wat je echt niet moet doen:
* In een korte broek, topje zonder bh of zelfs mannen met een ontbloot bovenlijf
* Gaan zitten eten / drinken of roken
* Storende achtergrondgeluiden zoals radio / tv of schreeuwende kinderen
* Tijdens het gesprek je kind of kat of hond op schoot nemen of aandacht geven.
* Ook tijdens het videobellen, moet je hoesten of niezen doe dit dan netjes in een papieren zakdoekje en draai even je hoofd weg en zeg sorry

Hopelijk mag je morgen videobellen en veel succes met je sollicitatie.
truusperenat schreef:
21-06-2020 12:08
Bij ons doen we momenteel ook de sollicitatiegesprekken via videobellen. Let wel op dat het allemaal nog net zo representatief moet zijn als dat je in real-life was gekomen.
* In een korte broek, topje zonder bh of zelfs mannen met een ontbloot bovenlijf
* Ook tijdens het videobellen, moet je hoesten of niezen doe dit dan netjes in een papieren zakdoekje en draai even je hoofd weg en zeg sorry

Hahaha, dat geloof ik gerust. Heb een tijdje terug ook al een video gesprek gehad. Gelukkig kan ik thuis ergens ongestoord zitten met een rustige achtergrond.
Ik heb in maart/april een aantal videosollicitaties gehad. Ik heb er een speciale sollicitatiemuur voor, haha! Ik draai mijn bureau zo dat ik voor een geheel witte muur zit. Saai, maar ook niets mis mee.

Gesprekken met meerderen op verschillende locaties is wel een gedoe, vaak toch wel wat vertraging en tegelijk spreken en dan weer allemaal op elkaar wachten. Maar op een gegeven moment kreeg ik er handigheid in. Uiteindelijk toch maar besloten om even te blijven zitten waar ik zit, maar dat staat er los van.

Wat ideaal is; het kost je nauwelijks tijd, en je collega’s hebben geen idee dat je aan het solliciteren bent. Waar je normaal reistijd van en naar hebt, block je nu gewoon 1,5/2 uur in je agenda. Heel handig.
truusperenat schreef:
21-06-2020 12:08

Ik had laatst een collega die zette zijn Senseo aan met mic aan.
Ik hoorde ook van een vriend dat ze bij hun op werk sinds kort een stuk kantoortuin hebben ingericht voor sollicitaties, met hele brede tafel en overkapping. Schijnt heel erg leuk ontvangen te worden.
maar, als je toch al video belt, dan maakt je verkoudheid tot niets uit?
deenje schreef:
21-06-2020 15:54
maar, als je toch al video belt, dan maakt je verkoudheid tot niets uit?
Het was een normaal gesprek, en TO vraagt of het raar is om te vragen er een videogesprek van te maken.
Froezel schreef:
21-06-2020 09:46
Ik heb zwz een videogesprek, voorstel van hun. Vreselijk trouwens, had er liever naartoe gegaan!.
Herkenbaar :-)
leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven