als de ander je minder vaak wil zien

29-04-2009 12:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 maanden heb ik een relatie met een meid wie ik al jaren geweldig vind. we kennen elkaar al door en door en hadden altijd al een hele goede band gehad. ik ben dus een man, en kom hier op het forum omdat ik op mannenforums weinig tot geen nuttige eerlijke reacties krijg.

eigenlijk gaat alles super goed, het is altijd heel erg gezellig samen en we zijn beiden echt verliefd. dit is een meid die veel heeft meegemaakt en niet zo maar een nieuwe relatie begint. toch zit er mij iets dwars, en dat is dat ik bijna altijd het initiatief moet nemen om elkaar te zien. we zien elkaar zo'n 2 a 3 maal per week en dat vind ik gewoon erg weinig. en met maal, bedoel ik een avond, zelden een hele dag. En dat terwijl mijn vriendin helemaal niet druk is, ze is momenteel herstellende van een operatie en hoeft dus niet eens te werken. soms probeer ik te wachten tot ze zelf initiatief neemt maar vaak hou ik dat niet eens vol. deze keer probeer ik het wel. heb haar zondag naar huis gebracht, en het is nu woensdag, nu zou ik toch eens een afspraakje van haar kant moeten kunnen verwachten? het duurd altijd zo lang....

Mijn vraag, kan het, dat dit gewoon in het karakter van deze meid zit en dat ze weldegelijk harstikke gek op me kan zijn. of moet ik toch rekening houden eens teleurgesteld te gaan worden? Wat mij al helemaal dwars zit is dat ze haar ex met wie ze 3 jaar een relatie had in die 3 jaar 5 dagen!!! niet gezien heeft, de omgekeerde wereld dus. Moet ik er wel bij zeggen, het was een jongen met veel problemen wie vanaf de 1e week meteen bij haar en haar ouders (ze woont nog thuis) introk. wie kan me enigsinds geruststellen, dat er nog meer mensen zijn die heel gek op iemand kunnen zijn, maar toch niet elke dag samen hoeven te zijn. ik ben gewoon zo gek op deze meid, dat ik die verlangens wel heb. we zijn 26 en 22 jaar. graag wat reacties!
Misschien wil ze het gewoon even rustig aan doen, gezien haar vorige relatie. Dat ze niet het gevoel had meer haar eigen ik te zijn door een verstikkende relatie ofzo?
Stressed is just desserts spelled backwards
Vaak hoor je dit een meisje / vrouw zeggen, maar het kan natuurlijk ook andersom het geval zijn.

Heb je het haar al eens gevraagd? Waarom ze zelf amper initiatieven neemt om af te spreken?

Inderdaad in de verliefde fase lijkt mij dit ook wel wat vreemd, al zijn er natuurlijk zat mensen die het rustig willen opbouwen en dus niet te hard van stapel willen lopen. Haar ex was bij haar en haar ouders ingetrokken zeg je. Nou dan was het haar keuze waarschijnlijk niet dat ze hem zo veel zag.

Logische reactie dus van mij: vraag het haar eens. Wij kunnen wel vanalles roepen, maar uiteindelijk ligt het bij je vriendin om de waarheid te vertellen.
Jullie hebben 3 maanden een relatie en jullie zien elkaar 2 a 3 keer in de week?

Man das hartstikke veel!!!

En zeker nu ze na een operatie thuiszit kan ik me ook wel voorstellen dat je niet 24/7 iemand om je heen wilt.

Rust kan ZO lekker zijn (ook zonder operatie trouwens)

Pas op dat je niet gaat claimen hoor, daar ga je haar misschien mee wegjagen!

Geniet gewoon van de avonden die jullie wel samen hebben en gebruik de rest van je dagen voor de dingen die JIJ leuk vind.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
LadyX, vind je dat echt vreemd?

Ik ben zelf net weer verliefd (en dan ook echt slapeloze nachten van geluk verliefd) maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem elke dag om me heen te hebben.

In zo'n beginnende verliefdheid moet er toch ook ruimte zijn voor je eigen ding

Je vrienden, sport, werk, alleen tijd.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Misschien hebben haar ouders ook geen zin in 7 dagen per week visite?
Heb je haar verteld hoe jij je voelt en weet je waarom ze dit doet? Misschien kan je dat eens polsen, dan weet je in elk geval stukken meer.

Misschien is het voor haar wel een vreemde overgang van 'gewoon vrienden' naar een relatie. Kan me dat namelijk heel erg goed voorstellen.
Als ze nog thuis woont en herstellende is van een operatie, kan ik me idd wel voorstellen dat ze af en toe ook gewoon rust wil.

In de beginfase van een relatie wil je toch op je paasbest zijn, en wil je mischien niet dat je vriend je ziet als je, pijn hebt, of gewoon om 21 uur wilt gaan slapen omdat je doodmoe bent.

Weet niet hoe heftig de operatie was en hoe ernstig haar ziekte. Ziek zijn en angst voor gezondheid/dood zijn best heftig en confronterend. Emotioneel is er dan mss af en toe weinig ruimte voor nieuwe relatie en nieuwe liefde. Lente en dood gaan slecht samen.

Aan de andere kant; als ze ook niet belt, gewoon om even je stem te horen en te weten hoe je dag was. Als het initiatief altijd van jouw kant komt, dan zou ik me idd afvragen hoe erg ze into you is. ik heb sinds kort ook weer een prille relatie, en hoewel we allebei roepen dat we rustig aandoen en elkaar de ruimte geven, gaat er geen dag voorbij dat we niet even bellen of smssen, als we elkaar niet zien. Nu wonen we allebei op onszelf dus gaat dat ook makkelijker, omdat er geen anderen zijn waar we rekening mee hoeven houden.
Ik zou even stoppen met initiatief nemen. Jij geeft haar nu waarschijnlijk 't gevoel dat als ze wil, jij voor haar vliegt. Laat haar maar even tobberen. Als ze jou smst, wacht dan ook eerst even een paar uur voordat je reageert. Gewoon zorgen dat ze jou niet als vanzelfsprekend gaat zien en als ze je echt ziet zitten dan zal ze vanzelf ook moeite gaan doen voor jou.
bedankt voor de reacties tot nu toe...misschien heb ik er wel bij moeten zetten dat we wel elke dag contact hebben, zitten wel elke dag minstens een uurtje met elkaar te bellen of te msnen,soms wel tot diep in de nacht! zo is ook de goede band in die jaren ontstaan.dit contact komt van beide kanten. het gaat me echt puur om het elkaar live zien.

Nadat haar relatie over was, vertelde ze me enorm van de vrijheid te genieten en blij was even single te zijn. (let wel, door har vriend leefde ze als een monnik).

ik heb haar weleens gevraagd waarom, maar daar moet ik wel voorzichtig mee zijn. Ze had er toen niet eens benul van, en riep nadat we het weekend samen waren "oh het is nu pas woensdag en je maakt je nu al zorgen, ik wou echt wel afspreken hoor". dus ik laat het nu maar uit mijn hoofd om er weer over te beginnen.

op zich kan ik er wel mee leven, maar die twijfels of het wel "normaal" kan zijn in de verliefde fase zit me dwars. vooral omdat het elke dag zo leuk is samen.
Als je elke dag met elkaar belt, dan denk ik dat je je geen zorgen moet maken. Denk juist als je je gaat opdringen ze misschien er wel geen zin meer in heeft. Ze heeft duidelijk een verstikkende relatie achter de rug en daar heeft ze geen zin meer in. Ik denk dat zodra ze merkt dat jij écht anders bent dan haar ex, en ze dus vrij is om haar eigen leven te hebben naast haar relatie, dat de rem er wel wat meer af gaat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja, het kan. Ik ben een vrouw, maar heb me ook altijd zo gedragen in relaties. Ook als ik stapelgek op iemand was. Ik heb tijd nodig om er aan te wennen dat iemand bij me is, en heb sowieso ruimte voor mezelf nodig. Veel meegemaakt, maar ik weet niet of dat de oorzaak is, of dat het gewoon in mijn karakter zit dat ik die ruimte nodig heb.

Ik vind drie keer in de week elkaar zien niet abnormaal weinig.
Sinds 3 maanden heb ik een relatie met een meid

Ik vind meisje/vrouw veel aardiger klinken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Heel simpel gezegd, als je steeds het iniatief neemt en dingen regelt, zal bij haar het gevoel ontstaan dat je er toch wel bent voor haar. Puppy-gedrag.

Vrouwen willen soms ook wel moeite doen voor een man en af toe radiostilte is vaak goed voor een relatie. Op deze manier zal zij ook iniatief ook van haar kant groeien en de verliefde gevoelens vanuit haar toenemen. Ze zal vaker gaan denken van "wat is hij nu aan het doen", "denkt hij nog wel aan mij" enzo. Op deze manier ben je in haar gedachten en voelt ze ook minder druk.
quote:calvijn1 schreef op 29 april 2009 @ 13:16:

Sinds 3 maanden heb ik een relatie met een meid

Ik vind meisje/vrouw veel aardiger klinken

En ik vind meid weer leuker klinken... tja.

Maar even on topic, mijn liefje moet het doen met een rantsoen van 1 keer per week...
.
Na een nogal problematische relatie, heb ik het met mijn huidige vriend ook heel rustig aan gedaan. Die zag ik eigenlijk alleen in het weekend en dan ook meestal alleen 's avonds. Ik had er gewoon geen behoefte aan om iemand dag en nacht om me heen te hebben. En zelfs nu vind ik een dagje zonder helemaal niet erg. Geef haar gewoon de tijd.
quote:sportyy schreef op 29 april 2009 @ 12:52:

bedankt voor de reacties tot nu toe...misschien heb ik er wel bij moeten zetten dat we wel elke dag contact hebben, zitten wel elke dag minstens een uurtje met elkaar te bellen of te msnen,soms wel tot diep in de nacht! zo is ook de goede band in die jaren ontstaan.dit contact komt van beide kanten. het gaat me echt puur om het elkaar live zien.

Nadat haar relatie over was, vertelde ze me enorm van de vrijheid te genieten en blij was even single te zijn. (let wel, door har vriend leefde ze als een monnik).

ik heb haar weleens gevraagd waarom, maar daar moet ik wel voorzichtig mee zijn. Ze had er toen niet eens benul van, en riep nadat we het weekend samen waren "oh het is nu pas woensdag en je maakt je nu al zorgen, ik wou echt wel afspreken hoor". dus ik laat het nu maar uit mijn hoofd om er weer over te beginnen.

op zich kan ik er wel mee leven, maar die twijfels of het wel "normaal" kan zijn in de verliefde fase zit me dwars. vooral omdat het elke dag zo leuk is samen.Dit Calimero-gedrag is schadelijker voor je relatie dan het feit dat jullie elkaar niet elke dag zien. Als jij graag wilt dat zij vaker initiatief neemt dan kun je dat toch zeggen? Jullie gaan nog niet lang genoeg met elkaar om nu al taboes te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven