Vriendje van stiefdochter

27-06-2020 18:40 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké ik heb even een klankbord nodig. Situatie:

dochter van onder de 18 heeft weer opnieuw met haar vriendje. Dit vriendje heeft haar meerdere malen gekwetst en het uit gemaakt. Waarna ze helemaal over de toeren was.

Vriendje is bekend met drugs en dealen van softdrugs. Volgens dochter doet hij dit niet meer en is hij helemaal veranderd in een paar maanden.

Nu heeft ze binnenkort thuis een feestje. Waar ze zelf vrienden voor heeft uitgenodigd. Alleen ik wil hem hier niet over de vloer. Dit ook aangegeven.

Wat zouden jullie doen? Kinderen zijn dan alleen hier.

Laten langskomen?

Totaal aantal stemmen: 93

Nee (47%)
Ja (53%)
Ga je niet weg. Laat ze het maar bewijzen als je hem wel binnen gaat toelaten.
girasole3 schreef:
27-06-2020 19:23
Bij mijn dochter zou het in elk geval alleen averechts werken.
Bij andermans dochter hadden ze ook het idee dat dat niet zou werken, met alle gevolgen van dien.
Ik zou dus zeker wel aanraden.
Wintervuur schreef:
27-06-2020 18:51
Voor de duidelijk verbieden om met hem om te gaan buiten huis.

Dit is nogal wat anders dan in de poll vragen of hij bij jullie thuis op het feestje mag komen. Je kind is 18, ik denk niet dat verbieden veel zin heeft. Je kunt wel zeggen dat drugsdealers niet welkom zijn in je huis.
girasole3 schreef:
27-06-2020 19:23
Bij mijn dochter zou het in elk geval alleen averechts werken.

En een andere school uitzoeken vind ik helemaal van den zotte. Ze gaat haar toekomstplannen toch niet omgooien voor zo’n gast? En net alsof er op andere plekken niemand rondloopt die blowt.
Ja, je zal eens wat proberen als ouder.

Het zijn maar ideetjes. En bij de een werkt het wel en bij de ander niet. Niet iedereen is jouw dochter. Of mijn naaste familielid. To kan prima zelf inschatten of wel of niet kan werken.

Dus om alle dingen al op voorhand af te schieten....
Wel makkelijk, hoef je ook niks te doen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 27-06-2020 19:30
1.45% gewijzigd
Choco ik heb NIET verboden haar met hem om te gaan. Dat is niet reëel. De vraag is zou jij hem in je huis laten met andere vrienden erbij als je zelf afwezig bent.
Nee.
Ik heb nee gestemd. Als je er niet bij bent en zulke slechte ervaringen met hem hebt, mag je best zeggen dat hij niet welkom is in je huis.
Wintervuur schreef:
27-06-2020 19:30
Choco ik heb NIET verboden haar met hem om te gaan. Dat is niet reëel. De vraag is zou jij hem in je huis laten met andere vrienden erbij als je zelf afwezig bent.
Ik zou sowieso thuis blijven.

Want ik zou ook die andere pubers / jong-adolescenten voor geen haar vertrouwen als ze allemaal in dezelfde vriendengroep zitten.

En mijn deur zou dicht blijven voor drugsdealers of iedereen die wat dan ook van drugs op zak heeft anders dan gewone sigaretten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wat zeggen haar ouders ervan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou geen mensen in mijn huis willen die ik niet vertrouw als ik er niet zelf bij ben.
Dochter doet het verder wel goed. Heeft een baan, is geslaagd, heeft een opleiding die gaat beginnen straks. Al heb ik zelf wel het idee dat ze die school uitkoos omdat hij er naar toe gaat.

Dochter heeft wel vaker problemen met vrienden heeft ze ruzie, is er helemaal klaar mee. En vervolgens is het weer goed en wordt die persoon weer een beetje opgehemeld.
Ik zou kinderen onder de 18 niet alleen een feest laten geven. Ze mogen niet eens alcohol drinken maar de discussie is al verschoven naar wel of geen een dealer in huis. Het zijn tieners. Dat je boven gaat zitten snap ik, maar ze helemaal alleen laten kan gewoon niet.
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-06-2020 19:35
0.93% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Luci_Morgenster schreef:
27-06-2020 19:30
Ja, je zal eens wat proberen als ouder.

Het zijn maar ideetjes. En bij de een werkt het wel en bij de ander niet. Niet iedereen is jouw dochter. Of mijn naaste familielid. To kan prima zelf inschatten of wel of niet kan werken.

Dus om alle dingen al op voorhand af te schieten....
Wel makkelijk, hoef je ook niks te doen.
Ik reageerde op wissewis.
En natuurlijk kun je wat proberen als ouder, maar TO schrijft meerdere keren dat stiefdochter heeft gelogen over contact met hem. Blijkbaar is ze dus helemaal niet happig om het thuis over deze jongen te hebben.
Mij lijkt in zo’n geval een ‘open nieuwsgierige’ houding naar stiefdochter zonder oordelen beter werken dan er maar keer op keer op hameren dat ze beter verdient waar het expliciete oordeel aan vast zit dat hij niet deugt.

Ik heb veel gehad aan de tips van Karla Mooij.
n
Wintervuur schreef:
27-06-2020 19:34
Dochter doet het verder wel goed. Heeft een baan, is geslaagd, heeft een opleiding die gaat beginnen straks. Al heb ik zelf wel het idee dat ze die school uitkoos omdat hij er naar toe gaat.

Dochter heeft wel vaker problemen met vrienden heeft ze ruzie, is er helemaal klaar mee. En vervolgens is het weer goed en wordt die persoon weer een beetje opgehemeld.
Hopen dan maar dat ze op haar nieuwe school ook omgaat met andere mensen :-).

En geen 3 à 4 jaar alleen maar aan haar vriendje blijft vastgeplakt.
Is dit nu later?
Vader wil het niet, maar zegt dan dat hij er over wil nadenken (nadat dochter zegt dat het veel voor haar betekend) vader neemt nog contact hierover op met haar moeder. Het antwoord kan ik al raden zij zal stellig NEE zeggen. (Heeft nog meer negatieve gevoelens over deze jongen dat wij al hebben)
Zorg dat er een volwassene in huis is tijdens dat feestje of ga bij de buren in de tuin zitten maar laat tieners met dit soort ´vrienden´ niet alleen een feest geven. Het is de kat op het spek binden.
Wintervuur schreef:
27-06-2020 19:36
Vader wil het niet, maar zegt dan dat hij er over wil nadenken (nadat dochter zegt dat het veel voor haar betekend) vader neemt nog contact hierover op met haar moeder. Het antwoord kan ik al raden zij zal stellig NEE zeggen. (Heeft nog meer negatieve gevoelens over deze jongen dat wij al hebben)
Dus ze krijgt eerst een "njet" bij mam en dan gaat ze pap maar wat bespelen :-D ?

Waarbij je je ook nog eens aan een oorlogje met mam mag verwachten als jullie toch voor de smeekbedes vallen.
wissewis wijzigde dit bericht op 27-06-2020 19:41
10.92% gewijzigd
Is dit nu later?
Haar moeder weet nog niet dat ze weer een relatie heeft met hem.
Ik neig ook steeds meer naar thuis blijven. Ook omdat ze dus niet eerlijk is geweest, geeft toch een deukje in het vertrouwen ook al weet ik hoe het is om tiener te zijn.
Ze blijft dus maar volhouden dat hij is veranderd. (Over het stukje waarom ze met hem verder wil ondanks de vorige behandeling die ze kreeg)
Als de kinderen dan alleen thuis zijn tijdens het feestje, dan komt ‘ie natuurlijk gewoon. Dat houd je dan toch niet tegen?

- - -

Om een of andere reden had ik alles reacties niet gezien. Excuses.

Denk evengoed dat je die jongen gewoon moet laten komen. Wat maakt die even avond nou uit?
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 27-06-2020 19:48
Reden: Update.
40.33% gewijzigd
Ik had als tiener alleen brave vriendinnen maar mijn ouders bleven altijd thuis als ik ze over de vloer had. Desnoods in de tuin (geen probleem in de zomer)
girasole3 schreef:
27-06-2020 19:35
Ik reageerde op wissewis.
En natuurlijk kun je wat proberen als ouder, maar TO schrijft meerdere keren dat stiefdochter heeft gelogen over contact met hem. Blijkbaar is ze dus helemaal niet happig om het thuis over deze jongen te hebben.
Mij lijkt in zo’n geval een ‘open nieuwsgierige’ houding naar stiefdochter zonder oordelen beter werken dan er maar keer op keer op hameren dat ze beter verdient waar het expliciete oordeel aan vast zit dat hij niet deugt.

Ik heb veel gehad aan de tips van Karla Mooij.
Huh?

Je quotte mij en je haalt mijn genoemde dingen aan. Maar goed, het zal wel.
Wintervuur schreef:
27-06-2020 19:41
Haar moeder weet nog niet dat ze weer een relatie heeft met hem.

Huh, ik dacht dat jij haar moeder was?? Lees nu de titel. :biggrin: :facepalm:
chocolol wijzigde dit bericht op 27-06-2020 22:31
11.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven