Vriendje van stiefdochter

27-06-2020 18:40 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké ik heb even een klankbord nodig. Situatie:

dochter van onder de 18 heeft weer opnieuw met haar vriendje. Dit vriendje heeft haar meerdere malen gekwetst en het uit gemaakt. Waarna ze helemaal over de toeren was.

Vriendje is bekend met drugs en dealen van softdrugs. Volgens dochter doet hij dit niet meer en is hij helemaal veranderd in een paar maanden.

Nu heeft ze binnenkort thuis een feestje. Waar ze zelf vrienden voor heeft uitgenodigd. Alleen ik wil hem hier niet over de vloer. Dit ook aangegeven.

Wat zouden jullie doen? Kinderen zijn dan alleen hier.

Laten langskomen?

Totaal aantal stemmen: 93

Nee (47%)
Ja (53%)
Wintervuur schreef:
27-06-2020 19:46
Ze blijft dus maar volhouden dat hij is veranderd. (Over het stukje waarom ze met hem verder wil ondanks de vorige behandeling die ze kreeg)
Dat mag ze dan het volgend half jaar gaan ontdekken.

Als ie over een half jaar nog altijd niet gepakt is bij 't dealen en ze zijn nog samen is hij welkom bij 't Kerstdiner.

Na wat hij heeft uitgestoken mag hij zich eerst bewijzen vooraleer ie fluitend weer binnen loopt.

En ik gok dat moeder hem de eerste tijd ook niet moet zien.
Eerst maar eens kijken hoe serieus hij écht is geworden en hoe serieus hij het dit keer met haar meent.
wissewis wijzigde dit bericht op 27-06-2020 19:53
14.56% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
veensteker schreef:
27-06-2020 19:04
Liever dichtbij houden zodat je er een beetje oog ophoudt. Blijf met je dochter praten en praat ook met haar vriend. Vertel hem gewoon dat je het er moeilijk mee heeft om wat hij je dochter heeft aangedaan en omdat hij dealt/dealde.

Ik zou wel in je huis blijven met dat feestje. Ga bv boven zitten.
Dit zou ik dus ook doen. Opengooien ook naar haar vriend toe. En wachten. Blijven praten met haar en wachten. Wachten en wachten. Totdat ze door heeft dat het echt een l*l is of een leuker exemplaar tegen het lijf loopt...
Wintervuur schreef:
27-06-2020 19:41
Haar moeder weet nog niet dat ze weer een relatie heeft met hem.
Oeioei.
Ja luci moeder komt dit wel te weten hoor. Die gaat echt niet blij zijn. Ik ben haar stiefmoeder en voel al veel afkeer bij hem, kan je nagaan.
Wissewis schreef:
27-06-2020 19:32
Ik zou sowieso thuis blijven.

Want ik zou ook die andere pubers / jong-adolescenten voor geen haar vertrouwen als ze allemaal in dezelfde vriendengroep zitten.

En mijn deur zou dicht blijven voor drugsdealers of iedereen die wat dan ook van drugs op zak heeft anders dan gewone sigaretten.
Juist ja. Zeer mee eens
Vriendje aanspreken gaan we zeker doen!

Haar vader heeft ook een gesprek gehad dat hij als hij zelf gebruikt dat 1 ding is maar als hij erachter komt dat zij met hem gebruikt hij hem weet te vinden.
Moet de vader tegen hem zeggen.
Wintervuur schreef:
27-06-2020 19:41
Haar moeder weet nog niet dat ze weer een relatie heeft met hem.
Dit kan echt niet. Dus nu gaat vader liegen voor haar omdat het haar moeder niet wil vertellen.
Dat zou al mijn eerste voorwaarde zijn: open kaart spelen tegen moeder dat ze dus weer verkering heeft.
Maar wat “gebruikt” die jongen dan? Ik bedoel, alles drugs is slecht natuurlijk, maar het is wel een verschil of ‘ie pillen slikt op een festival, dagelijks een lijntje coke neemt of blowt. Het criminele zou ik erger vinden dan het drugsgebruik, maar dat is omdat ik in mijn jonge jaren ook wel van een feestje hield.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 27-06-2020 20:05
27.34% gewijzigd
mabelle schreef:
27-06-2020 20:02
Dit kan echt niet. Dus nu gaat vader liegen voor haar omdat het haar moeder niet wil vertellen.
Dat zou al mijn eerste voorwaarde zijn: open kaart spelen tegen moeder dat ze dus weer verkering heeft.
Je zit er natuurlijk ook niet op te wachten dat moeder haar aan een tafelpoot vastbindt hierna :-D.

Want jep, ik ken moeders die daartoe in staat zouden zijn bij hun 17-jarige dochter met fout vriendje.
Is dit nu later?
Op die leeftijd vond ik het totaal irrelevant wat mijn ouders van mijn nieuwe vriend vonden.
Ik vond het vervelend hen te kwetsen, dat zeker, maar als ik moest kiezen tussen hen en mijn toekomst (mijn vriend dus, en ik had geen idee hoe lang dat zou duren) koos ik vanzelfsprekend voor mijn vriend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
No way dat ik mijn huis uit zou gaan voor een feestje van een kind dat zulke onverstandige keuzes maakt. Hier mocht de een dus meer dan de ander. Idem met op welke leeftijd ze voor het eerst alleen thuis mochten blijven als we een weekend of langer weg gingen. De een heeft nou eenmaal meer toezicht nodig dan de ander.

Gelukkig werd onze aanpak door de kinderen gewoon begrepen. Ook door degene waarvoor we sommige dingen een tijdje een slecht plan vonden.
Retro dat snap ik, maar ik verwachtte van mijn ouders niet als tiener dat ze enthousiast waren en verwelkomend voor een jongen die me steeds dumpt, dealt en zelf ook harddrugs gebruikt.

Dat zou ik ook wel een verkeerd signaal vinden
We hebben besloten dat we ze niet alleen laten. Moeder is op de hoogte en we gaan overleggen met moeder hoe we hiermee omgaan.
Wintervuur schreef:
27-06-2020 19:59
Vriendje aanspreken gaan we zeker doen!

Haar vader heeft ook een gesprek gehad dat hij als hij zelf gebruikt dat 1 ding is maar als hij erachter komt dat zij met hem gebruikt hij hem weet te vinden.
Uh hij is niet verantwoordelijk voor wat zij doet lijkt me.
Nemain• schreef:
27-06-2020 21:42
Uh hij is niet verantwoordelijk voor wat zij doet lijkt me.
Zolang ze minderjarig is wel, lijkt mij.

Je hebt bovendien ook geen zin dat ze dat dealen overneemt en de politie om de 5 voet voor een controle aan de deur staat omdat ze halftijds inwoont.
wissewis wijzigde dit bericht op 27-06-2020 21:44
30.16% gewijzigd
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
27-06-2020 21:42
Zolang ze minderjarig is wel, lijkt mij.
Lijkt mij niet.
Nemain• schreef:
27-06-2020 21:43
Lijkt mij niet.
Wie mag straks de boetes betalen als ze buitenshuis betrapt wordt, denk je?

En wie betaalt de verslavings-kliniek als ze echt verslaafd raakt aan dat spul?

Zolang ze nog studeert komt het dan toch echt bij haar ouders terecht.
Tenzij die haar zouden buitensmijten.
Is dit nu later?
Nemain hij is misschien niet verantwoordelijk dat ze het neemt, maar wel voor het stimuleren van en aanbieden van. Dat gaat er hier er echt niet in.
Natuurlijk kun je vriendje niet verantwoordelijk stellen als zij ook iets gebruikt. Dat is toch echt haar eigen verantwoordelijkheid.
Vader kan dat toch niet bij hem leggen?
Wintervuur schreef:
27-06-2020 21:51
Nemain hij is misschien niet verantwoordelijk dat ze het neemt, maar wel voor het stimuleren van en aanbieden van. Dat gaat er hier er echt niet in.
Het is echt kloten!
Hier ook gedoe met puber, gelukkig niks met drugs of alcohol, maar ik snap je zorgen heel goed.
Wintervuur schreef:
27-06-2020 21:51
Heel rot, maar dan nog is het haar keuze.
Mag de vader van een vriendin haar ook eens weten te vinden als zij de wiet een keer meeneemt?
Maar nogmaals daar is tot heden geen sprake van.
Wintervuur schreef:
27-06-2020 21:53
Maar nogmaals daar is tot heden geen sprake van.
Leg dan naar haar toe ook de verantwoording bij haar en niet bij haar vriendje of wie dan ook.
Nemain ja dan zou ik begrijpen als hij hier aan de deur staat. Het nemen is vriendin eigen keus, faciliteren en stimuleren zou dan aan dochter liggen en zou ik ook niet goedkeuren! Dat jezelf kiest aan de wiet / drugs te zitten is een. Iemand anders eraan helpen is weer een ander verhaal. Maar dat is mijn gevoel. Dat kan voor jou weer anders zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven