Dagje Volendam

27-06-2020 21:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan morgen met twee kinderen (8 en bijna 11) een dagje naar Volendam. Zijn er nog nooit geweest en las er laatst een blog over en het lijkt me wel grappig. Hoop ook dat het nu niet zo druk is met toeristen.

Wat is daar leuk om te doen? Op de planning staat naar een kaasboerderij, een stroopwafelwinkel waar je ook ziet hoe ze gemaakt worden, met de boot naar Marken. Verder nog iets leuks wat we daar moeten zien of doen?
Alle reacties Link kopieren
de foto in klederdracht natuurlijk
Denk je aan mondkapjes voor de boot?
Alle reacties Link kopieren
Mondkapjes heb ik gekocht inderdaad.

De foto zal de jongste nog wel willen, de oudste krijg ik denk ik niet zover. Ik vind het wel geinig, een dagje echt de toerist uithangen.
vis eten op de haven, klompen laten maken,
Haal vooral een broodje bij Baltus. Hun pizzastok is overheerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer komen de stroopwafels uit Volendam? ;-D

Ontopic:
Ik zou het combineren met Monnickendam. Ook een prachtig stadje.
stippensokken schreef:
27-06-2020 21:53
Sinds wanneer komen de stroopwafels uit Volendam? ;-D

Ontopic:
Ik zou het combineren met Monnickendam. Ook een prachtig stadje.
In Monnickendam is geen drol te doen op zondag.
Daar in het centrum rondlopen en ergens vis eten is al heel erg leuk. De sfeer en omgeving is op zich al erg leuk om te zien. En natuurlijk foto in klederdracht (wat echt zo gepiept is, dus als 1 van je kids niet wil, kan ie daar prima op wachten) en vis eten bij het water. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Er is op Marken ook een museum, en ook leuk om rond te kijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
27-06-2020 21:53
Sinds wanneer komen de stroopwafels uit Volendam? ;-D

Ontopic:
Ik zou het combineren met Monnickendam. Ook een prachtig stadje.
Jaaa naar het hemmeland lekker zwemmen
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
27-06-2020 21:59
In Monnickendam is geen drol te doen op zondag.
Jawel, strand plus twee strandtenten
MissMaran schreef:
27-06-2020 22:36
Jawel, strand plus twee strandtenten
Ohja, was het Mirror palviljoen en Strandvier vergeten. Verder is er niet zoveel, behalve dat.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
27-06-2020 22:38
Ohja, was het Mirror palviljoen en Strandvier vergeten. Verder is er niet zoveel, behalve dat.
Een ijssalon, terrasjes..
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
27-06-2020 21:53
Sinds wanneer komen de stroopwafels uit Volendam? ;-D

Ontopic:
Ik zou het combineren met Monnickendam. Ook een prachtig stadje.
En een grote speeltuin
Alle reacties Link kopieren
In Volendam heb je aan het einde van de dijk, het slobbeland, dat is wel heel leuk Om te zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
27-06-2020 22:38
Ohja, was het Mirror palviljoen en Strandvier vergeten. Verder is er niet zoveel, behalve dat.
En museum de speeltoren.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
27-06-2020 23:12
En museum de speeltoren.
Ja ook heel leuk!
Ben een paar jaar geleden naar Volendam geweest en ik vond het erg tegenvallen. Ja er waren wat leuke plekjes maar that's it. Wel lekkere gerookte paling gegeten daar bij een viskraam.

We zijn toen met de boot naar Marken gegaan en dat vond ik wel leuk.

Kortom je moet er van houden.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
27-06-2020 23:29
Ben een paar jaar geleden naar Volendam geweest en ik vond het erg tegenvallen. Ja er waren wat leuke plekjes maar that's it. Wel lekkere gerookte paling gegeten daar bij een viskraam.

We zijn toen met de boot naar Marken gegaan en dat vond ik wel leuk.

Kortom je moet er van houden.
Tja genieten is een kunst.

Er is een prachtige dijk met mooi uitzicht op het ijselmeer aan een idyllische haven en dan zeuren dat er niks te doen is? Dan ben je een beetje afgestompt.
MissMaran schreef:
27-06-2020 23:33
Tja genieten is een kunst.

Er is een prachtige dijk met mooi uitzicht op het ijselmeer aan een idyllische haven en dan zeuren dat er niks te doen is? Dan ben je een beetje afgestompt.
Oja dat was wel mooi hoor maar als ik dan iets typisch Nederlands zou moeten kiezen dan zou ik eerder gaan voor Enkhuizen en het Zuiderzee museum en dan ook met boottochtje op het Ijselmeer.

Maar zoals ik al zei ieder zijn ding :)
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
27-06-2020 23:33
Tja genieten is een kunst.

Er is een prachtige dijk met mooi uitzicht op het ijselmeer aan een idyllische haven en dan zeuren dat er niks te doen is? Dan ben je een beetje afgestompt.
Dit. Wat een gezeur , niks te doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, leuk!
Alle reacties Link kopieren
Oh enne.... leuk voor op de terugweg; pannenkoeken eten in Broek in Waterland en al uit uitbuikend een rondje door het dorp dat zo’n beetje is blijven hangen in de tijd van Ot en Sien.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
28-06-2020 08:46
Oh enne.... leuk voor op de terugweg; pannenkoeken eten in Broek in Waterland en al uit uitbuikend een rondje door het dorp dat zo’n beetje is blijven hangen in de tijd van Ot en Sien.
Oja hoe heet het ook alweer? De drie zwanen geloof ik, ze hebben ook heerlijke kaasfondue! En kinderen kunnen lekker een kaart inkleuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven