Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie gaat er toch naar het buitenland op vakantie ?

29-05-2020 13:27 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Telegraaf kopte vanmorgen dat reizen naar Frankrijk weer mogelijk is per 15 juni. Ik kwam net een bekende tegen hier in het dorp en die was helemaal in de holadijee stemming want ze konden toch 3 weken naar Zuid Frankrijk met de caravan. Onze buurtjes gaan niet want mogen maar een uur zwemmen per dag.

Gaan jullie op vakantie ? Waar naar toe ? Wat verwacht je er dan van ? Wij zouden naar Azië , dat gaat natuurlijk niet door en wij hebben besloten thuis te blijven dit jaar. Ben zo benieuwd wat anderen beweegt toch te gaan en waar naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een mail van Transavia dat onze terugvlucht gewijzigd is met een flink aantal uur. Ik kreeg hierbij de optie om niet akkoord te gaan, en dus alles te annuleren en mijn geld terug.
Ik denk toch dat ik dat maar doe. Mijn twijfel om te gaan was al groot, de acceptatie mijn verlies te nemen was er ook al, maar nu ik alles op basis van deze wijziging kan annuleren denk ik dat ik dat maar doe.

Zet het geld weg voor volgend jaar, en ga dan in eigen land dagjes uit, misschien een weekje weg in de Benelux met mijn eigen auto kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Transavia vliegt naar La Palma dus 18 Agustus vertrek ik terugvlucht is 5 minuten later dus prima
Alle reacties Link kopieren
Yeah, Transavia vliegt vanaf 2 juli ook naar Fuerteventura! Dus als er geen gekke dingen gebeuren met besmettingen tijdens vluchten in de komende 2 maanden kan ik ieg begin september op vakantie!

Geen idee hoe groot de kans is dat juist die vlucht op dat tijdstip door kan gaan. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze hetzelfde aantal vluchten zullen kunnen vullen. Als ik nu kijk hoe leeg de terrassen zijn bij ons (kustplaatsje) in het weekend verwacht ik dat er ook veel minder mensen op vakantie zullen gaan. Wel lekker zo rustig op vakantie!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde van iemand dat haar werkgever de medewerkers “niet toestaat” om dit jaar naar het buitenland op vakantie te gaan. Nu zou dat bij mij gelukkig echt niet kunnen/lukken want voor werk reizen wij ook al een tijdje weer naar de landen om ons heen, maar ik vroeg me af of meer mensen zoiets te horen hebben gekregen? Zou mij eigenlijk best irriteren als mijn werkgever met zoiets kwam...
Adelaar81 schreef:
22-06-2020 11:51
Ik hoorde van iemand dat haar werkgever de medewerkers “niet toestaat” om dit jaar naar het buitenland op vakantie te gaan. Nu zou dat bij mij gelukkig echt niet kunnen/lukken want voor werk reizen wij ook al een tijdje weer naar de landen om ons heen, maar ik vroeg me af of meer mensen zoiets te horen hebben gekregen? Zou mij eigenlijk best irriteren als mijn werkgever met zoiets kwam...
Ik zou mijn vakantiedagen dan meenemen naar volgend jaar en dan 6 weken aansluitend op verre reis gaan.

Verbieden om naar het buitenland te gaan lijkt me onwettig. Maar als je werknemer nu in het buitenland vast komt te zitten in 'n lockdown, dan hoeft de werkgever daar niet voor op te draaien. Dan wordt dat dus onbetaald verlof.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
22-06-2020 11:51
Ik hoorde van iemand dat haar werkgever de medewerkers “niet toestaat” om dit jaar naar het buitenland op vakantie te gaan. Nu zou dat bij mij gelukkig echt niet kunnen/lukken want voor werk reizen wij ook al een tijdje weer naar de landen om ons heen, maar ik vroeg me af of meer mensen zoiets te horen hebben gekregen? Zou mij eigenlijk best irriteren als mijn werkgever met zoiets kwam...
Volgens het juridisch loket mag de werkgever de werknemer niet verbieden naar het buitenland op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-06-2020 11:55
Ik zou mijn vakantiedagen dan meenemen naar volgend jaar en dan 6 weken aansluitend op verre reis gaan.
Vakantiedagen kun je beperkt meenemen. Werkgever hoeft je geen 6 weken vrij te geven.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-06-2020 12:10
Volgens het juridisch loket mag de werkgever de werknemer niet verbieden naar het buitenland op vakantie te gaan.
Dat lijkt me ook. Ze kunnen het afraden en ze kunnen aangeven dat als je naar een land met een hoog risico (kleurcode rood en oranje) op vakantie gaat en dus na afloop in quarantaine moet, dat dat je vrije dagen kost als je niet thuis kunt werken. Overigens geldt dat bij mijn bedrijf, maar niet als de kleurcode verandert gedurende de vakantie. Verbieden lijkt me een brug te ver.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een werkgever die gevaarlijke vakanties ‘ontraadde’ want verbieden mag niet. Stel je voor dat we uitvielen! Veel te duur en niet nodig!

Vertellen over safaritochten, survivallen, bergbeklimmen en off piste skien gebeurde dus fluisterend, ook omdat best veel mensen het gek genoeg met dat beleid eens waren.

Ontopic: ik ga met de tent naar de Vogezen. Valt het tegen dan ga ik terug.
MadameJean schreef:
22-06-2020 20:51
Ik had ooit een werkgever die gevaarlijke vakanties ‘ontraadde’ want verbieden mag niet. Stel je voor dat we uitvielen! Veel te duur en niet nodig!

Vertellen over safaritochten, survivallen, bergbeklimmen en off piste skien gebeurde dus fluisterend, ook omdat best veel mensen het gek genoeg met dat beleid eens waren.
Bizar! Mensen leven niet om te werken maar werken om te leven.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan toch naar het buitenland. Weekend Luxemburg. Dat durf ik wel aan en we gaan met de auto. Zo terug in case of emergency
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden Januari 2021 op wereldreis gaan voor 4 maanden. Omdat we domweg niet weten hoe de wereld er dan uitziet, hebben we besloten niet te gaan. De cruise schepen liggen iig tot november 2020 in de haven. Als wij wel hadden willen gaan moet mijn man dat tijdig aan de werkgever melden (vanwege de reisduur) en dan zouden we het risico lopen dat als er een tweede golf komt en wij toch niet weg kunnen, hij deels onbetaald thuis zit. Dat is onverantwoord... Überhaupt staat ons het idee van opgehokt op een boot zitten een beetje tegen.
De aanbetaling hoop ik ogv een clausule in de algemene voorwaarden terug te krijgen. Anders heeft de organisatie al laten weten dat we dat voor een andere cruise kunnen gebruiken in 2021/22.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vlucht naar Kyiv is gecancelled (eind augustus). Kijk er deze herfst of begin 2021 maar weer eens naar.

Nu alleen nog Berlijn gepland met oud en nieuw...
Live long and prosper
Wij gaan naar Denemarken, was al geboekt begin januari voor Corona de wereld overspoelde.
Hetheeft er lang naar uitgezien dat we niet zouden mogen, dat het land de grenzen dichthield.
Vandaag is het naar buiten gekomen dat we toch welkom zijn!
Geen voucher dus maar de geplande reis.
We gaan met eigen auto en verblijven in diverse huisjes.
Ik verwacht dat het in Kopenhagen rustiger zal zijn dan op eerdere momenten dat we er waren (omdat toeristen van buiten de EU én een aantal EU landen nog niet welkom zijn), Legoland staat ook op de planning en ik verwacht dat daar wel het een en ander aangepast zal zijn. We zullen het zien.
Fijn zullen we het sowieso wel fijn hebben; genieten van de strandjes, zee, natuur, het land zelf ons gezin en tot op zekere hoogte ook van de bezienswaardigheden, stadjes, kerken en musea.
Hoi siska,ben zelf van Duits-Deense afkomst. Denemarken is zeker een mooi land en Legoland is leuk voor oud en jong. We overwegen om in september naar Denemarken te gaan en dan op familievisite.
Alle reacties Link kopieren
Ons hotel in Tenerife blijft dicht.
Maar onze ryanair vlucht gaat wel.
Dus geld vlucht kwijt.
Hotel wil een bon geven maar geen garantie dat we volgend jaar zelfde prijs hebben ( dit jaar hebben we een tegemoetkoming gehad van het hotel om onze zoon van 14 aan tartief tot 13 te laten komen zo dat we een 1 kamer apt mochten huren. Anders dik 1000 euro meer ). Vanuit de hoofdzetel doen ze daar nu moeilijk over. Zonder die korting had ik echter nooit een reis naar Tenerife geboekt voor dat geld zitten we Maleisië...

Heb er de pest in.
We zijn al minimaal 1300 kwijt aan de vlucht . Denk dat we niets kunnen doen
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
26-06-2020 16:46
Ons hotel in Tenerife blijft dicht.
Maar onze ryanair vlucht gaat wel.
Dus geld vlucht kwijt.
Hotel wil een bon geven maar geen garantie dat we volgend jaar zelfde prijs hebben ( dit jaar hebben we een tegemoetkoming gehad van het hotel om onze zoon van 14 aan tartief tot 13 te laten komen zo dat we een 1 kamer apt mochten huren. Anders dik 1000 euro meer ). Vanuit de hoofdzetel doen ze daar nu moeilijk over. Zonder die korting had ik echter nooit een reis naar Tenerife geboekt voor dat geld zitten we Maleisië...

Heb er de pest in.
We zijn al minimaal 1300 kwijt aan de vlucht . Denk dat we niets kunnen doen
Dat is zuur, ik zou dan kijken of je niet een ander hotel kan boeken en toch je vlucht behouden.
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
26-06-2020 16:46
Ons hotel in Tenerife blijft dicht.
Maar onze ryanair vlucht gaat wel.
Dus geld vlucht kwijt.
Hotel wil een bon geven maar geen garantie dat we volgend jaar zelfde prijs hebben ( dit jaar hebben we een tegemoetkoming gehad van het hotel om onze zoon van 14 aan tartief tot 13 te laten komen zo dat we een 1 kamer apt mochten huren. Anders dik 1000 euro meer ). Vanuit de hoofdzetel doen ze daar nu moeilijk over. Zonder die korting had ik echter nooit een reis naar Tenerife geboekt voor dat geld zitten we Maleisië...

Heb er de pest in.
We zijn al minimaal 1300 kwijt aan de vlucht . Denk dat we niets kunnen doen
Kan hotel je niet het geld teruggeven? Op Tenerife is er vast zat accommodatie te vinden die wel open is. Appartement of huisje zijn echt niet duur daar.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
minionette schreef:
26-06-2020 16:46
Ons hotel in Tenerife blijft dicht.
Maar onze ryanair vlucht gaat wel.
Dus geld vlucht kwijt.
Hotel wil een bon geven maar geen garantie dat we volgend jaar zelfde prijs hebben ( dit jaar hebben we een tegemoetkoming gehad van het hotel om onze zoon van 14 aan tartief tot 13 te laten komen zo dat we een 1 kamer apt mochten huren. Anders dik 1000 euro meer ). Vanuit de hoofdzetel doen ze daar nu moeilijk over. Zonder die korting had ik echter nooit een reis naar Tenerife geboekt voor dat geld zitten we Maleisië...

Heb er de pest in.
We zijn al minimaal 1300 kwijt aan de vlucht . Denk dat we niets kunnen doen
Dat zuigt. Ander hotel zoeken?
minionette schreef:
26-06-2020 16:46
Ons hotel in Tenerife blijft dicht.
Maar onze ryanair vlucht gaat wel.
Dus geld vlucht kwijt.
Hotel wil een bon geven maar geen garantie dat we volgend jaar zelfde prijs hebben ( dit jaar hebben we een tegemoetkoming gehad van het hotel om onze zoon van 14 aan tartief tot 13 te laten komen zo dat we een 1 kamer apt mochten huren. Anders dik 1000 euro meer ). Vanuit de hoofdzetel doen ze daar nu moeilijk over. Zonder die korting had ik echter nooit een reis naar Tenerife geboekt voor dat geld zitten we Maleisië...

Heb er de pest in.
We zijn al minimaal 1300 kwijt aan de vlucht . Denk dat we niets kunnen doen
Dat is erg zuur. Wil het hotel geen geld teruggeven? Accommodatie vind je wel denk ik. Maar ik snap dat je dat niet doet als het hotel geen geld wil teruggegeven.
Alle reacties Link kopieren
Neen ze geven niks terug.
Kan weinig beginnen tegen een hotel in Spanje.
Ik wil geen bon want volgend jaar kunnen we dan nog eens een dure vlucht boeken om er te geraken.

Heb al gekeken voor een huisje daar.
Blijft nog altijd het risico op een nieuwe lock down en daar vast komen zitten...
Man wil nu nergens anders naartoe want wil geen 2 vakanties betalen.
Erg jammer.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dit moment (op vakantie) in Frankrijk. En daar nemen ze het een stuk minder nauw met de maatregelen. Wel redelijk wat mensen een mondkapje op in winkels, en het winkelpersoneel ook, maar een groot deel van die mensen heeft er eentje op met grote kieren of hem onder de neus hangen.

Terassen net zo volgebouwd als anders. Geen, echt totaal geen, afstand houden en men begroet elkaar met drie zoenen.

Godzijdank zit ik in een gebied met minder besmettingen per inwoner dan waar ik in Nederland woon, is het hier sowieso nogal leeg en is het voorseizoen. Maar dit jaar koken we gewoon zelf en laten we de terassen even voor wat ze zijn.

Ik ben hier best verbaasd over, hoe makkelijk de Fransen hier in zuid Frankrijk zijn.
.
anoniem_397948 wijzigde dit bericht op 17-08-2020 22:41
99.42% gewijzigd
minionette schreef:
26-06-2020 16:46
Ons hotel in Tenerife blijft dicht.
Maar onze ryanair vlucht gaat wel.
Dus geld vlucht kwijt.
Hotel wil een bon geven maar geen garantie dat we volgend jaar zelfde prijs hebben ( dit jaar hebben we een tegemoetkoming gehad van het hotel om onze zoon van 14 aan tartief tot 13 te laten komen zo dat we een 1 kamer apt mochten huren. Anders dik 1000 euro meer ). Vanuit de hoofdzetel doen ze daar nu moeilijk over. Zonder die korting had ik echter nooit een reis naar Tenerife geboekt voor dat geld zitten we Maleisië...

Heb er de pest in.
We zijn al minimaal 1300 kwijt aan de vlucht . Denk dat we niets kunnen doen
Heb je iets van een annuleringsverzekering? Er zijn vaak voorwaarden, maar soms zijn er andere redenen te bedenken dat het niet lukt om te gaan ipv Corona.
Adelaar81 schreef:
22-06-2020 11:51
Ik hoorde van iemand dat haar werkgever de medewerkers “niet toestaat” om dit jaar naar het buitenland op vakantie te gaan. Nu zou dat bij mij gelukkig echt niet kunnen/lukken want voor werk reizen wij ook al een tijdje weer naar de landen om ons heen, maar ik vroeg me af of meer mensen zoiets te horen hebben gekregen? Zou mij eigenlijk best irriteren als mijn werkgever met zoiets kwam...
Hier moet vriend het altijd aangeven als hij naar het buitenland gaat (wonen niet in Nederland). En zijn baas heeft ook gezegd dat ze het sterk afraden om het land uit te gaan aangezien er best een kans is dat we ergens vast komen te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven