invisalign beugel??
donderdag 2 juli 2020 om 19:34
Ik heb voor jaren terug een blokjesbeugel gehad, ik heb toen na de tijd een doorzichtig hoesje gehad om snachts te dragen zodat de tanden op hun plek bleven. Na een tijd zijn mijn voortanden toch weer wat uit elkaar gegroeid, ik heb het 2x laten dichten met composiet wat wel heel mooi was, maar helaas groeit dat na een x aantal weken ook weer uit elkaar. Ik ben me aan het verdiepen in invisalign omdat ik het liefst geen zichtbare beugel meer wil en omdat het ook puur alleen om het spleetje gaat, zijn er mensen die een goede ervaring hebben met het dichten van een spleet tussen de voortanden d.m.v een invisalign? En wat kan ik qua kosten ongeveer verwachten?
donderdag 2 juli 2020 om 19:47
donderdag 2 juli 2020 om 19:49
Je zou het weer kunnen laten opvullen, maar weet niet of het dan te word...
Kan je niet terug naar een orthodontist of eventueel je tandarts... Die kan dan de ouderwetse slotjes plaatsen met een elastiek om het spleetje te sluiten.
Maar voordat de slotjes verwijderd worden eerst een spalkje laten plaatsen
Dan komt er geen spleetje meer...
Invisalign is best prijzig, en als het alleen om een beetje ruimte gaat.
Zou sowieso een spalk laten plaatsen als dat mogelijk is
Succes
Kan je niet terug naar een orthodontist of eventueel je tandarts... Die kan dan de ouderwetse slotjes plaatsen met een elastiek om het spleetje te sluiten.
Succes
donderdag 2 juli 2020 om 20:34
Ik heb invisalign gehad voor een kleine correctie
7 hoesjes. Kosten zon 2000 euro
En boven kon ik geen spalkje omdat het te mooi staat oid. Dan bijt je met je ondergebit het spalkje los. Ik heb een retainer en onder een spalk
De boven retainer draag ik vaak wel meer dan alleen snachts
Ik merkte dat hij bij alleen snachts ging schuiven
De onder spalk heb ik wel al1 of 2 x stuk gehad in nog geen jaar tijd
En de beide hoesjes ook allebei 1 x
Dat is nog best een dure grap
En boven kon ik geen spalkje omdat het te mooi staat oid. Dan bijt je met je ondergebit het spalkje los. Ik heb een retainer en onder een spalk
donderdag 2 juli 2020 om 21:13
Dan staat het niet te mooi, maar dan heb je een diepe beet, dan bijt je het inderdaad kapot/los.vivajaline schreef: ↑02-07-2020 20:34En boven kon ik geen spalkje omdat het te mooi staat oid. Dan bijt je met je ondergebit het spalkje los.
donderdag 2 juli 2020 om 21:48
Spalkje werkte bij mij niet, tanden bleven schuiven. Binnenkort start ik met Airsmile, alleen correctie ondergebit. Met een investering van 1.300,- moeten mijn tanden weer recht staan en heb ik een bitje om 's nachts te dragen.
Kosten hangen af van de correctie die je wilt. Kan je tandarts niet een berekening voor je maken?
Kosten hangen af van de correctie die je wilt. Kan je tandarts niet een berekening voor je maken?
donderdag 2 juli 2020 om 22:54
Het is echt maar een kleine correctie mijn gebit is kaarsrecht het gaat dus echt alleen om de 2 voortanden waar de spleet zit. Ik ga inderdaad even met mijn tandarts kijken naar de mogelijkheden/kosten maar ik vind het ook altijd fijn om even ervaringen van anderen te horen.Dromepretje schreef: ↑02-07-2020 21:48Spalkje werkte bij mij niet, tanden bleven schuiven. Binnenkort start ik met Airsmile, alleen correctie ondergebit. Met een investering van 1.300,- moeten mijn tanden weer recht staan en heb ik een bitje om 's nachts te dragen.
donderdag 2 juli 2020 om 23:00
Dat is best prijzig inderdaad.vivajaline schreef: ↑02-07-2020 20:34Ik heb invisalign gehad voor een kleine correctie
donderdag 2 juli 2020 om 23:05
Opvullen wordt denk ik te, heb het nu 2x laten doen maar breder als hoe ze nu zijn is niet meer mooi dan wordt het onnatuurlijk, jammer was zo'n mooie oplossing geweest.Roxanne1985 schreef: ↑02-07-2020 19:49Je zou het weer kunnen laten opvullen, maar weet niet of het dan te word...
Succes
een slotjesbeugel zit ik niet heel erg meer op te wachten om daar mee rond te lopen omdat ik die destijds al 1,5 jaar heb gehad.. en om nu alleen voor een spleetje weer zo'n ijzerwerk te dragen.. of moet de enige optie zijn dan is het niet anders natuurlijk.
donderdag 2 juli 2020 om 23:40
Soms kan je ook slotjes achter je tanden laten plakken. Misschien is dat nog een mogelijkheid.MM10 schreef: ↑02-07-2020 23:05Opvullen wordt denk ik te, heb het nu 2x laten doen maar breder als hoe ze nu zijn is niet meer mooi dan wordt het onnatuurlijk, jammer was zo'n mooie oplossing geweest.
een slotjesbeugel zit ik niet heel erg meer op te wachten om daar mee rond te lopen omdat ik die destijds al 1,5 jaar heb gehad.. en om nu alleen voor een spleetje weer zo'n ijzerwerk te dragen.. of moet de enige optie zijn dan is het niet anders natuurlijk.
vrijdag 3 juli 2020 om 08:59
Ik heb toevallig hetzelfde probleem. Ik heb jaren een o.a blokjes beugel gehad en nu heb ik sinds een paar maanden ineens langzaam dat mijn ene voortand naar voren gaat staan en er een spleet tussen mijn voortanden komt. Mijn orthodontist heeft voor mij een nachtbeugel geregeld die deze tand weer recht gaat zetten binnen een halfjaar en hierna moet ik ook een splint gaan dragen om deze zo te houden.
In totaal kost dit mij 700 euro.
Wel zei mijn eerste orthodontist dat ik dus perse weer een jaar een blokjes beugel moest gaan dragen wat me ook aardig wat ging kosten. Ik had hier weinig zin in en ben voor een second opinion gegaan die mij ook veel beter kon vertellen wat er nu precies gebeurde met mijn tanden.
Wel zei mijn eerste orthodontist dat ik dus perse weer een jaar een blokjes beugel moest gaan dragen wat me ook aardig wat ging kosten. Ik had hier weinig zin in en ben voor een second opinion gegaan die mij ook veel beter kon vertellen wat er nu precies gebeurde met mijn tanden.
vrijdag 3 juli 2020 om 13:48
Zo zeiden ze het tegen mijRoxanne1985 schreef: ↑02-07-2020 21:13Dan staat het niet te mooi, maar dan heb je een diepe beet, dan bijt je het inderdaad kapot/los.
Dat het eigenlijk te perfect staat
vrijdag 3 juli 2020 om 15:53
Ik zou eens uit gaan zoeken of ze correcties kunnen doen met een 'Hawley':

Ik heb spalkjes, zowel boven als onder, maar ook een Hawley en deze kan aangepast worden in het geval mijn tanden toch nog gaan verschuiven. Geen grote dingen maar kleine correcties zijn wel mogelijk.

Ik heb spalkjes, zowel boven als onder, maar ook een Hawley en deze kan aangepast worden in het geval mijn tanden toch nog gaan verschuiven. Geen grote dingen maar kleine correcties zijn wel mogelijk.
lady_day wijzigde dit bericht op 03-07-2020 21:52
1.22% gewijzigd
vrijdag 3 juli 2020 om 21:49
Dat begrijp ik... Maar met brackets en een elastiek eroverheen is geen 1,5jr werk, bij lange na niet.MM10 schreef: ↑02-07-2020 23:05Opvullen wordt denk ik te, heb het nu 2x laten doen maar breder als hoe ze nu zijn is niet meer mooi dan wordt het onnatuurlijk, jammer was zo'n mooie oplossing geweest.
Heb je al navraag gedaan bij je tandarts?
woensdag 8 juli 2020 om 23:14
Daar zit ik ook aan te denken een second opinion. Mijn tandarts is vooral erg fan van een blokjes beugel, en net wat jij zegt daar heb ik ook niet zo'n zin meer in. Helemaal niet voor alleen een spleetje die dicht moet.DonutMetChocolade schreef: ↑03-07-2020 08:59Ik heb toevallig hetzelfde probleem. Ik heb jaren een o.a blokjes beugel gehad en nu heb ik sinds een paar maanden ineens langzaam dat mijn ene voortand naar voren gaat staan en er een spleet tussen mijn voortanden komt. Mijn orthodontist heeft voor mij een nachtbeugel geregeld die deze tand weer recht gaat zetten binnen een halfjaar en hierna moet ik ook een splint gaan dragen om deze zo te houden.
woensdag 8 juli 2020 om 23:18
Dat snap ik, maar ik ben wel een beetje klaar met die blokjesbeugel. Omdat het alleen om een spleetje gaat wat dicht moet kijk ik liever eerst naar andere opties.Roxanne1985 schreef: ↑03-07-2020 21:49Dat begrijp ik... Maar met brackets en een elastiek eroverheen is geen 1,5jr werk, bij lange na niet.
Heb je al navraag gedaan bij je tandarts?