Stilte op de camping

10-07-2020 21:56 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
We verblijven sinds woensdag op een camping in Frankrijk in een safaritent. Vorig jaar waren we hier ook een week en dat beviel zo goed dat we er nu 2,5 week zijn. Het is een camping voor gezinnen met een kind met beperking.

Naast ons staat een gezin met naast een kind met beperking 4 jongvolwassen kinderen. Ouders zijn Amerikaans. En ze zijn nogal luidruchtig. Gisteravond waren ze om 1u nog aan het borrelen en (best hard) aan het praten. Nu vanavond waren ze aan het rugbyen naast onze tent terwijl we moeite aan het doen waren om onze kleine man in slaap te krijgen.

Op de camping geldt een nachtstilte van 22:30-7:00. We hebben ze er nu 3x op aan gesproken op een vriendelijke manier.

Mag ik verwachten dat ze na 23:00/23:30 helemaal niet meer voor de tent zitten en met volume praten? Ik ben nog niet zo heel erg thuis in de camping entiquette.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Toen er ineens een discotheek naast onze camping was ingericht ben ik om drie uur 's nachts gaan vragen tot hoe laat het feestje doorging, want ik had drie kinderen (die van de buren er maar even bijgeleend) die niet konden slapen. De volgende dag geklaagd bij de receptie van de camping.

De disco ging toen over op feestjes overdag, nog steeds een takkenherrie maar minder hinderlijk.

Tsja, feestgebied in Zuidfrankrijk, geven en nemen, maar dit nachtlawaai (de camping zelf is écht stil om 12 uur) was nieuw en iets te zot.

TO moet dit gewoon aangeven bij de beheerder, die hoort te zorgen voor handhaving.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 23:20
Maar je kan toch nie verwachte dat iedereen stil is in de avond? Wij hebben acht kindjes en natuurlijk moge ze dan niet gillen. Maar ze mogen best fluisteren rond een kampvuur in de avond. En ook op een camping voor kinderen met een beperking geldt dat andere kindjes ook vakantie moeten hebben. Al zijn mijn kindjes gelukkig allemaal gezond!
Als ze te jong zijn om zacht te doen, horen ze om 23:00 in bed te liggen. En als ze ouder zijn, kunnen ze prima heel zachtjes doen.
TO heeft het niet over een beetje fluisteren rondom een kampvuur hè, staat er duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 22:04
Je verwacht teveel! Natuurlijk mogen buren op vakantie gewoon praten.
Nee hoor. Op campings moet het na een bepaald tijdstip gewoon stil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Niet te lang blijven doormodderen. Naar de campingbeheerder.
SNagelkerke schreef:
10-07-2020 23:33
Onzin kindjes of dotjes zijn goede namen voor mijn kindEREN. Juist heel lief en leuk.
Engerd, ik heb je gemeld , echt niet gezond dit
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal. Gisteravond was het rustig gelukkig en ik heb heerlijk geslapen.

Ik had gewoon even de bevestiging nodig dat ik ook echt mag verlangen van ze dat ze na 23/24u ook echt stil zijn. En natuurlijk mogen ze dan best zachtjes praten voor de tent. Maar als ik ze met oordopjes in nog steeds duidelijk hoor dan maken ze dus echt teveel lawaai. Gisteravond was het dus gelukkig niet zo! Hopen dat de boodschap is aangekomen!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Fijn dat je heerlijk hebt geslapen.
En hopelijk snappen ze het nu, maar als het weer gebeurt zou ik naar de beheerder gaan, ook jij wilt vakantie. Laat je vakantie in elk geval niet verpesten hierdoor.
Alle reacties Link kopieren
SanneH01 schreef:
11-07-2020 03:17
Engerd, ik heb je gemeld , echt niet gezond dit
Wat heb je gemeld dan? Dat iemand zijn kinderen kindjes wil noemen? Mag dat tegenwoordig niet op het forum?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Alle reacties Link kopieren
Op de camping waar jij bent, is het in mijn ervaring altijd rustig. Aan de andere kant snap ik wel dat tieners lol willen maken. Kunnen ze niet op een ander plekje gaan zitten? Terras bij het zwembad ofzo?

En hoe komen Amerikanen daar eigenlijk terecht? Ze mogen toch niet naar Europa vliegen?

Een fijne vakantie nog :-)
merano schreef:
11-07-2020 08:16
Wat heb je gemeld dan? Dat iemand zijn kinderen kindjes wil noemen? Mag dat tegenwoordig niet op het forum?
Ja dat begrijp ik ook niet, wat heeft snagelkerke dan verkeerd gezegd?
Gordi schreef:
11-07-2020 08:21
Ja dat begrijp ik ook niet, wat heeft snagelkerke dan verkeerd gezegd?
Ze doet zich voor als iemand anders en heeft inmiddels een ban.
Gordi schreef:
11-07-2020 08:21
Ja dat begrijp ik ook niet, wat heeft snagelkerke dan verkeerd gezegd?
SNagelkerke is inmiddels geband wegens een trol zijn. Wat klopt. Alleen de bijdrage waarop werd gereageerd was niet zo spannend.

Blij dat je goed hebt geslapen, TO. En vooral blij dat het zodanig goed gaat met de kleine man dat jullie zelfs op vakantie zijn. Dat is jullie zo gegund. En nee, jij bent geen aansteller en geen zeurpiet. Jij bent een hartstikke lieve en warme vrouw en moeder. Twijfel daar nooit aan!
:heart:
Alle reacties Link kopieren
nansie schreef:
11-07-2020 08:21
En hoe komen Amerikanen daar eigenlijk terecht? Ze mogen toch niet naar Europa vliegen?

Expats, of militairen die gestationeerd zijn in het buitenland?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
11-07-2020 09:17
Expats, of militairen die gestationeerd zijn in het buitenland?
Hij spreekt alleen Amerikaans en zij spreekt goed Nederlands maar met een Amerikaans accent. De kinderen spreken Nederlands.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
11-07-2020 09:24
Hij spreekt alleen Amerikaans en zij spreekt goed Nederlands maar met een Amerikaans accent. De kinderen spreken Nederlands.

Dat maakt me niet uit hoor, het ging over de reacties hoe ze daar verzeild konden zijn terwijl Amerikanen europa niet in mogen :)
Ze kunnen hier in Europa natuurlijk gewoon wonen, of werken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie verder!

En echt hoor als het vanavond toch weer te laat doorgaat gewoon naar de camping eigenaren, daar zijn ze echt voor.

Ik heb vroeger veel gecampeerd en daar werden de stilte uren altijd gehandhaaft door de eigenaren zelf. Die liepen rondjes om de jongeren te waarschuwen. Volwassenen zijn meestal zelf al wel rustig na 22:30 is mijn ervaring. Helaas jouw buren niet...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je vannacht goed hebt geslapen! Hopelijk begrijpen de buren het nu.
En anders inderdaad de camping eigenaar aan zijn jasje trekken.

Wij gaan altijd naar hele kleine campings. Zo'n camping waar de eigenaar in het zicht is een vaak zo rond 22.30 een rondje over de camping doet om te zorgen dat de lawaai makers het wat rustiger gaan doen.
Want hoe leuk kamperen ook is, van die lui die met niemand rekening houden vind ik vreselijk.

Fijne vakantie nog TO!
Alle reacties Link kopieren
Gaat het nog steeds goed met het geluid van de buren? Fijne vakantie en gewoon iets ervan zeggen hoor! Snap wel dat je dat niet makkelijk vindt maar jij hebt ook rust nodig.
Alle reacties Link kopieren
Om deze reden heb ik nadat ik uit huis ben gegaan nooit meer gekampeerd maar ik zou in staat zijn om expres mijn wekker extra vroeg te zetten en om 7 uur of eerder vrij veel kabaal te gaan maken zodat de herrieschoppers ook wakker worden.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
14-07-2020 13:15
Om deze reden heb ik nadat ik uit huis ben gegaan nooit meer gekampeerd maar ik zou in staat zijn om expres mijn wekker extra vroeg te zetten en om 7 uur of eerder vrij veel kabaal te gaan maken zodat de herrieschoppers ook wakker worden.

En de andere mensen (die wél stil zijn ‘s avonds) om je heen ook... :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
14-07-2020 13:15
Om deze reden heb ik nadat ik uit huis ben gegaan nooit meer gekampeerd maar ik zou in staat zijn om expres mijn wekker extra vroeg te zetten en om 7 uur of eerder vrij veel kabaal te gaan maken zodat de herrieschoppers ook wakker worden.
Om welke reden? Het topic is inmiddels een stukje verder.
Fijn ook voor de rest van de camping, zo’n actie. Eerst ‘s avonds wakker gehouden worden door herrie en dan ‘s ochtends een leuke actie van een asociale vogel eroverheen. Top idee!
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
14-07-2020 13:17
Om welke reden? Het topic is inmiddels een stukje verder.
Fijn ook voor de rest van de camping, zo’n actie. Eerst ‘s avonds wakker gehouden worden door herrie en dan ‘s ochtends een leuke actie van een asociale vogel eroverheen. Top idee!
Dit. Heel raar, Adelaar.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
14-07-2020 13:21
Dit. Heel raar, Adelaar.
Ik had inderdaad niet voorbij pagina 1 gelezen. 1x de overlast bezorgende buren wakker maken vind ik niet zo raar als er meerdere avonden op rij veel te veel geluid is. Maar goed, zoals ik al aangaf heb ik sinds mijn 18e nooit meer op een camping gestaan, ik vond het als als kind al niet te doen qua geluid van allerlei mensen.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
14-07-2020 13:34
Ik had inderdaad niet voorbij pagina 1 gelezen. 1x de overlast bezorgende buren wakker maken vind ik niet zo raar als er meerdere avonden op rij veel te veel geluid is. Maar goed, zoals ik al aangaf heb ik sinds mijn 18e nooit meer op een camping gestaan, ik vond het als als kind al niet te doen qua geluid van allerlei mensen.
Asociale vogel, dus, want je staat er niet eens bij stil dat je daarmee op een camping altijd ook nog anderen lastigvalt.
Mosterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven