topje eraf geschaafd,hoe verbinden
donderdag 30 april 2009 om 22:31
Beetje stomme vraag misschien,
Maar gisteren heb ik met de kaasschaaf een stuk van het topje van mijn duim eraf geschaafd.
Pijnlijke en domme actie.
Nu bloedde het gisteren flink en heb ik het verbonden met gaasjes.
Toen ik dat wilde vervangen bleek het in de wond vast te zitten.
Pijnlijk en weer flink bloeden.
Dus eerst een pleister erop gedaan en daarover gaas (het bleef bloeden namelijk)
Helaas,pleister komt ook vast te zitten.Toch maar opnieuw een pleister erop gedaan vandaag met gaas.....maar het zit weer vast .
Bloed weer flink met het loshalen.
Weet iemand hoe ik deze wond het beste kan verbinden en laten genezen.
Ik maak het iedere keer weer stuk zo natuurlijk.
Sorry voor de knullige vraag.
Maar gisteren heb ik met de kaasschaaf een stuk van het topje van mijn duim eraf geschaafd.
Pijnlijke en domme actie.
Nu bloedde het gisteren flink en heb ik het verbonden met gaasjes.
Toen ik dat wilde vervangen bleek het in de wond vast te zitten.
Pijnlijk en weer flink bloeden.
Dus eerst een pleister erop gedaan en daarover gaas (het bleef bloeden namelijk)
Helaas,pleister komt ook vast te zitten.Toch maar opnieuw een pleister erop gedaan vandaag met gaas.....maar het zit weer vast .
Bloed weer flink met het loshalen.
Weet iemand hoe ik deze wond het beste kan verbinden en laten genezen.
Ik maak het iedere keer weer stuk zo natuurlijk.
Sorry voor de knullige vraag.
donderdag 30 april 2009 om 22:40
Maar het bloed iedere keer nog jonna,dus ik denk dat er wel echt iets op met wat het bloeden opneemt.
Ika,vaseline gaasjes heb ik niet in huis.
Morgen maar even naar de drogist.
Gaasje losweken in water,oke.
Zal beter gaan dan met een pleister neem ik aan.
Toch nog maar gewoon gaas op doen vanavond?
Ika,vaseline gaasjes heb ik niet in huis.
Morgen maar even naar de drogist.
Gaasje losweken in water,oke.
Zal beter gaan dan met een pleister neem ik aan.
Toch nog maar gewoon gaas op doen vanavond?
donderdag 30 april 2009 om 22:46
quote:iry schreef op 30 april 2009 @ 22:31:
Sorry voor de knullige vraag.Sorry voor het knullige antwoord Had even over het blijven bloeden heen gelezen. Tja, lijkt me dat je er voor vanavond sowieso iets op moet doen. Bij gebrek aan vaselinegaasjes dan maar gewone gaasjes. Ik heb verder geen medische kennis ofzo hoor, dus ik zeg maar wat, maar misschien kun je de gaasjes voor vannacht dan wat vochtig maken? Zou dat schelen bij het plakken of zou dat dan het bloeden weer niet genoeg tegen gaan...
Sorry voor de knullige vraag.Sorry voor het knullige antwoord Had even over het blijven bloeden heen gelezen. Tja, lijkt me dat je er voor vanavond sowieso iets op moet doen. Bij gebrek aan vaselinegaasjes dan maar gewone gaasjes. Ik heb verder geen medische kennis ofzo hoor, dus ik zeg maar wat, maar misschien kun je de gaasjes voor vannacht dan wat vochtig maken? Zou dat schelen bij het plakken of zou dat dan het bloeden weer niet genoeg tegen gaan...
donderdag 30 april 2009 om 22:57
donderdag 30 april 2009 om 23:11
Goed verbinden met een gaasje oid (zijn ook speciale gaasjes die niet aan de wond plakken)
Metallineverband
Dit is een vochtopnemend verband aan één kant met aluminium bedekt. Het aluminium wordt op de wond gelegd, waardoor het verband niet aan de wond plakt. Het is bijzonder geschikt voor brandwonden en schaafwonden. Het is verkrijgbaar als wondpleister (Curapor), compres en doek.
Maar die zul je vast niet in huis hebben nu...Als ik jou was zal ik er vooral afblijven...dus niet steeds pleisters/gaasjes verwijderen...daarmee trek je het alleen maar open...
Als je de wond goed laat drogen dan gaat het gaasje vanzelf wel los...of idd zoals al eerder gezegd is even losweken...
Maar mijn advies dus: Goed verbinden en dan er afblijven...
Metallineverband
Dit is een vochtopnemend verband aan één kant met aluminium bedekt. Het aluminium wordt op de wond gelegd, waardoor het verband niet aan de wond plakt. Het is bijzonder geschikt voor brandwonden en schaafwonden. Het is verkrijgbaar als wondpleister (Curapor), compres en doek.
Maar die zul je vast niet in huis hebben nu...Als ik jou was zal ik er vooral afblijven...dus niet steeds pleisters/gaasjes verwijderen...daarmee trek je het alleen maar open...
Als je de wond goed laat drogen dan gaat het gaasje vanzelf wel los...of idd zoals al eerder gezegd is even losweken...
Maar mijn advies dus: Goed verbinden en dan er afblijven...
vrijdag 1 mei 2009 om 00:15
Iry, als je toch aan het schaven bent... Julaatje lust ook nog wel wat bij d'r mosterd
Ik heb zowel de bovenkant van mijn duim, de knokkel van mijn wijsvinger als de nagel van mijn pink al ooit afgeschaafd. Ik ben dus zowel lomp als hardleers. Maar ik koop dus voortaan plakjes.
Bij mij is er niks meer van te zien. Wel heb ik het eerste jaar nog last gehad als het koud was, maar dat gaat over.
Sterkte!
Ik heb zowel de bovenkant van mijn duim, de knokkel van mijn wijsvinger als de nagel van mijn pink al ooit afgeschaafd. Ik ben dus zowel lomp als hardleers. Maar ik koop dus voortaan plakjes.
Bij mij is er niks meer van te zien. Wel heb ik het eerste jaar nog last gehad als het koud was, maar dat gaat over.
Sterkte!
vrijdag 1 mei 2009 om 01:42
Misschien kun je een beetje vaseline (of ander vettig goedje) op het gaasje doen en dan om je vinger.
En over Lomp gesproken, ik heb op bijna al mijn vingers littekens van Lompe ongelukjes. Vinger tussen de deur, topje eraf. Vinger tussen de deur, gebroken. Vinger langs de snijmachine, topje eraf. Vinger langs de kaasschaaf, topje eraf. Verder ben ik niet Lomp hoor
En over Lomp gesproken, ik heb op bijna al mijn vingers littekens van Lompe ongelukjes. Vinger tussen de deur, topje eraf. Vinger tussen de deur, gebroken. Vinger langs de snijmachine, topje eraf. Vinger langs de kaasschaaf, topje eraf. Verder ben ik niet Lomp hoor
vrijdag 1 mei 2009 om 07:01
zondag 3 mei 2009 om 01:11
Gelukkig op niemand zijn brood!
Vloog over de aanrecht en heb het daarna gewoon in de vuilnisbak gedumpt
Het gaat redelijk,bloeden is gestopt en ik maak nu championnetjes van gaas op mijn vingertopje.
Dat gaat beste goed.
Alleen jodel ik regelmatig omdat ik,lomp als ik blijf,iedere keer die duim stoot.
Volgens mij geneest het best goed,maar het doet nog steeds de hele dag zeer .
Bedankt voor julie tips ! (ik week nu regelmatig na het verschonen in een zoutbadje)
Vloog over de aanrecht en heb het daarna gewoon in de vuilnisbak gedumpt
Het gaat redelijk,bloeden is gestopt en ik maak nu championnetjes van gaas op mijn vingertopje.
Dat gaat beste goed.
Alleen jodel ik regelmatig omdat ik,lomp als ik blijf,iedere keer die duim stoot.
Volgens mij geneest het best goed,maar het doet nog steeds de hele dag zeer .
Bedankt voor julie tips ! (ik week nu regelmatig na het verschonen in een zoutbadje)
zondag 3 mei 2009 om 01:37
Ik heb mijn duim er eigenhandig weer aangezet...
Even niet verder lezen als je een zwakke maag hebt
Met de kaasschaaf op vakkundige wijze de bovenkant eraf geschaafd, stukje dat geamputeerd was heb ik erop gelegd, en toen strak verbonden met twee pleisters, die ik er gekruisd op heb geplakt. Dat is uiteindelijk weer aangegroeid, zonder noemenswaardige littekens en complicaties.
DYI-surgery
Even niet verder lezen als je een zwakke maag hebt
Met de kaasschaaf op vakkundige wijze de bovenkant eraf geschaafd, stukje dat geamputeerd was heb ik erop gelegd, en toen strak verbonden met twee pleisters, die ik er gekruisd op heb geplakt. Dat is uiteindelijk weer aangegroeid, zonder noemenswaardige littekens en complicaties.
DYI-surgery