Inbouwkast verven

15-07-2020 15:40 11 berichten
Hoi allen,

ik zou graag wat advies willen mbt tot mijn woonkamer.
Ik ben vrij recentelijk verhuisd en ik heb uiteraard de muren geverfd, maar ik weet niet wat ik met de inbouwkast in de woonkamer wil doen qua kleur.
De kast staat in het achterste deel van de ruimte en hoewel deze is ingebouwd steekt ie flink uit in de woonkamer, dus hij valt flink op.
Kast heeft meerdere deuren.
Ik heb de muren wit, op een muur na. Op die muur heb ik deze verf:
https://www.woonbay.nl/krijtverf-ashfordsons-roze-3/
De kleur is op de muur wat donkerder en rustiger dan op de verpakking.
De kleuren in mijn woning zijn wit, zwart, grijs, zilver, zachtroze en wat accenten in deze kleur groen:
https://www.colorcombos.com/colors/BDECB6
De gordijnen zijn donkergrijs.

Wat zal ik met die inbouwkast doen, ook gewoon wit verven zodat ie minder opvalt of juist een kleur geven zodat ie eruit knalt?
Of misschien iets met stickers, zoals dit?
https://www.wish.com/product/2pcs-diy-t ... &share=web
Misschien wordt dat te druk?
Wat vinden jullie?

Alvast dank voor de reacties.
Ik zou wit doen
Alle reacties Link kopieren
Ja.. dat ligt een beetje aan de kast, hoe de kast is in verhouding tot de kamer en hoe de rest van de indeling is denk ik. Als de kast in een lange witte muur komt, kun je die best een mooi tint grijs doen denk ik. Als het vooral kast is met een stukje muur zou ik eerder neigen naar wit en de muur eromheen een kleurtje doen - of ook wit laten.

Je hebt zo'n app om verfstalen uit te proberen op je muren. Zou dat ook werken met kasten? Of een foto en in photoshop wat proberen :) Dat geeft je toch een beetje een idee.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Wat een prachtige kleur, die roze.
Ik zou voor die vintage roze gaan. Denk dat het heel leuk staat. Ik houd zelf van kleur, dat speelt mee. Weet je: probeer gewoon wat je zelf het leukst lijkt. Vind het tegenvallen, dan kijk je het een maandje aan. Vind je het dan nog niet mooi, schilder je het over.
Grijstint.
Afbeelding
Afbeelding

Of saliegroen

Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De kast gaat aan een kant over in de roze muur, de andere kant loopt tot aan het raam. Als ik de kast roze verf, is dus de volledige wand in die kleur.
Denk dat dat misschien iets te veel van het goede is, maar misschien durf ik gewoon niet.
Ik denk dat ik inderdaad voor grijs ga of voor grijs met wat groen erin, zoals Tickel aangaf, dat vind ik wel mooi en past denk ik goed bij de rest. Die verf lijn van Ashford & Sons vind ik erg mooi.
Ik ga wat kleurstaaltjes halen en gewoon wat proberen in die richting.

Bedankt voor het meedenken en adviseren!
Dan zou ik inderdaad niet roze doen. Het is juist leuk om hem er te laten uitspringen.
Je zou eventueel ook nog kunnen overwegen de deuren eruit te halen (als het een mooie kast is qua vorm/rand) en de achterwand een accentkleur te geven. Bv zelfde als je gordijnen en dan weer een grote roze vaas in de kast oid.
DontYouHatePants schreef:
15-07-2020 16:39
De kast gaat aan een kant over in de roze muur, de andere kant loopt tot aan het raam. Als ik de kast roze verf, is dus de volledige wand in die kleur.
Denk dat dat misschien iets te veel van het goede is, maar misschien durf ik gewoon niet.
Ik denk dat ik inderdaad voor grijs ga of voor grijs met wat groen erin, zoals Tickel aangaf, dat vind ik wel mooi en past denk ik goed bij de rest. Die verf lijn van Ashford & Sons vind ik erg mooi.
Ik ga wat kleurstaaltjes halen en gewoon wat proberen in die richting.

Bedankt voor het meedenken en adviseren!
Afbeelding

https://www.woninginrichting-aanhuis.nl/kasten/

En een paar deuren verven / beplakken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
boontje89 schreef:
15-07-2020 16:56
Je zou eventueel ook nog kunnen overwegen de deuren eruit te halen (als het een mooie kast is qua vorm/rand) en de achterwand een accentkleur te geven. Bv zelfde als je gordijnen en dan weer een grote roze vaas in de kast oid.
Dat vind ik een super leuk idee, maar helaas niet mogelijk in dit geval. Omdat ik een hele kleine keuken heb moest ik een deel van mijn serviesgoed in de inbouwkast plaatsen en verder ligt ie vol met spullen. Heb echt de kastruimte nodig zeg maar, dus zonder deuren zou het er rommelig uitzien.
Ik zou zoiets wel in de achterwand van de boekenkast willen trouwens :)
blijfgewoonbianca schreef:
15-07-2020 18:20
Afbeelding

https://www.woninginrichting-aanhuis.nl/kasten/

En een paar deuren verven / beplakken ?
Ja dat zou inderdaad ook een optie zijn, lijkt me leuk. Ik twijfel alleen of het niet te druk wordt, maar dat ligt maar net aan welke stickers ed.
De kast is 190 cm breed en steekt tot 70 cm de ruimte in, diepte dus.
Er zitten 2 smalle, hoge deuren in met daarboven nog 3 kleine deurtjes.
Ik zou dus best alleen de deuren of sommige deuren kunnen verven in kleur of beplakken met stickers en de omlijsting van de kast wit houden.
Keuzes, keuzes :-)
anoniem_393018 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 18:54
Reden: maat van kast klopte niet, aangepast
0.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven