Mode & Beauty alle pijlers

Kurkdroog haar

30-06-2020 00:15 44 berichten
Mijn haar is altijd aan de droge kant geweest. Maar nu is het echt kurkdroog. Lijkt wel stro! Ik was niet te vaak, sulfaat vrije shampoo en conditioner, af en toe haarmasker, geen föhn e.d. Maar het helpt niet. Een tijdje geleden was mijn haar ineens heel vet, maar dat was maar van korte duur (zal wel iets hormonaals geweest zijn). Ik wil nu haar Botox proberen. Wat doen jullie tegen droog haar?
gaultier schreef:
30-06-2020 19:57
Wow zoveel keus! Bedankt voor deze namen. Dr organic heb ik vandaag gekocht toevallig alleen de conditioner. Maar met alleen conditioner wassen lijkt me in het begin wel wennen.
Ik heb een slag in mijn haar
Graag gedaan! Ik vind met alleen conditoner wassen echt niet fijn, mijn haar voelt erna erg vies aan en ik heb verschillende verhalen gelezen van mensen die er haaruitval van kregen..

Mijn advies is gewoon 1/2 keer per week je haar met een shampoo of co-wash (een co-wash zit tussen een shampoo en conditioner in, die van As I Am- Coconut co-Wash schijnt heel fijn te zin), daarna een conditoner of masker en vooral het masker dan echt een tijdje (20 min/30 min) erin laten zitten voordat je het uitspoelt! Vervolgens een creme met eventueel wat gel!
Ik heb nu olaplex haarmasker. Het blijft een nacht in. Je moet het voor het wassen aanbrengen zeg maar. Heb dat nu twee keer gedaan maar voel nog geen verschil helaas.
En ik heb sinds kort van die vitamine beertjes
Alle reacties Link kopieren
Olaplex is officieel geen masker hè.

Wat gebruik je om je haren mee te drogen? Als dat een gewone handdoek is, daarmee stoppen en vervangen door een hydrofiele doek of t-shirt.
het is niet toevallig zo dat je droog haar hebt sinds je de beertjes neemt?
Lorem Ipsum
vivapimpelmees schreef:
01-07-2020 00:53
Olaplex is officieel geen masker hè.

Wat gebruik je om je haren mee te drogen? Als dat een gewone handdoek is, daarmee stoppen en vervangen door een hydrofiele doek of t-shirt.
Ik heb het in veel lagen laten knippen en een stuk korter helaas. Maar het voelt wel beter.
Dan liever een shirt. Hydrofiele doek neemt niet zoveel vocht op
Zijn mond en vagina ook droog? Als het ineens zo veranderd misschien iets hormonaals? Misschien ff voor schildklier laten prikken ofzo?

En niet te vaak wassen idd. Hooguit 2x per week.. ik krijg zelf droog haar van die cg methode shampoos..
gaultier schreef:
07-07-2020 23:20
Ik heb het in veel lagen laten knippen en een stuk korter helaas. Maar het voelt wel beter.
Dan liever een shirt. Hydrofiele doek neemt niet zoveel vocht op
Da's nou net de bedoeling hè... je geeft aan dat je droog haar hebt.
gaultier schreef:
30-06-2020 00:15
Mijn haar is altijd aan de droge kant geweest. Maar nu is het echt kurkdroog. Lijkt wel stro! Ik was niet te vaak, sulfaat vrije shampoo en conditioner, af en toe haarmasker, geen föhn e.d. Maar het helpt niet. Een tijdje geleden was mijn haar ineens heel vet, maar dat was maar van korte duur (zal wel iets hormonaals geweest zijn). Ik wil nu haar Botox proberen. Wat doen jullie tegen droog haar?
Ga eens naar de kapper en vraag welke shampoo je het beste kan gebruiken. Ga niet zelf experimenteren heb zelf mijn haar hier mee vernield en heb kale plekken.
Mijn dochter gebruikt een goede shampoo van l’oreal en heeft een dijk van een bos haar https://www.mupload.nl/img/wz265q.46.14.jpeg
Gerda-1979 schreef:
08-07-2020 07:03
Ga eens naar de kapper en vraag welke shampoo je het beste kan gebruiken. Ga niet zelf experimenteren heb zelf mijn haar hier mee vernield en heb kale plekken.
Mijn dochter gebruikt een goede shampoo van l’oreal en heeft een dijk van een bos haar https://www.mupload.nl/img/wz265q.46.14.jpeg
Wauw! Maar natuurlijk niet eerlijk om een 20+ jarige te vergelijken met zo een jong meisje dat overduidelijk goede haargenen heeft. Ieder heeft zijn eigen maximale lengte. Dit is uitzonderlijk lang. Wel super mooi hoor!!
Hobbelster schreef:
09-07-2020 00:37
Wauw! Maar natuurlijk niet eerlijk om een 20+ jarige te vergelijken met zo een jong meisje dat overduidelijk goede haargenen heeft. Ieder heeft zijn eigen maximale lengte. Dit is uitzonderlijk lang. Wel super mooi hoor!!
Haar genen zullen misschien wel een rol spelen, maar denk dat het ook heel belangrijk is hoe je het behandeld.
En als ik zo in de familie kijk heeft er over haar genen gesproken nog iemand goede genen , de dochter van mijn broer die 7 jaar ouder is dan mijn dochter zij is 1.70 lang en na de laatste haar lengte meting zat zij al tegen de 2 meter aan, die kant wil mijn dochter ook op laat het al ruim 10 jaar groeien zonder te knippen niet eens bij punten alleen wassen met een goede shampoo doet ze
Ik heb goede haargenen van mijn moeder. Stress geeft bij mij meteen maag darm klachten en haaruitval. Ik heb nu de ‘biologische’ shampoo (kan even niet op de naam komen en ben te lui om naar de badkamer te lopen). Ik vind het een fijne shampoo. Het droge is nu weer minder. Heel raar dat het om de zoveel tijd ineens kurkdroog wordt.
(Mijn dochter heeft ook prachtig lang haar, en gelukkig niet zo droog)
Ik heb ook erg droog haar, vooral na het wassen. Ik gebruik de Petal Fresh Tea Tree Shampoo en Inecto kokos crèmespoeling. Verder niks. Bij mij komt het volgens mij ook door een hele droge hoofdhuid. Ik heb ook snel schilfers. Ik zie dat veel mensen hier haarmaskers gebruiken. Welke raden jullie aan?
Heleris schreef:
23-07-2020 12:00
Ik heb ook erg droog haar, vooral na het wassen. Ik gebruik de Petal Fresh Tea Tree Shampoo en Inecto kokos crèmespoeling. Verder niks. Bij mij komt het volgens mij ook door een hele droge hoofdhuid. Ik heb ook snel schilfers. Ik zie dat veel mensen hier haarmaskers gebruiken. Welke raden jullie aan?
Tea tree is dan niet de juiste keuze en kokos vinden veel haren óók niet zo fijn. Ik hoor dat veel mensen trouwens Petal Fresh niet prettig vinden vanwege de hoge ph waarde.

Ik volg de Curly Girl methode en gebruik sindsdien idd zeker 1 x per week een masker. Momenteel de Great Lengths van het Kruidvat.
vivapimpelmees schreef:
23-07-2020 12:21
Tea tree is dan niet de juiste keuze en kokos vinden veel haren óók niet zo fijn. Ik hoor dat veel mensen trouwens Petal Fresh niet prettig vinden vanwege de hoge ph waarde.

Ik volg de Curly Girl methode en gebruik sindsdien idd zeker 1 x per week een masker. Momenteel de Great Lengths van het Kruidvat.
Ah dat wist ik niet. Alleen heb ik al heel veel shampoos geprobeerd en mijn haar blijft eigenlijk altijd aan de droge kant. Ik zal eens kijken naar dat masker!
Ik gebruik "hairwonder hair repair crem", ik ben er heel tevreden over.
Na het wassen een beetje creme over het natte haar verdelen. Niet uitspoelen.
Ik gebruik "hairwonder hair repair crem", ik ben er heel tevreden over.
Na het wassen een beetje creme over het natte haar verdelen. Niet uitspoelen.
gaultier schreef:
30-06-2020 13:33
Alles wat hierboven wordt genoemd doe ik al.

Misschien toch maar een heel stuk eraf of in lagen(ik houd niet van heel kort haar maar ja )
Al een proteïne masker geprobeerd? Kan gewoon met gelatine blaadjes.
Is veel op Google te vinden.
Quaintrelle schreef:
08-10-2020 15:04
Al een proteïne masker geprobeerd? Kan gewoon met gelatine blaadjes.
Is veel op Google te vinden.
Ik heb een keratine behandeling genomen! En het is superzacht. Weet niet hoe het over een paar maanden aanvoelt maar voor nu is het super!
Hot oil treatments. Dus Argan of castor olie opwarmen, in je haar doen. Plastic cap, daarop een handdoek of muts. De olie moet goed in de poriën. Zo 2 uur blijven zitten en dan uitwassen. Herhaal dit elke 2 weken.

Doen veel Afrikaanse en Arabische vrouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven