Zwanger en eenzaam

27-07-2020 23:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het zullen de hormonen ook wel zijn maar ik voel me verschrikkelijk eenzaam.
Ik heb sinds de middelbare school al geen vriendinnen meer waar ik buiten school mee optrok. Ik was en ben een allemansvriend en dat ging niet in die tijd. Want als je bevriend was met Truus mocht je niet met Miep omgaan want die mochten elkaar niet.
Jarenlang vond ik het wel prima. Sinds ik mijn vriend leerde kennen ga ik wel mee met hem naar zijn vrienden, als we daar zijn is het super gezellig, ook met de partners van de mannen. Alleen hebben zij hun eigen leven, met vriendinnen en beste vriendinnen. En nu na 5 jaar, blijf je toch de vriendin van, en kom je eruit makkelijk tussen. Onderling hebben die meiden ook geen contact met elkaar.
Maar nu dat ik zwanger ben voel ik me alleen. Ik mis een vriendin. Tuurlijk heb ik mijn partner en familie, daar kan ik echt op bouwen. Maar toch is het anders.
Helemaal vandaag, over een paar weken mag ik met verlof. Echter is er wat onduidelijkheid op het werk, voor mij en al mijn collega's. Het loopt wat slechter de laatste 2 jaar en het is niet zeker of wij wel blijven bestaan. Echter geeft onze werkgever hier geen duidelijkheid over en voelt iedereen zich in het nauw gedreven.
Sommige proberen een streepje voor te krijgen door andere, ik dus, in een negatief daglicht te zetten.
Soms wil je je ei dan even kwijt. En dan niet bij partner of familie. Maar gewoon iemand die gelijk is aan jou. Een zwangere van 30 met gierende hormonen dus ;).

Zijn er meer meiden hier met zo'n zelfde gevoel?
Wat naar dat je je zo eenzaam voelt.

Zit je op een zwangerschapsclubje/ yoga / gym?

Is er een mamaclub of cafe in de buurt?

Buurvrouwen in de buurt die zwanger zijn?

Fb groep: "nachtouders van nu"
Dat kan straks heel helpend zijn. Kun je terecht met veel vragen over slapen, eten, bultjes
Zwangerschapsgym is echt de beste plek om gelijkgestemden te ontmoeten. Je hebt meteen een overeenkomst en die blijft tot je kinderen het huis uit gaan.

Ik zelf heb het niet gedaan, maar ik weet dat daar echt vriendschappen uit voortkomen.
Sluit nog aan bij een zwangerschapsgym/yoga/wat dan ook-clubje. Zitten altijd meer mama’s bij die graag meer contacten willen.

En als je bijv boodschappen doet of op straat loopt en je ziet een andere zwangere of iemand met een baby, praatje maken over zwangerschap/kind. Die persoon woont waarschijnlijk dicht in de buurt en zo kun je echt makkelijk contacten leggen. Zo heb ik ook een vriendin gevonden, drie keer kwamen we elkaar tegen met onze even oude dochtertjes en de derde keer nummers uitgewisseld. Niet bang zijn, niet geschoten is altijd mis. Juist als je zwanger bent of een jong kind hebt, is nieuwe contacten vinden echt makkelijker!
Niet hetzelfde gevoel, maar het is wel herkenbaar. Ik heb mijn huidige beste vriendinnen ontmoet op het kinderdagverblijf waar onze oudsten in dezelfde groep zaten. Dus die contacten kunnen nog komen
Sluit je aan bij een zwangerschapsclubje.
Ik herken het zeker! Beetje om dezelfde reden als jij uit elkaar gegroeid met mijn middelbareschoolvriendinnen. Ik ben ook geen typische vrouw die graag roddelt en meidenavondjes ambieert. En ik had ook altijd langdurige relaties, dus ik hoefde niet zo nodig een enorm ruime vriendinnengroep.

Vooral tijdens mijn zwangerschappen heb ik me wel eenzaam gevoeld ja. Met name de eerste keer. Nu ben ik zwanger van mijn derde en zit mijn oudste al op school. Daar heb ik nu wel een groepje moeders waar ik redelijk wat contact mee heb. Dus wat dat betreft zorgen kinderen ook wel weer voor sociale contacten.

En ik mis het verder ook niet heel erg hoor. Je bent wie je bent! In deze fase van het leven ben ik druk met mijn gezin,
familie en mijn baan.

Maar ik begrijp wel dat het tijdens je zwangerschap soms lastig is. Hormonen spelen ook mee natuurlijk! Ik ben tijdens de zwangerschap van mijn tweede op een zwangerschapscursus gegaan. Was echt gezellig en nog steeds weleens contact met die meiden.

Het is soms gewoon ook lekker om ff met gelijkgestemden te sparren over kwalen en onzekerheden, of juist de leuke dingen te delen. Dus misschien is zoiets wel iets voor je?
Je kunt hier een oproepje doen bij Contact. En misschien nog op zwangerschapsgym gaan o.i.d.
meld je aan voor zwangerschapsgym oid en probeer zelf ook eens de eerste stap te zetten om met iemand af te spreken.
Zwangerschapsgym/yoga etc heb ik naar gekeken. Zijn tijdens de Corona tijd gestopt, logisch, en starten nu na de zomervakantie (half september) weer op. Dan moet ik ongeveer nog 4 weken.

Oproepje bij contact zal ik eens plaatsen vanavond.

Dankjewel dat jullie zo meedenken.
Ik herken het ook wel, maar ik had het gevoel vooral na de geboorte. Ik was best vermoeid tijdens de zwangerschap en had na een dag werken echt geen fut meer om nog naar zwangerschapsgym oid te gaan.
Mijn zoontje is in februari geboren. En inderdaad nu is er niet veel. Eerst door de corona tijd en dingen als babyzwemmen starten pas weer na de zomer.

Er zijn wel groepen op facebook van mamaplaats met de maand waarin je uitgerekend bent.
Fleur0029 schreef:
28-07-2020 08:05
Zwangerschapsgym/yoga etc heb ik naar gekeken. Zijn tijdens de Corona tijd gestopt, logisch, en starten nu na de zomervakantie (half september) weer op. Dan moet ik ongeveer nog 4 weken.

Oproepje bij contact zal ik eens plaatsen vanavond.

Dankjewel dat jullie zo meedenken.
Hier in de buurt is zwanger en mama bootcamp, dat loopt gewoon door in de zomer!
Hoi Fleur.

Wat naar dat je je zo voelt. Je zegt het zelf al, hormonen doen ook rare dingen met je. Wil niet zeggen dat ze verantwoordelijk zijn voor alles.

Ik herken het wel. Ik ben altijd al graag op mezelf geweest. Mede dankzij verleden, jeugd, onveilig gehecht etc. Wel altijd gelukkig hoor. Maar veel vrienden heb ik niet. Zelfs mijn zwangerschappen heb ik alleen gedaan (nu zwanger van donor). Ik heb gemerkt dat ná de zwangerschap er veel nieuwe contacten in mijn leven zijn gekomen. Via het consultatiebureau, opvang en daarna via school van kind. Een cursus met zwangere vrouwen was niets voor mij.

(Het is nu alleen aan mij om deze contacten te onderhouden en dat is nog een dingetje ;-) maar ik doe mijn best).

Kortom: zie je een cursus ook niet zitten, straks komen er écht nieuwe contacten op je pad.
Je kunt het ook bij je verloskundige aangeven. Misschien is er wel iemand bij de verloskundige die hetzelfde heeft en kan ze jullie koppelen.
Ik ken iemand die hierdoor een vriendin erbij kreeg 😊

Verder herken ik je wel, ik mis vooral een vriendschap in mijn dorp. Dat je zo op de fiets even langs kan gaan. Mijn vriendinnen wonen allemaal wat verder weg.
Hai Fleur, wat verdrietig dat je je zo voelt! Ik herken je gevoel wel, ik heb al heel lang niet echt vriendinnen. En mijn leven is sinds dochter (20 mdn) alleen maar drukker geworden en nu met de 2e onderweg (9wk zwanger) zal het ook niet snel rustiger worden. Ik heb wel een hele lieve man, 2 broers en (schoon)familie maar dat neemt niet weg dat ik het jammer vind dat ik geen echte vriendinnen heb waarmee ik dingen (gedoe of juist leuke dingen) kan bespreken. Ik weet niet waar je woont maar je mag me een pb sturen, misschien is het al fijn om digitaal te kunnen praten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven