Date laat mij voor bijna alles betalen [Lege OP]

maandag 3 augustus 2020 om 17:06
Trouw met hem.date-tikkie schreef: ↑03-08-2020 15:38Hij denkt dat ik rijk ben, omdat hij bij mij thuis is geweest. Ik woon in een soort van villa, maar ik huur. Hij moet geen aannames doen, want hij weet niet hoe/ wat. Ook heeft hij dan Louis Vuitton koffers gezien, en hoort hij over dure vakanties in bet verleden en zal wel conclusies getrokken hebben. Maar Mn ex was rijk, en dat is nu over.
maandag 3 augustus 2020 om 17:18
Toen ik jouw topic titel las dacht ik dat je een date had die jou echt alles liet betalen dus ook voor zijn deel. Maar jij verwacht dus kennelijk dat hij alles voor jou betaald. Dat vind ik geen redelijke verwachting. Je titel klopt dus al niet.
Ik kan me best voorstellen dat je dat gedoe met Tikkies voor een paar euro stom vindt. Daar heb ik zelf ook altijd moeite mee. Maar je kan ook gewoon voor hem betalen. Als hij dan begint over splitten kan je gewoon zeggen dat hij je volgende keer mag trakteren. Ben je van het hele Tikkie gezeik af. Beetje om en om is toch veel leuker?
Ik betaal ook regelmatig gewoon de eerste date voor de man hoor. Zeker als ik weet dat ik met een student op date ga en ik zelf een baan heb. Dan ben ik dus degene met meer geld. Want daar komt het vandaan he, het idee dat de man betaalt, uit de tijd dat je als vrouw geen eigen geld mocht hebben en niet mocht werken. Nu mag je dat wel. Dus het concept is achterhaald. Zie je dat zelf niet in?
Ik kan me best voorstellen dat je dat gedoe met Tikkies voor een paar euro stom vindt. Daar heb ik zelf ook altijd moeite mee. Maar je kan ook gewoon voor hem betalen. Als hij dan begint over splitten kan je gewoon zeggen dat hij je volgende keer mag trakteren. Ben je van het hele Tikkie gezeik af. Beetje om en om is toch veel leuker?
Ik betaal ook regelmatig gewoon de eerste date voor de man hoor. Zeker als ik weet dat ik met een student op date ga en ik zelf een baan heb. Dan ben ik dus degene met meer geld. Want daar komt het vandaan he, het idee dat de man betaalt, uit de tijd dat je als vrouw geen eigen geld mocht hebben en niet mocht werken. Nu mag je dat wel. Dus het concept is achterhaald. Zie je dat zelf niet in?
maandag 3 augustus 2020 om 17:18
Maar ff zonder dollen he. Waarom date je nog met hem als je al meerdere topics opent over dezelfde issues? Dat zegt dan toch dat dit niet gaat veranderen. Of wil je alleen je ergernissen uiten hier? Jullie passen niet bij elkaar. Weet niet hoeveel jij nog af kan knappen, maar aan je topics te zien is dit niet de man voor jou. Waarom dan alsnog verder daten? Heb je je dat al 's afgevraagd?
Buiten dit om vind ik het ook erg gierig als er tikkies over en weer worden gestuurd, op de cent wordt gesplit en als je helemaal los gaat met boodschappen doen als de ander betaalt. Alleen daarom zou ik al niet meer verder daten.
Ik date ook nu en wij doen gewoon soms ik, soms hij. Weekend weg betaal ik bijv het hotel en de benzinekosten en hij alle uitstapjes, eten etc. Komt dan op ongeveer hetzelfde uit. Lekker boeiend als ik of hij 30 euro meer heb gespendeerd. Dat soort dingen horen vanzelf te gaan in mijn optiek. We hebben geen woord gerept over wie wat betaald heeft. Dat is geen liefde en het voor iemand over hebben. Tenzij er iemand 100 betaald heeft en de ander 4000. Dan is het een ander verhaal, omdat het verschil dan wel echt groot is. Maar ik krijg niet de indruk dat dat speelt bij jullie.
Jij verwacht gewoon dat je in de financiële watten wordt gelegd in de 'veroveringsfase' en dat verwacht hij ook.
Conclusie: je loopt dus tegen je eigen kromme karaktereigenschap aan en dat matcht dus niet.
Buiten dit om vind ik het ook erg gierig als er tikkies over en weer worden gestuurd, op de cent wordt gesplit en als je helemaal los gaat met boodschappen doen als de ander betaalt. Alleen daarom zou ik al niet meer verder daten.
Ik date ook nu en wij doen gewoon soms ik, soms hij. Weekend weg betaal ik bijv het hotel en de benzinekosten en hij alle uitstapjes, eten etc. Komt dan op ongeveer hetzelfde uit. Lekker boeiend als ik of hij 30 euro meer heb gespendeerd. Dat soort dingen horen vanzelf te gaan in mijn optiek. We hebben geen woord gerept over wie wat betaald heeft. Dat is geen liefde en het voor iemand over hebben. Tenzij er iemand 100 betaald heeft en de ander 4000. Dan is het een ander verhaal, omdat het verschil dan wel echt groot is. Maar ik krijg niet de indruk dat dat speelt bij jullie.
Jij verwacht gewoon dat je in de financiële watten wordt gelegd in de 'veroveringsfase' en dat verwacht hij ook.
Conclusie: je loopt dus tegen je eigen kromme karaktereigenschap aan en dat matcht dus niet.
maandag 3 augustus 2020 om 17:23
Nogmaals: deze man is het niet voor jou. En ik mag eigenlijk hopen dat hij inziet dat jij het ook niet voor hem bent. Als je je in de eerste fase van het daten al niet over iets aan zijn gedrag heen kunt zetten gaat het hem niet worden. Jij wil hem veranderen naar iets wat hij niet is. En je vindt dit punt zooooo vervelend dat je er 3 topics over moet openen. Hoe duidelijk wil je het hebben? Er is niks met met deze man, hij is alleen niet de persoon die jij wilt. Blijf eerlijk naar jezelf en kijk verder naar een man die wel heeft wat jij zoekt.
maandag 3 augustus 2020 om 17:25
Ik zou als date dan weer afknappen op 't feit dat mijn date over elk uitstapje een topic opent op een forum.
En klaagt. Maar dan wel op 't forum en niet tegen mij.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 3 augustus 2020 om 17:29
Wacht effe, ik snap het niet.
Jij wilde champagne want je had er zin in. Toch?
Jij hebt de champagne betaald. Toch?
Kennelijk heb je die champagne niet gedronken (waarom niet, je had er toch zin in?)
En nu houdt hij de fles achter???
Is het dan zo moeilijk om te zeggen: hé vriend, die fles gaat met mij mee naar huis hoor?
Je laat het je ook maar allemaal aanleunen en vervolgens beklaag je je hier drie slag in de rondte.
Wat er ook allemaal aan hem mankeert, er ontbreken toch ook wat essentiële onderdelen in jouw communicatie en assertiviteit hoor.
Begin eerst es met je eigen aandeel voordat je hem onderschoffelt.

De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
maandag 3 augustus 2020 om 18:56
Is dat toevallig een huis van 8 ton en van een familielid?date-tikkie schreef: ↑03-08-2020 15:38Hij denkt dat ik rijk ben, omdat hij bij mij thuis is geweest. Ik woon in een soort van villa, maar ik huur. Hij moet geen aannames doen, want hij weet niet hoe/ wat. Ook heeft hij dan Louis Vuitton koffers gezien, en hoort hij over dure vakanties in bet verleden en zal wel conclusies getrokken hebben. Maar Mn ex was rijk, en dat is nu over.
Ik heb een déjà vu.
maandag 3 augustus 2020 om 19:06
Nou de laatste keer dat ik een huurwoning zocht kon je met een modaal salaris geen vila betalen. Dus zo heel slecht zul je wel niet verdienen.date-tikkie schreef: ↑03-08-2020 15:38Hij denkt dat ik rijk ben, omdat hij bij mij thuis is geweest. Ik woon in een soort van villa, maar ik huur. Hij moet geen aannames doen, want hij weet niet hoe/ wat. Ook heeft hij dan Louis Vuitton koffers gezien, en hoort hij over dure vakanties in bet verleden en zal wel conclusies getrokken hebben. Maar Mn ex was rijk, en dat is nu over.
Echt huur of koop zegt helemaal niks over of je rijk bent.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 3 augustus 2020 om 19:20
En toen zei jij "ik zie deze relatie niet zitten" waarop hij antwoordde "aaaah, toe, geef me nog een kansdate-tikkie schreef: ↑03-08-2020 15:30Het is gewoon een opstapeling van alles.
[...]
Al met al komt hij berekend over en als een golddigger.

En dat deed je.
Waarom
Waarom heb jij na 3 maanden al een ópstapeling van dingen, waar je je aan ergert, zie je hem als een golddigger hoeft hij alleen maar te zeggen "aaah.. toe?" en je blijft daten.
Houd je niet van jezelf?
Vind je het leuk te balen van álle uitstapjes met je vriend?
Denk je dat hij straks op een wit paard aan komt zetten en dat hij zegt "Date-tikkie, ik maakte maar een grapje, ik ben stinkend rijk en ik betaal vanaf nu álles, je bent geslaagd voor de test"
Denk je écht dat het nog gezelliger gaat worden, wanneer hij krampachtig probeert anders te doen dan de eerste maanden? (de maanden, waarin je je meestal op je best voordoet)
Later is nu
maandag 3 augustus 2020 om 19:40
To heeft het echt niet helder!
Hij denkt dat zij rijk is? Dat zet ze dan niet even recht?
Hij aast op je tas? Andere zaken?
Ik denk echt dat de man zich van geen kwaad bewust is....
To verwacht financieel van een man veel meer, dit valt tegen en ziet daarom alles met een vertroebelde blik.
Dat denk ik
Sowieso maar kappen met deze man
Hij denkt dat zij rijk is? Dat zet ze dan niet even recht?
Hij aast op je tas? Andere zaken?
Ik denk echt dat de man zich van geen kwaad bewust is....
To verwacht financieel van een man veel meer, dit valt tegen en ziet daarom alles met een vertroebelde blik.
Dat denk ik
Sowieso maar kappen met deze man

maandag 3 augustus 2020 om 19:50
date-tikkie schreef: ↑03-08-2020 15:13Dit heb ik precies zo tegen hem gezegd, maar hij wil door en zegt dat er in een relatie altijd wel dingen zijn ( zeker in het begin) die de ander niet leuk vind.
Ah ja, hij wil door. Tja, dan moet je wel.
maandag 3 augustus 2020 om 19:51
Dat lijkt me heel verstandig. Voor jou en hem.date-tikkie schreef: ↑03-08-2020 19:34Ik heb hem alles gezegd en hij zegt zich niet te willen verdedigen. Voor mij is het klaar.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

maandag 3 augustus 2020 om 19:55
Als hij een fors salaris verdiende zou je die opmerkingen wel geil vinden dus. Dat - en de uitspraak zelf - vind ík dan weer een beetje triest...date-tikkie schreef: ↑03-08-2020 10:22Wij splitten niet alles. Ik betaal ook heel vaak de hele rekening. Zoals laatst zijn boodschappen van €50, waarbij hij opeens niet vroeg om te splitten, een keer een hotelovernachting van €200 inclusief ontbijt waarbij hij opeens niks zei over splitten en vaak genoeg een ontbijtje, drankjes, taxi enz. Hij betaalt ook soms een hele rekening etentje, maar hij heeft zeer zeker niet alles betaald. Verder praat hij elke keer over miljoenen villa’s willen kopen in de toekomst, terwijl hij een normaal salaris verdient. Er klopt gewoon iets niet.

maandag 3 augustus 2020 om 19:59
En dan na de scheiding klagen dat hij nooit naar de kinderen omkijkt.Dreamer schreef: ↑03-08-2020 12:12Dan zou ik echt maar gauw een man zoeken, die liever 50 uur per week werkt en de kinderen 'lekker' aan jou overlaat, terwijl jij op je luiereet zit. Zo'n man, die het geen probleem vindt dat hij z'n kinderen moet missen. Want ja, dat is voor een moeder natuurlijk vééél erger dan voor een vader.![]()
Joh, wat een standpunt uit het jaar nul
maandag 3 augustus 2020 om 20:00
date-tikkie schreef: ↑03-08-2020 19:34Ik heb hem alles gezegd en hij zegt zich niet te willen verdedigen. Voor mij is het klaar.
Sterkte

Later is nu
maandag 3 augustus 2020 om 20:06
Mooi, dan kan hij een vrouw gaan zoeken waarbij hij alles tot de laatste cent wil delen en hij geen problemen heeft als zij hem financieel onderhoud en hij op haar zak kan teren.dweedledee schreef: ↑03-08-2020 20:01YAY! Eindelijk komt er een einde aan deze onzin. Nu ook bij ‘m wegblijven TO. Alhoewel ik denk, dat hij heel snel inziet, dat het veel relaxter is zonder al dat gezeik.
maandag 3 augustus 2020 om 20:09
date-tikkie schreef: ↑03-08-2020 20:06Mooi, dan kan hij een vrouw gaan zoeken waarbij hij alles tot de laatste cent wil delen en hij geen problemen heeft als zij hem financieel onderhoud en hij op haar zak kan teren.
En jij kunt lekker op zoek naar een man, op wiens zak je kunt teren. Eigenlijk lijken jullie erg veel op elkaar hè?

Later is nu