Depressietopic - deel 2

31-05-2020 19:28 1258 berichten
Veel mensen op het forum (en daarbuiten) kampen met (de gevolgen van) depressie.
Een depressie is iets anders dan een dip of een paar dagen niet lekker in je vel. Depressie is een ziekte die je hele leven kan beheersen. Hoe ga jij ermee om? Hoe kom je je dagen door?
Dit topic is voor iedereen die een depressie heeft of heeft gehad, en voor iedereen die iemand kent met een depressie en daarover wil praten.
Voel je welkom!

Dit is deel 2. We komen hier vandaan: viewtopic.php?f=16&t=437997&p=29631642&start=#p29631642
Alle reacties Link kopieren Quote
@Hope: Wat goed om te lezen dat het eindelijk wat beter met je gaat! En fijn dat het een weekend met overwinningen voor je waren en toch een leuk weekend hebt gehad. Hoe komt het dat het ineens beter gaat?

@Vlinder: Hoe gaat het nu met jou? Aangezien je aangaf dat je paar dagen geleden een moeilijke dag had.

@Choco: Fijn om te lezen dat je weer een beetje op de goede weg bent! Neem goed je rust en pas goed op jezelf he! Leuk dat je ook al in je nieuwe appartement bezig bent. Zo kan je er ondertussen misschien ook aan "wennen"?
Alle reacties Link kopieren Quote
Met mij gaat het eigenlijk wisselend. Van de week heb ik 2 echte hele erge rotdagen gehad, dat ik dacht dat ik zou terugvallen in mijn depressie. Ik had weer dat uitzichtloze rot gevoel en ik heb toen ook mijn eerste "fout" gemaakt, ik heb sporten afgezegd. Kijk, het is natuurlijk geen wereldramp en ik heb het gisteren ingehaald. Maar wanneer ik dingen ga afzeggen, dan weet ik dat het niet goed gaat. Deze kleine terugval had wel met mijn oma te maken omdat we maandag de definitieve uitslag hadden gekregen en oma had echt een aantal zielige dingen aan mij gevraagd/gezegd. Dus dat kon ik moeilijk loslaten. Maar van de week is ze ook 2x uit bed geweest voor een uur, wat ik nooit meer had verwacht. Dus ik voelde me daardoor gelijk weer beter en zit nu al een aantal dagen zonder rustgevende medicatie. Vandaag ook weer gesport, al is 2 dagen achter elkaar wel pittig. Maar wel even goed om je hoofd leeg te maken.
Alleen vandaag is het weer een mindere dag, met wel paniekgevoelens. Wel weer om gebeurtenis maar toch. Dus ik heb het tot nu uitgesteld, maar nu toch maar oxazepam geslikt. Aangezien ik moest autorijden kon het ook niet echt eerder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlind02er, mijn ouders betitelen mijn manier van denken soms als "kinderachtig". Vooral zinnetjes als 'Ik wil niet dat dit of dat weer gebeurt' of (tijdens mijn burn-out) 'Had ik maar een toverstokje, dan toverde ik mezelf weer beter.'

Iemand anders vroeg of huilen mij opluchtte. Ja, dat doet het. Vaak voel ik me erna een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Shiverrr, vergeet niet dat je nu in een emotionele rollercoaster zit en ik vind het supergoed van jou dat je toch de energie hebt om te sporten. Ook al zeg je een keer af onthou de keren dat je wel gaat. Ik vind je krachtig overkomen.
Met mij gaat het wel, ik heb momenten dat ik als een speer ga en ik heb mijn piekermomenten. Er zijn wat onzekerheden over mijn werk en eventuele dagbesteding en ik heb graag duidelijkheid. Mijn therapeut heeft het balletje aan het rollen gebracht en inmiddels heb ik een afspraak staan in September met een coördinator. Maar mijn werkgever wil zelf een deskundige daarin inschakelen, en de afgelopen periode zoveel laksheid meegemaakt met het werk dat ik ervan uitga dat het maanden ga duren. Mijn vertrouwenspersoon heeft nooit meer gereageerd van het werk, en heb deze week iemand van het hoofdkantoor gebeld. Zweethandjes, hartkloppingen maar dacht ruck ik moet weten waar ik aan toe ben!

Hope19, wat mooi om te lezen dat je genoten hebt van je weekend. Hoe ervaar je de dagen erna, ben je dan wel moe of heb je juist extra positieve kracht?

Chocoballetjes, jij bent goed bezig en volgens mij bewaak je jouw grenzen wat opknapt paleisje betreft. Mag ik vragen welke kleur je muren krijgen?
Schilder met plezier, ramen wagenwijd open, muziekje op en verven maar.

Fijne en een hele goede dag iedereen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Konijnenpantoffel, wat jammer, ik vind dat totaal niet kinderachtig. Het geeft eigenlijk aan hoe jij je voel en dat je niet de kracht hebt om te voelen hoe jij je graag wilt voelen :hug: dus vandaar je toverstokje. Zal je iets vertellen, ik zeg dat ook wel is en heb ooit een stuk bamboe hout gekocht, een stuk eraf geknapt, tot mooi toverstaf formaat. En met glitters en glamour opgepimpt tot mijn persoonlijke toverstaf :)
Niks zo fijn om af en toe een potje flink te brullen, gewoon blijven doen als jou dat oplucht. Wil je dan getroost worden of is in je uppie ook goed?
vlin02der wijzigde dit bericht op 31-07-2020 11:46
Reden: Toevoeging
14.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@shiver, ik weet zelf ook niet waardoor het ineens beter gaat. Wel denk ik dat de eerste keer dat ik weer wat vrolijker was mij net dat vertrouwen in de toekomst heeft gegeven wat ik nodig had.

Knap hoe jij je zo bewust bent van jezelf en veel inzicht hebt. Ik vind het meer dan logisch dat je in zo’n periode wat wankeler bent.

@vlinder, is er nog iets uitgekomen toen je het hoofdkantoor belde? Goed dat je dat gedaan hebt!

Doordat ik de laatste dag van het weekend toch wat over mijn grens heen ben gegaan ben ik wel 2 dagen moe geweest maar ik haal er ook wel positieve kracht uit. Het geeft mij echt weer wat hoop voor de toekomst. Gisteren durfde ik ook weer voor het eerst te dromen dat ik misschien wel weer ooit gelukkig word en dat ik normale dingen kan doen zonder dat dat strijd oplevert in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lukt ff niet te reageren maar ik lees jullie iig.

Wisselende dagen. Eergisteren enorme paniek/emotie aanval. Mezelf pijn gedaan en uiteindelijk mijn begeleiding gebeld. Die heeft me wat rustiger gekregen en heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer aan het verkeer (fiets) deel nam tot ik rustiger was.
Om eerlijk te zijn heb ik als een kip zonder kop rondgereden en zelfs geroepen: doe me een plezier, rij me aan je mist er niks aan. Nog een mazzel dat de crisisdienst niet langs is gekomen.
Denk dat het een combinatie was van opluchting betreffende de gezondheid van mijn man, de stress rondom alle wachtlijsten, het gebrek aan daginvulling en stress reactie op het weer niet kunnen vinden van de weg.

Gisteren bijna 50 km gefietst met een vriendin die beter is in de weg vinden haha. Dat was fijn.
Ben ook weer meer aan het opletten met het eten en probeer meer te drinken. Verder moet ik dagelijkse oefeningen doen voor de fysio en probeer ik dagelijks nog aandacht te besteden aan mijn theaterteksten.

Ik ben zo enorm toe aan dagbesteding en de therapie het is soms alsof ik in open water lig te verdrinken en dat ik steeds even op een reddingsboot geholpen wordt om er na een paar meter toch maar weer uitgegooid te worden. En dat ik steeds net op tijd op die boot zit maar zodra ik blij ben dat ik gered ben er toch weer uit moet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Hope19, wat een mooi en positief bericht van jou dat je kunt dromen over je geluk. Dan heb je echt stappen gemaakt, wees daar trots op. En dat je moe bent na een weekend weg is begrijpelijk maar desondanks bouw je daarna goede kracht op . Ik ben echt heel blij voor jou.

Hoofdkantoor vertelde mij dat er dus een deskundige aan te pas komt maar ze wist niet hoe wat en wanneer want dat moest nog geregeld worden. Ja natuurlijk en ik woon in het sprookjesbos. Het werk heeft nooit niet iets betekent voor mij tijdens mijn afwezigheid alleen maar bla bla bla.

Iblopviva, wat ontzettend verdrietig voor jou, ik schrik er ook wel van. Maar ik lees toch ook dat je hard met jezelf aan het werk ben. 50 km fietsen, oefeningen doen, op je voeding letten. Hopelijk vind je daar op langere termijn wat rust door. En je bent het waard om op deze aardbol te zijn! :hug:
@shiverr. Wat jammer dat de situatie met je oma ervoor zorgt dat je het zo moeilijk hebt. Wel heel begrijpelijk natuurlijk.
Zo te horen ga je er wel heel bewust mee om, dus dat doe je goed.
Hopelijk voel je snel weer meer controle.

@konijn. De gedachten die jij beschrijft klinken mij niet kinderachtig in de oren. Meer als horend bij je proces. Misschien zien je ouders dat niet omdat ze niet een dergelijk proces hebben meegemaakt.
Laat je niks aanpraten hoor!

@vlinder. Fel blauwgroen, geel en een groen grijs/blauw die lichter/rustiger is. Grappig dat je zo van schilderen houdt!

Wat jammer dat je zo weinig steun van je werk krijgt. In tegenstelling, ze sturen je telkens met een kluitje in het riet, terwijl jij op ze wacht.

@hope. Die moeheid is te plaatsen inderdaad. Wat ontzettend mooi die hoop voor de toekomst! Dat is wel heel bijzonder.

@ibi. wat heftig! Gelukkig heb je wel goed contact met je hulpverlening en heeft die persoon je op dat moment weten te bereiken.
Stomme stomme wachtlijsten ook! Grml!!
Nou veel succes. En ik weet dat dit juist zo moeilijk voor je is, maar wees een beetje lief voor jezelf.
Vannacht niet zo goed geslapen. Veel niet fijn gedroomd als ik wel sliep.

Verder gaat het behoorlijk goed, hoewel het op mijn tenen lopen is. Maar dat is logisch.

Gisterenavond moest ik echt enorm huilen. Spanning en overprikkeldheid eruit huilen. Dat hielp wel.
Maar ik voel mij ook juist veel fijn. Blij met mijn studio en psychisch goed genoeg.

Vandaag heb ik een vrij rustige dag dus dat is fijn. Ik moet me niet vergeten ook op mijn rust richten.
Ik moet ook nog iets minder dan vier weken vol zien te houden. En het liefst kan ik er ook af en toe een beetje van genieten en vooral geen grote terugval.

Maar het is wel bijzonder, dat nieuwe huis. En dat het mij op tijd is gelukt om die ontregelingen rustig te krijgen (anders hadden we een hele andere week gehad.).
Alle reacties Link kopieren Quote
@IBI, wat heftig, ik schrik er ook wel van. Het is zo erg dat al die hulp zo lang moet duren..

@Vlinder, vervelend dat het hoofdkantoor zo reageert. Wel knap van je dat je er zelf achteraan gaat maar het is jammer want dat kost natuurlijk allemaal energie.

@chocoladeballetjes, fijn dat je jezelf zo goed kunt houden. Hopelijk heb je nu een lekker rustig weekend.

Ik heb het vandaag ook lekker rustig thuis. Ik ga een beetje opladen van de afgelopen week en wat kleine dingen doen die ik nog moest doen maar die steeds bleven liggen. Dat is ook wel goed dat dat een keertje gebeurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry dat ik even niet reageer op jullie berichten maar zit even in mijn eigen flow.

Donderdag dubbele afspraak met deskundige en het werk, voor een nieuwe plan van aanpak. Heb die middag ook al een afspraak staan voor iets anders en de dag ervoor ook, de andere afspraken zijn wel privé gerelateerd maar toch! Voor mij doen 2 hele drukke dagen ook al zijn het maar korte afspraken, vind het heftig. Zit nu in mijn hoofd al half in de voorbereiding en mijn gevoel vliegt alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties.

Vlinder, snap wel dat het druk voelt zeker ook omdat het spannende afspraken zijn. Probeer goed voorbereid te zijn en zorg goed voor jezelf. Drink en eet voldoende ook omdat het warme dagen worden.

Hope, hopelijk ben je wat opgeladen!

Choco, hoe gaat het nu met jou en met je nieuwe woning?

Gaat weer wat beter hier. Ik probeer nu dagelijks minimaal 10 km te fietsen en dat doet me goed. Paar keer ook zonder doel gaan fietsen en kwam langs een heel leuk park met een meer erbij. Echt van genoten. Kom nu vaak tussen de 25-50 km uit, fijn!
Er is weer gebeld voor de indicatie dagbesteding maar er werd uiteraard weer niet opgenomen. Voice mail is ingesproken. Afwachten, afwachten, afwachten.
Over 2 weken ben ik jarig en mijn neef van bijna 18 komt dan hierheen en blijft een paar dagen logeren echt veel zin in. Ben weer wat aan het afvallen weer op mijn eten, drinken en beweging letten valt me helemaal niet zwaar dus dat is fijn. Ben ook al ruim 4 kilo afgevallen maar in de laatste weken was er wel bijna 2.5 kilo bij maar goed die zijn er weer af. Ik schommel sowieso wel wat hoor.
Ik houd mijn bullet journal goed bij met dagelijkse doelen en dat geeft me handvatten. Afgelopen zondag van alles in huis gedaan waar ik in achter liep. Blij mee!
Ow en het luisteren van nieuwe (wel hele simpele) boeken gaat weer en ook daaraan merk ik dat ik wat betere dagen heb.
Had gisteren een afspraak waarbij ik bang was dat ik echt zou falen maar de feedback viel me 100% mee en ook dat lucht me op. Heb nu meer vertrouwen in mijzelf dat dit wel goed gaat komen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Vlin02der schreef:
31-07-2020 11:43
Konijnenpantoffel, wat jammer, ik vind dat totaal niet kinderachtig. Het geeft eigenlijk aan hoe jij je voel en dat je niet de kracht hebt om te voelen hoe jij je graag wilt voelen :hug: dus vandaar je toverstokje. Zal je iets vertellen, ik zeg dat ook wel is en heb ooit een stuk bamboe hout gekocht, een stuk eraf geknapt, tot mooi toverstaf formaat. En met glitters en glamour opgepimpt tot mijn persoonlijke toverstaf :)
Niks zo fijn om af en toe een potje flink te brullen, gewoon blijven doen als jou dat oplucht. Wil je dan getroost worden of is in je uppie ook goed?
Ik vind dit zo'n leuk idee dat ik serieus overweeg om zoiets te gaan knutselen. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
@vlinder, hopelijk is vandaag goed gegaan en kan je genoeg rust pakken.

@IBI, wat goed dat je zoveel aan het fietsen bent, ook echt flinke stukken! Ik doe het je niet na hoor. Fijn dat je weer wat vertrouwen hebt. Leuk dat je een bullet journal hebt. Schrijf je daar gewoon een lijstje met doelen in of kleed je dat helemaal aan? Ik ben wel heel nieuwsgierig, ik heb ook een bullet journal :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hope19, heb je vandaag de dingen kunnen doen wat je van plan was? Ik lees zoveel rust in je berichten, zo fijn voor jou.

Iblopviva, wat mooi dat je zo geniet van het fietsen en ik schreef het al eerder, 2 vliegen in 1 klap en het geeft rust en energie en het is goed voor je lijf. En fijn dat het gesprek zo goed ging. Wat kunnen we onszelf toch de kop gek maken met gesprekken en formulieren!

Is een bullet journal een soort van dagboek?

Chocoballetjes, mooie frisse kleuren hoor, dat kan zo op je gemoed werken. Moet je nog veel klussen? Hoop dat je alles onder controle hebt.

Konijnenpantoffeltje, ik zeg gewoon doen :) .

Mijn emoties en gevoel vliegen nog steeds alle kanten op. Aan de ene kant wil ik mij goed voorbereiden op het gesprek voor morgen en aan de andere kant wil ik het op mij af laten komen. Ben er nog niet over uit, misschien zet ik wat steekwoorden op papier. Hoe moe kan je van jezelf worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Vlinder, ik ben blij dat je dat zegt van die rust, fijn dat dat dus ook terug te lezen is.

Dit zegt google over een bullet journal, ik wist niet zo goed hoe ik het moest omschrijven; Een bullet journal (BuJo) is een agenda, dagboek en to do-lijst in één. Het is geen digitaal wondermiddel, maar een methode om taken, afspraken, deadlines en gedachten in een opschrijfboekje te ordenen.

Er staan hele lichte stipjes op de pagina’s die niet opvallen maar met tekenen of schrijven wel fijn zijn. Je kan je bullet journal heel simpel houden maar je kan er ook al je creativiteit in kwijt, net wat je zelf leuk vind. Nu IBI het er over had neem ik me ook weer voor daar wat meer in te doen, ik vind het heel leuk maar ben behoorlijk perfectionistisch dus dat houdt me soms een beetje tegen 🤔

Vervelend dat jouw emoties en gevoelens nog steeds alle kanten op vliegen. Ik zou gewoon wat steekwoorden opschrijven, dan kan je het daarna ook weer los laten tot morgen vlak voor het gesprek. Anders blijft het misschien zo continue in je hoofd zitten.
Soms vind ik het moeilijk om hier te komen, omdat het veel energie kost momenteel om over mijn gevoelens te schrijven. Daarom post ik wel in andere topics en niet altijd hier. Maar ik lees wel, en leef mee met iedereen.
Vorige week ging het ineens heel slecht met mijn man. Lithiumvergifteging, althans bijna. Dat was dus weer dagen achter elkaar dingen regelen, veel spanning, weinig slaap, veel hulpverlening.
Ik ben moe, zie het even niet meer. En de komende hittegolf maakt het er niet beter op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje moe maar reageer even op de bullet journal het is eigenlijk precies zoals hope schrijft een combinatie van middelen.
Ikzelf heb echt een mix maar werk wel met een thema deze maand is het thema piraten. Maar bloemen, zwart-rood, boerderij, pastel kleuren, halloween, liefde, eenhoorns, ijsjes, voedsel enz enz kan een thema zijn.

Ik maak iedere week 6 doelen die ik dagelijks wil halen. Per week verschilt dat. Kunnen hele kleine doelen zijn (aanrecht leeg voor slapen gaan, schuurdeur dicht, sierkussens opgeklopt, spelen met de kat maar ook wat langere taken zoals minimaal 10 km fietsen of leren van mijn theaterteksten en de bodyscan) ik hou mijn km stand van de fiets erin bij, de metingen bij de diëtiste, maak er quotes in, doe elke laatste van de maand een terugblik schrijven, benoem ideeën voor mijn bullet, schrijven wat ik die dag gegeten heb, hou bij welke boeken ik luister en geef die een cijfer, beschrijf yoga oefeningen die ik fijn vind dat soort dingen.
Soms doe ik er tijdenlang niks mee en soms werk ik er dagelijks in maar net wat mijn behoefte is. Voor mij werkt dit erg goed.

Zo en nu ga ik mijn medicijnen nemen en naar bed. Was na het avondeten op de bank even in slaap gevallen. Net een half uurtje ofzo maar ben erg moe. Misschien door het weer?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Heftig zeg Fadetoblack. Ik snap wel dat je het na zo veel stress even niet meer ziet. Dat komt wel weer terug als je het de tijd geeft, al kan je op dit moment waarschijnlijk toch niks met die opmerking. Hopelijk gaat het met je man intussen weer wat beter. Kan je niet een paar nachten medicatie pakken zodat je wat beter slaapt? Misschien dat dat je wel een klein beetje helpt het overzicht terug te krijgen.

@IBI, dat klinkt echt leuk! Ik hou er ook van met een thema voor een maand te werken. Afgelopen tijd lukte dat niet meer dus toen ben ik tussendoor maar wat kleine tekeningen gaan maken als ik daar zin in had, dan zit er geen druk achter omdat het anders elke maand ‘moet’. Misschien kan ik binnenkort wel weer zo’n maandagenda met thema gaan maken.

Denk wel dat vermoeidheid inderdaad ook door het weer komt. Ik ben ook een beetje moe maar kan niet slapen door de hitte. Als het te lang duurt pak ik dadelijk ook medicatie, dan slaap ik meestal zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry dat ik zo af en toe maar schrijf. Ik bedoel dat niet vanuit gemakzucht of iets. Wil jullie daarin ook niet tekort doen.

Dank jullie wel nog voor de tips op mijn vorige vraag.

Ik ga niet zo goed. Echt niet goed eigenlijk. Ik ben afgestompt, ik zit vast. Ik wil huilen en schreeuwen maar niets komt eruit. Ik wil vastgehouden worden maar elk sociaal contact is nu te veel. Ik heb morgen een afspraak bij dr huisarts maar ik wil afzeggen. Ik weet de woorden niet om te vertellen hoe ik me voel. En het huis uitgaan om ernaar toe te gaan voelt als een helse drempel.

Ik geloof minder en minder dat ik hier ooit uit ga komen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah Jixxy :hug:
Het geeft helemaal niks dat je niet veel meeschrijft, het is geen verplichting. Echt naar de huisarts gaan hoor! Je kunt van te voren een lijstje maken met dingen die je wilt zeggen. Het is de depressie die ervoor zorgt dat je geen vertrouwen meer hebt maar geloof mij maar, je kunt er echt weer uitkomen. Dan heb je wel hulp nodig, dus neem die alsjeblieft aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel hope19 voor je lieve woorden.

Met alles wat ik in me had heb ik me naar de huisarts gesleept. Gelukkig heb ik een lieve maar direct huisarts. Hij is empathisch maar ook niet bang zakdn aan te kaarten.

We hebben het over het gebrek aan vertrouwen gehad. Tis een beetje onderzoeken of dat voor mij vanuit de burnout komt (zoveel slaap nodig, intens moe en weinig prikkels kunnen verdragen) of de depressie.

Hij heeft zn zorg uitgesproken, omdat ik een flinke tijd depressief ben. Met dr nadruk op dat t iets is om op te letten maar dat het geen verwijt is naar mij toe. Maar ik voel me een aansteller en alsof ik er niet genoeg aan doe. Rationeel kan ik me soms bedenken dat dit niet zo is. Maar ook dit wordt lastiger. Gadver. Kan alleen maar huilen nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Super goed dat je bent gegaan! Het gevoel van een aansteller zijn herken ik wel. Je klinkt niet echt rustiger door je huisarts. Wat heeft hij je aan opties aangeboden om je te helpen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben al vanaf maandag eind de middag aan 1 stuk door bij mijn oma. Ik slaap hier dus ook. Al meerdere keren gehad dat we dachten dat het nog maar een paar uur zou duren. Maar elke keer komt ze erdoor, al is ze niet meer bij kennis. Het is zo'n enge tijd want ik weet niet waar ik me op voor moet bereiden. Maar ik doe het erg goed, er speelt geen depressie, wel af en toe paniek maar veel minder dan andere keren. Wel vind ik het eng om te gaan slapen want ik wil er zo graag bij zijn. Maar juist omdat wij zo'n sterke band hebben denken mensen dat ze juist een moment "kiest" dat ik er niet zal zijn. Dus wanneer ik slaap oid. Ik ben zo blij dat ik 2 weken geleden een afscheidsgesprek met haar heb kunnen hebben. Nu dit proces van zo dichtbij kan mee maken. Dit zal goed voor mij zijn voor het verwerken ervan. Dus wie weet val ik zoals mijn grootste angst is, hierna niet helemaal terug in een depressie. Ik kan me er gewoon nog geen voorstelling bij maken hoe het moet zijn en het roept alleen maar paniek op.

Vannacht vond ik het al lastig om toch te gaan slapen, maar als ze deze dag doorkomt, wordt het nog lastiger. Gelukkig kan ik goed op weinig slaap functioneren want ik slaap vrij weinig. Ik ben op moment redelijk paniekerig want het wordt steeds echter. Vooral omdat we het ook over de crematie hadden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven