Depressietopic - deel 2

31-05-2020 19:28 1258 berichten
Veel mensen op het forum (en daarbuiten) kampen met (de gevolgen van) depressie.
Een depressie is iets anders dan een dip of een paar dagen niet lekker in je vel. Depressie is een ziekte die je hele leven kan beheersen. Hoe ga jij ermee om? Hoe kom je je dagen door?
Dit topic is voor iedereen die een depressie heeft of heeft gehad, en voor iedereen die iemand kent met een depressie en daarover wil praten.
Voel je welkom!

Dit is deel 2. We komen hier vandaan: viewtopic.php?f=16&t=437997&p=29631642&start=#p29631642
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom grasperientje wat een heftig verhaal. Hopelijk gaat de therapie helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje laat, maar ik zit niet vaak meer op dit forum.
Welkom Grasperientje. Grappige nickname, hoe kom je daar aan?
En wat rot dat je je zo voelt. :hug:

Hier ging het iets beter, alleen heb ik tot overmaat van ramp buikgriep gekregen. Ik ben al zo bang voor misselijkheid en braken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste allen,

Ik zie dat het wat stilgevallen is in dit topic.
Toch schrijf ik graag mee. Ik kamp momenteel met een behoorlijke PPD.
Ik krijg hulp van de ggz en ben sinds gisteren begonnen met escitalopram. Toen 1 druppel, vandaag 2 en we bouwen het op tot 5. Dit om een harde klap van bijwerkingen te voorkomen.
Willen jullie je ervaringen met mij delen?
Over je ervaring met de bijwerkingen en datgene wat je hebt gehad aan de AD.
Ik ben bang dat het bij mij niet het gewenste effect heeft. Het voelt als een laatste redmiddel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi charlotte ik heb helaas geen ervaring met medicatie. Hoop dat ze helpen voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Charlotte,

Ik heb meegelezen in je andere topics. Ik vind het echt rot voor je dat je je zo voelt en hoop dat je snel opknapt.
Ik slik geen escitalopram maar citalopram, het lijkt wel veel op elkaar, ook qua werking en bijwerkingen. Dit is me een paar jaar geleden voorgeschreven toen ik echt in crisis zat en geen uitweg meer zag. Samen met andere medicatie heeft het ervoor gezorgd dat ik uiteindelijk weer bereikbaar was en me beter ging voelen en toen had ook de behandeling effect. Ik heb weinig last gehad van bijwerkingen, ik heb me er niet slechter door gevoeld, had alleen een beetje een droge mond en trillende handen. Mijn handen trillen nog altijd een heel klein beetje maar daar heb ik helemaal geen last van en de droge mond ging na een paar weken alweer weg. De AD heeft mij toen ik dat echt nodig had in elk geval net dat zetje gegeven, nu durf ik niet zo goed te zeggen wat het nou doet want ik slik ook nog andere medicatie en heb ondertussen behandeling gehad die heel veel effect heeft gehad. Ik word er in elk geval totaal niet afgevlakt van en voel me er heel fijn mee. Omdat het al lange tijd goed gaat ga ik binnenkort wel afbouwen.
Ik herken je angst en het gevoel dat dit het laatste redmiddel is maar probeer het de tijd te geven, er zijn zoveel verschillende soorten medicatie en behandelmogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai iedereen, ik ben ook een poos niet geweest. Er is zoveel gebeurd dat ik het eerst zelf een plek moest geven. Maar daar heb ik het nog wel over.

Hoe gaat het met jullie?

Charlotte, toen ik een aantal jaren terug bij de crisis kwam kreeg ik ook medicatie, ik weet niet meer precies , maar daar ging ik niet zo goed op. Met psychiater toen afgesproken om langzaam af te bouwen. Heel af en toe slik ik een oxzapam of temazapam. Ik denk dat iedereen verschillend reageer op medicatie. Ik wens je veel sterkte!
vlin02der wijzigde dit bericht op 24-06-2022 13:55
Reden: Correctie
2.85% gewijzigd
N.a.v. een ander topic even een upje.

Met mij gaat het goed, m'n laatste depressie was van de zomer, kort maar hevig. Benieuwd hoe het met de anderen is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier msg ik ook niet klagen. Ga wel weer de psycholoog inschakelen maar niet voor mijn depressie.
Omdat mijn moeder opgegeven is lymfeklier kanker en ik worstel met long covid.
Maar de gedachte blijven prima.

Grumpy wat fijn dat het lekker gaat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven