Geld & Recht alle pijlers

Wat zouden jullie doen met je spaargeld?

07-08-2020 07:20 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel enorm. Enigzins denk ik alles investeren. Anderzijds wil ik al heel lang mezelf belonen op mn droomauto.
Alleen is dat laatste de domste investering. Ik dacht aan de helft investeren en de helft aan een auto.

Nu ben ik begonnen met mezelf verdiepen in geld verdienen door middel van beleggingen, aandelen, crypto en vastgoed. Verder heb ik begrepen dat het beste is om pas auto te halen als je dit onder je eigen onderneming kunt halen zodat je de voordelen uit haalt of pas de auto haalt met de winsten die je hebt opgebracht.

Ik weet wat het beste is, maar mijn hart verlangt al een jaar of twee naar deze auto. Zou deze ook graag willen halen om er deze vakantie mee op tour te gaan.

Hoe houd ik mezelf in bedwang om de juiste keuze te maken? En hoe doen jullie dat?
Waarom investeren? Je leeft toch nu, wie weet ben je wel dood op het moment dat je investering uitkeert.
Ik heb gewoon apart gespaard voor mn droomauto en de rest van mn geld gewoon op mn spaarrekening gelaten om door te sparen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel spaargeld heb je? En hoeveel kost de auto? Voor mij zou het ook van belang zijn in hoe grote tijd ik mijn spaargeld weer aangevuld heb.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
07-08-2020 07:22
Waarom investeren? Je leeft toch nu, wie weet ben je wel dood op het moment dat je investering uitkeert.
Zodat ik er meer geld uit haal op de langere termijn en meer vrijheid heb. Heb altijd erg geleefd en niet veel gespaard maar uiteindelijk moet je wel uitgaan dat je lang te leven hebt anders ga je alleen maar op korte termijn genieten en nooit grootste dingen kunnen bereiken. Als ik er nu niet van uit ga dat ik nog lang te leven heb zou ik net zo goed ook kunnen stoppen met werken en studeren want misschien sterf ik morgen?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor grootse dingen moeten er worden bereikt ?
Over hoeveel spaargeld hebben we het?

Bij meer dan 40.000 vraag je een expert om hulp. Bij minder last je het gewoon op je spaarrekening staan voor de plannen die je hebt.

Droomauto zou ik niet doen. Gewoon een die rijdt en niet te oud is. Maar ik snap dan ook niks van autodromen.
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
07-08-2020 07:24
Hoeveel spaargeld heb je? En hoeveel kost de auto? Voor mij zou het ook van belang zijn in hoe grote tijd ik mijn spaargeld weer aangevuld heb.
Ik zou binnen een jaar eigenlijk wel hetzelfde bedrag van wat ik nu heb kunnen opsparen weer.
Heb 25k momenteel en de auto die ik wil halen is ong 13k en dan 1k vakantie.
Dan zou ik 10k hebben om te investeren verdeeld. In principe ook wel tr doen.
Denk dat ik gwn mn begeertes ga volgen. Mijn familie adviseert me uit den boze dit te doen en hebben liever dat ik doorspaar voor een appartement doordat slimmer is voor langere termijn.
MeisjeVanDeBuurt schreef:
07-08-2020 07:24
Zodat ik er meer geld uit haal op de langere termijn en meer vrijheid heb. Heb altijd erg geleefd en niet veel gespaard maar uiteindelijk moet je wel uitgaan dat je lang te leven hebt anders ga je alleen maar op korte termijn genieten en nooit grootste dingen kunnen bereiken. Als ik er nu niet van uit ga dat ik nog lang te leven heb zou ik net zo goed ook kunnen stoppen met werken en studeren want misschien sterf ik morgen?
Huh? Je hebt dus weinig spaargeld en wil dat in crypto steken??
Alle reacties Link kopieren
MEFunny schreef:
07-08-2020 07:26
Wat voor grootse dingen moeten er worden bereikt ?
Miljonair worden
MeisjeVanDeBuurt schreef:
07-08-2020 07:24
Zodat ik er meer geld uit haal op de langere termijn en meer vrijheid heb. Heb altijd erg geleefd en niet veel gespaard maar uiteindelijk moet je wel uitgaan dat je lang te leven hebt anders ga je alleen maar op korte termijn genieten en nooit grootste dingen kunnen bereiken. Als ik er nu niet van uit ga dat ik nog lang te leven heb zou ik net zo goed ook kunnen stoppen met werken en studeren want misschien sterf ik morgen?

Welk geld wil je dan investeren?

Beleggen en investeren doe je met geld dat je kunt verliezen. Dus niet met je eerste twintigduizend.
MeisjeVanDeBuurt schreef:
07-08-2020 07:26
Ik zou binnen een jaar eigenlijk wel hetzelfde bedrag van wat ik nu heb kunnen opsparen weer.
Heb 25k momenteel en de auto die ik wil halen is ong 13k en dan 1k vakantie.
Dan zou ik 10k hebben om te investeren verdeeld. In principe ook wel tr doen.
Denk dat ik gwn mn begeertes ga volgen. Mijn familie adviseert me uit den boze dit te doen en hebben liever dat ik doorspaar voor een appartement doordat slimmer is voor langere termijn.
Is wel slimmer om dat geld in een eigen huis te steken.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
07-08-2020 07:28
Welk geld wil je dan investeren?

Beleggen en investeren doe je met geld dat je kunt verliezen. Dus niet met je eerste twintigduizend.
Ik wilde 10k beleggen zonder veel risixo in etfs en dan verspreid over 10 jaar. 1000pm. De andere 1000 verdeeld in verschillende categorieën met wat meer risico en in goud en grondstoffen
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
07-08-2020 07:28
Is wel slimmer om dat geld in een eigen huis te steken.
Eigen huis is eigenlijk ook geen slimme investering tenzij het je huur winst oplevert of als bedoeling binnen korte termijn voor hogere bedrag doorverkopen.
Alle reacties Link kopieren
Zonnepanelen op je huis leggen, eigen laadpaal kopen en electrische auto kopen.
Alle reacties Link kopieren
Die auto kan je best kopen.
Maar om daarna ál je spaargeld te beleggen, dat zou ik niet doen. Beleggen brengt risico's met zich mee, dat kan je doen als je geld over hebt, maar € 10.000 beleggen en amper wat overhouden, dat zou ik zeker niet doen. Ik ga er vanuit dat je wel al op je zelf woont. Als dat niet zo is, dan zou ik dat eerst gaan doen voordat je overgaat op aanschaf van zo'n dure auto en op beleggen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt prima beleggen via Binck of Giro en dat is relatief veilig maar met crypto's kun je ook alles kwijtraken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
07-08-2020 07:31
Eigen huis is eigenlijk ook geen slimme investering tenzij het je huur winst oplevert of als bedoeling binnen korte termijn voor hogere bedrag doorverkopen.
Een huis koop je toch om te wonen? En bij koop komt het naar je toe ipv huur.

Ik zou ook altijd tegen een auto adviseren. Je zegt dat je miljonair wilt worden en slim wil investeren. Dan is je begin kapitaaltje voor de helft opmaken echt het slechtste wat je kan doen, zo word je nooit rijk.
Alle reacties Link kopieren
Kun je de auto niet tweedehands kopen? Hoeft niet meteen een oud barrel te zijn maar een occasion van 1 jaar oud kan zo de helft schelen.
Auto’s zijn in zoverre een ‘domme’ investering omdat ze een groot deel van hun waarde verliezen zodra ze de deur van de dealer uitrijden.


Oh en nooit gaan beleggen met al je spaargeld. Hou in ieder geval een buffer van zo’n 10000 over op je spaarrekening.
MeisjeVanDeBuurt schreef:
07-08-2020 07:30
Ik wilde 10k beleggen zonder veel risixo in etfs en dan verspreid over 10 jaar. 1000pm. De andere 1000 verdeeld in verschillende categorieën met wat meer risico en in goud en grondstoffen

Waar woon je nu?
De eerste investering voor jongeren zou in mijn ogen een woning moeten zijn.

Ik heb via Rabobank wat geld in Beheerd Beleggen vastgezet met laag risico. Helaas staat het al sinds maart behoorlijk in de min.
MeisjeVanDeBuurt schreef:
07-08-2020 07:31
Eigen huis is eigenlijk ook geen slimme investering tenzij het je huur winst oplevert of als bedoeling binnen korte termijn voor hogere bedrag doorverkopen.
Het is meer een lange termijn investering, dat klopt. Wat jij wil is best lastig, jij wil met een minimaal bedrag de maximale winst eruit halen in een zo kort mogelijke tijd en zonder al te veel ervoor hoeven doen. Succes zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ben trouwens wel voorstander van investeren. Maar dan wel met geld wat 'over' is
MeisjeVanDeBuurt schreef:
07-08-2020 07:26
Ik zou binnen een jaar eigenlijk wel hetzelfde bedrag van wat ik nu heb kunnen opsparen weer.
Heb 25k momenteel en de auto die ik wil halen is ong 13k en dan 1k vakantie.
Dan zou ik 10k hebben om te investeren verdeeld. In principe ook wel tr doen.
Denk dat ik gwn mn begeertes ga volgen. Mijn familie adviseert me uit den boze dit te doen en hebben liever dat ik doorspaar voor een appartement doordat slimmer is voor langere termijn.
O meid, heerlijk dat je droomauto 13 k is. In dat geval zou ik hem gewoon kopen, dat is een heel fatsoenlijk bedrag voor een auto, mits het voor de hand ligt dat hij nog wel een jaar of 8 meegaat. En als je vervolgens 150 euro per maand in je potje "nieuwe auto" stopt, kun je over 8 jaar weer zo'n bedrag uitgeven voor je auto.
Met de overige 10k zou ik niet spelen, als ik jou was. Er is een beginnende wereldcrisis, dus we beginnen net aan de weg omlaag - het duurt nog heel lang voor je de aankomende verliezen weer terugverdient met investeren.
Ben je Nederlands of Belgisch? Onze Hollandse nuchterheid kan in België namelijk iets anders uitpakken.
Alle reacties Link kopieren
Verder heb ik begrepen dat het beste is om pas auto te halen als je dit onder je eigen onderneming kunt halen zodat je de voordelen uit haalt of pas de auto haalt met de winsten die je hebt opgebracht.

Huh? Je hebt een eigen onderneming? Dan lijkt me een buffer helemaal verstandig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven