rugdrager gezocht!

04-05-2009 10:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren in de hoofdstad in de tram (lijn 1) zag ik hem; DE mooie , handige, niet te grote, zonder metalen frame rugdrager met een heel heppiedepeppie kindje van een jaar of 1.5 er in.

Ik was zo druk bezig met kijken naar de draagzak dat, voordat ik t aan de moeder kon vragen (wat opzich veel handiger was geweest...zucht) welk merk, waar te koop en hoe duur die drager was.... wel al een poging tot googelen gedaan maar kanum niet vinden.... kunnen jullie me helpen?

rugdrager was zwart met knaloranje/rode bloemen, had schouderbanden als bij een grote trekkersrugzak (breed met ringen er aan) en had voor zover ik kon zien ook een buikgordel. GEEN metalen frame overigens (da's nu juist waarom ik m mooi vond) owja op t rugdeel stonden twee labels (die ik niet kon lezen helaas...) waarvan volgens mij de een een vlinder was.

Iemand die met deze (vrij vage) omschrijving iets kan??

thanks!
Je hebt verschillende goede: de Beco (die heeft een design met vlinders), de Manduca, de Ergo Carrier.

Ik heb zelf de Ergo Carrier. Ideaal.
Hai Bijtje! Alles goed!? (Hier eindelijk ook gipsloos!)

Wat je omschrijft zou ook nog wel eens een mei tai kunnen zijn:

http://www.mistermirko.be/mei-tai.htm

http://www.slingomama.nl/index.php?cPath=29
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Overigens zijn er ook veel creabea moeders met een webwinkel die dit soort dragers verkopen en creabea moeders die er gewoon een voor zichzelf maken.

Er bestaat ook nog de kleinsmekker uit denemarken:

http://www.kleinsmekker.dk/
liubi, tot hoe oud kan een kind in de ergo carrier? Op de site staat tot ongeveer 4 jaar. Is dat ook reeel?
Hmm, mijn kind is pas 6 maanden, maar ik heb een Duitse vriendin en die heeft haar kind tot ongeveer 3,5 jaar op de rug gedragen. Daarna wilde kind niet meer. Dus het is wel reeel.
he smollie ! Jeej gipsloos! fijn he!!

het is idd de becobaby liubi! Thanks.... nu alleen nog een goedkopere vinden. (heb net een nieuwe babybjorn denk dat vriendlief een rolberoerte krijgt als ik weer "zo'n nieuw ding" koop)

(ben overigens zelf zo'n creabeamoeder maar durf me niet echt aan zo'n zak te wagen... wel aan heel veel andere dingen overigens maar mag geloof ik hier geen reclame voor mezelf maken toch??)

thanks voor het snelle meedenken!
ow die deense zijn mooi!!! maar wel lastig bestellen...jammer
Hai Bijtje,

Meteen die BB uit het raam gooien! Of op Marktplaats verkopen natuurlijk, want heeeel slecht voor de heupen. De beentjes hangen veel te veel naar beneden. Die andere dragers zijn veel beter. Onze orthopeed vertelde dat in landen waar veel wordt gedragen in doeken of ergonomische dragers er veel minder heupdysplasie e.d. voorkomt dan bij ons.

Ik denk trouwens ook dat jij heel goed zo'n drager zou kunnen maken (heb wel eens wat van jou gezien ). Heb begrepen dat naai-nono's het zouden kunnen, dus jij al helemaal.

En heerlijk, gipsloos!
Je kunt ook op Ebay Duitsland kijken want in Duitsland wordt veel meer gedragen dan in Nederland. Je vindt er alle merken in alle kleuren en variaties.
hmm.. toch maar eens op zoek naar een goed patroon... zoizo is buikdrager veel te slecht voor mijn rug, gebruik m allene voor hele korte stukjes (heb gewoon fietsstoeltje) en als ik met de trein moet en geen zin heb om wagen in de spits de trein in te zeulen (want iedereen kijkt wel "ow wat schattig" maar helpen homaar!)

Hoe kwamen de beentjes t gips uit (en heeft ze t kruipen al een beetje ontdekt??) hier twee schildpadnek beentjes na weken smeren pas weer een beetje ok (hele fijne nieuwe lijn van zwitsal voor de zeer gevoelige huid)
Kijk hier eens:

http://www.network54.com/ ... read/1189942099/Draagdoek+zelf+maken
Deze link is beter
Als ik jou was zou ik me aanmelden op www.dragen-en-voeden.nl, daar zitten tig van die crea bea's. Ook hier nog een patroon van een mei tai:

http://www.slingomama.nl/draagdoek_maken.php

Even langs het patroon van de gewone draagdoek scrollen, hij staat eronder.

Met een goede drager cq draagdoek wordt je rug minder zwaar belast dan met een babybjörn, ook als je buikdraagt. Het gewicht is dan veel beter verdeelt. Ik draag Mini altijd in de draagdoek en dat valt qua gewichtsverdeling enorm mee. Ik kan niet vergelijken, want ik draag niet met BB, maar Smolman wel. Die vindt de draagdoek voor meisjes dus die doet dat niet, maar laatst had ik hem binnenshuis even met Mini in de draagdoek gehesen. Nota bene slecht geknoopt, maar hij merkte al meteen het verschil.

Ik vond het ontgipsen vrij dramatisch. Wat een lawaai zeg! En inderdaad, hoop vellen. Het wordt al beter, vind ik, niet meer zo heel schildpadderig. Kruipen deed ze al een beetje met gips, ze snapt alleen nog niet dat ze haar benen ook daadwerkelijk kan bewegen. Hoe lang duurde dat bij de jouwe?
In Nederland kan je de Beco Butterfly bestellen via bijv. www.blozekriekske.nl, waar ie te koop staat voor een whopping ¤ 139.

Zelf heb ik vorig jaar de Butterfly gekocht via een Amerikaanse site voor ¤ 90, maar ik zie nu dat veel sites de Beco niet meer naar de meeste Europese landen mogen verzenden. Maar als je even op google zoekt...
anoniem_41776 wijzigde dit bericht op 04-05-2009 13:46
Reden: kleine aanpassing
% gewijzigd
Op het forum wat Smollie noemt staan ook regelmatig ergonomische draagzakken te koop, tweedehands. En inderdaad prachtige zelfgemaakte draagzakken (mei tai's)

Smollie, draagt jouw man wel met de BB dan?
Hai Wen,

Ja, mijn man draagt wel met de BB, helaas. Ik heb m bijna zover dat hij ook met een ergonomische drager gaat dragen. Op dit moment maakt het niet zo veel uit, want ze zat dus 10 weken in het gips en nu in een spreidbroek, dus de houding is wel OK)

(Off topic, elders op het www heb jij mij een pm gestuurd, ik wil jou antwoorden maar hij blijft in een wachtrij hangen. Maarre... je gedachten kloppen dus... )
Ja, dan maakt het inderdaad niet zoveel uit hoe ze gedragen wordt, al was het in de zak van Sinterklaas. Al lijkt zo'n gipsbroek me wel wat zwaar dragen!

(ook OT, ik had hem al gekregen, twee keer zelfs )
Gipsbroek draagt inderdaad wel zwaarder dan normaal, maar met een goeie doek is dat alweer heel anders natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven