Tip voor een hart onder de riem

04-05-2009 08:51 15 berichten
Misschien kunnen jullie met mij meedenken.

Een vroeger schoolvriendinnetje waar ik irl geen contact mee heb, maar de laatste tijd wel via de digitale weg, heeft het erg moeilijk. Begin 30 jaar en haar kanker is teruggekomen en ze zal niet meer beter worden. Ik wil graag iets naar haar toesturen, maar weet dat ze omkomt in de bloemen en ik wil eigenlijk iets sturen dat niet vergankelijk is. Heeft iemand een tip of een link naar een webshops waar vanuit je originele cadeautjes kan versturen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel regelmatig contact met haar via internet of helemaal geen contact?

Bij het laatste zou ik alleen een mooie kaart sturen.

Misschien is een mand met lekkere spulletjes (thee, chocolade, cdtje etc) ook wel iets?
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Een mooi origineel cadeau is jouw vriendschap. Je kunt een mooie brief schrijven waarin je haar vertelt wat je voor haar voelt. Wat je mooi aan haar vindt. Speciale herinneringen als jullie hebben. Iets vanuit het hart. De vorm waarin je het geeft is niet zo van belang. Wat van belang is, is dat het oprecht en eerlijk vanuit jezelf komt.
een mooi boek sturen? Waar ze kracht uit kan putten?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb contact via haar weblog en ze heeft mij deze week een uitgebreide e-mail gestuurd met het nieuws (kon het nog niet aan het slechte nieuws op haar weblog te zetten). Ik heb daar al op gereageerd met een brief vanuit het hart. Bedankt voor de tips zover.... misschien kom ik nog meer originele suggesties tegen.
Zelf een cd-tje maken met mooie muziek? Vind ik altijd een heel persoonlijk kado. Ik zou uitkijken met boeken, gedichten, tegeltjes met 'wijsheden', die kunnen ook enorm irriteren.
Een lief pluche beertje:

http://www.knuffie.com/knuffels/Me-To-You/beer.html
Gewoon een stripboek waar je lekker om kunt lachen. Fokke en Sukke bijvoorbeeld of een andere cartoonist. Een boek met grappige columns zou ook kunnen. Juist niet iets wat heel hard roept 'ik word gegeven omdat je dood gaat', als je begrijpt wat ik bedoel. En chocola HELPT ALTIJD!!
Waarom zoek je iets dat niet vergankelijk is voor iemand waarbij de vergankelijkheid juist zo tastbaar is op dit moment? Klinkt misschien cru, maar dan kun je nog beter iets zoeken waar de nabestaanden iets aan hebben. Wat haar rest is nù, en veel (extra) zorgen over de toekomst hoeft ze zich niet te maken.

Als mijn einde nadert hoop ik dat mijn vrienden de tegenwoordigheid van geest hebben om me honderd kilo bonbons te sturen in plaats van de meest nutteloze meuk die mijn kinderen vervolgens na afloop moeten uitzoeken en verdelen of weggooien. Of erger nog, denken te moeten bevechten.

Het minst vergankelijk is iets waar je geest van groeit. Blijdschap, ontroering, passie, dat soort zaken. Waarom zou jouw brief uit je hart niet volstaan? Vele malen puurder, echter en mooier dan iets dat je ruilt voor geld toch? Stuur haar er over een poosje nog één, haal een herinnering op en vertel haar hoe zij in haar rol als vriendin jouw leven mooier heeft gemaakt.

Succes met vinden!
Laat ik het zo stellen, ik wil geen bloemen sturen. Dat doet iedereen al. Chocolade is wel vergankelijk, maar dat vind ik wel weer een goed idee. Ik ben in ieder geval geinspireerd en ga denk ik een mandje samenstelling met lekkere en leuke verwendingen. Boekje, cd's, badolie, mooie kaart, chocolade etc.

De schrijfsels die ik altijd al stuurde, daar zal ik niet mee stoppen (ze zegt dat dit haar troost), maar nu wilde ik wat extra's doen.

Overigens staat 'niet beter meer worden' gelukkig niet meteen gelijk aan 'terminaal ziek' en 'sterven binnen afzienbare tijd'. Gelukkig wordt kanker steeds meer een chronische ziekte en ik hoop dat dit voor haar ook zo zal zijn. Zij is nog niet klaar om weg te gaan en de wereld is ook nog niet klaar met haar..... Tot die tijd blijven we hoop en moed houden dat er een wonder zal gebeuren!
Maar nog bedankt voor de tips en lieve woorden. Hier heb ik zeker wat aan gehad!
Misschien een verwenpakket om te kunnen ontspannen? Ik was laatst in een winkel van Rituals waar je zelf pakketjes kon samenstellen. Ze hebben lekkere bad- en doucheprodukten, maar bv ook thee, wierook en aromatherapiedingetjes. Je kan er zelf dan vast nog wel wat chocolade en een zelfgemaakte cd bijstoppen om het compleet te maken. Dan is het persoonlijk én iets waar ze nu wat aan heeft.

Ik zou zelf niet zo snel een boekje met allemaal standaard wijsheden geven, tenzij je de persoon in kwestie heel goed kent en precies weet wat diegene wel en niet kan waarderen.

Sterkte!
Hé Appeltje,

Ik heb dit twee keer bij de hand gehad. Getwijfeld wat ik zou doen. In het eerste geval (oud-klasgenoot) heb ik een brief geschreven met herinneringen en in het tweede geval (paardrijmaatje) ook, maar dat kwam (geheel tegen verwachting) te laat aan. Ik heb er zelf uit geleerd dat ''op tijd" handelen belangrijk is en voor mezelf heb ik bepaald dat ik volgende keer ga voor het persoonlijke contact. Ik heb in beide gevallen spijt dat ik niet gewoon in de auto/op de trein ben gestapt en er naar toe ben gegaan. Maar, aan spijt heb ik niets. Ik heb me alleen voorgenomen een volgende keer de moeite te nemen om op bezoek te gaan.

Wat ik ermee wil zeggen dat het in beide gevallen niet ging om een diepe langdurige vriendschap, dus wat dat betreft snap ik je dilemma. Toch denk ik dat naar je schoolvriendin toe gaan het grootste is wat je kan geven.
Ja, ik wil ook heel graag langs bij haar. Dat heb ik haar ook laten weten gisteren, maar dat ik me kon voorstellen dat ze er nu nog even niet voor openstaat. Het zal zeker binnenkort wel ter sprake komen. Zelf zijn mijn beide ouders jong overleden aan deze ziekte, dus ik ken de verhalen van mensen die zich niet op wilde dringen en uiteindelijk dus ook te laat waren. Dat zal ik zeker niet laten gebeuren, maar het ziet er niet naar uit dat ze binnenkort zal gaan. We hebben nog even de tijd.

Ik heb inmiddels een ontspanningsverwenpakket samengesteld. Lekkere badolie en bodycreme van Kneipp, aromatherapiekaarsjes, maskertjes, een dikke reep chocolade en een kaart met een mooie tekst. Die gaan morgen op de post.
Goed om te lezen dat je graag bij haar langs wilt. Misschien ook nog leuk (voor later) om te geven: samen sauna/film/uit eten/high tea/picknicken/schouwburg/beauty-dag. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven