Zwanger via inseminatie

29-08-2020 21:35 19 berichten
Voor degene die hier ervaring mee hebben. Hoelang duurde het bij jullie voordat het raak was?
Ik snap dat dit geen enkele garantie biedt maar ben even nieuwsgierig😊

Na welke poging was het raak?

Totaal aantal stemmen: 20

1 (10%)
2 Geen stemmen
3 (15%)
4 (5%)
5 (5%)
6-12 (15%)
12+ (50%)
Hier bij beide zoons in 1x maar geen vruchtbaarheidsproblematiek dus dat vertekent misschien de statistieken. Het scheelt nogal of de inseminatie een reden is van alleenstaand/duo-moederschap of een reden van vruchtbaarheidsproblematiek bij heterostellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, bij mij/ons was het gelukt na 10 iui pogingen.

Het is inderdaad geen garantie, zijn er genoeg waar het de eerste keer meteen raak is.

Succes in ieder geval 💪🍀
NYC schreef:
29-08-2020 22:00
Hier bij beide zoons in 1x maar geen vruchtbaarheidsproblematiek dus dat vertekent misschien de statistieken. Het scheelt nogal of de inseminatie een reden is van alleenstaand/duo-moederschap of een reden van vruchtbaarheidsproblematiek bij heterostellen.
Dat is wel een goeie inderdaad. Hier duo-moederschap dus voor zover bekend geen vruchtbaarheidsproblemen :)
Hier raak bij de derde (zelf)-inseminatie
Roxanne1985 schreef:
29-08-2020 22:01
Hoi, bij mij/ons was het gelukt na 10 iui pogingen.

Het is inderdaad geen garantie, zijn er genoeg waar het de eerste keer meteen raak is.

Succes in ieder geval 💪🍀
Dankje😊😊
Ik mis de optie "nooit". Helaas bij ons dus niet gelukt na tig keer iui en ook nog icsi.
Is t niet zo dat je kans met zelf inseminatie net zo groot is als bij een gewoon stel met sex rond de eisprong?
Dus 20% kans per ronde
where ever you go, go with your heart
Mikla schreef:
29-08-2020 22:21
Dat is wel een goeie inderdaad. Hier duo-moederschap dus voor zover bekend geen vruchtbaarheidsproblemen :)
Hier ook duo moederschap, en ik heb zelf pcos (hormoon aandoening)
Uiteindelijk toen er een cyste is verwijderd ben ik twee pogingen daarna zwanger geworden. Wel met alle pogingen met medicatie en hormoonspuiten etc etc
Zkh vond het eerst niet nodig om deze operatief te verwijderen... Denk zelf als dat eerder was gebeurd, dat ik eerder zwanger was geworden.
Zizo schreef:
29-08-2020 22:26
Ik mis de optie "nooit". Helaas bij ons dus niet gelukt na tig keer iui en ook nog icsi.
Jeetje dat is ook heftig, was ivf ook geen optie?
Roxanne1985 schreef:
29-08-2020 22:28
Jeetje dat is ook heftig, was ivf ook geen optie?
Icsi is een stapje verder dan ivf. Icsi is dan een beetje de laatste optie om zwanger te worden.
Zizo schreef:
Wat heftig!😢
Wij zijn pas net begonnen dus nooit is (heel naief) nog niet in me opgekomen al weet ik van heel dichtbij dat het ook jaren kan duren of echt niet lukt..
Skawa schreef:
Is t niet zo dat je kans met zelf inseminatie net zo groot is als bij een gewoon stel met sex rond de eisprong?
Dus 20% kans per ronde
Volgens het ziekenhuis maar 10% per ronde
leolux schreef:
29-08-2020 22:30
Icsi is een stapje verder dan ivf. Icsi is dan een beetje de laatste optie om zwanger te worden.
Dat wist ik niet, dank je..maar Blijft alsnog heftig
Mikla schreef:
29-08-2020 22:36
Wat heftig!😢
Wij zijn pas net begonnen dus nooit is (heel naief) nog niet in me opgekomen al weet ik van heel dichtbij dat het ook jaren kan duren of echt niet lukt..
Geef ook vooral niet op en blijf positief, maar helaas is dit dus niet voor iedereen de oplossing. Ik wens je veel succes!
Gewone inseminatie gaf geen resultaat. De 5e keer IUI wel.

Reden voor inseminatie is omdat ik BAM moeder ben.
Ik wist van tevoren nog niet dat ik een vruchtbaarheidsprobleem had. Maar dat werd uiteindelijk opgelost met IUI.

Succes!
Roxanne1985 schreef:
29-08-2020 22:43
Dat wist ik niet, dank je..maar Blijft alsnog heftig
ICSI is IVF, alleen de techniek is anders. Bij IVF leg je de zaadcellen met een eicel in een petrischaaltje en kijk je of een van die zaadcellen de eicel bevrucht. Met ICSI injecteer je een zaadcel direct in de eicel, waardoor een bevruchting optreedt.

De rest van de procedure is gelijk aan die van IVF. Het is dus alleen een nóg minder natuurlijke vorm van IVF.

TO, nooit inseminaties gehad, zaad was hier te slecht, maar 1 IVF-zoon en een ICSI-bijna-zoon (die verwachten we over een paar weken).

Voor zover ik weet werken inseminaties voor normaal vruchtbare lesbische stellen ongeveer als ‘gewoon’ zwanger worden en is dus 90% binnen een jaar zwanger.

Veel succes en geluk gewenst!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Wat een lieve reacties allemaal! 💕
Het is gewoon zo spannend die wachttijd. Ik snap niet hoe mensen dit doen haha. Laat staan als je dit maand op maand moet doormaken..
Bedankt voor jullie reacties
Ik heb ook geen vruchtbaarheidsproblemen maar zwanger via een donor. Gelukkig beide keren snel raak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven