Het niet meer weten

05-05-2009 14:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik weet niet wat ik moet doen, heb niemand om erover te praten (althans vrienden zijn gemeenschappelijk en ik voel me bezwaard er met hun over te praten) en wil men hart luchten en raad vragen!

Ik zal eerst even kort vertellen over onze relatie.

Ik ben nu 24 en heb nu bijna 8 jaar met men vriend. Mijn vriend is 5 jaar ouder. Vanaf het begin van onze relatie sliep ik elk weekend al bij hem omdat het thuis met men ouders (de relatie tussen ons) niet zo goed ging. Vrijwel elke avond was ik ook al gelijk bij hem. Na 3 jaar zijn we gaan samenwonen. Een maand voor het samenwonen kregen we een ernstig autoongeluk waar ik nog ruim 2 jaar last van heb gehad. In 2007 hebben we een nieuw huis gekocht en daar wonen we nog steeds.

Voor het samenwonen heb ik ongeveer een maand helemaal geen zin meer gehad in seks of andere intimiteit, eigenlijk ging dat vanzelf over. In 2006 had ik ook zo'n korte periode maar de zomervakantie heeft daar goed verandering in gebracht. We hebben nu sinds een jaar al geen seks gehad en al ongeveer 2 jaar loopt het niet lekker tussen ons. Toen we het tweede huis kochten was hij helemaal niet blij toen we getekend hadden, terwijl ik meubels aan het uitzoeken was, verf etc. had hij er naar mijn idee geen zin in hij was ook niet enthousiast. Maar goed in die periode kwam er ook veel op hem af, dus goed. Maar sinds we in het tweede huis wonen doet hij ook niets meer thuis. Hij doet het wel maar dan pas als ik het half heb gesmeekt. Hij zal nooit zijn troep opruimen, nooit een stofzuiger pakken ofzo. Daar irriteer ik me dus al twee jaar aan, maar ik denk niet dat dat de oorzaak ik van mijn probleem.

Ik heb gewoon geen zin meer in kussen, knuffelen of seks en dat wordt steeds minder. En daar hebben we dan ook weer vaak ruzie over. Mijn vriend is elke avond vertrokken en voor men gevoel komt alles op mij terecht waar we dan ook weer vaak ruzie over hebben. Soms dan ben ik echt weer helemaal verliefd. Dan hebben we een leuke dag gehad en heb ik wel zin om te zoenen, maar de seks. Het is zelfs zo erg dat ik elke avond wat verzin om maar niet tegen hem aan te liggen voor het geval dat hij wil..... Gisteren kwam hij bij me. Hij wilde zoenen, heb het gedaan maar het was zo zonder gevoel van mijn kant. Ik hou echt wel van hem. Hij was voor zijn werk twee weken van huis en ik heb hem echt gemist, maar twee dagen verder en ik had al weer zoiets van kan je niet weer weg gaan.

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik hou dus wel van hem en er zijn echt wel momenten dat ik echt weer verliefd ben, maar seks hoeft van mij niet en dat wil hij wel. en ook zoenen etc hoeft van mij niet.

Ik weet het niet meer. Heeft iemand raad? Wat moet ik doen? Heeft iemand een soortegelijk iets meegemaakt?

Alvast dank!
Dus je kan niet met en niet zonder hem.

Voel je misschien meer vriendschap voor hem inmiddels?

Dus meer als goede vriend en niet als (sex)partner?

Hebben jullie wel eens een goed gesprek over jullie relatie gehad?
Vind een middenweg tussen wat jij wil en wat hij wil.

Zo kun je er misschien samen beter uitkomen.
Je slaat eigenlijk de spijker op zijn kop.

Ik kan niet met hem, maar ook niet zonder hem. het is misschien wel meer vriendschap geworden ja.

Een goed gesprek... Eindigt eigenlijk altijd in ruzie. Ik vind dat hij te veel weg is en te veel voor anderen doet en niet voor mij (ons). En hij zegt dat hij ook niets van mij krijgt. Mijn vriend is geen prater en dan wordt er gesmeten met voorvallen van 3 weken terug. En ik ben dan ook lekker ruzie aan het maken.

Maar een goed gesprek dus eigenlijk niet. We hebben een twee maanden terug er wel over gesproken. Ik zei dat ik echt wel van hem hou maar dat ik er gewoon geen zin in heb en het niet tegen men zin wil doen en hij begreep dat maar vroeg me het ook van zijn kant te bekijken. En dat snap ik ook wel. Nou toen ging het eigenlijk een week best goed. Hij kwam niet en wachte totdat ik kwam. En dat was zo fijn, maar ja daarna weer een nare sfeer en maar dingen verzinnen vanaf mijn kant.
Ik heb soortgelijk meegemaakt... Wilde geen sex meer enzo. Vooral altijd met m'n rug naar hem toe liggen, anders ging hij aan me zitten.. Vond 't wel lekker dat hij doordeweeks weg was als chauffeur (hij zat pas de laatste maanden op de wagen).

Ik ben toen bij hem weggegaan; hij kon me niet gelukkig maken. En dat is nog steeds een goede keuze geweest. Als ik 'm nu zie, vraag ik me nog weleens af wat ik er ooit in gezien heb...
@Rezah:

Ik heb hetzelfde meegemaakt (wat betreft lengte relatie, leeftijden en geen zin in sex). Mijn ex was werkelijk perfect! Knap, sociaal, lief, eerlijk, gezellig, gelijkwaardig, etc etc. Toch na 6 jaar kreeg ik twijfels. Even 2 maanden apart gewoond, maar toen wist ik zeker dat ik bij hem wilde blijven. Na een half jaar weer dezelfde twijfels en toen heb ik besloten om ermee te stoppen. Hij was een goede vriend geworden. Veel verdriet van beide kanten, maar geen ruzie. Nu 2 jaar later nog steeds hele goede vrienden en wekelijks contact. We hebben het nooit meer geprobeerd samen. Ik heb wel eens spijt gehad, maar ik denk dat dit onterecht is als ik kijk hoe een goede en vertrouwde vriendschap we nu hebben. Misschien hadden we dit niet kunnen hebben als we hadden doorgesukkeld. dan ga je een hekel aan elkaar krijgen en gaat alles wat je lief het samen kapot.

Hierboven gewoon mijn ervaring. Ik kan je niet zeggen wat jij moet doen, dat ga je vanzelf voelen als je er klaar voor bent.. En wie weet komen jullie er nog wel uit, dat hoop ik van harte...

Sterkte ermee!

Knuf
Het is ook niet helemaal eerlijk naar hem toe, blijven hangen in een relatie die veilig is terwijl je bepaalde dingen (zoals sex) echt niet met hem wil. Als je echt van hem houdt zul je hem moeten loslaten, dat is volgens mij de enige mogelijkheid waarmee jullie allebei nog gelukkig kunnen worden.
still crazy after all these years
quote:Eucalypta schreef op 05 mei 2009 @ 15:22:

Het is ook niet helemaal eerlijk naar hem toe, blijven hangen in een relatie die veilig is terwijl je bepaalde dingen (zoals sex) echt niet met hem wil. Als je echt van hem houdt zul je hem moeten loslaten, dat is volgens mij de enige mogelijkheid waarmee jullie allebei nog gelukkig kunnen worden.Helemaal mee eens. En waarom? Ten eerste heeft mijn ex nu weer een geweldig sexleven (good for him!) en ik zelf blijk toch niet frigide te zijn (jippie!!!!)..
grappig is ook vaak dat je achteraf, als je al lang weg bent een een nieuwe (goede) relatie hebt, inziet dat de vorige toch eigenlijk niet zo bijzonder is, dus waarom je er in vredesnaam zo lang in bent blijven hangen is dan een raadsel.
still crazy after all these years
Al was mijn vorige relatie wel heel erg bijzonder.. Dat zie ik juist nu ik in mijn huidige relatie zit, dus dat is best au!
Vooral duidelijk zijn naar elkaar toe. Het is erg frustrerend als beide iets anders verlangen van elkaar.

Maar heeft het ongeluk er nog enigszins mee te maken? Omdat je daar ook over begon. Hebben jullie in die tijd bijv een hechtere band gekregen of juist niet?

Heb je ooit gevraagd hoe het komt dat hij niet zo enthousiast was bij het 2e huis?

Oja en over het huishouden: herkenbaar ; ) Maar dat is idd niet het probleem....

Sterkte!
quote:[Wiebenik81 schreef:

Helemaal mee eens. En waarom? Ten eerste heeft mijn ex nu weer een geweldig sexleven (good for him!) en ik zelf blijk toch niet frigide te zijn (jippie!!!!)..

Met dat laatste ben ik 't helemaal eens!

Ik heb 't bij m'n ex niet nagevraagd..
quote:Eucalypta schreef op 05 mei 2009 @ 15:26:

grappig is ook vaak dat je achteraf, als je al lang weg bent en een nieuwe (goede) relatie hebt, inziet dat de vorige toch eigenlijk niet zo bijzonder is, dus waarom je er in vredesnaam zo lang in bent blijven hangen is dan een raadsel.Klopt ja. Herken ik wel..
quote:Ikke_78 schreef op 05 mei 2009 @ 15:33:

[...]

Met dat laatste ben ik 't helemaal eens!

Ik heb 't bij m'n ex niet nagevraagd.. Haha, ikke wel en heb het zelf ook mogen ondervinden...hihi..sex met je ex is niet altijd vies!
Hahaha Wiebenik.. moet er niet aan denken!!
quote:Ikke_78 schreef op 05 mei 2009 @ 15:52:

Hahaha Wiebenik.. moet er niet aan denken!!

Ik ook niet met mijn eerste ex hoor...yak! Maar de tweede is best ok, dus tja..

Maar goed, laat ik maar niet teveel off-topic gaan..;-)
Citaat uit jouw post:

"Hij wilde zoenen, heb het gedaan maar het was zo zonder gevoel van mijn kant. Ik hou echt wel van hem."

Dat geloof ik dus niet. Als je van iemand houdt, vind je zoenen met diegene juist hartstikke leuk. Ik denk dat je uit een soort van gewoonte bij hem blijft. Omdat je mss bang bent er alleen te staan. Kijk maar ns diep in je hart en vraag je hart of je nog van hem houdt.
Meid, ga alsjeblieft, doe het voor jezelf en ook voor hem... wordt weer gelukkig, gun hem dat ook, hoe moeilijk het ook zal zijn. het slijt!!
Sja als jullie niet kunnen praten dan is het niet zo gek dat jij geen zin hebt in seks. Voordat je evt gaat overwegen je koffers te pakken zou ik proberen uit te zoeken hoe je kan praten met hem zonder dat het uitloopt in ruzie.

Misschien zitten hem ook dingen dwars en hebben jullie nooit de kans om het uit te spreken naar elkaar.
anoniem_63d7e0b6d92f2 wijzigde dit bericht op 06-05-2009 14:14
Reden: typo
% gewijzigd
Waarom is hij eigenlijk nog bij jou? Als jij geen seks met hem wil lijkt me dat voor hem behoorlijk frustrerend. Had hij misschien schuld aan dat auto-ongeluk, dat ie uit schuldgevoel jou niet wil verlaten?
1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven