Voor nu is het beter zo

08-09-2020 00:09 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mensen,

Sindskort is de relatie tussen mij en mijn ex verbroken. De reden hiervan was: voor nu is het beter zo. Wat bedoelt hij hiermee? We hadden net een leuke week gehad, niks aan de hand en nu is het klaar. Zelf hadden we het 9 van de 10 keer altijd leuk en goed. Ik wil dit helemaal niet en heb hem dit ook duidelijk aangegeven, maar toch zegt hij dat hij bij zijn keuze blijft.

Nu is het zo dat hij mij berichten stuurt en dat hij dubbele signalen afgeeft. Hij zegt dat de liefde, elkaar leuk vinden, houden van, een toekomst met elkaar zien, etc. dat dat er allemaal nog is, maar dat dat de essentie van tijd niet wegneemt.

Ik doe veel leuke dingen met vriendinnen, ik sport enzovoorts. Maar ik zit elke keer met het gevoel dat ik dit gewoon niet wil.

Wat is het beste wat ik kan doen... ik voel me een beetje radeloos.
X
Een persoon moet 100% voor je gaan, onvoorwaardelijke liefde.
Lieve TO,

dat is rot, als degene waar jij om geeft uit de relatie stapt. Dat doet zeer.
Al velen hebben het geschreven, trek die pleister eraf, blokkeer hem, richt je op jezelf. Stuk voor stuk goede adviezen, en eigenlijk het enige dat je kunt doen.
Laat hem los en kijk om je heen. Het zal pijn doen, maar minder pijn dan als je in deze situatie blijft hangen en het tijden gaat rekken.
Besef dat wat geweest is niet meer is, hij is vertrokken. En het klinkt qliche, maar "als je geen prioriteit bent, wees dan ook geen optie!"
Heel veel succes met het verwerken.... deze pijn gaat over, en hoe minder je erin blijft hangen hoe beter het voor jou is!
Hij klinkt als mijn ex met zijn vage intellectualistische geneuzel. In dat geval: gefeliciteerd.
Hij wil geen relatie maar wel je aandacht en seks.

Hij zit je gewoon te bespelen en jij laat dat gebeuren.
Gun jezelf een leukere vent/partner. :redrose:
Hoe oud zijn jullie?

Laten gaan TO en niet meer appen. Tenminste zou ik doen.

Door schade en schande erachter gekomen dat een man gewoon 100% voor je moet gaan. Niet halfbakken, jij verdient beter.

Doet nu zeer, maar focus je op de toekomst en laat het contact met hem zitten.
Hij wil vrij zijn, omdat hij dat nodig heeft; niet omdat hij je haat. Nieuwe tijd, nieuwe gebeurtenissen (met anderen), nieuwe ervaringen, en zo groei je en maak je de beste keuzen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Laat hem lekker dood donderen met zijn “voor nu is het beter”.
retrostar schreef:
08-09-2020 09:35
Hij wil vrij zijn, omdat hij dat nodig heeft; niet omdat hij je haat. Nieuwe tijd, nieuwe gebeurtenissen (met anderen), nieuwe ervaringen, en zo groei je en maak je de beste keuzen.
Prima. Maar ga dan ook echt alleen verder ipv van je ex aan het lijntje te houden.
Jij was al gehecht en nu moet je gaan onthechten. Is nooit leuk; het is onzeker en je moet voor bepaalde sociale behoeften naar anderen gaan, maar elk nadeel heeft zijn voordeel en zo zal deze onthouding jou nooit vermoede krachten geven om te weten te komen (en dat ook te voelen) wie je bent.
hij bedoelt dat hij een ander op het oog heeft die hij voor nu leuker vindt.
Ik denk dat hij gewoon zegt wat hij bedoelt: hij sluit niks uit in de toekomst (ook niet dat hij ooit astronaut of minister-president wordt) maar daarnaar streven doet hij niet meer; hij wil vrij zijn. Waarom zou hij het harder brengen dan hij voelt en jou dan kwetsen? Misschien was het voor jou genadiger om het knoerthard te brengen maar misschien uit medelijden of omdat het zijn stijl niet is of omdat hij jullie goede momenten niet kapot wil maken doet hij het zo.

Ik zou er niet op gaan wachten. Moet je trouwens nooit doen; teveel vertrouwen op de ander. Een ander kan altijd van plan veranderen en dan laat hij je achter.
neem alle knappe mannen die jij kan krijgen
"Hij zegt dat de liefde, elkaar leuk vinden, houden van, een toekomst met elkaar zien, etc. dat dat er allemaal nog is, maar dat dat de essentie van tijd niet wegneemt."

Vrij vertaald: Ik vind het wel gemakkelijk om je achter de hand te houden, zodat jij straks voor me kan koken en mijn kinderen kan opvoeden, maar nu wil ik even rondneuken en daar vind ik jou niet geil genoeg voor.
Voor nu is het beter zo? Daar leen je je toch niet voor? Ga je op hem zitten wachten? Kan hij mooi even doen waar hij zin in heeft, en dan komt hij bij je terug als hij daar zin in heeft? Mooi basis voor een toekomst samen. Hij vindt je kennelijk niet leuk genoeg
Isavdijk schreef:
08-09-2020 01:04
Moet ik dan zeggen dat ik niks meer van hem wil (terwijl ik dat eigenlijk wel wil)? Zodat hij die onrust/onzekerheden bij zichzelf ervaart? :(
Heb je zin in die spelletjes?
Isavdijk schreef:
08-09-2020 01:04
Moet ik dan zeggen dat ik niks meer van hem wil (terwijl ik dat eigenlijk wel wil)? Zodat hij die onrust/onzekerheden bij zichzelf ervaart? :(
Zeg ex,
Eigenlijk wil ik het liefste dat je helemaal mijn ex niet bent.
Maar dit gezwabber wil ik ook niet.
Dus neem pas contact op als je met 100% weer wilt, niet eerder. Tot die tijd blokkeer ik en wens ik je een nare druiper toe. Kom pas weer als die genezen is aub.

O, en mijn advies aan jou: ga er dan niet van uit dat hij ooit nog contact op zal nemen. Maar dan heb je in ieder geval gezegd dat je dit niet wil en ben je tegelijkertijd geen optie voor tussendoortjes.
En dan komt er echt een moment dat je snapt én voelt dat je beter af bent zonder hem.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
08-09-2020 12:05
Zeg ex,
Eigenlijk wil ik het liefste dat je helemaal mijn ex niet bent.
Maar dit gezwabber wil ik ook niet.
Dus neem pas contact op als je met 100% weer wilt, niet eerder. Tot die tijd blokkeer ik en wens ik je een nare druiper toe. Kom pas weer als die genezen is aub.

O, en mijn advies aan jou: ga er dan niet van uit dat hij ooit nog contact op zal nemen. Maar dan heb je in ieder geval gezegd dat je dit niet wil en ben je tegelijkertijd geen optie voor tussendoortjes.
En dan komt er echt een moment dat je snapt én voelt dat je beter af bent zonder hem.
Door te zeggen dat hij terug kan komen als hij 100% zeker is van zijn zaak, laat je nog steeds een deur op een kier en geeft hem nog steeds de mogelijkheid om je te zien als optie als hij uitgeneukt is met anderen. Hou de eer aan jezelf en zet hem er voorgoed uit. Zo een man moet je niet willen.
Vriendgedumpt schreef:
08-09-2020 12:21
Door te zeggen dat hij terug kan komen als hij 100% zeker is van zijn zaak, laat je nog steeds een deur op een kier en geeft hem nog steeds de mogelijkheid om je te zien als optie als hij uitgeneukt is met anderen. Hou de eer aan jezelf en zet hem er voorgoed uit. Zo een man moet je niet willen.
Helemaal mee eens.
Maar TO geeft aan iets anders te willen (zeggen).
En dat kan dus wel zonder als beschikbare dweil voor kruimeltjes klaar te blijven staan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
mrstosti schreef:
08-09-2020 07:46
Een persoon moet 100% voor je gaan, onvoorwaardelijke liefde.
Onvoorwaardelijke liefde tussen partners? Dus ook al bezorgt hij je soms een blauw oog of neukt zij alle 27 mannen op kantoor blijf je elkaar onvoorwaardelijk graag zien?
Dacht het niet.
Attraverso schreef:
08-09-2020 12:30
Onvoorwaardelijke liefde tussen partners? Dus ook al bezorgt hij je soms een blauw oog of neukt zij alle 27 mannen op kantoor blijf je elkaar onvoorwaardelijk graag zien?
Dacht het niet.
Nee nee, zo bedoelde ik hem niet. Als het niet onvoorwaardelijk is, dan is het misschien beter om te kiezen de relatie te beëindigen.
Dat je 100% voor elkaar gaat :)
Ik wil je 1 advies geven: stop het contact zo snel mogelijk.

Na een lange relatie met mijn ex, hebben we daarna nog een lange tijd om elkaar heen gedraaid. Ik werd een soort van gemanipuleerd met lieve teksten als ‘ik zie je nog steeds als de moeder van mijn kinderen alleen is onze relatie nu niet het juiste moment’. Hij had rust en tijd nodig, maar wist niet hoe lang. Ik ben hier achteraf gezien veel te lang in blijven hangen en dat gun ik jou niet.

Geef nog 1 keer in een bericht duidelijk aan wat jij wilt, dat je zijn keuze respecteert maar geen contact meer wilt. Dan kan je het echt een plek gaan geven. Sterkte! Het is kut, pijnlijk en verdrietig maar het komt goed :rose:
mrstosti schreef:
08-09-2020 14:16
Nee nee, zo bedoelde ik hem niet. Als het niet onvoorwaardelijk is, dan is het misschien beter om te kiezen de relatie te beëindigen.
Dat je 100% voor elkaar gaat :)
Je zegt nog steeds hetzelfde hoor ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven