Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
Ik vind het niet zo leuk, die reacties op zwarte panter.

Dit is een stoom afblazen topic. Laten we hier gewoon kunnen zeggen wat we willen over onze kids aub. Als je stoom afblaast ben je soms erg boos en niet voor rede vatbaar en wil je gewoon eens taboedingen kunnen schrijven. Laten we elkaar daar nu niet op veroordelen.

Niet zo heel veel berichten ervoor schreef ikzelf nog dat ik die dag spijt ervan had hem ooit gebaard te hebben, zoiets. Dat is niet eens zo heel veel anders dan zwarte panter schrijft toch?

Ik zou het jammer vinden als dit topic verzand in iemand aanvallen op het moederschap. Daarover hoef ik niet in discussie hier maar ik wilde het wel even gezegd hebben..
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:

Krokovlokken zijn ook echt leuk.

De moed om hier nog schoon te maken vergaat me maar dat zijn zorgen voor morgen.

Ik sta in de keuken. Oudste loopt voorbij om te gaan krijten. 'Die deur kan dicht' roep ik hem achterna en hij doet de deur dicht. 'Je mot een bodywarmer aan', hij komt binnen, uiteraard zonder de deur te sluiten en ik knal de deur dan maar zelf dicht.

Middelste gaat ook krijten. 'Die deur kan dicht'.

Muis heeft eindelijk zijn boterham op. 'Die deur kan dicht'.

:o Inmiddels, een tijdje later, is de deur nog steeds dicht.

Maar nu is Muis weer aan het krijsen omdat 'ie geen huisarrest wil.

Kinderen zijn leuk.

Ja, irritant he, dat ze steeds de deur openlaten. Ik bleef ze tot vervelens toe terugroepen maar goed, ze vergaten het gewoon, ze deden het niet expres. Jij had de krokovlokken ook al ontdekt?

Mijn zoon ook en hij moest ze natuurlijk hebben.

Momenteel is hij eigenlijk best wel weer lief, al heeft hij zijn kamer nog steeds niet opgeruimd, vandaag kan ik er even niet zo meezitten. Morgen grijp ik hem wel weer even bij zijn lurfjes.
Krokovlokken zijn uiteraard eenmalig. Duh. Zooi.

Ik ben gisteren -alleen aan tafel- begonnen met een beloningssysteem. Wordt mijn Oudste overijverig van. Denk dat 'ie ijveriger is dan ik rijk ben dus ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt.
quote:

Dit is een stoom afblazen topic. Laten we hier gewoon kunnen zeggen wat we willen over onze kids aub. Als je stoom afblaast ben je soms erg boos en niet voor rede vatbaar en wil je gewoon eens taboedingen kunnen schrijven. Laten we elkaar daar nu niet op veroordelen.

Niet zo heel veel berichten ervoor schreef ikzelf nog dat ik die dag spijt ervan had hem ooit gebaard te hebben, zoiets. Dat is niet eens zo heel veel anders dan zwarte panter schrijft toch?

Ik zou het jammer vinden als dit topic verzand in iemand aanvallen op het moederschap. Daarover hoef ik niet in discussie hier maar ik wilde het wel even gezegd hebben..

Buiten kritiek krijgt zwarte panter ook tips dat ze hulp kan gaan zoeken.
Hahaha wat zijn mannen zielig als ze ziek zijn he - zelfs halve mannen....

Beide kids zijn ziek, hebben ieder een bank uitgezocht om op te liggen stinken.. en in plaats van "Sapph, vrijdag, zullen we ff indrinken?" piepen ze nu of er nog multivit is ;) lekker goedkoop weekendje wordt dit.

Wel lastig dat ik nu de honden moet uitlaten, hoop dat man nog fit is zo.
quote:

Krokovlokken zijn uiteraard eenmalig. Duh. Zooi.

Ik ben gisteren -alleen aan tafel- begonnen met een beloningssysteem. Wordt mijn Oudste overijverig van. Denk dat 'ie ijveriger is dan ik rijk ben dus ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt.

Beloningssysteem werkte hier bij zoon ook altijd als een tierelier.

Bij dochter juist niet. Die begon er dan met de pet naar te gooien.

Ik deed meestal gewoon kruisjes en bij een x aantal kruisjes wachtte dan een kleinigheidje wat ze graag wilden hebben.

Het is inderdaad het beste er één ding of twee dingen uit te pikken en daar het beloningssysteem op te baseren. Succes.
quote:

quote: shahla reageerde

Buiten kritiek krijgt zwarte panter ook tips dat ze hulp kan gaan zoeken.

Doet er niet toe.

Stoomafblazen is nooit redelijk. Er staat te veel druk op de ketel.
Weet niet Kjong.. dit was wel de eerste keer dat ik dacht "mijn god, houdt zij van haar kindje" en dat heb ik me hier nog niet eerder afgevraagd, hoeveel :@ er soms ook in een post stonden.

Ik denk dat de druk bij Zwarte Panter echt teveel is, en sluit me dan ook van harte aan bij degenen die haar hulp aanraden.
Opperen of het niet verstandig is hulp te zoeken, is van een heel ander kaliber dan iemand aanvallen op het moederschap.

Het is duidelijk waar ik op reageerde en dat aanvallen hoop ik hier toch niet meer te lezen eigenlijk. Er mag toch een plek zijn waar je kunt spuien zonder dat mensen zeggen 'je bent fout als mens en moeder'.

Ik heb namelijk soms ook erg de tweestrijd. Vaak als ik naar hem kijk, denk ik 'lekker knulletje' of 'wat kun je toch lief zijn etc'. Er zijn daarnaast ook momenten dat ik denk 'jij maakt het leven voor mij erg moeilijk'. Dat moet je kwijt.
quote:

Opperen of het niet verstandig is hulp te zoeken, is van een heel ander kaliber dan iemand aanvallen op het moederschap.

Het is duidelijk waar ik op reageerde en dat aanvallen hoop ik hier toch niet meer te lezen eigenlijk. Er mag toch een plek zijn waar je kunt spuien zonder dat mensen zeggen 'je bent fout als mens en moeder'.

Ik heb namelijk soms ook erg de tweestrijd. Vaak als ik naar hem kijk, denk ik 'lekker knulletje' of 'wat kun je toch lief zijn etc'. Er zijn daarnaast ook momenten dat ik denk 'jij maakt het leven voor mij erg moeilijk'. Dat moet je kwijt.

Ben het volledig eens met Shahla. En het gaat ook om de manier van uitdrukken: de een drukt zich wat sterker uit dan de ander. Woorden kunnen heel anders overkomen als ze op het scherm staan, ontdaan van de context (die de werkelijke situatie is). Ik zeg bijvoorbeeld ook wel eens tegen zoons vader: "Dat téringkind heeft ... stukgemaakt". Dat is dan half als grap bedoeld, en half serieus. En ik ben geestelijk redelijk gezond.
Als je een verhaal opschrijft als Zwarte Panter heeft gedaan, dan kun je verwachten dat mensen schrikken en daarop ook zo reageren. En dat is meestal geen vriendelijke reactie. Daarbij gaan de eerste gedachten uit naar het kind, en wie wil een kind niet beschermen? Pa en ma wilden een kind, het kind heeft er niet om gevraagd.

Want wat Zwarte Panter opschrijft is niet normaal, en niet volgens de normen en waarden.( de grenzen van het redelijke)

Maar ga voor de gein (eigenlijk geen gein) eens kijken in een ziekenhuis op de eerste hulp voor kinderen hoeveel "huiselijke ongelukjes" daar binnen komen? En waarom vaak? Omdat de druk op de ketel te hoog is en pa en/of ma hun frustraties niet kwijt kunnen op een gezonde normale manier.

Al met al is dit een moeilijk thema waarbij de eerste gedachte uitgaat naar het kind en niet naar de moeder/vader die ook nog eens een keer relatieproblemen hebben. Dus om erger te voorkomen hoop ik echt dat ze hulp gaan zoeken.

Maar buiten alles om: waar is eigenlijk Zwarte Panter? Ze heeft het lef gehad haar verhaal te droppen hier, er ontstaan discussies, volgens mij moet ze beseft hebben dat mensen zo reageren maar waarom dan niet het lef om hier nog eens te komen?

ik denk dat veel reacties op het verhaal van zwater panter voortkomen uit de 'historie' die ze hier op het forum heeft.

Vond het vooral zielig, voor haar en voor haar kind.
En zo vervalt de hele essentie van dit topic. En ik zou ook niet terugkomen als ik zulke reacties op mijn verhaal kreeg.

Het is altijd prettig te weten dat alles wat je in het verleden ooit hebt geschreven je tot in de lengte van dagen hier achtervolgt blijkbaar.

Mensen veranderen, situaties veranderen, gedachtengangen en meningen veranderen. Wat een paar maanden geleden geldde, hoeft nu niet meer te gelden.

Nogmaals, dit is een stoomafblaastopic. Daar worden dingen geschreven over onze kinderen die vaak minder leuk zijn. Denk nog even terug aan het berichtje van TO.

Ik vind het teveel uit zijn verband getrokken worden.

Maar goed, ik zei eerder al, ik hoef deze discussie niet dus ik hou er ook mee op.
Jammer dat dit topic nu in een discussie over Zwarte Panter dreigt te verzanden.... dan toch maar even een ouderwets stoomafblaaspostje....

Dochterlief van anderhalf had gisteren (door onze eigen schuld, geef ik helemaal toe) de pot appelstroop te pakken gekregen. Ik dacht alleen maar, wat zit ze toch lief te spelen! Heerlijk!! Ja... appelstroop over de hele bank, tafel, televisie, radio, DVDspeler uitgesmeerd, haar knuffelmuis (van origine grijs...) helemaal bruin door een dikke laag appelstroop (ik had het 'MMMMM ... lekkuh!!!! wel gehoord, maar niet de notie gehad even te kijken wat zo MMMM lekkuh was...) en dan wil je niet weten hoe meisjelief er zelf uitzag... in haar haren, oren, zelfs in haar nek zat de appelstroop. Buik en armen helemaal volgesmeerd, ze liep op blote voetjes, dus een spoor appelstroop van tafel naar bank naar tv en radio (nog mazzel dat dat haar zo fascineert dat ze in datzelfde hoekje bezig geweest is...) Gelukkig gaat dat er vrij gemakkelijk uit in bad. En man had ondertussen alles beneden weer gepoetst (van een bank schijnt het toch minder makkelijk af te gaan dan van een kind, ik had dus de goede keuze wat poetsen betreft gemaakt;))
Anqua :) ze zijn om op te vreten op die leeftijd :P
Mijn zoontje is nu 3 maanden, dus is nog te klein om echte "streken" uit te halen...Wilde alleen even zeggen dat ik soms zo ontzettend moet lachen om jullie verhalen en de manier waarop jullie dat schrijven! Er staat me nog heel wat te wachten!
De voortuin moet schoon. Droog gras en onkruid met flinke potentie, dat mag niet. Als er genoeg schaduw in de tuin staat verzamel ik moed en begin.

De heren willen helpen. Natuurlijk. Ruzie over een schepje, zand en gras op het pad, Muis neemt de tuin voor een zandbak. Who cares?

Binnen wordt het uiteraard ook een ravage, met blote poten vanuit de voortuin naar de achtertuin of gewoon lui teevee kijken, dat wil wel. Er gaat een plantje om. Per ongeluk.

Als het werk al een eind gedaan is en het wat koeler is geworden gaan de heren met hun buurmeisjes spelen, terwijl ik iets vlugs ga koken. Blijf je in de buurt. Ja, mama. Eten klaar, kinderen spoorloos. Ja, we waren in de speeltuin, dat is toch in de buurt?

Na het eten voor het zicht nog een eindje heel taai gras gewied. Willen jullie vast gaan douchen? Nee, en uiteindelijk toch ja. Ik hou het voor gezien en mieter mijn spullen in de schuur. Wat???? De schuur ligt bezaaid met speelgoed en in de tuin ligt zo ongeveer alles waar je mee kunt rijden of trappen. Kraan op koud en kinderen uit de douche. Aan het werk, eis ik van ze in zeemanstaal. Grote bek terug, dat kon er ook nog wel bij. 'Dat heb ik niet gedaan'. Nee, wie dan wel.

Muis is in de woonkamer niet te bewegen om een heel klein beetje rondslingerende zooi op te ruimen en ik, vies, vlucht zelf naar de douche. Vanwaaruit ik hoor dat er een glas is gebroken. Per ongeluk, natuurlijk.

Zo, dat lucht effe op. En dat de schaapkens slapen of in elk geval stil zijn helpt ook wel. Maar ik ben wel Heel Erg Moe.
Hallo...

Ik kom vast pre-stoom afblazen voor straks. Over een half uurtje mag ik ze alweer van school halen en is het gedaan met de rust.

Het begon vanochtend goed: de oudste kwam beneden en wilde een broodje. Makkelijk, maak er gelijk ook 1 voor de middelste want ik was toch bezig. Ja, maar daar had hij niet om gevraagd!!! was zijn boze reactie.

Kleren had ik ook al netjes klaar gelegd. Die worden dan op het laatste moment eens een keer aangetrokken. Ook weer niet goed natuurlijk. Middelste begonnen te zeuren dat hij toch echt niet in dat off-white shirt ging lopen met diezelfde kleur broek; dat was toch echt een meisjeskleur. Ik zag mijn dochter al belangstellend naar het setje kijken maar ook zij kwam tot de conclusie dat het niets voor haar was.

Snel maar een donkerblauw setje uit de kast getrokken, dat was gelukkig goed.

Daarna was het de beurt aan de schoenen. Hij ging toch echt niet met dichte schoenen lopen (en ik had nog geen tijd gehad om sandelen te kopen, omdat hij geen tijd had...). Ook dat probleem kon ik gelukkig verhelpen door de sandalen van de oudste uit de kast te trekken (die weet echt niet meer wat voor schoenen hij heeft; die interesseert zich alleen voor het Pokemon spelletje op de Gameboy en of ze wel evolueren...).

Op de sandalen werd nog even aarzelend gereageerd, want deze kende hij niet dus het zou wel weer niet goed zijn...

Al met al toch op tijd weer alle kids aangekleed (en dan was dochterlief maar een half uur bezig om uit te zoeken wel rokje het moest worden).

Na de nodige strubbelingen in de auto (want uiteraard mag de 1 niet door dezelfde deur als de ander naar binnen wat erg lastig is als je 3 kinderen hebt en 2 achterdeuren...) heb ik het spul in ieder geval weer keurig op tijd op school afgeleverd. Missie weer geslaagd.

Ik ben benieuwd hoe de middag verloopt...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Hij heeft gewoon en de huissleutels en de autosleutels in de auto gelaten, en de deuren op slot gedaan!

Ik heb nergens reserve van (waar ik deze week aan kan komen)

quote:

Hallo...

Ik kom vast pre-stoom afblazen voor straks. Over een half uurtje mag ik ze alweer van school halen en is het gedaan met de rust.

Het begon vanochtend goed: de oudste kwam beneden en wilde een broodje. Makkelijk, maak er gelijk ook 1 voor de middelste want ik was toch bezig. Ja, maar daar had hij niet om gevraagd!!! was zijn boze reactie.

Kleren had ik ook al netjes klaar gelegd. Die worden dan op het laatste moment eens een keer aangetrokken. Ook weer niet goed natuurlijk. Middelste begonnen te zeuren dat hij toch echt niet in dat off-white shirt ging lopen met diezelfde kleur broek; dat was toch echt een meisjeskleur. Ik zag mijn dochter al belangstellend naar het setje kijken maar ook zij kwam tot de conclusie dat het niets voor haar was.

Snel maar een donkerblauw setje uit de kast getrokken, dat was gelukkig goed.

Daarna was het de beurt aan de schoenen. Hij ging toch echt niet met dichte schoenen lopen (en ik had nog geen tijd gehad om sandelen te kopen, omdat hij geen tijd had...). Ook dat probleem kon ik gelukkig verhelpen door de sandalen van de oudste uit de kast te trekken (die weet echt niet meer wat voor schoenen hij heeft; die interesseert zich alleen voor het Pokemon spelletje op de Gameboy en of ze wel evolueren...).

Op de sandalen werd nog even aarzelend gereageerd, want deze kende hij niet dus het zou wel weer niet goed zijn...

Al met al toch op tijd weer alle kids aangekleed (en dan was dochterlief maar een half uur bezig om uit te zoeken wel rokje het moest worden).

Na de nodige strubbelingen in de auto (want uiteraard mag de 1 niet door dezelfde deur als de ander naar binnen wat erg lastig is als je 3 kinderen hebt en 2 achterdeuren...) heb ik het spul in ieder geval weer keurig op tijd op school afgeleverd. Missie weer geslaagd.

Ik ben benieuwd hoe de middag verloopt...

Geweldig Vlinder! Ik dacht dat alleen mijn kids dit soort gekke dingen bedachten, maar die van jou zijn minstens zo erg als die van mij, haha!
quote:

Hij heeft gewoon en de huissleutels en de autosleutels in de auto gelaten, en de deuren op slot gedaan!

Ik heb nergens reserve van (waar ik deze week aan kan komen)

Zou ook precies iets voor mijn zoon zijn. Die heeft ook een paar keer de voordeur achter zich dichtgetrokken terwijl de sleutels binnen lagen.

De laatste keer probeerden we met drie buurtbewoners in mijn eigen huis in te breken. Met zo'n haakje door de brievenbus. Na een kwartier prutsen want het lukte niet kregen we hulp van agenten met een flip.

Die reden toevallig langs en kwamen informeren wat we aan het doen waren. Drie agenten waren nodig om de voordeur open te krijgen dus sinds die tijd ben ik ook niet meer zo bang dat ze hier makkelijk inbreken. We hebben zelf ondervonden hoe moeizaam dat gaat en dan zit de deur nog niet eens op slot!
Ik had het eten bijna klaar, het moest nog een minuut of 5 doorpruttelen dus waarschuwde ik mijn spookjes in huis/tuin te blijven omdat we bijna aan tafel konden. Spookje 1 racete de voordeur uit om achter een vriendje aan te rennen die voorbij kwam (waarschijnlijk ook onderweg naar zijn avondeten), gevolgd door spookje 2 en spookje 3. Alle drie de kinderen foetsie dus, maar ik moest roeren in de jus.

Kwam de eerste terug want die moest naar de toilet. Prima, dat was er weer eentje binnen. Nummer 2 kwam ook terug en ik zie dan via mijn ooghoek net nummer 3 voorbij rennen. Richting speeltuin, dus ik stuur nummer 2 erachteraan om hem terug te halen. Nummer 2 kwam ook niet meer terug. En toen ik nummer 1 een paar minuten later stuurde kwam hij ook niet meer terug.

Uiteindelijk zaten we aan een koude maaltijd, maar goed.. ze aten wel hun bord leeg. :o
Leuk al die verhalen, weet ik vast een beetje wat me te wachten staat...dochtertjelief is pas 3 maanden en een modelkind tot nu toe maar wie weet...

Dochterlief van anderhalf had gisteren (door onze eigen schuld, geef ik helemaal toe) de pot appelstroop te pakken gekregen. Ik dacht alleen maar, wat zit ze toch lief te spelen!

Moest opeens aan mijn hond denken toen ik dat las van dat lief zitten spelen...dit is wel een topic over kinderen maar goed...een paar maanden geleden lag mijn hond opeens zo lief in zijn mand, ik dacht ook nog, goh wat is ie braaf met zijn speeltjes bezig ...toen ik nog een keer keek zag ik dat ie een heel boterkuipje uitgelikt had (van tafel gejat dus)....je weet wel zo'n blue band 500 gr. kuipje (snap niet dat ie het strikje losgekregen heeft;))....omdat ik dacht dat hij lief aan het spelen was heeft hij dus 500 gr. boter weggelikt....vraag eens of ie de volgende dag diarree had????

vraag eens of ie de volgende dag diarree had????

Oja, en vraag eens of dat leuk is met een langharige hond????
quote:vraag eens of ie de volgende dag diarree had????

Oja, en vraag eens of dat leuk is met een langharige hond????

Hou maar op, ik heb twee herdershonden.... maar die kunnen godzijdank niet praten, dat maakt ze net iets pruimbaarder dan de kids.

Ze zijn trouwens weer beter hier :?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven