vrienden van pubers over vloer
donderdag 15 oktober 2020 om 18:00
donderdag 15 oktober 2020 om 18:07
Hangt er wat van af. Mijn kinderen hebben vrienden waarvan je het nauwelijks merkt als ze er zijn dus dan is het al vlug goed. Er zijn ook vrienden die een stuk aanweziger zijn en dan heb ik er ook vlugger genoeg van. Er is ook een verschil tussen 1 vriend/vriendin over de vloer en een heel stel.
Logeren is hier vooral in het weekend en zelden doordeweeks (en als de kinderen vakantie hebben dan hebben wij dat niet perse). Gewoon op bezoek komen gebeurd ook doordeweeks regelmatig, zeker in de vakanties. Dat vind ik in principe prima, grootste deel van de tijd heb ik er geen last van want ze zitten toch op de kamers van de kinderen en eigenlijk zelden beneden.
Logeren is hier vooral in het weekend en zelden doordeweeks (en als de kinderen vakantie hebben dan hebben wij dat niet perse). Gewoon op bezoek komen gebeurd ook doordeweeks regelmatig, zeker in de vakanties. Dat vind ik in principe prima, grootste deel van de tijd heb ik er geen last van want ze zitten toch op de kamers van de kinderen en eigenlijk zelden beneden.
donderdag 15 oktober 2020 om 18:12
donderdag 15 oktober 2020 om 18:14
Hier komt helemaal niemand over de vloer tijdens Corona, dus ook geen logerende pubers. Wij hebben al jaren de afspraak: 2 nachten per week (in de vakanties) mogen er logees zijn. En daarna haal ik opgelucht adem, hoe gezellig ik het ook vind om met z’n allen aan tafel te zitten. Helaas ben ik daarin minder gastvrij dan ik zou willen.
donderdag 15 oktober 2020 om 18:17
Logeren kan hier altijd. In de vakanties ook doordeweeks.
Nu met corona blijft er bij puberzoon alleen zijn vriendin slapen.
En bij dochter (basisschoolleeftijd) doen we, ook in coronatijd niet moeilijk. Tenzij er corona-gerelateerde klachten in het gezin van ons of van vriend(in) heerst.
We hebben nooit last van de logees. Kids regelen zelf koek,snoep drinken. Meestal blijven ze boven om te gamen of film te kijken.
Nu met corona blijft er bij puberzoon alleen zijn vriendin slapen.
En bij dochter (basisschoolleeftijd) doen we, ook in coronatijd niet moeilijk. Tenzij er corona-gerelateerde klachten in het gezin van ons of van vriend(in) heerst.
We hebben nooit last van de logees. Kids regelen zelf koek,snoep drinken. Meestal blijven ze boven om te gamen of film te kijken.
donderdag 15 oktober 2020 om 18:19
Het ligt aan de vriend. Sommige (combinaties) vind ik verschrikkelijk. Niet luisteren, luidruchtig, klieren, ik moet 100 keer vragen of ze willen opruimen en het dan nog maar half doen enz. Het maakt het er niet aantrekkelijker op om zo’n vriend de volgende keer weer te laten logeren. En andere vrienden zijn weer heel makkelijk en behulpzaam en stil/rustig.
donderdag 15 oktober 2020 om 18:22
Ik kom echt zelden op de kamers van mijn kinderen. Scheelt een hoop irritatiemybestfriend schreef: ↑15-10-2020 18:21Ik heb trouwens wel als handicap dat ik echt helemaal niet tegen troep kan. Daar word ik heel onrustig van. En als de boel (matrassen, tassen) de volgende dag om 13 uur nog niet opgeruimd is word ik zenuwachtig.
donderdag 15 oktober 2020 om 18:23
Ze slapen op zolder en daar kom ik bijna nooit, dus merk ik rommel nietmybestfriend schreef: ↑15-10-2020 18:21Ik heb trouwens wel als handicap dat ik echt helemaal niet tegen troep kan. Daar word ik heel onrustig van. En als de boel (matrassen, tassen) de volgende dag om 13 uur nog niet opgeruimd is word ik zenuwachtig.
Moet ook zeggen, dat ze tegenwoordig alles keurig achter laten
donderdag 15 oktober 2020 om 18:23
heb ik ook, vreselijk. en ook vervelend: ik werk nu zelf thuis dus trek dat gehang ook nietmybestfriend schreef: ↑15-10-2020 18:21Ik heb trouwens wel als handicap dat ik echt helemaal niet tegen troep kan. Daar word ik heel onrustig van. En als de boel (matrassen, tassen) de volgende dag om 13 uur nog niet opgeruimd is word ik zenuwachtig.
donderdag 15 oktober 2020 om 18:24
donderdag 15 oktober 2020 om 19:00
donderdag 15 oktober 2020 om 19:12
Ook dat.mybestfriend schreef: ↑15-10-2020 18:19Het ligt aan de vriend. Sommige (combinaties) vind ik verschrikkelijk. Niet luisteren, luidruchtig, klieren, ik moet 100 keer vragen of ze willen opruimen en het dan nog maar half doen enz. Het maakt het er niet aantrekkelijker op om zo’n vriend de volgende keer weer te laten logeren. En andere vrienden zijn weer heel makkelijk en behulpzaam en stil/rustig.
donderdag 15 oktober 2020 om 19:16
Door de nieuwe maatregelen hebben wij besloten om even geen vrienden van onze pubers over de vloer te hebben. Mijn kinderen snappen dat en ook al vinden ze het niet leuk zeuren ze er niet over. Het is nou eenmaal zo.
Ondanks dat wordt er veel online gegamed met elkaar. Daarnaast doen ze ook regelmatig videobellen dus er is gelukkig genoeg sociaal contact.
Ondanks dat wordt er veel online gegamed met elkaar. Daarnaast doen ze ook regelmatig videobellen dus er is gelukkig genoeg sociaal contact.
donderdag 15 oktober 2020 om 19:19
Zelfde hier..ExodusRedux schreef: ↑15-10-2020 19:16Door de nieuwe maatregelen hebben wij besloten om even geen vrienden van onze pubers over de vloer te hebben. Mijn kinderen snappen dat en ook al vinden ze het niet leuk zeuren ze er niet over. Het is nou eenmaal zo.
Nou ja.. dat dus..
donderdag 15 oktober 2020 om 19:44
Maar je komt toch niet op je kamer van je kinderen? Ik kom er zelden in ieder geval. Scheelt veel ergernis.mybestfriend schreef: ↑15-10-2020 18:21Ik heb trouwens wel als handicap dat ik echt helemaal niet tegen troep kan. Daar word ik heel onrustig van. En als de boel (matrassen, tassen) de volgende dag om 13 uur nog niet opgeruimd is word ik zenuwachtig.
On topic: van de logerende pubers heb ik weinig last. Die nemen eten en drinken mee en gaan dan netflixen op de kamer. Ik merk amper dat ze er zijn.
donderdag 15 oktober 2020 om 19:46
Volgens wie?noorderlicht76 schreef: ↑15-10-2020 18:11Ik heb dus net een puber naar huis gestiird die hier sinds gisteren is en nu ben ik heel ongastvrj
En echt niemand bij jullie die Covid 19 en de maatregelen en de inzet van alles boven de 13 kan uitleggen?