Mail gelezen

08-05-2009 14:46 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Vanochtend wilde ik mijn mail bekijken, maar aangezien mijn vriend hier ook vaak is en van mijn internet gebruik maakt logde hotmail automatisch in op zijn account. Ik was nog een beetje slaperig en had het niet meteen door dus klikte op een naam in de veronderstelling dat het mijn mail was.

Toen had ik door dat ik in zijn hotmail bezig was. Het was een mail van een ex van hem en daaronder zag ik een mail die hij haar gestuurd had....

Daarin stond beschreven hoe het met hem ging en waar hij tegenwoordig woonde en wat hij deed. (geen woord over mij overigens). Ook nodigde hij haar uit voor een wijntje in het park net als vroeger. Dat leek hem leuk aangezien hij dat soort dingen tegenwoordig nooit meer doet (onzin want wij doen dit regelmatig).

Verder stonden er allemaal geweldige herinneringen aan hun in over al die mooie tijden. In haar mail stond dat ze nog vaak aan hem denkt en hem snel weer wil zien/spreken.

Ik wist dat zij contact met hem gezocht had, dat had hij me gewoon eerlijk verteld, maar hij heeft ook gezegd dat hij daar verder niet op in gegaan is en haar een heel kort mailtje had teruggestuurd.

Ik wil hem hier graag mee confronteren want hij liegt dus gewoon. Dat hij mailt met haar maakt me niet uit, maar de inhoud van de mail heeft me toch wel erg geraakt. Ik had natuurlijk gewoon meteen moeten uitloggen zodra ik door had dat het niet een mail was van een vriendin van mij (heeft dezelfde naam als zijn ex, vandaar) maar mijn nieuwsgierigheid won het, helaas.....

Na het lezen van deze mail heb ik overigens meteen uitgelogd en afgesloten, niet verder gekeken in zijn inbox. Daar hou ik namelijk totaal niet van, doe dit nooit en vertrouw hem gewoon.

Wat moet ik hiermee?? Dit serieus nemen, hem ermee confronteren (dat sowieso)? of overdrijf ik hierin..?
Volgens mij moet je nu sowieso eerlijk zijn, want hij kan toch zien dat die mail nu geopend is?
Peas on earth!
je kan een mail toch weer dichtzetten?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik zou het hem zeggen.

Gewoon zo snel mogelijk open kaart spelen en vertellen wat er gebeurde. Niet moeilijk over doen. Het is gebeurd en jij zit er nu mee.

Probeer niet beschuldigend te zijn maar hem te vragen hoe het volgens hem zit. Zeg hem ook eerlijk dat je je er rot om voelt, dat mag hij best weten. Jij weet iets wat je niet zou moeten weten, hij verzwijgt iets wat jij graag wél had willen horen, namelijk dat hij het contact met zijn ex leuk vindt en met haar af wil spreken.

Maak er geen ruzie om (als het kan) en laat je niet uit het veld slaan. Je kunt (indien nodig) best je excuses maken voor het feit dat je zijn mail hebt gelezen, je hoeft je echter niet te excuseren voor het feit dat je hier mee zit en je er rot om voelt.
Ik zou gewoon de waarheid vertellen, het is niet zo dat je achter zijn rug om hebt zitten snuffelen.

Eerst maar eens zijn kant van het verhaal beluisteren, maar het zou bij mij wel een heel grote deuk in mijn vertrouwen in hem betekenen als hij over zoiets zou liegen.

sterkte ermee
Hey

Ja eerlijk ga ik sowieso zijn. Ik ga hem vertellen hoe dit is gebeurd. Maar het gaat mij om de inhoud van de mail.....

Ik mail ook wel eens met een ex 1x in de zoveel tijd. Gewoon een kleine update over mijn leven en hij over de zijne.

Dit was ook een upate, maar hij had weggelaten dat hij al ruim 6 maanden een vriendin heeft (ik dus;-)) en er stond een uitnodiging in om met zn tweetjes op een mooie zomeravond in het park wijn te drinken net als vroeger.

Dat trek ik dus totaal niet, vooral omdat hij er bij zei dat hij dat soort leuke dingen tegenwoordig nooit meer doet. Een leugen dus.

Moet ik die mail serieus nemen, wat zouden jullie doen? vind dit heel moeilijk...
Zoals ik al zei, ik zou er ook niet blij mee zijn.

Vooral omdat hij de inhoud van die mail gewoon tegen je had kunnen vertellen, staat niet iets raars in, gewoon een keer afspreken voor een wijntje.

Dat hij tegenover jou zegt dat hij niet op haar voorstel is ingegaan en dat blijkbaar wel heeft gedaan, vind ik een reden om onraad te ruiken.

Maar misschien heeft hij er een verklaring voor?
Ik zou ook eerlijk tegen hem zijn. Je hebt per ongeluk zijn mail gelezen en dit is wat je las.

Ik zou er overigens ook een naar gevoel van in mijn buik krijgen hoor. Het klinkt nu net iets gezelliger dan "hoe gaat het nu met jou?"
Wat knap van je dat je je hebt kunnen beheersen om niet verder te snuffelen. Als ik zoiets eenmaal gelezen had zou de argwaan gewekt zijn en zou ik zijn volledige inbox, uitbox en deleted items checken.

En daarna zou ik hem vertellen wat ik heb gevonden en vragen wat zijn verklaring daarvoor is. Dat dus.

En dan aan jou en jouw gevoel daarbij om aan zijn uitleg een conclusie te verbinden. Sterkte, erg lullig lijkt me dit.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Suy schreef op 08 mei 2009 @ 14:46:

Hey iedereen,

Vanochtend wilde ik mijn mail bekijken, maar aangezien mijn vriend hier ook vaak is en van mijn internet gebruik maakt logde hotmail automatisch in op zijn account. Ik was nog een beetje slaperig en had het niet meteen door dus klikte op een naam in de veronderstelling dat het mijn mail was.

Toen had ik door dat ik in zijn hotmail bezig was. Het was een mail van een ex van hem en daaronder zag ik een mail die hij haar gestuurd had....

Daarin stond beschreven hoe het met hem ging en waar hij tegenwoordig woonde en wat hij deed. (geen woord over mij overigens). Ook nodigde hij haar uit voor een wijntje in het park net als vroeger. Dat leek hem leuk aangezien hij dat soort dingen tegenwoordig nooit meer doet (onzin want wij doen dit regelmatig).

Verder stonden er allemaal geweldige herinneringen aan hun in over al die mooie tijden. In haar mail stond dat ze nog vaak aan hem denkt en hem snel weer wil zien/spreken.

Ik wist dat zij contact met hem gezocht had, dat had hij me gewoon eerlijk verteld, maar hij heeft ook gezegd dat hij daar verder niet op in gegaan is en haar een heel kort mailtje had teruggestuurd.

Ik wil hem hier graag mee confronteren want hij liegt dus gewoon. Dat hij mailt met haar maakt me niet uit, maar de inhoud van de mail heeft me toch wel erg geraakt. Ik had natuurlijk gewoon meteen moeten uitloggen zodra ik door had dat het niet een mail was van een vriendin van mij (heeft dezelfde naam als zijn ex, vandaar) maar mijn nieuwsgierigheid won het, helaas.....

Na het lezen van deze mail heb ik overigens meteen uitgelogd en afgesloten, niet verder gekeken in zijn inbox. Daar hou ik namelijk totaal niet van, doe dit nooit en vertrouw hem gewoon.

Wat moet ik hiermee?? Dit serieus nemen, hem ermee confronteren (dat sowieso)? of overdrijf ik hierin..?idd eerlijk vertellen. Want: eerlijkheid duurt het langst.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga inderdaad eerlijk tegen hem zijn.

Voel me nu vreselijk klote om wat ik gelezen heb en ben ergens ook heel erg verbaasd over dat hij dat mailt.

We hebben nu 6 maanden een relatie en het gaat ontzettend goed. Ik ben ontzettend gek op hem en hij ook op mij dat weet ik zeker.

Maar toch knaagt dit erg aan me en dit is ook een breuk in het vertrouwen dat ik tot nu toe wel altijd in hem en ons had.

Ik ga er inderdaad geen ruzie over maken, goeie tip! Ik probeer rustig te blijven maar ben wel erg benieuwd naar zijn beweegredenen om zo'n soort mail te sturen en daarover te liegen.....
zijn beweegredenen; hij weet dat jij er onzeker van wordt
Zijn mogelijke andere beweegreden: hij houdt wat achter de hand.

Ik zou hem ermee confronteren. Dat jij in zijn inbox hebt gekeken is niet leuk maar weegt, denk ik, niet op tegen het feit dat hij liegt.

Confronteren en vanaf nu openheid eisen. Ben bang dat het anders alleen maar erger wordt..
Inderdaad confronteren zoals iedereen ookal heeft gezegd en jij zelf ook. Vervelend om zoiets te ontdekken! Laat je even weten wat zijn reactie hierop is?
Bedankt voor alle reacties! Ik spreek hem vanavond en laat het jullie weten!
Ik heb hem inmiddels gesproken per telefoon en hij komt vanavond hierheen.

Hij kon niet goed verklaren waarom hij die dingen in de mail had gezet en waarom hij bewust verzwegen heeft dat hij nu een vriendin heeft. Hij vond het zo leuk weer eens wat van haar te horen dat hij in een opwelling die dingen teruggestuurd heeft. ook benadrukte hij dat hij echt niks met haar wilde verder.

Ik geloof dat niet want hij heeft met zijn volle verstand weggelaten dat hij een relatie heeft en toespelingen gedaan op wijntjes drinken in het park op een mooie zomeravond (ik vind dat persoonlijk best intiem). Hij had ook kunnen vragen of ze een keer een kopje koffie met hem wilde drinken, overdag.

echt alle details over zijn leven en wat hij nu allemaal doet stonden in die mail, behalve 1 belangrijk detail, zijn relatie met mij, die hij voor het gemak maar even wegliet.

Ik heb hem aangegeven dat als hij voor mij en ons gaat, dit dus niet betekent dat hij als het hem uitkomt de beschikbare leuke vent moet gaan uithangen. Ook heb ik hem gevraagd waarom hij gelogen heeft over die mail. Hij zei daarop dat hij ontzettend baalt en dat hij dit een enorme stomme actie van zichzelf vindt, mij niet kwijt wil, gek op mij is, een toekomst samen ziet met mij etc.

De aard van zijn mail naar haar was overigens heel erg flirterig en intiem. Het was geen oppervlakkige mail met hoe het nu met hem gaat, maar echt een zinspeling op meer. Zij woont niet in dezelfde stad dus als zij echt savonds af zouden spreken zou ze bij hem moeten blijven slapen. En dat wijn drinken in het park dat ken ik ook wel. Alcohol, lekker buiten zitten prive met zn tweetjes, een jointje roken (was ook zijn voorstel aan haar in de mail)

En dan ook nog beweren dat hij dit nooit meer doet sinds zij uit zijn leven is!! (wat, zoals ik eerder zei, niet waar is)

Dit is natuurlijk allemaal ook de reden dat hij het mij niet verteld heeft.

Ik wet nu niet zo goed wat en hoe verder, ik vertrouwde hem volkomen maar dit is nu wel even weg. Daarbij ben ik ook erg benieuwd wat hij gedaan had als ik deze mail nooit had gelezen.....

Pffff hij komt dus vanavond na zijn werk, heb een steen in mijn maag want had echt het gevoel dat hij en ik een supermatch waren/zijn.....en dit nooit verwacht.
Hm, ik vind het zo allemaal bij elkaar wel een beetje verdacht overkomen hoe hij doet...misschien helpt het als je een tijdje een beetje afstand neemt? Als hij dan ook afstand neemt dan kan er meer aan de hand zijn, als hij gaat proberen dichterbij je te komen dan kan het denk ik nog wel goedkomen...
Een vriendin van mij heeft ook lange tijd nog contact gehad met haar ex, ze bespraken alles behalve 'de liefde'.

Zelfs toen ze ging samenwonen met nieuwe vriend zei ze dat ze ging 'verhuizen'.

Ze zagen elkaar niet meer, maar ze vond het kennelijk te pijnlijk om hem te vertellen dat ze een nieuwe relatie had. Woont overigens nog steeds samen met nieuwe relatie en heeft het wel eens over trouwen.

Dus het niet noemen van de relatie is misschien nog te begrijpen.

Wel raar vind ik inderdaad dat hij zegt nooit meer wijn in het park te drinken en dat hij dat graag weer eens met haar doet. Apart.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Mazou, jouw idee was ik inderdaad ook van plan.....daar komt bij dat ik sowieso even klaar ben met hem op dit moment en dat het nu aan hem is om te laten zien wat hij wil en hoe. Ik kreeg net nog 2 smsjes van hem dat hij zich ontzettend rot voelt over zijn actie, mij mist en me vast wil houden.

Moonlight, dat hij zijn relatie niet benoemt kan ik inderdaad enigszins begrijpen (al zou ik dat zelf heel anders doen). Maar een relatie verzwijgen in combinatie met de rest van de inhoud van de mail gaat mij te ver.

Hij heeft met nog 2 exen van hem contact maar dat gaat op een hele andere manier dan bij deze dame, vooral gezien het feit dat hij haar nogal negatief beschreef en niet snapte waarom ze contact zocht en hij daar helemaal niks van moest weten, zei hij.

Aan de ene kant geloof ik hem omdat ik ook wel aan zijn stem hoorde dat hij dit een oerstomme actie vindt van zichzelf en er vreselijke spijt van heeft, maar aan de andere kant rinkelen er overal alarmbellen nu. Het is zo tegenstrijdig allemaal!
Ik hoop voor je dat het tij zich ten goede keert en hij jouw vertrouwen wel waard blijkt te zijn. Maar ik zou die alarmbellen ook niet negeren want die zijn er ook een beetje om je te beschermen!

Sterkte ermee en luister goed naar jezelf!
Ja natuurlijk hoor je aan zijn stem dat hij zich verrot voelt, want hij voelt zich minstens verrot omdat jij het gelezen hebt. Dat was natuurlijk nooit de bedoeling! Klinkt alsof hij toch een beetje al te erg met een ex heeft zitten sjansen...

Heb je toevallig gezien op welk tijdstip de mail verstuurd is? Niet om het goed te praten, maar als je zo'n flirterige mail krijgt om half 12 's avonds en je zit alleen thuis en hebt al wat biertjes gedronken, beantwoord je die misschien toch al wat anders dan om 11 uur 's ochtends op een dinsdag op je werk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Suy, goed van je dat je het meteen met je vriend besproken hebt. Wat naar dat je er nu zo'n rot gevoel aan overhoudt. Ik zou dat ook hebben als ik jouw verhaal zo lees. Vanwege het feit dat jij geheel wordt weggelaten in zijn verhaal, in combinatie met zijn voorstel om af te spreken met de toelichting dat hij dat soort leuke dingen nu nooit meer zou doen. Dat vind ik een rare move. Ik hoop dat je snel weer meer vertrouwen in je vriend hebt, want dit zou mij een heel onzeker gevoel geven.

Sterkte,

Erwt
Peas on earth!
Zomerse avond. Wijntjes. Jointje. Man & vrouw.

Do the math.

En dat sms'je met:"Ik mis je. Ik wil je vasthoude" dat is zijn manier om de brand die hij heeft aangestoken proberen te blussen.

Klinkt net zoals mijn ex...brrrr!

Meid, het zal best moeilijk zijn, die tegenstrijdige gevoelens. Want een deel van jou gelooft echt in zijn 'onschuld' en een ander deel heeft het vertrouwen volledig opgegeven. Ik hoop niet dat het gaat zoals het bij mij ging (ik had ook die tegenstrijdige gevoelens waar ik bijna aan onderdoor ging) en dat jullie hier uit zullen komen. Maar negeer NOOIT een alarmbel. NEVER.
Het vertrouwen is al weg
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dank jullie wel voor de reacties!

Spijker, die mail is verstuurd met zijn volle verstand op klaarlichte dag, notabene in mijn huis achter mijn computer. Hij woonde toen tijdelijk bij mij namelijk.

Ik baal zo ontzettend, vooral omdat het zo goed ging tussen ons! Dit is het laatste wat ik had verwacht, had dit echt nooit achter hem gezocht.

Ik zal inderdaad de alarmbellen niet negeren. Die fout heb ik in het verleden al eerder gemaakt in een vorige relatie en toen bleek ook al dat mijn onderbuikgevoel het juist had.

Het vertrouwen in hem is op dit moment inderdaad niet zo goed.

Hij is een jongen die heel makkelijk contact maakt en met iedereen kletst en ook door iedereen wel leuk gevonden wil worden. Tot nu toe had ik daar geen problemen mee omdat ik zelf ook makkelijk contact maak met anderen en omdat hij er nooit te ver in ging (dacht ik).

We doen heel veel leuke dingen samen en ik heb in hem echt mijn maatje gevonden. Daarom is dit ook zo moeilijk, kan het me gewoon niet voorstellen hoe hij dit in zijn hoofd heeft gehaald om zo'n idioot mailtje te sturen!

maar dat mag hij zo gaan uitleggen....

Ik hou jullie op de hoogte, als het vanavond niet is dan morgenochtend.

Thanx in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven