Singles Unite: deel 4!!
zondag 25 oktober 2020 om 09:34
Door mijn werk kom ik in gesprek met alle opleidingsniveaus.
En ik heb het niet over hoog opgeleid, maar over ambitie.
zondag 25 oktober 2020 om 09:38
Als ik er zo bij nadenk, ken ik weinig mensen die een ultieme relatie hebben. Het is geven en nemen en elkaar accepteren zoals je bent.kantlijn schreef: ↑24-10-2020 23:13Ah ja oke. Ik weet van meerdere mensen dat dat ultieme bestaat, heb dat zelf helaas nog niet ervaren. Wel ultieme passie, relationele geborgenheid, intellectuele uitdaging, zielsverwantschap en overeenkomstige levensfases maar nog nooit gecombineerd in één relatie.
Ultieme passie heb ik meegemaakt in een passionele relatie waar diepe dalen en hoge pieken waren, maar dit was niet goed voor het vinden van rust in de relatie.
zondag 25 oktober 2020 om 09:42
Helemaal mee eens. Wat mooi Still!Still-i-Rise schreef: ↑24-10-2020 21:46Qiyara en Julus,
Je kan inderdaad niet meer voor minder gaan, dat zou betekenen (in mijn ogen) dat je je eigenwaarde niet serieus neemt.
Ik heb een lange weg afgelegd om hier te zijn, en deze vriend heeft mij meerdere positieve lessen geleerd. Ik cijferde mijzelf altijd weg voor partners, deed bijna alles om maar leuk gevonden te worden. In mijn voorlaatste relatie kon ik meer mijzelf zijn en het voelde goed dat ik ook geaccepteerd werd.
In deze laatste relatie kon ik helemaal mijzelf zijn, en werd ik ook nog eens begeerd om wie ik was. En dat was helemaal nieuw voor mij.
Dat heeft mij nu geleerd dat er inderdaad echt wel iemand voor mij weggelegd is, voor de persoon die ik echt ben.
Lekkere zware kost zo op de zaterdagavond![]()
Ik heb dezelfde ervaring met mijn laatste ex, ik was helemaal mijzelf, maskerloos. En alles werd met liefde en empathie ontvangen. Heeft me ontzettend veel gegeven, voornamelijk m'n zelfliefde en respect is er nog meer van gegroeid. En no way dat ik ooit voor minder ga dan dat. Ik denk dat het allemaal in energie zit en je aantrekt wat je op dat moment nodig hebt.
Vroeger zat ik in toxische relaties, omdat ikzelf ook behoorlijk kritisch en kut naar mijzelf was. Maar ook dat heeft me veel gegeven. Met name dat ik liever voor mijzelf begon te worden, dus ben blij dat ik merk dat dit ook z'n uitwerking in een relatie heeft. De ander behandeld je zoals je jezelf behandeld. Dat is in elk geval mijn overtuiging.
zondag 25 oktober 2020 om 09:55
Nee, maar wel iets doen waar je blij van wordt. Voor de een is succes mooie dingen maken en voor de andere een grote deal binnen halen.
Vriend van mij is laagopgeleid omdat hij zo dyslectisch is als wat. Maar hij kan waanzinnige gave meubels maken.
zondag 25 oktober 2020 om 10:06
Precies, iemand die gewoon blij is met wat diegene doet, en dingen heeft waar diegene echt met passie over kan vertellen.
zondag 25 oktober 2020 om 10:10
Sabbieehhhh schreef: ↑25-10-2020 10:06Precies, iemand die gewoon blij is met wat diegene doet, en dingen heeft waar diegene echt met passie over kan vertellen.
Daar kan ik mij in vinden
zondag 25 oktober 2020 om 11:11
Mijn beste/langste relatie/huwelijk was met iemand die helemaal niet gestudeerd had maar al heel jong een stiel moest leren en dan een bedrijf heeft gestart dat intussen 31 jaar bestaat en succesvol is. Hoogopgeleide mannen zoals mijn laatste ex waren veel minder goede partners. Veel minder geëngageerd.
Mijn goal, maar of ik dat ooit nog met iemand ga vinden is maar de vraag, is dat we elkaars beste vrienden zijn, een hecht team, kunnen rekenen en vertrouwen op elkaar, elkaars prioriteit zijn. Zo ging het in mijn huwelijk bijna 20 jaar lang. Ben het na mijn scheiding niet meer tegen gekomen.
De FB dating is denk ik in B nog niet actief, nergens te vinden.
Mijn goal, maar of ik dat ooit nog met iemand ga vinden is maar de vraag, is dat we elkaars beste vrienden zijn, een hecht team, kunnen rekenen en vertrouwen op elkaar, elkaars prioriteit zijn. Zo ging het in mijn huwelijk bijna 20 jaar lang. Ben het na mijn scheiding niet meer tegen gekomen.
De FB dating is denk ik in B nog niet actief, nergens te vinden.
zondag 25 oktober 2020 om 11:14
Mijn god knul wat een hoge pet heb jij van jezelf op.
wij slapen nooit.
zondag 25 oktober 2020 om 11:18
Deze begrijp ik niet. Wat zegt dat dan?
Persoonlijk vind ik een baan nietszeggend. Zolang ik maar kan levelen op voor mij belangrijke normen/waarden, levensgebieden, emotionele intelligentie en een stukje spiritualiteit. Dan maakt het me weinig uit wat iemand voor beroep heeft.
zondag 25 oktober 2020 om 11:26
Iedere beroepsgroep heeft een eigenschap die ze vaak hebben.Qiyara schreef: ↑25-10-2020 11:18Deze begrijp ik niet. Wat zegt dat dan?
Persoonlijk vind ik een baan nietszeggend. Zolang ik maar kan levelen op voor mij belangrijke normen/waarden, levensgebieden, emotionele intelligentie en een stukje spiritualiteit. Dan maakt het me weinig uit wat iemand voor beroep heeft.
Emotionele intelligentie vind ik ook erg belangrijk. Spiritualiteit heb ik dan weer niet veel mee.
Maar ik tik regelmatig de 60 uur per week aan qua werk, daarnaast geef ik ook nog veel les. Dus best een bezig type. Die 60 uur tik ik aan omdat ik mijn werk echt heel erg leuk vind.
Iemand die van 9 tot 5 werkt en nooit een stapje harder doet, daar is niets mis mee, maar dat past niet bij mij.
zondag 25 oktober 2020 om 11:32
Dan ligt het meer aan mentaliteit denk ik? En ambities die iemand heeft?Limo76 schreef: ↑25-10-2020 11:26Iedere beroepsgroep heeft een eigenschap die ze vaak hebben.
Emotionele intelligentie vind ik ook erg belangrijk. Spiritualiteit heb ik dan weer niet veel mee.
Maar ik tik regelmatig de 60 uur per week aan qua werk, daarnaast geef ik ook nog veel les. Dus best een bezig type. Die 60 uur tik ik aan omdat ik mijn werk echt heel erg leuk vind.
Iemand die van 9 tot 5 werkt en nooit een stapje harder doet, daar is niets mis mee, maar dat past niet bij mij.
Niet perse aan wat iemand doet. Je kunt door allerlei omstandigheden een functie bekleden dat wellicht niks zegt over wie je bent.
zondag 25 oktober 2020 om 11:32
Bij ons is het niet mogelijk om meer uren dan vermeld op je contract te doen. Doe je er deze week meer, dan doe je er volgende week minder.Limo76 schreef: ↑25-10-2020 11:26Iedere beroepsgroep heeft een eigenschap die ze vaak hebben.
Ik vind mijn werk ook leuk maar genieten van vrije tijd toch nog belangrijker, zou geen 60u/week willen werken. Zou ik trouwens ook niet aankunnen in de zorg.
zondag 25 oktober 2020 om 11:33
Brood met PassieSabbieehhhh schreef: ↑25-10-2020 10:06Precies, iemand die gewoon blij is met wat diegene doet, en dingen heeft waar diegene echt met passie over kan vertellen.
zondag 25 oktober 2020 om 11:36
Tuurlijk zegt een functie wel iets over wie je bent. Je wil toch iets doen wat je leuk vindt? En het ligt inderdaad aan je mentaliteit of je ervoor zorgt dat je doet wat je wil en leuk vindt. Misschien is dat wel wat ik bedoel, een persoon die ergens voor gaat.
zondag 25 oktober 2020 om 11:42
alongwiththesunshine schreef: ↑25-10-2020 11:14Mijn god knul wat een hoge pet heb jij van jezelf op.
Dat zeker, maar welk deel of aspect van bovenstaand schrijven doet jou deze conclusie trekken?
kantlijn wijzigde dit bericht op 25-10-2020 11:43
2.39% gewijzigd
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
zondag 25 oktober 2020 om 11:42
Aha.. Ik haal 2 mensen door elkaar.
Ja nu snap ik je en denken we er hetzelfde over volgens mij.
Zolang iemand maar doet waar hij of zij energie van krijgt. Blij van wordt. Dan maakt het niet uit wat hij doet. Het geeft dan een stukje persoonlijkheid weer.
Zo bedoel jij het ook als ik het goed begrijp?
zondag 25 oktober 2020 om 11:50
KloptQiyara schreef: ↑25-10-2020 11:42Aha.. Ik haal 2 mensen door elkaar.
Ja nu snap ik je en denken we er hetzelfde over volgens mij.
Zolang iemand maar doet waar hij of zij energie van krijgt. Blij van wordt. Dan maakt het niet uit wat hij doet. Het geeft dan een stukje persoonlijkheid weer.
Zo bedoel jij het ook als ik het goed begrijp?
Heb 2 exen die beiden hun baan deden omdat er geld verdient moest worden, maar dagelijks met een chagrijnige smoel thuis kwamen. Echt nooit weer........
Met een succesvolle baan doel ik niet op de hoeveelheid geld er maandelijks binnenkomt, maar wel dat je iets doet wat je leuk vind. En als je midden 40 bent en voor een uitzendburo in een magazijn werkt, dan zegt dat wat over je mentaliteit mijn inziens.
zondag 25 oktober 2020 om 12:03
In jouw geval kan ik me dan inderdaad wel voorstellen dat je iemand zoekt die qua carriere op een soortgelijk ambitieniveau zit.Limo76 schreef: ↑25-10-2020 11:26Iedere beroepsgroep heeft een eigenschap die ze vaak hebben.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
zondag 25 oktober 2020 om 12:05
Weet ik niet.Limo76 schreef: ↑25-10-2020 11:50Klopt
Heb 2 exen die beiden hun baan deden omdat er geld verdient moest worden, maar dagelijks met een chagrijnige smoel thuis kwamen. Echt nooit weer........
Met een succesvolle baan doel ik niet op de hoeveelheid geld er maandelijks binnenkomt, maar wel dat je iets doet wat je leuk vind. En als je midden 40 bent en voor een uitzendburo in een magazijn werkt, dan zegt dat wat over je mentaliteit mijn inziens.
Hij kan ook thuis blijven en handje ophouden.
Maar hij staat op en gaat aan de slag.
Ik had ooit een hele enthousiaste die collega die in het magazijn werkte. Goed salaris en vette bonus.