Werk & Studie alle pijlers

Afstuderen, hoe effectief zijn jullie?

01-04-2009 14:29 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het afstuderen en er zijn van die dagen dat ik echt bijna niets gedaan krijg! En op andere dagen ben ik ook niet constant productief...

Nu vraag ik me af, gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel uur per dag jullie (voor degenen die bezig zijn met hun afstuderen natuurlijk) effectief bezig zijn!
Van de conclusie schrijven word je blij ja! :D

Ik ben nu eindelijk, eindelijk toegkomen aan het herzien van mijn methode, die moest al 3 weken gerepareerd wroden, had fouten gemaakt in de berekeningen enzo. Blijkt dat ik nog weet hoe ik alle berekeningen moet doen in SPSS, dus ik was er binnen een kwartier mee klaar :D

Nu maar hopen dat ik het ook echt goed heb gedaan, dat blijft altijd spannend en het kan mij helemaal bevriezen zodat ik niet verder kom.

Vandaag, weet ik, kijkt mijn begeleider mijn eerste drie hoofdstukken na. Over 2/3e ben ik zelf aardig tevreden, maar juist het wetenschappelijke gedeelte kan volgens mij veeel beter. Heb er ook bijgezegd dat ik het gevoel heb dat het strakker kan, concreter en diepgaander, zeg maar.

Heb nu alleen echt last van faalangst, ben als de dood dat ik dadelijk een telefoontje krijg van mijn begeleider met de vraag waar ik in godsnaam mee dacht bezig te zijn.

Dat zal wel niet gebeuren maar ik moet me inhouden hem niet te bellen en te vragen hoe het ervoor staat.

Ik bedoel, ik ben wel zijn assistent en we kennen elkaar goed, maar nu ben ik toch echt even student en moet ik me daar ook naar gedragen. Bovendien heb ik maandag twee keer een bespreking, dus het is toch wel triest dat ik niet een 2 dagen kan wachten.

Maar ik kan wel janken, niet te geloven.

Nu gauw verder met mijn doelstelling voor vandaag, an sich loopt het wel lekker dus met wat goede wil kan ik dan morgenmiddag of zondagmiddag een paar uur vrij nemen. Ben al 2 weken non-stop bezig, echt elke dag minstens 6 uur, met pieken van 10 uur (en dan tel ik de tijd dat ik er in mijn hoofd mee bezig ben niet mee)

Aan motivatie geen gebrek, aan zelfvertrouwen helaas wel. Hebben jullie dat ook, want ik lees er weinig over eigenlijk. Zijn jullie ook zo onzeker over wat je hebt gedaan? Soms zo erg dat je het niet eens durft in te leveren?

Nou ja, ik ga even een bammetje met optimisme en goede moed eten en dan weer verder. Ik _moet_ echt boodschappen doen vanmiddag, dus dat is wel een mooi excuus om er even uit te gaan. Met de auto ja, die staat alweer bijna een week onaangeraakt stil :P Gewoon geen tijd! Nog 17 dagen tot de deadline!
@Lasagna: moet inderdaad een urenverantwoording inleveren zodat ze zien dat we er per persoon genoeg tijd eraan besteed hebben. Maar ja zeker weten doen ze het natuurlijk nooit, maar ze kunnen als ze dat willen en het niet vertrouwen je werkmateriaal opvragen.

@Ranewen: zo onzeker als jij beschrijft ben ik niet. Maar ik vind het gewoon erg fijn om een ander onze stukken te laten bekijken en er dan feedback op geeft. Weten we ook meteen weer waar ze verbetering willen zien. Het lijkt me wel heel frustrerend dat ze steeds zo onzeker bent. Maar je werkt er nu al en bent aangenomen op je capaciteiten dus ik neem aan dat niet iedereen daar zomaar binnen kan komen. Proberen om wat meer op jezelf te vertrouwen, want als ik het zo lees weet je echt wel waar je mee bezig bent! Hopelijk heb je lekker een ritje kunnen maken met de auto!!

Hier gaat het wel goed hoor. Vandaag de steekproef gedaan en de opdrachtgever was tevreden. Aantal zaken die wij er in hadden gebracht vond ze erg goed en gaat ze zelf de volgende keer ook gebruiken. Verder nog wel wat kritiek gehad op wat hoofdstukken, maar dat houd ons scherp. Vanavond nog maar eens even diep buigen op mijn individuele stuk, want de tijd begint te dringen. Dit weekend komt er weinig van. En daarna maandag weer hard aan de slag met de volgende hoofdstukken!! Fijn weekend iedereen he!!
quote:nietjuuh schreef op 08 mei 2009 @ 19:43:

Maar je werkt er nu al en bent aangenomen op je capaciteiten dus ik neem aan dat niet iedereen daar zomaar binnen kan komen. Proberen om wat meer op jezelf te vertrouwen, want als ik het zo lees weet je echt wel waar je mee bezig bent!

Het komt ook vast wel goed, het is ongegronde angst en zeker met de feedback van mijn begeleider kan ik erg goed overweg, ik voel me nooit aangevallen of zo en ben het meestal ook echt met hem eens, dus dan ben ik blij dat ik een nieuw perspectief heb en weer verder kan. Ben alleen bang om hem teleur te stellen of zo, weet niet hoe dat zit.

Gister uiteindelijk een halve dag gedaan en afgekregen in die tijd waar een hele dag voor stond. Omdat ik erg moe was niet verder gegaan maar gewoon 's avonds lekker een paar uur tv gekeken en een taart gebakken voor mijn moeder

Vanavond naar Joseph in de schouwburg, erg benieuwd en ook superveel zin in. Volgende week ga ik ook naar een voorstelling toe, daar kan ik altijd zo van genieten en zeker nu is het heerlijk om even een uurtje niet aan die scriptie te hoeven denken.

Ik zag net wel wat heel leuks: ik hoef nog 'maar' 3 paragrafen en dan ben ik klaar: de resultaten, de conclusie en de discussie. Ineens is het einde in zicht, echt een onbeschrijflijk lekker gevoel!

Wanneer wil jij je scriptie af hebben? Want jij gaat ook keihard als ik je berichten zo lees :-)
quote:Ranewen schreef op 08 mei 2009 @ 12:37:

Nu maar hopen dat ik het ook echt goed heb gedaan, dat blijft altijd spannend en het kan mij helemaal bevriezen zodat ik niet verder kom.

...........

Heb nu alleen echt last van faalangst, ben als de dood dat ik dadelijk een telefoontje krijg van mijn begeleider met de vraag waar ik in godsnaam mee dacht bezig te zijn.

Dat zal wel niet gebeuren maar ik moet me inhouden hem niet te bellen en te vragen hoe het ervoor staat.

................

Maar ik kan wel janken, niet te geloven.

Aan motivatie geen gebrek, aan zelfvertrouwen helaas wel. Hebben jullie dat ook, want ik lees er weinig over eigenlijk. Zijn jullie ook zo onzeker over wat je hebt gedaan? Soms zo erg dat je het niet eens durft in te leveren?

Ik heb wat stukjes uit je tekst geknipt, wat er nog staat is wat ik enorm herken. Ik bedacht me afgelopen week dat ik gewoon last heb van faalangst. Iets waar ik nog niet eerder last van heb gehad. Misschien hangt het ook samen met mijn perfectionisme. Het is bij mij nooit goed genoeg. Ik ben bijna nooit tevreden over iets wat ik heb geschreven. Achteraf blijkt het dan wel een goed stuk te zijn en valt de kritiek mee. Ook vind ik het helemaal niet erg om kritiek te krijgen. Maar op de een of andere manier ben ik gewoon bang dat tegen mij wordt gezegd dat ik een hopeloos geval ben en dat ik die bul niet verdien. Ook weet ik dat dat onzin is, maar dat soort gedachten komen wel bij mij naar boven als ik weer iets ingeleverd heb.

Ik snap echt niet waarom dat naar boven komt. Ik ben namelijk niet voor niets de voorgaande studiejaren doorgekomen, heb de tentamens gehaald en ik heb al een baan in mijn vakgebied. Toch ben ik wat mijn scriptie betreft reuze onzeker.

Stom he?

Nu moet ik nog even twee uurtjes aan de slag. Hoofstuk afmaken. Strakke deadline, maar daarna moet ik echt weg naar vrienden van mij. Een extra stok achter de deur dus.
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Oeh ik voel me echt een enorme klager hier. Sorry, maar ik kom weer met mijn problemen.

Ik ben echt de hele middag bezig. Op zich positief natuurlijk, maar het gaat me te langzaam. Vanmiddag een 'oud' stuk overgelezen en ik vond het niet goed. Ik schrok er eigenlijk van dat ik het zo ingeleverd heb laatst. Daar baal ik nu van. Nu heb ik het fris overgelezen en ik vind mezelf echt tegenvallen. Helaas nog geen reactie, maar ik ben nu dus bang dat ik nog niks gehoord heb omdat het zo slecht is.

En dan het volgende. Ik krijg mijn volgende hoofdstuk niet voorelkaar. Zojuist ben ik maar eens woorden gaan tellen in Word (nou ja, dat heb ik uiteraard de compu laten doen ) en nu kom ik erachter dat ik toch echt nog heel veel woorden moet typen voordat ik aan de scriptie-eisen voldoe. Dit is echt demotiverend. Ik had het veel rooskleuriger verwacht. Oh ik moet mezelf echt even moed inpraten nu. Ik kan wel huilen nu.
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
* Ranewen knuffelt lasagne :-)

Het komt wel goed! Wanneer heb je bespreking over het stuk dat je hebt ingeleverd? Dan kun je zelf het gesprek openen door te zeggen dat je zelf eea hebt gezien aan je stuk en waar jij denkt dat het aan ligt. Zo laat je zien dat je er zelf mee bezig bent geweest en dat initiatief is altijd goed :-)

Dat je nog zoveel woorden moet herken ik niet, ik mag er 15000 en zit nu op 18500 dus als het tegenzit moet ik gaan schrappen, maar dat is net zo moeilijk als bijbedenken. Overleg ook met je begeleider, iets dat staat als een huis en gewoon compact is geschreven wordt niet altijd beter door meer 'lijm' toe te voegen

Ik ben vandaag een paar uur bezig geweest met de statistiek. Volgens mij klopt het wel, maar ik ben er nog lang niet.. Na de resultaten de conclusie en discussie schrijven en dan is het eerste concept af :-) Morgen bespreking over het eerste deel van mijn scriptie, ben nu al nerveus dus benieuwd of ik kan slapen vannacht.

Wat betreft de faalangst: ik kan de kritiek van mijn begeleider ook goed hebben, maar ik wil misschien gewoon te veel. Morgen dus bespreking, hoop dat ik niet weer alles hoef om te gooien. Stiekem hoop ik natuurlijk dat het goed is, maar dat zal wel niet :-D
Dames, volgens mij zijn jullie allemaal heel goed bezig, dus even een schouderklopje voor iedereen hier!!

Ik ben alweer ziek geweest, word er niet goed van. Zo weer een week misselijk en gammel dat er vrijwel niks zinnigs uit komt. Gelukkig ben ik nu weer beter, maar heb ik mijn hele ochtend besteed aan het grondig schoonmaken van mijn kamer. Nu is het hier schoon en netjes en kan ik vol goede moed weer aan de slag. Volgende week weer een afspraak met de projectleider en wil dan echt wel wat goeds op papier hebben staan...

Hoe hebben jullie dat trouwens gedaan? Ik heb eerst een onderzoeksvoorstel gemaakt, me ingelezen en nu op basis daarvan (en met een paar andere scripties en de afstudeerrichtlijnen erbij) een grove outline van mijn scriptie gemaakt. Nu heb ik bedacht dat ik hoofdstukken die niet direct onderzoeks-gerelateerd zijn, dus vooral literatuurstudie en context enzo, al kan gaan schrijven. Is dit een beetje logisch, of hebben jullie een heel andere werkwijze?
@Ranewen: we moeten 2 juni alles ingeleverd hebben dus genoeg nog te doen de aankomende 3 weken. Pff en dan nog de individuele verantwoording tussendoor en aankomende vrijdag de toelatingstoets van de Uni. Druk zat dus

@Maryxz: balen zeg dat je weer ziek bent geweest!! Hopelijk komt blijft het even een tijdje weg zodat je lekker aan je sriptie kunt werken. Wij moest eerst een projectvoorstel doen, waarna we een plan van aanpak op moetsten stellen. Vanuit hier hebben wij a.d.h.v. andere projecten ene indeling gemaakt. In de tussentijd kun je inderdaad al aan je literatuuronderzoek beginnen, dat hebben wij ook gedaan en dat scheelt later weer een hoop. Hopelijk kom je eruit en iets op papier zetten voor je projectleider.

Hier druk met de eindconclusie bezig. Pff wat een werk, door alle informatie zien we bijna door de bomen het bos niet meer. Maar morgen gaan we er weer met frisse moed verder mee aan de slag! Hoe is het allemaal bij jullie gegaan vandaag? Ik ga vanavond maar weer verder aan mijn individuele verslag verder werken...
oh oh wat herkenbaar. Voor alle afstuderende is dit volgens mij wel herkenbaar. Soms wil het niet zo goed, soms gaat het weer wat beter. Ik had soms dat ik wist dat ik echt afspraken moest gaan regelen en besloot dat dan toch maar weer door te schuiven naar de volgende dag. Vaak wilde ik naar school gaan om te werken maar bleef toch maar thuis waardoor ik veel te veel afleiding had om wat te doen. Als ik wel naar school ging zocht ik de computer af waar de rest van de studenten het minste zicht op hadden zodat ik toch eerst even een uurtje (soms werden dat weer wat me uurtjes) andere dingen kon opzoeken op het internet. Met het schrijven was het af en toe lastig om in een bepaald stuk nieuwe dingen toe te voegen en als ik het stuk dan las dan liep het verhaal niet meer. Dan weet je gewoon dat er nog veel werk te doen is waar je tegenop zit.

En toch heb ik vrijdag m´n scriptie ingeleverd! Het komt dus echt ooit wel een keer af. Maar ik denk dat het ook voor bijna alle afstuderenden herkenbaar is dat je op een gegeven moment denkt dat het nooit meer wat wordt en dat je voor eeuwig aan het afstuderen blijft. En dan als je toch doorzet, is het ineens toch af. Vind het ook bizar. Ik kan je in ieder geval aanraden met andere afstuderende vrienden of kennissen te blijven praten over je voortgang dat kan je elkaar een beetje motiveren. Ik wacht ondertussen nog even op mijn uitslag....
@ Maryxz: ja, gangbaar is idd eerst een voorstel, dan inlezen en een kader maken en daarmee een opzet maken. Als die is goedgekeurd hoef je alleen nog maar 'in te kleuren' en is het in feite een gelopen race

Ik had mijn literatuurstudie al bijna af en mijn opzet ook, maar toen ben ik eerst mijn experiment gaan doen omdat dat niet kon wachten. Daarna een paar weken in de denktank gekropen en mijn kader er in 4 dagen uitgesperst. Dat moest uiteindelijk wel herzien worden, maar dat ging om de structuur van de info, niet de inhoud goddank :D

Beterschap trouwens! Zou zomaar kunnen dat stresse en rol speelt in je gezondheid, goed voor jezelf zorgen hoor!

@ nietjuuh: 2 juni komt ook rap naderbij, dat is al over 3 weken! En je bent verder dan ik als je al bij de conclusie bent, alleen is mijn eerste deadline donderdag :D Succes! Hoop dat je wat orde kunt scheppen, en anders even buiten gaan lopen, dan waait je hoofd vanzelf helder ;)

@Albion: 'als je dan doorzet, is het ineens af', dat ben ik met je eens Hoewel ik gelukkig van motivatieproblemen de laatste tijd geen last meer heb gehad. Ik moet de 28e afstuderen, als dat niet lukt moet ik niet alleen wachten tot augustus, maar kan ook mijn nieuwe contract niet ingaan. Goede stok achter de deur dus, En ik ben na 5 jaar uni het ook wel een beetje beu om student te zijn ;)

Gisteren bespreking gehad. Ik zei in mijn vorige bericht: 'Stiekem hoop ik natuurlijk dat het goed is, maar dat zal wel niet :-D'. Geloof het of niet: het was dus goed! Nog wat 'stofjes op de plint', zoals min begeleider het noemt, maar de eerste twee hoofdstukken zijn klaar voor beoordeling. Nu het derde hoofdstuk iets duidelijker formuleren vooral, duidelijker naar een doel toewerken, en de resultaten verbeteren. De statistiek was helemaal goed (joechei!) maar de notatie eromheen klopte niet, dat moet ik nu dus aanpassen maar dat geeft niet. Morgen een hele dag gereserveerd voor conclusie, discussie en samenvatting. Dat gaat een _hele_ lange dag worden :P Donderdag om 13u moet het ingeleverd zijn, dan maandag bespreking en nog 1 week de tijd voor de laatste herzieningen. de 25e moet het ingeleverd zijn, en gisteren is mijn afstuderen officieel aangevraagd. Ik heb afgelopen nacht zo vreselijk lekker geslapen!

Nu eerst koffie, want de vermoeidheid begint wel op te spelen bij mij..

Succes allemaal!
Stofjes op de plint, wat een mooie uitspraak Heerlijk toch dat de statistiek gewoon goed was... ik moet ook in ieder geval voor de 28e afstuderen zodat ik 25 juni m'n diploma kan krijgen, dat betekende wel dat ik dus vorige week echt klaar moest zijn ivm 3 weken nakijktijd Dat was voor mij ook wel een motivatie omdat ik me anders wee moest inschrijven voor het komende studiejaar omdat ik dan in september pas de uitreiking had en dat wil ik echt niet, na bijna 6 jaar ben ik er echt klaar mee! Succes nog he!
Dank!

Nu even bijkomen van de schrik: heb een behoorlijke open plek in mijn scriptie ontdekt. Maar het repareren daarvan zou minstens 2 dagen duren en met een deadline op de 25e gaat dat ten koste van de kwaliteit van de rest van mijn stuk.

* Ranewen gaat begeleider mailen.
Ranewen, dat is even schrikken zeg! Ik lees net eerst je extreem positieve bericht en daarna je ontdekking. Hopelijk krijg je het voorelkaar (tuuuuuurlijk).

Maryx, misschien heb je het te druk? Ik heb het laatst ook een tijdje gehad dat ik steeds ziek werd door de scriptie- werkdrukte. Misschien is het tijd voor een break? Goed op jezelf passen hoor!

Nietjuh ondanks dat het veel werk is allemaal is het vast een fijn gevoel om met de EINDconclusie bezig te zijn. Het is tenslotte iets afsluitends. Dat geeft wel weer moed!

Ik heb het reuzedruk. Van mijn werkgever mag ik helaas niet één dagje, zelfs niet een middagje vrij. En een uurtje eerder naar huis mag ook niet. We hebben een enorme werkdruk op dit moment. Gek genoeg voel ik die niet echt want mijn scriptiedruk is hoger en die wordt alleen maar hoger omdat ik nu elke avond pas om zeven uur thuis ben en dan nog boodschappen, eten koken en aan de slag moet. Ik vind het erg vervelend, vooral omdat ik bij mijn werkgever al had aangegeven de komende tijd vaker vrij te moeten nemen ivm mijn scriptie. Mijn zomervakantie heb ik er zelfs voor ingeleverd! En nu blijkt het toch problematisch te zijn. Ik baal er echt heel erg van. Het vervelende is namelijk dat ik hierdoor vrijwel zeker mijn volgende deadline niet ga halen. Ik ben 's avonds na mijn werk te moe en kan dan hooguit nog twee uren echt productief zijn. Dit schiet dus niet op. 's Ochtends ga ik wel weer om zeven uur de deur uit.

Gelukkig ben ik wel goed gemotiveerd dus ik ga nog eventjes aan de slag (totdat mn ogen echt dichtvallen).
Oeh Albion en Ranewen, wat heerlijk dat jullie zo dicht bij klaar-zijn zitten! En Lasagne... als je tegen mij zegt dat ik het te druk kan hebben mag je wel even naar je eigen programma kijken, jee meid... niet te geloven! Trek je het nog wel? Yukari, fijn dat je iets anders af hebt, minor ofzo?

Mijn projectleider liet me weten dat ik vanaf volgende week bijna 4 weken in het buitenland moet zijn voor de eerste implementatie van het project. Vet spannend!! Ik heb er superveel zin in, maar wil voor vertrek eigenlijk wel al een stuk van mn theorie af hebben. Ook moet ik voor vertrek dan dus mijn eerste voormetinginstrumenten kloppend hebben, en een duidelijk beeld van de contextfactoren die ik daar wil bestuderen. Het is zo veel allemaal!
Begin ergens in een hoekje, Marxyz of maakt een lijstje met alle dingen die in je opkomen en probeer daar orde in te brengen. Wat onzettend gaaf dat je naar het buitenland gaat! Vind je dat niet spannend? Ik zou het echt besterven

@lasagne: pff lekker ben je daarmee! Zeker omdat het je was toegezegd... Stomme vraag misschien, maar doe je echt elke dag boodschappen? Als je dat kunt indelen naar 2x per week bijvoorbeeld, ben je al heel wat minder tijd kwijt. En als je een koelkast en een magnetron hebt, kun je proberen om steeds voor 2 dagen te koken. Dat doen wij ook altijd, koken duurt toch al gauw een uur dus dat kost gewoon erg veel tijd.

Mijn begeleider heeft gezegd dat ik me geen extra werk op de hals moet halen, dus ik moet er wat over zeggen in de conclusie. Hij heeft het zelf ook niet gezien.

Volgende probleem: ik ben bij de statistiek erg geholpen door mijn tweede begeleider. Punt is dat ik er zo weinig van wist destijds dat ik niet door had dat hij bij de twee respondentengroepen andere berekeningen deed. Die resultaten zijn dus niet vergelijkbaar met elkaar Vannacht om 12u kwam ik er achter. Toen nog bezig geweest wat te repareren maar ik heb geen idee hoe dit effcient is op te lossen--ik kan het wel repareren denk ik, maar ik wil even weten wat wijsheid is.

Mijn tweede begeleider is vreselijk druk en heeft deze week wrs geen tijd meer om te helpen. Morgen moet ik het af hebben.

Juist ja

edit: heb de beste man net 2 minuten aan de lijn gehad. Zijn woorden: 'niet op je schreden terugkeren. Als het niet klopt, schieten we je af' (zijn humor)

Morgen zie ik mijn eerste begeleider. Ik geloof niet dat ik dit hoef te pikken. Ik ben er zelf laat achtergekomen, maar ik ben er wel achtergekomen, het kostte me alleen wat moeite omdat ik zo slecht ben in statistiek (inmiddels ook niet meer maar ik weet er niet genoeg van om zelf alles te repareren).

Dan wil ik niet nu te horen krijgen dat het te laat is. Ik heb niet jarenlang naar een cum laude diploma toegwerkt om dat in de laatste week te verliezen nu...

/zeur, stress, hyper en boos

Nog maar een edit:

ik heb het probleem zelf te pakken gekregen. Ik ga het dus nu ook gewoon zelf oplossen. Laat ik wel maar alvast koffie zetten, want ik kan niet op tijd naar bed vanavond :P Maar ik ben wel erg blij dat ik lijk gevonden te hebben welk element dubbel in de resultaten is meegenomen

/dagboekmodus
Super toch dat je inmiddels zo'n statistiekheld bent dat je er zelf achter komt en het zelf kunt oplossen!! Zo merk je toch dat je echt wel een stuk wijzer bent geworden, gaaf.

Ik heb vanmorgen met de directeur van een bedrijf gepraat, over wat hij voor het hele project kan betekenen. Dat vond ik wel even spannend, maar het ging supergoed en ik had zelfs zulke slimme vragen dat hij het antwoord ook niet wist Nu ben ik bezig met een soort notulen voor mijn projectleider om hem te overtuigen dat het een goed plan is, mits dat bedrijf even een paar van mijn suggesties doorvoert! Ik voel me dus even erg belangrijk :D

En dat buitenland, ja... ik knijp 'm wel een beetje. Heb van het voorjaar voor het eerst gevlogen, maar dat was maar drie uurtjes. Nu intercontinentaal (12 uur) en dan ook nog binnenlands in van die kleine tienpersoonskistjes. Ik neem maar wat reispilletjes mee.. Verder ook spannennnnnd, wat moet ik mee? Wat denken ze daar van mij, zo'n jonge meid die daar wel even gaat vertellen hoe het moet? En hoe is het om zo lang intensief samen te werken met mn begeleider en andere 'grote mensen'? Ik heb wel een tijdje een grotemensenbaan gehad, maar dit voelt toch heel anders... Ik moet me echt gaan bewijzen voor mijn gevoel, terwijl ik eigenlijk heus wel weet dat ik goed ben in wat ik doe. Iehhh!

Nu weer aan de slag!
@Maryxz: spannend allemaal zeg!! Gaat allemaal snel zeg als het alweer over een week is. En lukt het allemaal om wat je af wil hebben voor vertrek op papier te zetten?

@Ranewen: super dat je het zelf hebt weten op te lossen! Fijn gevoel lijkt me als je dat voor elkaar hebt gekregen.

@Lasagne: ja klinkt ook heerlijk EINDconclusie. Vandaag hebben we zelfs de aanbevelingen, voorwoord en inleiding afgekregen. Als ik het zo bekijk hoeven niet eens zo veel meer!!! Vanavond wel weer werken aan mijn inidividuele stuk,maar dat gaat allemaal goed komen
Alas, de conclusie en discussie schud ik blijkbaar toch niet even uit mijn mouw. Vanavond nog maar eens naar kijken want ik kom niet meer verder :P

Nu maar bezig om mijn voorwoord te schrijven. Hoe persoonlijk zouden jullie zoiets maken? Pff ik moet al janken als ik het schrijf, weet ook al wat voor toespraakje ik ga houden bij mijn afstuderen. Zal een doos tissues meenemen denk :+
Bleeeegh ik zit in een gigantische dip.

Ben nu zover dat ik de puntjes op de i moet zetten qua literatuur & mijn methode even goed op een rijtje moet zetten en beschrijven..

(morgen eerste interview)

Maar ik wil gewoon niet. Iemand die dat gevoel herkent? Heb er zo de balen over! Maar.. ik heb gewoon geen zin? Ofzo?

Heel stom, het moet gewoon vandaag af!
...
Klinkt lekker yukari!

Gisteren was ik superproductief, had bijna twee kantjes slimme dingen geschreven waar ik echt tevreden over was. Toen gooide de man die in de keuken aan het klussen was per ongeluk de stroom eruit en ontdekte ik dat de 'autosave'functie in word niet werkt als je in bestanden op een externe schijf werkt. Ik kon wel janken! Anderhalf kantje, bijna een hele ochtend werk, spoorloos. Nu kan het allemaal veel erger, maar toch. Wat een frustratie! En het is nog een Pool ook (of in elk geval iemand die me erg schaapachtig aankijkt als ik in het Nederlands tegen hem praat) dus hij begreep mn stress niet eens. Een welgemeend 'sorry' had ik toch wel op prijs gesteld.

Inmiddels heb ik hetzelfde in ongeveer 1 A4 weer opnieuw geschreven, en ik houd mezelf maar voor dat het nu nog beter is.

Verder hoop complicaties met de eerste fase in de uitvoering van het project (staat voor volgende week op de planning), dus stress in overvloed hier!

Succes met je interview Lampone!
Ik heb een beetje zitten meelezen met alle herkenbare verhalen van jullie! Zit nu eigenlijk met een vraag waarvoor ik wel de hulp van mede-afstudeerders gebruiken kan!

Ik weet van een aantal 'onderdelen' in mijn bronvermelding niet hoe ik ze met een 'wetenschappelijk verantwoorde term' moet benoemen. Zo maak ik onderscheid tussen:

- Boeken

- Scripties

- Websites

- Daarnaast zijn er nog een aantal interne artikelen van de opdrachtgever zoals ondernemings- en marketingplannen. Noem ik dit interne artikelen of interen publicaties ofzo?

- Dan zijn er nog een aantal artikelen uit kranten en bladen. Noem ik dit externe publicaties of artikelen ofzo?

Hopelijk si het duidelijk en kan iemand mij verder helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven