Leuke ideeën voor intocht Sint op kinderdagverblijf.

12-11-2020 21:35 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn leidinggevende heeft mij gevraagd of ik dit jaar Sint wil zijn, ze willen i.v.m. Corona niemand van buiten af. Nu moeten we nog een ludieke manier vinden om aan te komen op het KDV, mijn inspiratie is een beetje op.

Al geweest:
Brandweer
Politie
In de Stint (toen dat nog mocht)
Achter op de scooter
Te paard.

Iemand nog een leuk idee?
Such a beautiful place to be with Friends.
Celaena_Aelin schreef:
12-11-2020 22:44
Nee, maar die hebben soms wel leuke ideetjes voor de aankomst van sinterklaas ;-)
Maar waarom? Sinterklaas is toch al spannend genoeg? En al die ouders maar klagen dat de kinderen in december zo over de zeik zijn.
Celaena_Aelin schreef:
12-11-2020 22:44
Nee, maar die hebben soms wel leuke ideetjes voor de aankomst van sinterklaas ;-)
Lespakket is uitverkocht.
Maar wat is er mis met Amerigo? Zijn opvolger dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
*Sally* schreef:
12-11-2020 22:48
Lespakket is uitverkocht.
Sorry, die update had ik nog niet gekregen.
Nouschi schreef:
12-11-2020 22:50
Ozosnel.

Misschien dat de paarden al verhuurd zijn, of is er iemand bang/allergisch voor paarden.
Ja, ik zou ook een bed neerzetten. Misschien in het speellokaal als jullie dat hebben, anders de kinderen eerst opvangen in een aantal centrale lokalen en er 1 vrijhouden waar de slaapkamer van de Sint is.

Die ligt lekker een tukje te doen en de kinderen mogen met de leidsters en de pieten de Sint samen voorzichtig wakker maken.

Kun je nog veel meer leuke dingen en activiteiten omheen verzinnen:

- Boek is nog niet ingevuld; kinderen mogen zelf hun eigen pagina aanleveren (kun je al van tevoren doen: zichzelf tekenen, kort vragenlijstje invullen met de leidster (of aankruisen dmv picto's), hun lievelingscadeau tekenen.

- De staf is kwijt, samen zoeken.

- Ochtendgymnastiek met Sint om goed wakker te worden.

Er is vast nog meer te bedenken.
Wat een gedoe. Kom gewoon lopen. Nieuw paard, nog nerveus en die staat een stuk verderop in park/garage/gebouw etc
Nouschi schreef:
12-11-2020 22:50

Dat is blijkbaar afgezaagd...
Voor de kinderen maakt het niet, ouders zijn niet gewenst ( en terecht hoor) en dus moet voor de collega's wel spannend dit jaar?

Ik zou juist lekker iets simpels bedenken. Voor de kindjes maakt het niet.
Als de landelijke intocht digitaal is, waarom dan de lokale intocht niet digitaal doen? Iets met opvolgen van richtlijnen enzo?
Voor wie moet het leuk zijn? De ouders zijn er niet bij, de kinderen beseffen het niet, de Sint en zijn Pieten zijn nep. Waarom zou je zo veel moeite doen?
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
13-11-2020 05:29
Als de landelijke intocht digitaal is, waarom dan de lokale intocht niet digitaal doen? Iets met opvolgen van richtlijnen enzo?

Het gaat niet over de lokale intocht, maar over de aankomst bij het kdv.
Misschien ligt het aan mij, maar een vrouwelijke Sint is dat al niet spannend genoeg van zichzelf?
Op een brandcard gedragen door twee pieten. Sint net ontslagen uit het ziekenhuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Andersom schreef:
13-11-2020 06:46
Het gaat niet over de lokale intocht, maar over de aankomst bij het kdv.
IK snap dat wel, maar dat gaat toch in tegen landelijke richtlijnen? Iets met 1,5 meter, zeeeeer beperkt aantal personen enzo (2 max?). Snapt TO dat wel dan?
Ik denk dat Sinterklaas, gezien zijn leeftijd, het beste kan komen in een scootmobiel.

En als het zo nodig spannender moet dan kinderen op die leeftijd mee kunnen krijgen, dan maar parachutespringen, een luchtballon, een stint, of ga op het dak bij de schoorsteen staan om te kijken of je erin past.
13-11-2020 05:29
Gaat het wel goed met je?
*Sally* schreef:
13-11-2020 07:17
:lol:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Inderdaad Sinterklaas die is blijven slapen. Kinderen mogen helpen met zijn mijter opzetten en zijn tabbert aan doen.
Dan samen ontbijten. Was bij ons altijd een groot succes!
Superleuke ideeën allemaal!
Such a beautiful place to be with Friends.
Menselijke kanonskogel.
*Sally* schreef:
13-11-2020 07:17
Mij persoonlijk zullen die richtlijnen een rotzorg zijn. Ik heb er niets mee, en doe er bij voorkeur niets mee. Maar het schijnt dat een groot deel van Nederland dat wel belangrijk vindt. :bye:
13-11-2020 09:17
Mij persoonlijk zullen die richtlijnen een rotzorg zijn. Ik heb er niets mee, en doe er bij voorkeur niets mee. Maar het schijnt dat een groot deel van Nederland dat wel belangrijk vindt. :bye:
Zo'n Sint gebeuren gaat volgens de richtlijnen van de scholen en opvang en hun eigen veiligheidsregio he?
Op elke school en KVD. Die zijn trouwens heel uitgebreid en anders dan voor het plebs zoals jij en ik.

Daarnaast werkt TO werkt daar al. Dus dat scheelt dat helemaal.

Is prima als je wat wil roepen maar roep dat iets nuttigs ipv zoiets doms.
13-11-2020 09:17
Ze is toch gewoon juf op dat kdv? Hoe is het tegen de richtlijnen als zij daar verkleed als Sint op de step aankomt? Denk je dat het hele dorp daarvoor gaat uitrukken ofzo?
Op de school van mijn kinderen komt Sinterklaas ook gewoon.
Luci_Mster2 schreef:
13-11-2020 09:27
Zo'n Sint gebeuren gaat volgens de richtlijnen van de scholen en opvang en hun eigen veiligheidsregio he?
Op elke school en KVD. Die zijn trouwens heel uitgebreid en anders dan voor het plebs zoals jij en ik.

Daarnaast werkt TO werkt daar al. Dus dat scheelt dat helemaal.

Is prima als je wat wil roepen maar roep dat iets nuttigs ipv zoiets doms.
Ik ben geen plebs want bewust kindvrij :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven