Leuke ideeën voor intocht Sint op kinderdagverblijf.
donderdag 12 november 2020 om 21:35
Mijn leidinggevende heeft mij gevraagd of ik dit jaar Sint wil zijn, ze willen i.v.m. Corona niemand van buiten af. Nu moeten we nog een ludieke manier vinden om aan te komen op het KDV, mijn inspiratie is een beetje op.
Al geweest:
Brandweer
Politie
In de Stint (toen dat nog mocht)
Achter op de scooter
Te paard.
Iemand nog een leuk idee?
Al geweest:
Brandweer
Politie
In de Stint (toen dat nog mocht)
Achter op de scooter
Te paard.
Iemand nog een leuk idee?
Such a beautiful place to be with Friends.

donderdag 12 november 2020 om 22:47
Maar waarom? Sinterklaas is toch al spannend genoeg? En al die ouders maar klagen dat de kinderen in december zo over de zeik zijn.Celaena_Aelin schreef: ↑12-11-2020 22:44Nee, maar die hebben soms wel leuke ideetjes voor de aankomst van sinterklaas![]()

donderdag 12 november 2020 om 22:48
Lespakket is uitverkocht.Celaena_Aelin schreef: ↑12-11-2020 22:44Nee, maar die hebben soms wel leuke ideetjes voor de aankomst van sinterklaas![]()

donderdag 12 november 2020 om 23:29
Ja, ik zou ook een bed neerzetten. Misschien in het speellokaal als jullie dat hebben, anders de kinderen eerst opvangen in een aantal centrale lokalen en er 1 vrijhouden waar de slaapkamer van de Sint is.
Die ligt lekker een tukje te doen en de kinderen mogen met de leidsters en de pieten de Sint samen voorzichtig wakker maken.
Kun je nog veel meer leuke dingen en activiteiten omheen verzinnen:
- Boek is nog niet ingevuld; kinderen mogen zelf hun eigen pagina aanleveren (kun je al van tevoren doen: zichzelf tekenen, kort vragenlijstje invullen met de leidster (of aankruisen dmv picto's), hun lievelingscadeau tekenen.
- De staf is kwijt, samen zoeken.
- Ochtendgymnastiek met Sint om goed wakker te worden.
Er is vast nog meer te bedenken.
Die ligt lekker een tukje te doen en de kinderen mogen met de leidsters en de pieten de Sint samen voorzichtig wakker maken.
Kun je nog veel meer leuke dingen en activiteiten omheen verzinnen:
- Boek is nog niet ingevuld; kinderen mogen zelf hun eigen pagina aanleveren (kun je al van tevoren doen: zichzelf tekenen, kort vragenlijstje invullen met de leidster (of aankruisen dmv picto's), hun lievelingscadeau tekenen.
- De staf is kwijt, samen zoeken.
- Ochtendgymnastiek met Sint om goed wakker te worden.
Er is vast nog meer te bedenken.

vrijdag 13 november 2020 om 06:46
RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑13-11-2020 05:29Als de landelijke intocht digitaal is, waarom dan de lokale intocht niet digitaal doen? Iets met opvolgen van richtlijnen enzo?
Het gaat niet over de lokale intocht, maar over de aankomst bij het kdv.

vrijdag 13 november 2020 om 06:50

vrijdag 13 november 2020 om 07:08

vrijdag 13 november 2020 om 07:17
Gaat het wel goed met je?RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑13-11-2020 05:29Als de landelijke intocht digitaal is, waarom dan de lokale intocht niet digitaal doen? Iets met opvolgen van richtlijnen enzo?

vrijdag 13 november 2020 om 09:27
Zo'n Sint gebeuren gaat volgens de richtlijnen van de scholen en opvang en hun eigen veiligheidsregio he?RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑13-11-2020 09:17Mij persoonlijk zullen die richtlijnen een rotzorg zijn. Ik heb er niets mee, en doe er bij voorkeur niets mee. Maar het schijnt dat een groot deel van Nederland dat wel belangrijk vindt.![]()
Op elke school en KVD. Die zijn trouwens heel uitgebreid en anders dan voor het plebs zoals jij en ik.
Daarnaast werkt TO werkt daar al. Dus dat scheelt dat helemaal.
Is prima als je wat wil roepen maar roep dat iets nuttigs ipv zoiets doms.

vrijdag 13 november 2020 om 09:39
Ze is toch gewoon juf op dat kdv? Hoe is het tegen de richtlijnen als zij daar verkleed als Sint op de step aankomt? Denk je dat het hele dorp daarvoor gaat uitrukken ofzo?RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑13-11-2020 09:17Mij persoonlijk zullen die richtlijnen een rotzorg zijn. Ik heb er niets mee, en doe er bij voorkeur niets mee. Maar het schijnt dat een groot deel van Nederland dat wel belangrijk vindt.![]()
Op de school van mijn kinderen komt Sinterklaas ook gewoon.

vrijdag 13 november 2020 om 09:48
Ik ben geen plebs want bewust kindvrijLuci_Mster2 schreef: ↑13-11-2020 09:27Zo'n Sint gebeuren gaat volgens de richtlijnen van de scholen en opvang en hun eigen veiligheidsregio he?
Op elke school en KVD. Die zijn trouwens heel uitgebreid en anders dan voor het plebs zoals jij en ik.
Daarnaast werkt TO werkt daar al. Dus dat scheelt dat helemaal.
Is prima als je wat wil roepen maar roep dat iets nuttigs ipv zoiets doms.