Ruzie met vriendin

19-04-2009 20:41 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week knallende ruzie gehad met 1 van mijn beste vriendinnen. Mijn hemel....wat heb ik me in haar vergist.

Eerder hebben we ook al eens een akkefietje gehad, toen was ik al erg teleurgesteld en heb het maar op haar zwangerschaps-hormonen gegooid. Maar nu is ze wat mij betreft echt te ver gegaan.

Ik ben er klaar mee. In die zin dat ik geen vriendinnen meer met haar kan zijn. Maar o wat doet het pijn, ik ben hier zo verdrietig van.
Wat een mafkees zeg die vrouw,pfffffffffffft.

Kan me wel voorstellen dat je verdrietig bent erover en je je belazerd voelt ook door die vrouw.

dat geziek ook over die stomme bank ,ze loopt te feesten van jou centen ipv andersom .....weet ze wel niet wat 2,5 jaar opslag kost!!!!wat een tr*t (sorry ben plaatsvervangend boos haha)

Veel sterkte ermee en ze is jullie duidelijk niet waard!
Inderdaad supermerel,als ik lmp was dan zou ik die dame de eerstvolgende keer eens wijzen op de kosten van 2,5 jaar opslag.
Ik zou ook zeker naar die verjaardag gaan.

Kom op zeg, zo laat je haar nog winnen ook!
quote:superstar_2 schreef op 20 april 2009 @ 10:47:

Inderdaad supermerel,als ik lmp was dan zou ik die dame de eerstvolgende keer eens wijzen op de kosten van 2,5 jaar opslag.inderdaad!!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Die andere vriendin schijnt haar gisteren duidelijk gemaakt te hebben dat niemand welkom is op de verjaardag voordat het uitgesproken is.

Dan zitten we er geen van allen, want geloof maar niet dat ze hier op de stoep staat. En andersom gebeurd dat dus ook niet Op zich voor komende week een goede oplossing maar op de lange termijn wordt het natuurlijk lastig.

Joh....ik ga er ver boven staan. Het zegt alles over haar en niet over mij.

Detail: Mijn man is er waarschijnlijk achter waar de bank gebleven is, even nog verifieren. Maar die kan ze in haar hol steken, dat ga ik ze niet eens vertellen :x
Wel lullig voor die vriendin die het feestje geeft , als de helft wegblijft .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
Ik denk dat je 'vriendin' last heeft van veel meer dingen, die hoogstwaarschijnlijk niks met jou te maken hebben. Ruzie met dr vent, problemen op het werk, zoiets. Maar haar gedrag is beneden alle peil en ze is je zeker een excuus schuldig.

De overbuuf zou ik even bellen en aangeven dat je haar graag wilt komen feliciteren, maar even niet weet hoe je dat aan moet pakken. Of het wat haar betreft ok is dat je wat vroeger komt voor een bakkie.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:qwertu schreef op 20 april 2009 @ 12:50:

[...]

Ga nou eerst zelf eens met die andere vriendin praten. Al is het maar om aan te geven dat je het vervelend vindt dat deze situatie zo ontstaan is en dat je haar niet het gevoel wilt geven dat ze er tussen staat o.i.d. Tot nu toe heb je alleen maar dingen van horen zeggen, terwijl uit het verhaal met de vriendin van de bank blijkt hoe belangrijk open communicatie in een vriendschap is.

Sterkte ermee!Je hebt gelijk. Ik ga morgen contact met haar zoeken. Even een eye-opener
Hé, imp.

ben je nou nog bij je vriendin geweest?
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Hoi Imp,

ik denk dat haar reactie een symptoom is van een dieper liggend probleem of frustratie. De grote vraag is ... vind jij het vriendschap met haar waard om uit te zoeken wat haar eigenlijke probleem is of niet? Als je dat de moeite waard vind, probeer dat haar impuslieve reacties van je af te laten glijden ... klinkt makkelijk maar is echt heel lastig en probeer met haar te praten waar het nu echt over gaat.

Het lastige is dat ze ook je buurvrouw is ... en je zoontje die van haar tegenkomt. Veel sterkte!
quote:Imp schreef op 20 april 2009 @ 12:24:

de bank [...] kan ze in haar hol stekenHet begint wel een fascinerende bank te worden
quote:lichtbron schreef op 23 april 2009 @ 08:36:

Hé, imp.

ben je nou nog bij je vriendin geweest?

Ja, ik ben bij haar geweest. Ik voel me door haar ook wel heel erg gesteund in mijn gevoel. We denken hetzelfde, Eigenlijk hetzelfde wat in deze topic ook al is gezegd, met nu een verschil dat ik met iemand praatte die die ander ook persoonlijk kent.

quote:MWC schreef op 23 april 2009 @ 08:57:

Hoi Imp,

ik denk dat haar reactie een symptoom is van een dieper liggend probleem of frustratie. De grote vraag is ... vind jij het vriendschap met haar waard om uit te zoeken wat haar eigenlijke probleem is of niet? Als je dat de moeite waard vind, probeer dat haar impuslieve reacties van je af te laten glijden ... klinkt makkelijk maar is echt heel lastig en probeer met haar te praten waar het nu echt over gaat.

Het lastige is dat ze ook je buurvrouw is ... en je zoontje die van haar tegenkomt. Veel sterkte!

Dat er een ander dieper liggend iets moet zijn, dat lijkt mij ook. Tegen mij schreewt ze over een bank, maar tegen die andere vriendin heeft ze het over een broek en een opmerking. Ik denk wel een beetje te weten waar het probleem in zit, maar dat is een probleem waar ze zelf mee aan de slag moet, wat haar zelf en haar gezin aan gaat. Dat had ze nooit op mij af mogen reageren op deze manier. Ik hoop dat er een dag komt dat ze dat zelf ook in zal zien.

Ik heb voor mezelf het besluit genomen het te laten gaan. Ik kan er niks mee. Ik snap helemaal niets van de ruzie, heb geen idee waarom ze zo tegen me tekeer moest gaan. Mijn andere vriendin kan er ook geen vinger op leggen. Die kreeg van de bewuste vriendin te horen, het nergens meer over te willen hebben, want het zou haar niet aan gaan. Dat is wel erg fout ingeschat natuurlijk, ze ligt er namelijk wakker van, en staat er tussen in. Maar goed, dat is hun pakkie an.

Ik heb niets fout gedaan. Ben naast verdrietig, dat ik toch een leuke vriendin kwijt ben, ook heel erg boos. We zijn nu bijna een week verder en ik heb besloten het naast me neer te leggen. Ze loopt met de neus in de wind mijn huis voorbij. Ik ben er klaar mee. Kan me wel voor de kop slaan dat ik me zo ontzettend in haar vergist heb.

Gelukkig heb ik nog een aantal hele leuke en lieve andere vriendinnen. Ik denk dat zij mij meer zal gaan missen dan ik haar. Laat ik daar maar een schrale troost uithalen dan.
quote:rider schreef op 23 april 2009 @ 11:49:

[...]

Het begint wel een fascinerende bank te worden
hey,imp. fijn dat je met die andere vriendin hebt gepraat.

wat jij schrijft over dat het om meer gaat als die bank alleen,n dat ze dat zlf op moet lossen en dat jij daar niks geen schuld in hebt,dat zelfde gevoel heb ik bij mijn schoonzus.

ik heb echt het gevoel dat daar meer speelt dan de dingen die ze me verwijt.En dat is heel erg voor haar,maar ik laat me toch echt geen dingen zeggen die niet waar zijn.

Het gevolg is wel dat ze met heel haar houding enzo,van mij nergens geen sympathie in hoeft te verwachten.

dat heb ik haar ook laten weten. ik zal als ze bij mijn ouders is wel praten tegen haar over koetjes en kalfjes maar verder....

Nee,dat kan ik niet meer!!

Ik hoop voor jou in ieder geval dat het contact met die andere vriendin blijft,en ik denk dat het beter is om nu (even?) afstand te nemen van die ander vriendin. heb niet het gevoel dat je nog veel goed kunt doen.
Wat jij zegt doe ik ook. Ik laat het gaan. Bij jou speelt een nadeel dat het een schoonzus van je is, dus je blijft haar tegen komen. Ik hoef haar niet meer te treffen bij anderen, we hebben 1 gezamelijke vriendin en de rest van onze vrienden zijn niet de hare. Dus op den duur kan ik het makkelijker los laten dan dat jij dat kunt. Nadeel hier is, dat ik ze in de straat natuurlijk veel zie. En dat ik weet dat ze mij in de gaten gaat houden. Ik weet hoe erg ze altijd op anderen let, en dat zal ze nu zeker in mijn geval ook niet na gaan laten.
hé,getver! imp. het is te hopen dat ze dat niet gaat doen je constant in de gaten houden!

je zou er iebelig van worden!

Ik had mijn broer vanmorgen gezien,maar hij zei nog geen hoi of dag.

leuk hé??Ik hoop in ieder geval dat mijn broer een beetje gaat bijdraaien,maar ik ben bang van niet.. dat vind ik eigenlijk wel heel erg... ik heb nooit ruzie met hem gehad,zelfs toen we klein waren niet...
Ik kwam toevallig weer eens op dit topic en ben benieuwd hoe het nu gaat.

is er nog een vervolg geweest of heb je niks meer van haar gehoord?
by the way,ik ga binnenkort met mijn kind naar mijn broer die is jarig.

ik doe het voor hem en mijn moeder. mijn ander kind wil niet mee.daar ga ik niet moeilijk over doen.

En ik doe het ook wel voor mezelf ik wil mijn broertje niet "kwijt",ik blijf niet lang,daar heb ik nog geen behoefte aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven