Singles Unite : deel 5!!! 😄
zaterdag 12 december 2020 om 00:18
Het ging niet eens over het werk. Tenminste, voor mij niet.
Een van de mooiere eigenschappen die een persoon kan bezitten is in mijn ogen nog altijd bescheidenheid. Natuurlijk is het goed om je talenten in te zien, en natuurlijk mag je trots zijn op wat je doet of wat je hebt bereikt. Maar ik ga me persoonlijk echt geen leuker mens voelen als ik daarmee te koop loop. A la "kijk mijn gesprekken zijn zo leuk, jij mag daarvoor wel bij mij op cursus." Waarom voelen sommige mensen de behoefte om zich zo te profileren? Goddank ben ik over het algemeen omringd met nuchtere no nonsense mensen. En dat zijn echt geen personen met minder kwaliteiten, met minder leuke gesprekken, met minder capaciteit om verandering te kunnen teweegbrengen. Ze weten wat ze waard zijn, en hoeven een ander daar niet van te overtuigen. Geef mij maar zo'n soort mens.
Een van de mooiere eigenschappen die een persoon kan bezitten is in mijn ogen nog altijd bescheidenheid. Natuurlijk is het goed om je talenten in te zien, en natuurlijk mag je trots zijn op wat je doet of wat je hebt bereikt. Maar ik ga me persoonlijk echt geen leuker mens voelen als ik daarmee te koop loop. A la "kijk mijn gesprekken zijn zo leuk, jij mag daarvoor wel bij mij op cursus." Waarom voelen sommige mensen de behoefte om zich zo te profileren? Goddank ben ik over het algemeen omringd met nuchtere no nonsense mensen. En dat zijn echt geen personen met minder kwaliteiten, met minder leuke gesprekken, met minder capaciteit om verandering te kunnen teweegbrengen. Ze weten wat ze waard zijn, en hoeven een ander daar niet van te overtuigen. Geef mij maar zo'n soort mens.
wij slapen nooit.

zaterdag 12 december 2020 om 00:19
Hij moet toch wel een spannend erotisch verhaal kunnen vertellen als jij dat wil? Wat zegt hij dan als je dat vraagt?
Kun je ook ruzie met hem krijgen trouwens?
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 12-12-2020 00:25
7.75% gewijzigd

zaterdag 12 december 2020 om 00:24
LaFolie dat lees ik niet terug dat je een leeg mens bent als je je met je werk identificeert?
Wel denk ik te lezen dat werk niet alles is in het leven en je niet maakt tot wie je bent. Jijzelf doet dat. Jouw vaardigheden en kwaliteiten maken je tot wie je bent, waardoor je goed bent in je het werk dat je uitoefent.
Maar het werk ansich is dan niet jouw identificatie. Jijzelf, jouw kwaliteiten en vaardigheden zijn dat. En die blijven overeind zelfs als je geen werk meer hebt. Mensen die zich identificeren met hun werk, verliezen dan ook de vaardigheden en kwaliteiten die ze hebben, omdat ze denken dat dit gelijk staat aan elkaar. Dat is niet zo. Jijzelf bent de sleutel van alles waardoor je je werk met passie uitvoert.
Wel denk ik te lezen dat werk niet alles is in het leven en je niet maakt tot wie je bent. Jijzelf doet dat. Jouw vaardigheden en kwaliteiten maken je tot wie je bent, waardoor je goed bent in je het werk dat je uitoefent.
Maar het werk ansich is dan niet jouw identificatie. Jijzelf, jouw kwaliteiten en vaardigheden zijn dat. En die blijven overeind zelfs als je geen werk meer hebt. Mensen die zich identificeren met hun werk, verliezen dan ook de vaardigheden en kwaliteiten die ze hebben, omdat ze denken dat dit gelijk staat aan elkaar. Dat is niet zo. Jijzelf bent de sleutel van alles waardoor je je werk met passie uitvoert.

zaterdag 12 december 2020 om 00:25
Waarom voel jij de behoefte je zo boven anderen te stellen? Over bescheidenheid gesproken. Bescheiden ben je hier allerminst.alongwiththesunshine schreef: ↑12-12-2020 00:18Het ging niet eens over het werk. Tenminste, voor mij niet.

zaterdag 12 december 2020 om 00:30
Mooi gezegd.Qiyara schreef: ↑11-12-2020 23:40Woorden worden ook op hun eigen manier geïnterpreteerd. Vond ik vandaag een mooi voorbeeld in dit topic. Ik lees een trots mens, die haar goede eigenschappen kent en weet te profileren.
Vervolgens wordt zij neergehaald omdat een ander daar wat negatiefs in ziet.
Het zijn maar woorden. Het kan hier niet persoonlijk zijn, omdat je alles interpreteert binnen je eigen referentiekader. Dan denk je dat het persoonlijk is/of dat je het persoonlijk maakt. Maar eigenlijk ben je in conflict met jezelf.
Is toch grappig eigenlijk. Gevecht tussen ego's. Net als je identificeren met je werk, ook een ego ding.
zaterdag 12 december 2020 om 00:31

zaterdag 12 december 2020 om 00:35
Dat woordje zegt zoveel. Maakt een hoop duidelijk, maar dat is mijn bescheiden mening.alongwiththesunshine schreef: ↑12-12-2020 00:18Het ging niet eens over het werk. Tenminste, voor mij niet.
zaterdag 12 december 2020 om 00:36
Ah, zo las ik het bericht van Tomcat een beetje. Toch weer die interpretatie hèQiyara schreef: ↑12-12-2020 00:24LaFolie dat lees ik niet terug dat je een leeg mens bent als je je met je werk identificeert?

Ik vind werk een déél van mijn identificatie. Samen met alle andere dingen die een mens mens maken. Anderen zien dat misschien inderdaad niet zo, en werk maar als bijzaak, maar ik vind dat persoonlijk van niet. Je bent niet alleen maar je werk, maar het kan wel een deel zijn van wie je bent.
Het wegvallen van mijn (vorige, leuke) werk zou voor mij persoonlijk een gapend gat in mijn leven en in wie ik ben slaan. Net zoals ik niet 'heel' zou zijn als er delen van mijn persoonlijkheid en vaardigheden weg zouden vallen. Dan ben je ook niet minder waard als mens - maar er ontbreekt wel een deel waarmee je je identificeert.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
zaterdag 12 december 2020 om 00:38
zaterdag 12 december 2020 om 00:39

zaterdag 12 december 2020 om 00:40
Mooi gezegd! En ben ik het absoluut mee eens. Al identificeer ik mijzelf niet meer met mijn werk is het wel een belangrijk onderdeel waar ik energie uithaal.LaFolie schreef: ↑12-12-2020 00:36Ah, zo las ik het bericht van Tomcat een beetje. Toch weer die interpretatie hè![]()
Ik vind werk een déél van mijn identificatie. Samen met alle andere dingen die een mens mens maken. Anderen zien dat misschien inderdaad niet zo, en werk maar als bijzaak, maar ik vind dat persoonlijk van niet. Je bent niet alleen maar je werk, maar het kan wel een deel zijn van wie je bent.
Het wegvallen van mijn (vorige, leuke) werk zou voor mij persoonlijk een gapend gat in mijn leven en in wie ik ben slaan. Net zoals ik niet 'heel' zou zijn als er delen van mijn persoonlijkheid en vaardigheden weg zouden vallen. Dan ben je ook niet minder waard als mens - maar er ontbreekt wel een deel waarmee je je identificeert.

zaterdag 12 december 2020 om 00:40
Altijdalongwiththesunshine schreef: ↑12-12-2020 00:38Dat is jouw interpretatie. Misschien ben je in conflict met jezelf?![]()
zaterdag 12 december 2020 om 04:13
Wat een geneuzel zeg die laatste 2 pagina's over managers en identificatie met deze en gene. Mwah laatste verlof viel ik onder meerdere categorieen. 1 daarvan vond ik zelf wel een leuke (vooral omdat het een heel tijdelijk was/is) en dat was "sneue gescheiden man wonend op een vakantiepark".
En blij dat wij binnen het bedrijf helemaal geen managers meer hebben. Niet helemaal waar zag ik net, 1 afdeling met manager en dat is HR. Daar zitten dan ook wel 3 man (euh mensen bedoelen ik). Want van de 3 zijn er 2 vrouw.
Maar goed ooit eens hadden we binnen het bedrijf meerdere lagen (want zaten bij een international) dus manager boven manager en dan nog een manager. Weet niet precies wat die dan allemaal deden. Maar nu zijn ze weg en is het directeur, technical, ik. En varen de boten nog steeds gewoon van A naar B.
Oh weet er wel 1, manager voedsel bestellingen hadden we toen (20 jaar geleden hoor) een of andere neuzel trut die ging klagen als je Calve pindakaas bestelde ipv iets goedkopers. Of klagen over de hoeveelheid toiletrollen die we bestelden.
fietsen varen vrouwelijk doen

zaterdag 12 december 2020 om 07:53

zaterdag 12 december 2020 om 08:04
Jeetje Ice dat zal effe wennen worden. Waarom met ov en niet met de auto?
Qiyara nee helaas een weekend vrij en dan mag ik weer. Gelukkig in januari maar twee weekenden.
Je zou toch maar zo gelukkig zijn als mijn viervoeter. Het is jammer dat je haar niet vredig kan zien liggen hier. Het is of ze voelt dat de rust is wedergekeerd. Ze had niet zoveel met mijn ex. Ze is meer een vrouwenhond.
Qiyara nee helaas een weekend vrij en dan mag ik weer. Gelukkig in januari maar twee weekenden.
Je zou toch maar zo gelukkig zijn als mijn viervoeter. Het is jammer dat je haar niet vredig kan zien liggen hier. Het is of ze voelt dat de rust is wedergekeerd. Ze had niet zoveel met mijn ex. Ze is meer een vrouwenhond.

zaterdag 12 december 2020 om 08:11
Beesten voelen meer dan je denkt.
Toen mijn ex en ik uitelkaar gingen zaten mijn katten tijdelijk alleen bij hem, omdat ik even op kamers ging tot ik m'n huis ging kopen.
Ik had ze 3 weken niet gezien en kwam bij m'n ex wat spullen halen en ze zaten er compleet gestresst. Echt ongelooflijk. Heb ze direct in de auto gezet om naar m'n moeder te brengen tot ik eigen woonruimte had.
Dat ging stukken beter en toen ze uiteindelijk weer bij mij in huis kwamen bleven ze me beide kopjes geven tot ze er bij neer vielen
Dat moment vergeet ik nooit meer, zo aandoenlijk en de rust was weer terug.
Toen mijn ex en ik uitelkaar gingen zaten mijn katten tijdelijk alleen bij hem, omdat ik even op kamers ging tot ik m'n huis ging kopen.
Ik had ze 3 weken niet gezien en kwam bij m'n ex wat spullen halen en ze zaten er compleet gestresst. Echt ongelooflijk. Heb ze direct in de auto gezet om naar m'n moeder te brengen tot ik eigen woonruimte had.
Dat ging stukken beter en toen ze uiteindelijk weer bij mij in huis kwamen bleven ze me beide kopjes geven tot ze er bij neer vielen

Dat moment vergeet ik nooit meer, zo aandoenlijk en de rust was weer terug.
zaterdag 12 december 2020 om 08:19
Datertje schreef: ↑12-12-2020 08:04Jeetje Ice dat zal effe wennen worden. Waarom met ov en niet met de auto?
Ja, zeker wennen. Met de auto is niet echt een fijne route (denk ik), vooral file (A2 en A12). Nouja, nu niet/minder maar ik vermoed als het verkeer weer echt zoals normaal wordt, het aansluiten is. Plus, ik heb een ov business card tegenover een kilometervergoeding t/m 15 kilometer op een enkele reis van ongeveer 90 km. Dan is de keus wel snel gemaakt. Ik ben geen fan van het OV maar als het maar 1, hooguit 2x per week is, is het te doen.
wij slapen nooit.

zaterdag 12 december 2020 om 08:46
Qiyara ongelooflijk he. Wat goed dat je ze gelijk hebt meegenomen. Mijn hart zou breken. Ze zijn idd super gevoelig.
Ice ja dan zou voor mij de keus ook snel gemaakt zijn.
Ik moet 10 min met de auto naar mijn werk haha ik kan in de zomer fietsen.
Ik ga hier nooit meer weg. Het lijkt mij vreselijk in de file staan.
Ice ja dan zou voor mij de keus ook snel gemaakt zijn.
Ik moet 10 min met de auto naar mijn werk haha ik kan in de zomer fietsen.
Ik ga hier nooit meer weg. Het lijkt mij vreselijk in de file staan.
zaterdag 12 december 2020 om 09:35
Oh dat klinkt heerlijk, waar ben je?zeefietser1 schreef: ↑12-12-2020 06:55Ook goedmorgen al is het hier over 7 minnuten alweer middag.
32 graden buiten, zonnetje erbij, BBQ time, maar eerst 7 km hardlopen aan dek.
FIjn weekend voor jou Qiyara en een ieder die dit leest.